Wat mankeert mij?

17-03-2015 14:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Ik merk dat ik erg in de knoop met mijzelf zit de laatste tijd. Ik doe dingen waardoor ik twijfel aan het type persoon dat ik ben (ik dacht dat ik een lieverdje was maar uit mijn gedrag ben ik eerder geniepig)

Ik heb een lieve vriend die heel intelligent, open en verantwoordelijk is, ik kan alles met hem delen. hij oordeelt niet en steunt mij wanneer ik tegen dingen aanloop

ik heb vriendinnen en lieve familie.

kortom ik heb weinig te klagen op dat vlak.

nu de dingen waardoor ik denk 'meid waar de fuck ben je mee bezig'.

Ik lieg mezelf de nesten in, tegen iedereen.

Ik misbruik voorgeschreven middelen waarvan mijn vriend geeneens weet dat ik ze heb. Ook bij hem ben ik hiervan onder invloed, dit verberg ik goed

Ik zit financieel in de knoop en loop op dat vlak ook steeds weer vast ondanks de goede voornemens die ik maak en de daarbij behorende plannen.

Ik ontloop sociale activiteiten met zowel vriend, vriendinnen en familie door te liegen en in vrijheid middelen te misbruiken en niks te doen.

In mijn studies ben ik altijd vastgelopen. Hierover heb ik ook veel gelogen om maar niet erover te hoeven praten. Haast niks van wat ik lees of hoor onthoud ik.

Nog iets anders: Ik maak geen oogcontact met mensen, al doe ik dit al zolang ik me kan herinneren niet meer. In plaats daarvan kijk ik naar neus/mond. Dit weet niemand, ook mijn vriend niet

Ik weet dat dit overkomt alsof ik zoek naar een verklaring/excuus voor 'mean bitch behaviour' door het om te zetten naar iets waar ik dan niks aan kan doen.

En dat is ook zo, ik heb geen kwaaie bedoelingen naar mijn omgeving, maar hen allen kwets ik enorm op deze manier ookal weten zij er niks vanaf. Ik 'stop' vaak met de leugens maar val uiteindelijk terug in die gewoonte. Onthouden van wat ik hoor en lees lijkt nooit beter te worden tenzij ik op vakantie ben gek genoeg.

Wat is jullie idee nou bij wat ik zeg, herkennen jullie hier dingen uit?
Het grappige is, dat wij je het antwoord niet gaan geven.

Dat kun je echt alleen zelf, dus...

Wat mankeert jou??

Besef je goed, dat je maar 1 leven hebt, maak er iets leuks van!
Stop met misbruik van voorgeschreven medicijnen. Per direct.

Kun of wil je dit niet, dan duidt dit in mijn ogen op een verslaving.

Ga naar je huisarts en meld dit. Zoek er hulp voor.
Ik denk dat je dit het beste even met de huisarts kan bespreken.

Verder simpel gezegd: Stop met het middelenmisbruik en stop met liegen.
De vraag 'wat mankeert mij' impliceert dat je niet wilt veranderen maar een beetje wilt zwelgen in je bitch behaviour. De vraag 'wanneer ga ik als de sodemieter om hulp vragen' dat is een juiste om te vragen en het antwoord 'zo snel mogelijk'.
We mogen geen diagnoses stellen.

Ga naar de huisarts. Print eventueel je topic uit en neem dat mee.
quote:Doreia schreef op 17 maart 2015 @ 14:43:

Stop met misbruik van voorgeschreven medicijnen. Per direct.

Kun of wil je dit niet, dan duidt dit in mijn ogen op een verslaving.

Ga naar je huisarts en meld dit. Zoek er hulp voor.

Euh, dus niet he.

Sommige edicatie MOET je rustig afbouwen. Slecht advies
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Maak nu een afspraak met je huisarts. Print je topic uit en laat dit lezen. Je huisarts zal je verder helpen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Naar je huisarts en vertel hem wat je hier geschreven hebt.
Saaar, ik bedoel het misbruiken van medicatie, niet het stoppen met medicatie. Maar zo kun je het ook lezen inderdaad.

In elk geval: huisarts en daar je vraag neerleggen en daar eerlijk zijn.
Je liegt omdat je in alle rust verslaafd wilt zijn. Probeer hulp te zoeken voor je verslaving en je zult zien dat het liegen vanzelf stopt.

O en mensen hebben echt wel door dat je hen niet recht in de ogen aankijkt hoor
...
Wat hier boven gezegd word. Succes!
Wie heeft jou die medicijnen voorgeschreven en waarom?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik herken niets, goden zij dank.

Volgens mij ben je gewoon superonzeker en stuiter je wat rond.

- Wat zit je dwars

- Waarom denk je dat dat zo komt

- Was je altijd al zo

- Toen je nog niet een biatch was, wat deed je toen in je leven

- Wil je wel je vriend & vriendinnen

- Wat voor werk wil je later doen

- Heb je nog dromen/ambities

- Heb je wel hobby's

- Ben je tevreden met je uiterlijk

Ppffff, je moet gewoon ff veel denkwerk doen. Het klinkt best als

een diep probleem.

Success ermee in ieder geval.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
De eerste stap lijkt mij ook de huisarts..
Hallo allemaal,

Dank voor al jullie reacties.

quote:Sensy12 schreef op 17 maart 2015 @ 14:49:

De vraag 'wat mankeert mij' impliceert dat je niet wilt veranderen maar een beetje wilt zwelgen in je bitch behaviour.

Ik zoek inderdaad naar een stempel waarmee ik de verantwoordelijk deels van mij af kan schuiven, althans, waardoor ik de afgelopen maanden goed kan praten. Hier ben ik mij ook van bewust, ik zou mijzelf liever tot slachtoffer maken dan dader.

quote:saaaaar81 schreef op 17 maart 2015 @ 14:52:

[...]

Euh, dus niet he.

Sommige edicatie MOET je rustig afbouwen. Slecht advies

Dit is inderdaad zo, bij deze medicatie lijkt het echter geen kwaad te kunnen, 3 jaar geleden misbruikte ik het ook al, toen ben ik ook plots gestopt.

quote:julius schreef op 17 maart 2015 @ 15:01:

Je liegt omdat je in alle rust verslaafd wilt zijn. Probeer hulp te zoeken voor je verslaving en je zult zien dat het liegen vanzelf stopt.

O en mensen hebben echt wel door dat je hen niet recht in de ogen aankijkt hoor

inderdaad, het rust gedeelte klopt. Het liegen gaat verder dan de verslaving. Over werk en financieen ook.

Het niet in de ogen aankijken valt verrassend weinig op. Ik heb 1 vriendin en mijn vriend dit verteld en het was hen nooit opgevallen. Misschien dat mensen het niet kunnen plaatsen en het zien als een onoplettende staar.

quote:viva-amber schreef op 17 maart 2015 @ 15:59:

Wie heeft jou die medicijnen voorgeschreven en waarom?

een psychiater, voor ADHD. 3 jaar geleden misbruikte ik, dit heb ik aan mijn dokter verteld, die het 3 jaar later geen punt vond toen ik er weer om vroeg. Het is bizar hoe weinig toezicht er op medicatie aanvraag word gehouden maar dat is een ander verhaal

Systeemkast, jij ook bedankt. Ik reageer later nog.

Ik bel morgen arts
Met deze inzichten die je zelf opgedaan hebt, kom je al een heel eind.

Sterkte en succes morgen als je met de arts belt!
Zonder diagnose oid te willen stellen:

Het 'geniepige' kan uit mijn ervaring ook voortkomen uit te weinig voor jezelf hebben.

Ik ben iemand die veel 'voor mezelf' nodig heeft en beperkt sociaal wat dat betreft. Ik heb ondertussen daar een weg in gevonden.

Dat deel mensen niet in de ogen kijken is zeer herkenbaar (vooral als ik het druk heb heb ik gewoon geen zin om mensen toe te laten) en ook 'geheimen' moeten hebben (bij mij beperkt en hanteerbaar in een stom computerspel spelen- nutteloos en dom vermaak maar mijn tijdsverspilling. En 'stiekem' slechte dingen eten).

Dus de mate waarin jij het hebt herken ik niet maar wel (in mijn ogen) het vreemde manieren zoeken om iets voor jezelf te hebben waar niemand bij kan.

Of ik duid het verkeerd.
Hoi iedereen,

dank voor alle reacties.

Jullie hebben mij nog dat extra zetje gegeven.

Ik heb een paar dagen geen ritalin genomen en dat beviel enorm. Ik sliep beter, voelde me minder schuldig naar de omgeving. Ik slik nog wel de normale dosis concerta. Eerst was ik bang dat ik studie en werk niet zou trekken zonder ritalin maar dat bleek niet het geval, sterker nog het ging beter, ik voelde me meer op mijn gemak en was daardoor actiever.

vandaag wel ritalin genomen vanwege een hoeveelheid inhaalwerk, dacht dat het me zou helpen. Waardeloze rotmaandag. Heb de rest van mijn ritalin weggegooit, heb nu meer context hoe ik zonder ben en merk dat het me ongemakkelijk en stresserig gevoel geeft.

Dank jullie, enorm
Ik zal je posting die je in Napraat hebt gepost hier even posten.

Lijkt me meer de juiste plaats.

quote:Artsy89 schreef op 23 maart 2015 @ 19:39:

Ik heb een vraagje,

jaren terug heb ik ritalin misbruikt, gewoon veel meer genomen dan ik mocht. Heb toen ook nooit opmerkingen gekregen van de dokter over het feit dat ik elke 2 weken een nieuwe dosis haalde die eigenlijk bedoeld was voor 2 maanden.

Ik ben toen gestopt. Heb de dokter verteld dat ik het compleet verkeerd innam.

Vorig jaar ben ik het weer gaan nemen, dokter weet dit.

Ben het ook weer gaan misbruiken, dagelijks rond de 24 pillen, ben er meestal wel in 2 a 3 weken doorheen.

En ook weer geen vragen vanuit dokter.

Tuurlijk, ik snap dat dit mijn eigen verantwoordelijk is. Maar mijn vraag is in hoeverre een dokter dit eigenlijk in de gaten hoort te houden?

overigens ben ik nu aan het stoppen met de ritalin. Merkte dat het me eigenlijk vooral ongelukkig maakte en helemaal niet zo veel hielp
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven