Nog steeds lelijk

25-03-2015 19:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb hier al eens eerder geschreven tijdje terug. Ik zit erg met mijn lelijkheid. Het is niet ingebeeld wat me hier verteld werd, heb ook ooit een foto geplaatst. Ik heb een afwijkend gezicht en een verpest lichaam. Ik zit jaren in therapie heb diagnoses onder andere afwijkende persoonlijkheidsstoornis waar ik zelf niet echt in geloof. Ik merk dat therapie wel helpt bij bepaalde dingen maar de pijn om mijn lelijkheid blijft. Ik weet dat ik negatieve gedachtes moet omzetten in positieve gedachtes maar als ik in de spiegel kijk, bam is het zo moeilijk.

Ik heb hoop nodig dat ik het ooit kan accepteren, in therapie hebben we het er nooit over omdat ze het niet serieus nemen. Natuurlijk zien ze dat ik lelijk ben maar ze snappen niet dat niet iedereen dat makkelijk kan accepteren. IK weer zeker als ik er niet zo lelijk uit zag dat ik nu veel meer had bereikt met therapie.

Heeft iemand hier advies over acceptatie van mijn lelijkheid en zijn er andere mensen die dit herkennen en hun verhaal willen delen?
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Wat zeggen de mensen in je omgeving? Ik bedoel je familie en vrienden, heb je het hier nog wel eens met ze over?
.
Ik ben ook wel benieuwd, heb die bewuste foto nooit gezien. Maar voel je uiteraard niet verplicht TO.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 20:34:

[...]

Bedankt voor je reactie. Ik vind het ook heel erg fijn dat je me serieus neemt. Ik voel me lelijk maar weet wel diep van binnen dat hoe ik als mens ben veel belangrijker is. Ik vind die acceptatie zo moeilijk.

Snap ik. Je kan honderd keer denken 'ach, wat betekent uiterlijk nou', tot je weer iemand voorbij ziet lopen die alles heeft wat jij niet hebt, en dan baal je weer net zo hard.

Het is eigenlijk zo'n oppervlakkig probleem ook he, want je moet eigenlijk blij zijn dat je gezond bent, maar toch.... snap hoe moeilijk het voor je is. Weet ook niet zo goed hoe je hiermee geholpen kan worden, behalve dan therapie, of daadwerkelijk cosmetische operaties.
Wat ook altijd een belangrijke factor is:

Iets NIET hebben (mooi uiterlijk, geld, intelligentie, populariteit, groot huis, etc.) voelt vaak heel naar , (zeg: 50 Au-punten), terwijl als je het WEL hebt, je er bijna nooit meer dan zeg 5 blij-punten) uit haalt.

Dus staar je niet blind op 'oh wat zou ik me goed voelen als....xyz' Je zou een tijdje blij zijn, en daarna gaat de hamster in je brein gewoon weer op zoek naar iets nieuws om over te zeiken, omdat 'ie daar nou éénmaal aan gewend is/ het gezeik nodig heeft om zich veilig/normaal te voelen.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Maar dat is het toch ook?

Nu moet ik zeggen dat als ik het lijstje lees ik niet denk: wat een gezeur.

Maar als ik mijn slechte punten onder elkaar zet kom ik ook een heel eind. Stond laatst per ongeluk in een winkel waar een schoolklas danseressen stond, nou, had me daarna maar geen kladblok en die opdracht gegeven...

Maar als ik op een door de weekse dag naar de sauna ga vind ik het allemaal erg meevallen.

bijna niemand en dus iedereen is mooi.
Nog iets waar je over na kunt denken.

Wil je een mooi uiterlijk als doel of als middel?

Want vaak als je doorvraagt bij mensen waaróm ze nou eigenlijk zo graag mooi zouden willen zijn, komen er woorden uit als (en let wel, daar is niks mis mee) : ik wil het voor aandacht, voor liefde, voor gevoel van erbij horen, om een partner te vinden etc.etc.

Vraag je dan voor jezelf af: wat zou ik door een mooi uiterlijk willen bereiken, of, door dat ik lelijk ben, wat heb ik het gevoel dat ik misloop/ mij door de neus geboord wordt?

Bedenk dan: zijn er ándere manieren om diezelfde gevoelens/ervaringen te krijgen? aandacht? liefde? erbij horen? een partner vinden?

Kortom: Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 20:33:

[...]

Iedereen hier wou lief zijn, wie gaat tegen een onzeker iemand die veel topics opent over hoeveel pijn haar lelijkheid doet, bevestigend zeggen je bent lelijk, dat is gemeen.

En toch zijn ze er. Die bij doodnormale vrouwen de behoefte voelen om hen de grond in te boren. Juist hier zou ik bijna schrijven.

Ik weet niet of ik ooit jouw foto heb gezien, ik ken enkel een paar foto's uit algemene fototopics (en daarna gaat iedereen in anonimiteit dus dan weet ik nog niets ).

Ik denk dat veel mensen jou en jouw gevoel wel serieus nemen maar tegelijkertijd ook beseffen dat echt lelijke mensen net zo zeldzaam zijn als echt mooie mensen (en met die laatste bedoel ik niet 13 in een dozijn mooi met make-up en hippe kleding). De meeste mensen zijn gewoon 'doorsnee', de een weet zich goed te presenteren, de ander heeft gewoon altijd perfect haar, nummer drie weet zich heel goed te kleden en nummer vier heeft weer een heel sympathiek gezicht.

Dan is het best wel een big deal of je tot een zekere hoogte meegaat in iemands 'vertekende' beeld.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 maart 2015 @ 20:37:

[...]

Dus eigenlijk ben je heel erg vooruit gegaan. Misschien stomme vraag maar wat betekent het dat je je lelijkheid niet kan accepteren?Er nog steeds teveel mee bezig zijn en het mijn hele dag kan verpesten. Bijvoorbeeld vandaag ben ik opgestaan en maakte de fout in mijn ondergoed naar de spiegel te lopen. De hele dag had ik dat beeld in mijn hoofd en was ik down. Ook al was ik bezig. Dit soort dagen komen heel vaak voor. Denk dat het leven zonder veel beter zou zijn.
quote:isa__88 schreef op 25 maart 2015 @ 20:40:

Wat zeggen de mensen in je omgeving? Ik bedoel je familie en vrienden, heb je het hier nog wel eens met ze over?Nee eigenlijk niet. Schaam me er ook voor en heb ook het idee dat mensen er nog extra op gaan letten.
https://youtu.be/GXoZLPSw8U8
Always wear your invisible crown
Ik plaats de foto liever niet nog een keer. Vorige keer kon ik hem moeilijk wegkrijgen en blijf toch liever anoniem.
quote:NowThen schreef op 25 maart 2015 @ 20:59:

Nog iets waar je over na kunt denken.

Wil je een mooi uiterlijk als doel of als middel?

Want vaak als je doorvraagt bij mensen waaróm ze nou eigenlijk zo graag mooi zouden willen zijn, komen er woorden uit als (en let wel, daar is niks mis mee) : ik wil het voor aandacht, voor liefde, voor gevoel van erbij horen, om een partner te vinden etc.etc.

Vraag je dan voor jezelf af: wat zou ik door een mooi uiterlijk willen bereiken, of, door dat ik lelijk ben, wat heb ik het gevoel dat ik misloop/ mij door de neus geboord wordt?

Bedenk dan: zijn er ándere manieren om diezelfde gevoelens/ervaringen te krijgen? aandacht? liefde? erbij horen? een partner vinden?

Kortom: Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.Dat is wel een goede om over na te denken.
quote:jellybelly schreef op 25 maart 2015 @ 20:45:

[...]

Snap ik. Je kan honderd keer denken 'ach, wat betekent uiterlijk nou', tot je weer iemand voorbij ziet lopen die alles heeft wat jij niet hebt, en dan baal je weer net zo hard.

Het is eigenlijk zo'n oppervlakkig probleem ook he, want je moet eigenlijk blij zijn dat je gezond bent, maar toch.... snap hoe moeilijk het voor je is. Weet ook niet zo goed hoe je hiermee geholpen kan worden, behalve dan therapie, of daadwerkelijk cosmetische operaties.

Ja en dat realiseer ik me ook dat het erg oppervlakkig is en dat ik niet zo wil zijn daarmee gaat het gevoel helaas niet weg. Ik blijf hopen dat therapie toch nog werkt op langere termijn verder weet ik het ook niet.

Bedankt voor de andere reactie kan niet op elke bericht reageren omdat het veel is.
quote:strongwoman schreef op 25 maart 2015 @ 21:17:

https://youtu.be/GXoZLPSw8U8Ik vind al die vrouwen in de clip mooi of normaal niemand is afwijkend of lelijk. Boodschap van het nummer is wel mooi.
Tja, voor al je problemen die je noemt zijn operaties en behandelingen. Een kin implantaat of fillers voor een kin, operatie voor je hangend vel, neus correctie, laser voor overbeharing (wordt vergoed door veel aanvullende verzekeringen).

Maar dan moet je er wel iets voor doen. Werken dus, geld sprokkelen, anti kraak wonen, sparen, en dan aan de slag.
Of accepteren, maar als je dat niet kan dan moet je er iets aan doen.
Je bent niet lelijk!

Je bent onzeker en ik kan me dat heel goed voorstellen.

Maar niemand is echt lelijk, iedereen heeft ook mooie kanten.

Je hebt vast mooie ogen of prachtig haar, een lieve glimlach, een mooie uitstraling.

Ik weet 100% zeker dat ik je een boel complimenten zou kunnen geven als je voor me zou staan

Overbeharing en ingegroeide haartjes zijn erg vervelend, daar heb ik ook ervaring mee! En slap vel en littekens zijn ook allesbehalve fijn dat kan ik me helemaal voorstellen. Maar het maakt je niet lelijk, het zijn misschien imperfecties maar ze maken je niet lelijk.

Ik wil je verdriet niet bagataliseren hoor begrijp me niet verkeerd, heb het zo met je te doen, heb je vorige topic ook gelezen.

Ik zou je een dikke knuffel willen geven.
quote:strikjemetstippels schreef op 25 maart 2015 @ 21:27:

Tja, voor al je problemen die je noemt zijn operaties en behandelingen. Een kin implantaat of fillers voor een kin, operatie voor je hangend vel, neus correctie, laser voor overbeharing (wordt vergoed door veel aanvullende verzekeringen).

Maar dan moet je er wel iets voor doen. Werken dus, geld sprokkelen, anti kraak wonen, sparen, en dan aan de slag.Ik werk met behoud van uitkering en dat is voor een reden. Normaal werk is niet haalbaar voorlopig. Sparen zit er echt niet in. Hou 40 euro per week over om alles van te doen. Misschien in de toekomst als ik wel normaal werk kan doen dat ik dan kan sparen en idd voor operaties kan gaan.
quote:patsy_stone schreef op 25 maart 2015 @ 21:31:

Je bent niet lelijk!

Je bent onzeker en ik kan me dat heel goed voorstellen.

Maar niemand is echt lelijk, iedereen heeft ook mooie kanten.

Je hebt vast mooie ogen of prachtig haar, een lieve glimlach, een mooie uitstraling.

Ik weet 100% zeker dat ik je een boel complimenten zou kunnen geven als je voor me zou staan

Overbeharing en ingegroeide haartjes zijn erg vervelend, daar heb ik ook ervaring mee! En slap vel en littekens zijn ook allesbehalve fijn dat kan ik me helemaal voorstellen. Maar het maakt je niet lelijk, het zijn misschien imperfecties maar ze maken je niet lelijk.

Ik wil je verdriet niet bagataliseren hoor begrijp me niet verkeerd, heb het zo met je te doen, heb je vorige topic ook gelezen.

Ik zou je een dikke knuffel willen geven.Bedankt voor de knuffel, erg lief bericht , ik hoop dat ik er ooit zo naar kan kijken.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 21:16:

[...]

Er nog steeds teveel mee bezig zijn en het mijn hele dag kan verpesten. Bijvoorbeeld vandaag ben ik opgestaan en maakte de fout in mijn ondergoed naar de spiegel te lopen. De hele dag had ik dat beeld in mijn hoofd en was ik down. Ook al was ik bezig. Dit soort dagen komen heel vaak voor. Denk dat het leven zonder veel beter zou zijn.Het leven zonder je druk te maken over je uiterlijk bedoel je?
Ik vind het echt naar om dit te horen hoe je over jezelf denkt. Dit is overigens ook een gedachte waar ik lang mee rond heb gelopen, terwijl iedereen altijd zei dat ik mooi was, maar heb door dingen in het verleden mezelf altijd aangepraat dat ik lelijk ben, maar dat terzijde.

Zelf heb ik wat laten doen aan mezelf waar overigens niemand wat over heeft gezegd of heeft opgemerkt. Nu denk ik, was het dan echt zo belangrijk en opvallend? Blijkbaar was ik de enige die het opviel, want zelfs mensen die ik ken van jongs af aan hebben nooit iets opgemerkt dat ik wat heb laten doen. Wilde ik dit? Nee, maar toch voelde ik diep van binnen een teleurstelling dat ik dus eigenlijk niet per se mooier erop ben geworden. Ik heb nu geaccepteerd dat mensen heel naar kunnen zijn en zeggen dat je lelijk bent alleen om je slecht te laten voelen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik denk ook altijd; iedereen is lelijk voor iemand en iemand kan heel mooi zijn voor een ander. We hebben allemaal verschillende smaken. En niemand is perfect. Zelfs mensen waarvan jij denkt; oh die zijn perfect, kun je altijd wat vinden dat niet "perfect" is.. En wat is nou perfect? Als je daarnaar streeft zul je nooit klaar zijn.

Ik geloof ook zoals wat er hier wordt gezegd dat je echt wel mooie dingen zou kunnen hebben; kijk eens naar bijv je kleur of vorm ogen, of mooi haar, mooie vingers, gezonde nagels. En overigens zijn er zoveel dingen waarmee je jezelf al wat mee kunt oppeppen; make up, manicure, leuke kleding, mooi kapsel.

Daarnaast is er heel wat meer dan alleen uiterlijk, je klinkt in ieder geval heel lief en je zal vast nog vele andere positieve karakter eigenschappen hebben.

-x-
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 maart 2015 @ 21:48:

[...]

Het leven zonder je druk te maken over je uiterlijk bedoel je?ja dat bedoel ik
quote:cataleya00 schreef op 25 maart 2015 @ 21:50:

Ik vind het echt naar om dit te horen hoe je over jezelf denkt. Dit is overigens ook een gedachte waar ik lang mee rond heb gelopen, terwijl iedereen altijd zei dat ik mooi was, maar heb door dingen in het verleden mezelf altijd aangepraat dat ik lelijk ben, maar dat terzijde.

Zelf heb ik wat laten doen aan mezelf waar overigens niemand wat over heeft gezegd of heeft opgemerkt. Nu denk ik, was het dan echt zo belangrijk en opvallend? Blijkbaar was ik de enige die het opviel, want zelfs mensen die ik ken van jongs af aan hebben nooit iets opgemerkt dat ik wat heb laten doen. Wilde ik dit? Nee, maar toch voelde ik diep van binnen een teleurstelling dat ik dus eigenlijk niet per se mooier erop ben geworden. Ik heb nu geaccepteerd dat mensen heel naar kunnen zijn en zeggen dat je lelijk bent alleen om je slecht te laten voelen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik denk ook altijd; iedereen is lelijk voor iemand en iemand kan heel mooi zijn voor een ander. We hebben allemaal verschillende smaken. En niemand is perfect. Zelfs mensen waarvan jij denkt; oh die zijn perfect, kun je altijd wat vinden dat niet "perfect" is.. En wat is nou perfect? Als je daarnaar streeft zul je nooit klaar zijn.

Ik geloof ook zoals wat er hier wordt gezegd dat je echt wel mooie dingen zou kunnen hebben; kijk eens naar bijv je kleur of vorm ogen, of mooi haar, mooie vingers, gezonde nagels. En overigens zijn er zoveel dingen waarmee je jezelf al wat mee kunt oppeppen; make up, manicure, leuke kleding, mooi kapsel.

Daarnaast is er heel wat meer dan alleen uiterlijk, je klinkt in ieder geval heel lief en je zal vast nog vele andere positieve karakter eigenschappen hebben.

-x-Bedankt voor je reacties, ik vind sommige dingen ook mooi maar het geheel is gewoon lelijk. Ik weet dat niemand perfect is maar aan de andere kant veel los vel en striae hebben is ook niet echt standaard. Ik doe wel make-up op en probeer me normaal te kleden, wat heel moeilijk is met mijn lichaam.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 22:02:

[...]

ja dat bedoel ikJe bent al heel ver, maar nog niet helemaal, heb je met je therapeut besproken hoe jullie dit laatste stuk gaan aanpakken?
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 21:16:

[...]

Er nog steeds teveel mee bezig zijn en het mijn hele dag kan verpesten. Bijvoorbeeld vandaag ben ik opgestaan en maakte de fout in mijn ondergoed naar de spiegel te lopen. De hele dag had ik dat beeld in mijn hoofd en was ik down. Ook al was ik bezig. Dit soort dagen komen heel vaak voor. Denk dat het leven zonder veel beter zou zijn.Jij hebt gewoon een schop onder je kont nodig.

Echt niemand is zo lelijk dat je er niets leuks van kan maken. En stel dat je dat wel zou zijn hé écht héél lelijk. Mens daar kun je dan mooi veel geld mee verdienen. Denk dat casting bureaus in de rij zouden staan voor je. Want weet je echte lelijkheid is ontzettend zeldzaam.

Er zijn zat mensen die lelijk zijn maar dat is door een onverzorgde huid, rare kleding, heel fout kapsel met veel te onverzorgd haar, slecht gebit/onverzorgd gebit etc. Daar kun je echt zelf van alles aan doen.

Lelijk in je ondergoed.. mens zoek een andere therapeut, en geef me eens een normaal mens die echt mooi is in zijn dagelijkse ondergoed en net uit bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven