Kampeer nitwit

12-03-2015 21:47 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
29 maart: ik heb geboekt!!

Dit jaar krijg ik sinds lange tijd vakantiegeld. Ik schat zo'n ¤300.

Ik droom er al jaren van om met mijn dochter te kamperen.

Omdat ik de financiële middelen nooit heb gehad heb ik nooit een vakantie / camping geboekt. Ik heb er dus de ballen verstand van. Wie kan mij verder helpen?

Wat is een leuke plek voor een kind van 5? (Ze houdt van 'zwemmen', klimmen, dierentuin, museum, bos, strand, dus op zich is het niet zo heel moeilijk maar niet afgelegen. Ik heb geen auto). Ik denk aan een dag of 4/5.

Waar moet ik aan denken qua prijs? (35 euro per nacht?)

Welke verborgen kosten moet ik niet vergeten?

Wanneer moet ik boeken? Zo snel mogelijk of kan het een week van te voren? (Bij wijze van)

Daarnaast de tent. Ik probeer er eentje van iemand te lenen maar als dat niet lukt zie ik op internet tweepersoons tenten van ¤35 tot ¤300 staan. Welke goedkopere tent is kwalitatief goed?
Bepaal het gebied waar je heen wilt.

Kijk vervolgens waar je kan komen met de trein.

Daarna kijken welke leuke (kleinere) campings in de buurt liggen.

Let goed op de prijzen die genoemd staan.

Is het per kampeerplek, (bijv. 1 plek voor max 4 personen en een tent) of is het per persoon?

Is het incl of excl electriciteit?

Is het incl of excl toeristenbelasting?

is het incl of excl WiFi?

Zijn de douches gratis of met muntjes?

Als je direct bij de camping boekt, komen er meestal geen boekingskosten bij.

Wel wordt er vaak een aanbetaling gevraagd.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Het is wel heel veel gesleep hoor voor 1 week.

Tent

Matjes

Slaapzak

Laken

Kookstel/pitje

Kopjes,

Borden

Bestek

(Koelbox)

Waterzak

Waslijn/knijpers

Afwasteiltje/emmer

etc

Dan nog je handdoeken. Theedoek.

Ik zou een lift regelen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:korenwolf schreef op 13 maart 2015 @ 12:35:

Natuurlijk kan het wel met die koffers op wieltjes en een kleine tent. Dat doe je namelijk zo: je zet de koffers BUITEN de tent en je doet er een dekzeiltje overheen.

Ja daar zat ik ook aan te denken! Zo'n zeil voor het klussen, heb ik zelfs nog liggen!

Zo doen trekkers met ieniemienietentjes het ook, als hun rugzak niet in de tent past. De spullen die je veel nodig hebt leg je in de tent, eventueel in een grote plastic tas voor het overzicht. De spullen die je alleen soms nodig hebt, kunnen in de koffer blijven.

Met z'n tweeën in een slaapzak is lekker warm. Er zijn slaapzakken die je aan elkaar kunt ritsen: dunne bovenop, dikke onderop. De kou komt vanaf de grond, dat voel je goed als je geen luchtbed hebt. Maar een matje is genoeg, zeker voor kamperen in NL (daar lig je niet op rotsbodem of zand, gewoon op zacht gras). Als je het koud hebt, leg je kleren of kranten onder je matje. Scheelt weer een luchtbed sjouwen.

Kussens neem je niet mee, maar wat wel comfortabel is, is een kussensloop. Daar prop je dan 's nachts je fleece of trui in, zit-ie 's ochtends niet onder de haren.

Als een camping ingericht is op trekkers, zijn er vaak picknickbanken en soms een koelkast. Je hoeft dan geen eigen stoelen mee te nemen en ook geen koeltas. En natuurlijk kan je ook op de grond zitten, ik kreeg daar zelf pas na m'n 45ste wat meer moeite mee.

Ik dacht dat ik nog ergens mijn vorige rugzak had, maar ik kon hem vanochtend niet vinden. Als ik hem vind, mag je hem hebben.

Wow, deze had ik nog niet gelezen.

Jij denkt precies zoals ik denk, in oplossingen en niet in problemen.

Heel bruikbare tips. Dankjewel.

Mocht je de rugzak nog vinden houd ik mij aanbevolen en zal het uiteraard vergoeden.
In Ommen is bijna geen ov. Kan zijn dat je dan nog een heel stuk moet lopen.
quote:apestaartje30 schreef op 13 maart 2015 @ 13:33:

Zo, ik zit, kind en vriendinnetje zijn aan het klauteren en ik kan even wat inhoudelijker reageren.

[...]

Ja ik zit gebonden aan juli en augustus, het liefst augustus. Hoogseizoen, I know,

En Ommen lijkt me leuk. Eigenlijk per toeval (via via google) op terecht gekomen. Zo kunnen we een dagje naar Slagharen.Dat kun je vanaf mijn tip net zo makkelijk en ook goed ov richting Dierenpark Emmen
dat is ook wel handig ja, campingplaats met picknicktafel, hebben ze ook op camping Bakkum, maar dat is niet de regio die je zoekt. Wel een leuke camping, vlakbij zee, en alles wat je nodig hebt op de camping aanwezig..

vorig jaar hebben we van RCN campings een kampeerplaats met boomhut geboekt, ook heel leuk, heb je je prive boomhut bij je kampeerplaats, is bedoeld als speelhut, je kunt er niet in overnachten, maar wel handig om droog te zitten mocht het rotweer zijn
quote:clubmedfan schreef op 13 maart 2015 @ 09:46:

Waar zoek je? Weet er nog wel één waar we vorig jaar geweest zijn. Zeeland.

Deze van nu is in de Achterhoek.Achterhoek graag!
Google eens op "camping ophalen station"

en dan de link van ANWB groene vakantiegids europa

of de link van ANWB groene vakantiegids Benelux.

Sommige campings bieden "tegen vergoeding" aan om op te halen aan het station.

Dat vergroot misschien je mogelijkheden, zeker als er op de camping fietsen te huur zijn.
Bekijk de dingen eens van een positieve kant
Misschien kun je via Peerby spullen lenen. Ik leen zo met enige regelmaat spullen.
http://www.pakketdienstnl.nl/

Ik weet van mensen die vroeger hun bagage vooruit stuurden met 'van Gent en Loos', zodat ze met vijf kinderen in een klein autootje toch op vakantie konden. Even voor je gegoogeld. Ik vind het wel een goed idee!
To, ik ben bij Action en zie heel compacte lichte slaapzakken voor ¤6,95. Waterproof ¤13,95.

Zal niet top zijn maar voor een weekje echt wel prima.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Waterzak

Ik neem nooit een waterzak mee, maar gebruik een plastic (frisdrank)fles of plastic flesjes. Als je in de problemen komt met ruimte, koop je (als de tent staat) een fles spa om leeg te drinken en daarna te gebruiken.

quote:Waslijn/knijpers

Bij outdoorwinkels zijn er waslijnen te koop die werken zonder knijpers. Scheelt gewicht. Maar dan nog: ik neem precies 6 knijpers mee en dat is wel genoeg. Passen zelfs nog in je broekzak.

quote:Afwasteiltje/emmer

Niet nodig. De afwas doe je in je grootste pannetje. Wassen doe je niet, als je maar 5 dagen gaat. Desnoods was je 1 broekje of shirt op de hand onder de kraan. Afwasmiddel doe je in een miniflesje, voor weinig te krijgen bij Perry Sport of Etos o.i.d. Afwasborstel neem je niet mee, sponsje is veel kleiner.

quote:Dan nog je handdoeken. Theedoek.Daarop bezuinig je dan ook: je neemt geen badlaken mee, maar je kleinste handdoek en die gebruik je net een paar dagen te lang. Eventueel koop je een sneldrogende handdoek bij een outdoorwinkel. Ja, het kan comfortabeler, maar dat geeft niks voor een paar dagen. Theedoek is ook nergens voor nodig, alles droogt vanzelf. Of niet. Voor trekkers is een theedoek wel handig, omdat je elke ochtend moet inpakken.
quote:MadameQetesh schreef op 13 maart 2015 @ 15:20:

To, ik ben bij Action en zie heel compacte lichte slaapzakken voor ¤6,95. Waterproof ¤13,95.

Zal niet top zijn maar voor een weekje echt wel prima.Wat is de isolatie waarde? Kwaliteit van slaapzakken gaat niet over een weekje mee kunnen of tien jaar, maar ook over isolatie waarde. In een tent heb je toch wel een slaapzak nodig die voldoet tot nachttemperaturen van vijf graden of lager. De kans dat het in Nederland 20+blijft in de nacht is vrij klein.
quote:korenwolf schreef op 13 maart 2015 @ 15:37:

[...]

Ik neem nooit een waterzak mee, maar gebruik een plastic (frisdrank)fles of plastic flesjes. Als je in de problemen komt met ruimte, koop je (als de tent staat) een fles spa om leeg te drinken en daarna te gebruiken.

[...]

Bij outdoorwinkels zijn er waslijnen te koop die werken zonder knijpers. Scheelt gewicht. Maar dan nog: ik neem precies 6 knijpers mee en dat is wel genoeg. Passen zelfs nog in je broekzak.

[...]

Niet nodig. De afwas doe je in je grootste pannetje. Wassen doe je niet, als je maar 5 dagen gaat. Desnoods was je 1 broekje of shirt op de hand onder de kraan. Afwasmiddel doe je in een miniflesje, voor weinig te krijgen bij Perry Sport of Etos o.i.d. Afwasborstel neem je niet mee, sponsje is veel kleiner.

[...]

Daarop bezuinig je dan ook: je neemt geen badlaken mee, maar je kleinste handdoek en die gebruik je net een paar dagen te lang. Eventueel koop je een sneldrogende handdoek bij een outdoorwinkel. Ja, het kan comfortabeler, maar dat geeft niks voor een paar dagen. Theedoek is ook nergens voor nodig, alles droogt vanzelf. Of niet. Voor trekkers is een theedoek wel handig, omdat je elke ochtend moet inpakken.Kan allemaal maar op het strand heb je ook een handdoek nodig. Als je vies weer hebt wil je ook douchen en dus een droge handdoek nodig. Als het 30 graden is wil je je boter ook graag koel houden + nog wat dingen. Alles kan maar het blijft wel heel erg behelpen of je bent een stuk duurder uit als je niks bij de tent kunt bewaren an alles moet halen in de campingwinkel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 13 maart 2015 @ 16:03:

[...]

Kan allemaal maar op het strand heb je ook een handdoek nodig. Als je vies weer hebt wil je ook douchen en dus een droge handdoek nodig. Als het 30 graden is wil je je boter ook graag koel houden + nog wat dingen. Alles kan maar het blijft wel heel erg behelpen of je bent een stuk duurder uit als je niks bij de tent kunt bewaren an alles moet halen in de campingwinkel.Ik doe het al tientallen jaren zo. Ik ervaar het niet als behelpen.
quote:korenwolf schreef op 13 maart 2015 @ 16:18:

[...]

Ik doe het al tientallen jaren zo. Ik ervaar het niet als behelpen.Hoe doe jij het zonder koelbox?
Voor strand kun je van die hamamdoeken meenemen, veel kleiner en lichter dan handdoeken, vorig lagen ze bij zeeman voor 5 euro.
Je kunt best een paar dagen zonder boter. Vroeger had je campingmargarine in blik, niet te haggelen maar het werd in dat blik niet vloeibaar, pas als je het in de koekenpan gooide. Geen idee wat voor zooi erin zit, stearine misschien?

verba volant, scripta manent.
quote:citronella schreef op 13 maart 2015 @ 16:27:

Voor strand kun je van die hamamdoeken meenemen, veel kleiner en lichter dan handdoeken, vorig lagen ze bij zeeman voor 5 euro.Action heeft ze ook maar die zijn juist behoorlijk groot.
quote:sandt2.0 schreef op 13 maart 2015 @ 15:49:

[...]

Wat is de isolatie waarde? Kwaliteit van slaapzakken gaat niet over een weekje mee kunnen of tien jaar, maar ook over isolatie waarde. In een tent heb je toch wel een slaapzak nodig die voldoet tot nachttemperaturen van vijf graden of lager. De kans dat het in Nederland 20+blijft in de nacht is vrij klein.

Niet naar gekeken. Zag ze liggen, ze waren klein verpakt met banden dus handig mee nemen en ligt van gewicht. En goedkoop.

Moest aan dit topic denken.

Verder niet gelet op temperaturen enzo maar zal er vast op staan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Lamaar.. Mosterd..
Sorry maar met 300 euro en geen vervoer en geen spullen zou ik lekker vanuit huis wat gaan doen. Niet te doen zelfs al kan je van alles lenen, wat doe je als je wat kapot maakt? En 2 stoeltjes en kookstelletje. pannen, bekers bestel en bordjes en kleding, toiletartikelen en een tent en matjes enz enz. in het OV samen met een kind?

Of kijken of je in de vakantie niet als huisoppas ergens kan gaan zitten, ik zou daar op googlen!

http://www.huisoppas.nl/
quote:Feeksje1977 schreef op 13 maart 2015 @ 17:14:

Sorry maar met 300 euro en geen vervoer en geen spullen zou ik lekker vanuit huis wat gaan doen. Niet te doen zelfs al kan je van alles lenen, wat doe je als je wat kapot maakt? En 2 stoeltjes en kookstelletje. pannen, bekers bestel en bordjes en kleding, toiletartikelen en een tent en matjes enz enz. in het OV samen met een kind?

Of kijken of je in de vakantie niet als huisoppas ergens kan gaan zitten, ik zou daar op googlen!

http://www.huisoppas.nl/

Kamperen is best een dure grap, als je nog helemaal niks hebt. En een hele hoop gedoe.

Ik ging met die 300 euro lekker twee of drie nachten in een hotelletje zitten.
.
quote:impala schreef op 13 maart 2015 @ 17:19:

[...]

Kamperen is best een dure grap, als je nog helemaal niks hebt. En een hele hoop gedoe.

Ik ging met die 300 euro lekker twee of drie nachten in een hotelletje zitten.Misschien wil het kleine apestaartje dolgraag kamperen, de meeste kinderen vinden het geweldig, tot ze gaan puberen.
Misschien wil het kleine apestaartje dolgraag kamperen, de meeste kinderen vinden het geweldig, tot ze gaan puberen.[/quote]

Onze puber gaat nog graag mee hoor!

Maar nu staan wij ook op een camping waar niet alleen aan de kleintjes gedacht wordt.

Wij hebben militaire dagen(worden ze best hard aangepakt)

en we hebben whats app tochten en vele andere dingen die pubers wel leuk vinden.

Wij hebben dan ook een jaarplaats omdat het zo leuk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven