Nog steeds lelijk

25-03-2015 19:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb hier al eens eerder geschreven tijdje terug. Ik zit erg met mijn lelijkheid. Het is niet ingebeeld wat me hier verteld werd, heb ook ooit een foto geplaatst. Ik heb een afwijkend gezicht en een verpest lichaam. Ik zit jaren in therapie heb diagnoses onder andere afwijkende persoonlijkheidsstoornis waar ik zelf niet echt in geloof. Ik merk dat therapie wel helpt bij bepaalde dingen maar de pijn om mijn lelijkheid blijft. Ik weet dat ik negatieve gedachtes moet omzetten in positieve gedachtes maar als ik in de spiegel kijk, bam is het zo moeilijk.

Ik heb hoop nodig dat ik het ooit kan accepteren, in therapie hebben we het er nooit over omdat ze het niet serieus nemen. Natuurlijk zien ze dat ik lelijk ben maar ze snappen niet dat niet iedereen dat makkelijk kan accepteren. IK weer zeker als ik er niet zo lelijk uit zag dat ik nu veel meer had bereikt met therapie.

Heeft iemand hier advies over acceptatie van mijn lelijkheid en zijn er andere mensen die dit herkennen en hun verhaal willen delen?
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 20:05:

Ja ik schreef hier eerst als lelijk86

Het hele verhaal is dat ik jaren geleden heel veel ben aangekomen en toen afgevallen, kreeg striae en losse vel echt overal, heb jaren geleden met hulp van mijn zus een mini armlift die mislukt is en een buikwandcorrectie gehad. Nu heb ik nog steeds slap vel op mijn benen, rug want een buikwandcorrectie bleek niet genoeg te zijn, en op mijn bovenarm met een lelijk litteken erbij.

Zomer is hel voor mij. Moet altijd opzoek naar dingen met driekwart mouwen en broek moet helemaal lang zijn ivm striae kuiten en overbeharing.

Alsof dat niet erg genoeg is heb ik ook een afwijkend gezicht, acne, acnelittekens, overbeharing ( mijn vader is arabisch Heb letterlijk een baard die ik elke drie dagen eruit trek met pincet en hars. Veel ingegroeide haartjes ook op mijn gezicht. Verder heb ik geen kin, een bol voorhoofd en een langwerpige kromme neus.

Daar kunnen geen operaties tegenop. Ik werk met behoud van uitkering ( bijstand) dus ik hou niks over.Lieverd, ik heb veel ergere dingen gehoord én gezien. Even snel tussendoor, je kan altijd een pb'tje sturen
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 19:41:

Foutje in de OP het moet ontwijkende persoonlijkheidsstoornis zijn niet afwijkende. Voor zover ik weet is er geen onderzoek naar BDD geweest en ik herken mezelf er ook niet in want het is helaas niet ingebeeld, was het maar zo.

Voor plastische chirurgie heb ik helaas geen geld anders was dat zeker een optie.

Je herkent jezelf niet in BDD want het is niet ingebeeld zeg je.

Maar dat is nou juist het punt lieve schat. Jij denkt dat je het niet inbeeld maar dat is het wel.

Mensen met BDD vinden zelf ook dat ze het niet inbeelden.

Ik zou het BDD eens aankaarten. Je hebt geen leven zo als je alleen maar bezig bent met je uiterlijk.

Daarbij geloof ik niet dat jij lelijk bent.

Iedereen heeft zijn mooie en niet mooie kanten. En sommige dingen kun je fixen met een potje en een poederkwast, maar zo'n potje helpt je zelfbeeld niet. Iets om aan te werken dus met je therapeut.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 25 maart 2015 @ 20:11:

[...]

Je herkent jezelf niet in BDD want het is niet ingebeeld zeg je.

Maar dat is nou juist het punt lieve schat. Jij denkt dat je het niet inbeeld maar dat is het wel.

Mensen met BDD vinden zelf ook dat ze het niet inbeelden.

Ik zou het BDD eens aankaarten. Je hebt geen leven zo als je alleen maar bezig bent met je uiterlijk.

Daarbij geloof ik niet dat jij lelijk bent.

Iedereen heeft zijn mooie en niet mooie kanten. En sommige dingen kun je fixen met een potje en een poederkwast, maar zo'n potje helpt je zelfbeeld niet. Iets om aan te werken dus met je therapeut.Jij kan het beter verwoorden dan ik!
In de eerste plaats check je zorgverzekering wat ze vergoeden voor overbeharing en littekens. Bespreek deze problemen met je huisarts. Die kan een verwijsbrief opstellen voor laserbehandelingen vanwege medische (psychische) noodzaak. Hetzelfde geldt trouwens voor het losse vel dat je hebt.

Striae kan je verhelpen met verschillende cremes die er daarvoor zijn en anders nog goede make-up. Maar weet je, je kan ook zeggen 'nou en, ik heb striae en wat dan nog'. Ik heb wel eens vaker dat ik op het strand mensen zie met striae en die toch in hun badpak/bikini daar liggen. Nou mijn duimen gaan omhoog. Waarom zou je jezelf laten tegenhouden om iets te doen/ te dragen om wat andere mensen daarover zullen denken?
O ja en ik denk dat het belangrijk voor je is om zelfvertrouwen te ontwikkelen. Na je rijtje van wat er mis aan je is, zou ik veel liever een rijtje horen wat er goed/ zo niet geweldig aan je is.
Love Life
Hoewel goed bedoeld vind ik eigenlijk dat sommigen de TO niet zo serieus neemt door te zeggen 'je bent niet lelijk, je beeldt het je vast in, je hebt BDD'. Mensen kunnen toch echt lelijk zijn?

En op de manier die de TO het beschrijft kan ik me er ook best iets bij voorstellen dat ze niet happy is met haar lichaam. Striae, los vel, overbeharing, haar 'afwijkende' gezicht....

Kunnen wij met z'n allen nog wel wat van proberen te maken, maar ik denk dat ze niet zo geholpen is met tegenspraak. Wij hebben immers geen reden om aan te nemen dat ze niet echt lelijk is.

Sorry TO, bedoel dit uiteraard niet om je te kwetsen, ik wil je slechts serieus nemen. Vind het echt heel rot voor je, ik weet een beetje hoe het is om te zitten met je uiterlijk. Maar ik denk wel dat wat sommigen hier zeggen waar is; je ziet zoveel minder knappe mensen die een gezin hebben een een normaal gelukkig leven. Laat het niet je leven beheersen, hoewel dat écht makkelijker gezegd dan gedaan is.

Probeer in ieder geval op te houden met jezelf te definieren als lelijk. Jammer dat je nu met je nieuwe nick weer gekozen hebt voor 'lelijk'.
Jij had toch BDD? en wilde van alles laten opereren? Ben je al in therapie geweest?
quote:jellybelly schreef op 25 maart 2015 @ 20:24:

Hoewel goed bedoeld vind ik eigenlijk dat sommigen de TO niet zo serieus neemt door te zeggen 'je bent niet lelijk, je beeldt het je vast in, je hebt BDD'. Mensen kunnen toch echt lelijk zijn?

En op de manier die de TO het beschrijft kan ik me er ook best iets bij voorstellen dat ze niet happy is met haar lichaam. Striae, los vel, overbeharing, haar 'afwijkende' gezicht....

Kunnen wij met z'n allen nog wel wat van proberen te maken, maar ik denk dat ze niet zo geholpen is met tegenspraak. Wij hebben immers geen reden om aan te nemen dat ze niet echt lelijk is.

Sorry TO, bedoel dit uiteraard niet om je te kwetsen, ik wil je slechts serieus nemen. Vind het echt heel rot voor je, ik weet een beetje hoe het is om te zitten met je uiterlijk. Maar ik denk wel dat wat sommigen hier zeggen waar is; je ziet zoveel minder knappe mensen die een gezin hebben een een normaal gelukkig leven.Ik herinner me de foto, niks raars aan
Ik wilde net +1 bij Jelly zetten maar ze heeft al min of meer in een eerder topic toegegeven dat ze aan BDD lijdt?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 maart 2015 @ 20:25:

Jij had toch BDD? en wilde van alles laten opereren? Ben je al in therapie geweest?Ik herinner me jou nog, ik had volgens mensen hier op het forum BDD. Ben toen na doorverwijzing bij GGZ terecht gekomen en daar kreeg ik een andere diagnose. Ik zit nu al drie jaar in therapie maar het gevoel van het niet kunnen accepteren blijft.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 20:32:

[...]

Ik herinner me jou nog, ik had volgens mensen hier op het forum BDD. Ben toen na doorverwijzing bij GGZ terecht gekomen en daar kreeg ik een andere diagnose. Ik zit nu al drie jaar in therapie maar het gevoel van het niet kunnen accepteren blijft.Heb je iets aan die therapie?
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 maart 2015 @ 20:26:

[...]

Ik herinner me de foto, niks raars aanIedereen hier wou lief zijn, wie gaat tegen een onzeker iemand die veel topics opent over hoeveel pijn haar lelijkheid doet, bevestigend zeggen je bent lelijk, dat is gemeen.
quote:jellybelly schreef op 25 maart 2015 @ 20:24:

Sorry TO, bedoel dit uiteraard niet om je te kwetsen, ik wil je slechts serieus nemen. Vind het echt heel rot voor je, ik weet een beetje hoe het is om te zitten met je uiterlijk. Maar ik denk wel dat wat sommigen hier zeggen waar is; je ziet zoveel minder knappe mensen die een gezin hebben een een normaal gelukkig leven. Laat het niet je leven beheersen, hoewel dat écht makkelijker gezegd dan gedaan is.

Probeer in ieder geval op te houden met jezelf te definieren als lelijk. Jammer dat je nu met je nieuwe nick weer gekozen hebt voor 'lelijk'.Bedankt voor je reactie. Ik vind het ook heel erg fijn dat je me serieus neemt. Ik voel me lelijk maar weet wel diep van binnen dat hoe ik als mens ben veel belangrijker is. Ik vind die acceptatie zo moeilijk.
Ik herinner me jou vanwege je wens tot allerlei operaties, buikwandcorrectie en armcorrectie etc, en de keer daarna wilde je weer een andere operatie. De foto die je toen plaatste was een foto van een normale vrouw.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 maart 2015 @ 20:33:

[...]

Heb je iets aan die therapie?Ja dat wel ik heb minder angsten en kom onder de mensen, werk zelfs nu. Ik ben ook niet meer 24/7 bezig met hoe lelijk ik ben. Alleen acceptatie gaat helaas niet.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 20:33:

[...]

Iedereen hier wou lief zijn, wie gaat tegen een onzeker iemand die veel topics opent over hoeveel pijn haar lelijkheid doet, bevestigend zeggen je bent lelijk, dat is gemeen.Nee, dat zijn mensen die jou gewoon zeggen zoals het is. Ik geloof écht niet dat je zo lelijk ben zoals je beschrijft.
Wil je die foto nogmaals plaatsen?
Ja en?
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 20:33:

[...]

Iedereen hier wou lief zijn, wie gaat tegen een onzeker iemand die veel topics opent over hoeveel pijn haar lelijkheid doet, bevestigend zeggen je bent lelijk, dat is gemeen.Je begrijpt me niet, de foto kwam totaal niet overeen met het beeld dat jij van jezelf schetste en hier schetst. Totaal niet.
quote:brokenhearted78 schreef op 25 maart 2015 @ 19:58:

Ben jij lelijk86?Schérp
Eigenlijk moet de acceptatie vanuit jou komen maar misschien helpt het als anderen jou gewoon accepteren zoals je bent. Heb je die mensen? Durf je nieuwe mensen te ontmoeten?
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 20:35:

[...]

Ja dat wel ik heb minder angsten en kom onder de mensen, werk zelfs nu. Ik ben ook niet meer 24/7 bezig met hoe lelijk ik ben. Alleen acceptatie gaat helaas niet.Dus eigenlijk ben je heel erg vooruit gegaan. Misschien stomme vraag maar wat betekent het dat je je lelijkheid niet kan accepteren?
quote:snoopylynn schreef op 25 maart 2015 @ 20:36:

Wil je die foto nogmaals plaatsen?Dat wilde ik ook vragen. Eventueel pb'en.
Volgens mij had ik jouw foto ook gezien, ik vond je ook een normale vrouw. Of het was een ander topic maar volgens mij was jij het
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven