Wat vinden jullie..?

23-03-2015 18:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet helemaal uit.

Het is natuurlijk iets wat ik zelf moet beslissen maar ik wil graag even jullie kijk hier op.

Mijn auto heeft het begeven na 2 jaar. Het was van begin af aan al een groot drama, echt een miskoop en eigenlijk een beetje opgelicht bij die garage.

Na een maand begon alle ellende eigenlijk al, dan waren het de remmen, dan weer iets met m'n banden, dan weer de v-snaar, de uitlaat, de katalysator, en nu komt er weer een gillend en piepend geluid onder de motorkap vandaan. Met andere woorden elke keer kost deze auto me bakken met geld en dat is die auto ook niet meer waard. Ik was laatst bij een garage bij mij in de buurt (waar ik dus maandelijks kom ondertussen ) en hij zei ook dat deze auto gewoon niet meer goed is.

Punt is, ik heb geen geld voor een nieuwe. Heb nu geen paar duizend euro voor een goede auto. Wil niet zomaar wat kopen want ben bang dat het weer een miskoop is dan.

Nu kwam mijn werkgever vanmorgen naar me toe en heeft informatie aangevraagd, voor een lease auto via de zaak, financial lease. Het is dan wel een splinternieuwe auto, dus problemen zal die auto me niet zo snel geven.

Maar kost natuurlijk wel wat en je zit er wel een tijdje aan vast.

Niet super duur, voor een lease auto vind ik het bedrag nog wel meevallen.

Maar stel ik zou dat doen, dan hou ik met mijn salaris na alle vaste lasten en de auto een kleine 500 euro over. Daar moet ik dan nog wel van tanken,boodschap doen, kleding,sparen.

Ik vraag me af of dat te doen is?

Heb een koopwoning en ben alleen. Ik heb wel een relatie maar wonen nog niet officieel samen, dus alle vaste lasten betaal ik in mijn eentje.

Mijn familie en vrienden wonen niet op fiets of loopafstand en qua werk is het ook makkelijker met de auto.

Maar ik wil niet overhaast een beslissing nemen.

Wat vinden jullie?
.
Hoeveel hou je nu over?
Am Yisrael Chai!
Ongeveer 650 /700
.
Je moet ook meer belasting betalen wannerr je prive rijdt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Moet te doen zijn maar is maar net wat je gewend bent...
Reken eens uit wat je de afgelopen jaren aan die auto hebt uitgegeven. Was dat veel minder dan die leasekosten? En wat zit er nog aan te komen?
quote:viva-amber schreef op 23 maart 2015 @ 18:44:

Je moet ook meer belasting betalen wannerr je prive rijdt.Ja dat heeft de accountant allemaal berekend.
.
Kun je geeñ goedkopere autoleaseen zoals een tweedehands

Een goede
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Rook je?

Dat vind ik namelijk nogal een kostenpost

Ik rook nu elektrisch en ik hou ineens van mijn ¤500 per maand echt heel veel over

En ik ben echt geen kniepert met boodschappen doen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Spaar je nu wel?

Komt relatie op korte termijn bij jou wonen?

Vaste baan?
Van ¤500 kan je toch makkelijk leven?!

Lijkt mij geen probleem hoor. Vooral kleding heb je niet elke maand nieuw nodig als je wijs koopt!
quote:NummerZoveel schreef op 23 maart 2015 @ 18:45:

Reken eens uit wat je de afgelopen jaren aan die auto hebt uitgegeven. Was dat veel minder dan die leasekosten? En wat zit er nog aan te komen?Ik betaalde nu per maand aan mijn autoverzekering 75euro en wegenbelasting 30 euro en dan bijna maandelijks reparatiekosten. Afgelopen 2 jaar heb ik aan reparatiekosten en APK zeker 2000 betaald.
.
Je zou ook eens kunnen kijken naar private lease, dat zou in jouw geval weleens goedkoper kunnen zijn dan leasen via je werkgever.
Am Yisrael Chai!
quote:Summerdance schreef op 23 maart 2015 @ 18:47:

Rook je?

Dat vind ik namelijk nogal een kostenpost

Ik rook nu elektrisch en ik hou ineens van mijn ¤500 per maand echt heel veel over

En ik ben echt geen kniepert met boodschappen doen Ja ik rook, toevallig zei ik vanmiddag tegen mijn baas als ik daar mee stop heb ik die lease kosten eruit toch maar overwegen om te stoppen
.
quote:isa__88 schreef op 23 maart 2015 @ 18:49:

[...]

Ik betaalde nu per maand aan mijn autoverzekering 75euro en wegenbelasting 30 euro en dan bijna maandelijks reparatiekosten. Afgelopen 2 jaar heb ik aan reparatiekosten en APK zeker 2000 betaald.Nou, daar heb je jouw antwoord al Voor die 200 euro per jaar extra ben je uit de stress!
quote:viva-amber schreef op 23 maart 2015 @ 18:46:

Kun je geeñ goedkopere autoleaseen zoals een tweedehands

Een goedeJa, hij ging nog even verder kijken. Zag zelf ook wel het een en ander maar dan scheelde het misschien 50 euro per maand terwijl je dan een auto had van een paar jaar oud met toch wel wat op de teller, dat heb je met een nieuwe niet en scheelde maar 50 euro ongeveer.
.
quote:NummerZoveel schreef op 23 maart 2015 @ 18:53:

[...]

Nou, daar heb je jouw antwoord al Voor die 200 euro per jaar extra ben je uit de stress!Ja dat is zo. Deze auto moest ook in mei APK gekeurd worden en de garage zei al er mankeert werkelijk van alles aan, dus rekening zal weer 600 euro zijn ongeveer. Ik blijf aan de gang en die auto is zelf nog maar 600 waard ongeveer. Dat vind ik niet de moeite waard. Hij rijd nu nog hoor, maar niet zoals die zou moeten doen
.
quote:fashionvictim schreef op 23 maart 2015 @ 18:50:

Je zou ook eens kunnen kijken naar private lease, dat zou in jouw geval weleens goedkoper kunnen zijn dan leasen via je werkgever.Had ik inderdaad ook naar gekeken maar ik kwam ongeveer op hetzelfde uit en vragen sommige ook wel een flinke aanbetaling.
.
quote:LieveSophie schreef op 23 maart 2015 @ 18:47:

Spaar je nu wel?

Komt relatie op korte termijn bij jou wonen?

Vaste baan?

Ik spaar niet fanatiek op het moment.

Wel een vaste baan en zijn wel van plan om dit jaar samen te wonen. Hij trekt voorlopig bij mij in dan.
.
Dan zou ik het wel doen.
Oké, dank jullie wel voor de reacties. :-) Ik kan er nog een paar nachtjes over slapen maar neig meer naar 'ik doe het'.
.
Doen en ook stoppen met roken. Ik zeg: win-win situatie!
50 euro is een week boodschappen en wanneer jij 2 weken in die auto rijd dan is de nieuwwaarde ook weg.

50 x 12 is toch 600 euro per jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven