Nog steeds lelijk

25-03-2015 19:30 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb hier al eens eerder geschreven tijdje terug. Ik zit erg met mijn lelijkheid. Het is niet ingebeeld wat me hier verteld werd, heb ook ooit een foto geplaatst. Ik heb een afwijkend gezicht en een verpest lichaam. Ik zit jaren in therapie heb diagnoses onder andere afwijkende persoonlijkheidsstoornis waar ik zelf niet echt in geloof. Ik merk dat therapie wel helpt bij bepaalde dingen maar de pijn om mijn lelijkheid blijft. Ik weet dat ik negatieve gedachtes moet omzetten in positieve gedachtes maar als ik in de spiegel kijk, bam is het zo moeilijk.

Ik heb hoop nodig dat ik het ooit kan accepteren, in therapie hebben we het er nooit over omdat ze het niet serieus nemen. Natuurlijk zien ze dat ik lelijk ben maar ze snappen niet dat niet iedereen dat makkelijk kan accepteren. IK weer zeker als ik er niet zo lelijk uit zag dat ik nu veel meer had bereikt met therapie.

Heeft iemand hier advies over acceptatie van mijn lelijkheid en zijn er andere mensen die dit herkennen en hun verhaal willen delen?
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
quote:cataleya00 schreef op 25 maart 2015 @ 21:50:

Ik vind het echt naar om dit te horen hoe je over jezelf denkt. Dit is overigens ook een gedachte waar ik lang mee rond heb gelopen, terwijl iedereen altijd zei dat ik mooi was, maar heb door dingen in het verleden mezelf altijd aangepraat dat ik lelijk ben, maar dat terzijde.

Zelf heb ik wat laten doen aan mezelf waar overigens niemand wat over heeft gezegd of heeft opgemerkt. Nu denk ik, was het dan echt zo belangrijk en opvallend? Blijkbaar was ik de enige die het opviel, want zelfs mensen die ik ken van jongs af aan hebben nooit iets opgemerkt dat ik wat heb laten doen. Wilde ik dit? Nee, maar toch voelde ik diep van binnen een teleurstelling dat ik dus eigenlijk niet per se mooier erop ben geworden. Ik heb nu geaccepteerd dat mensen heel naar kunnen zijn en zeggen dat je lelijk bent alleen om je slecht te laten voelen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik denk ook altijd; iedereen is lelijk voor iemand en iemand kan heel mooi zijn voor een ander. We hebben allemaal verschillende smaken. En niemand is perfect. Zelfs mensen waarvan jij denkt; oh die zijn perfect, kun je altijd wat vinden dat niet "perfect" is.. En wat is nou perfect? Als je daarnaar streeft zul je nooit klaar zijn.

Ik geloof ook zoals wat er hier wordt gezegd dat je echt wel mooie dingen zou kunnen hebben; kijk eens naar bijv je kleur of vorm ogen, of mooi haar, mooie vingers, gezonde nagels. En overigens zijn er zoveel dingen waarmee je jezelf al wat mee kunt oppeppen; make up, manicure, leuke kleding, mooi kapsel.

Daarnaast is er heel wat meer dan alleen uiterlijk, je klinkt in ieder geval heel lief en je zal vast nog vele andere positieve karakter eigenschappen hebben.

-x-

Zeer zeer waar. En dan ga je dat als beïnvloedbare puber als De Totale Waarheid Forever (TM) zien, en daar naar leven en doom & gloom & disaster.

Weet je TO, wat misschien ook heel belangrijk is? Om je gevoel van lelijk-zijn uit de taboesfeer te halen voor jezelf. Vaak als iets super-pijnlijk is, wil je er zo min mogelijk écht over praten. Zie het als een schimmel...die gedijt goed in een donker, verborgen, vochtig plekje. Zonlicht & lucht? Dat vindt 'ie maar niks. Dus eigenlijk is wat je nu doet (dit topic openen) al heel goed, hoe harder je dat nare gevoel, die vrees, die pijn, blootstelt aan de lucht, hoe minder groot & belangrijk 'ie wordt.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 22:52:

[...]

Dat mag je vinden, misschien is dat ergens ook zo maar ik ben dit keer serieus op zoek naar acceptatie, therapie volg ik, maar leren hoe je lelijkheid accepteert heb ik daar niet gedaan. Het gaat om gedachtes veranderen die de oorzaak zijn voor gevoelens volgens het GGZ.waarom mag je niet lelijk zijn?

[...]

Dat mag je vinden, misschien is dat ergens ook zo maar ik ben dit keer serieus op zoek naar acceptatie, therapie volg ik, maar leren hoe je lelijkheid accepteert heb ik daar niet gedaan. Het gaat om gedachtes veranderen die de oorzaak zijn voor gevoelens volgens het GGZ.

Dat weet ik. Heb ik zelf ook moeten doen Maar het helpt niet echt mee als je al jaren mensen weigert te geloven. En ik weet dat het moeilijk is, het heeft bij mij ook jaren geduurd, maar hoe je je nu gedraagt, helpt ook niet erg mee.

Alles wat wij zeggen, sla je in de wind.

[...]

Dat mag je vinden, misschien is dat ergens ook zo maar ik ben dit keer serieus op zoek naar acceptatie, therapie volg ik, maar leren hoe je lelijkheid accepteert heb ik daar niet gedaan. Het gaat om gedachtes veranderen die de oorzaak zijn voor gevoelens volgens het GGZ.

Pffff,

Je hoeft lelijkheid niet te accepteren want er zijn maar bedroevend weinig mensen lelijk. Dat is de gedachte die je moet (maar niet wil) veranderen.

Volgens mij vind jij het wel lekker zo, het ik ben sjielug enzo.
Hoi to,

Ik weet niet hoe je eruit ziet, ik weet niet of je lelijk bent.

Als je echt lelijk bent, lijkt me dit inderdaad erg naar en ook iets dat steeds weer terug komt.

Misschien is het een idee om je leven, langzaam aan, om iets anders te laten draaien dan om jezelf.

De wereld draait niet om jou, zeker niet om je uiterlijk.

Er zijn zaken waar je je voor zou kunnen inzetten. Belangrijke, grote 'problemen' of goede doelen. Zaken waar je een passie voor kunt krijgen, waardoor jezelf en je uiterlijk er veel minder te gaan doen.

Ik weet niet waar jouw affiniteiten liggen, maar je zou kunnen denken aan het verzorgen van verwaarloosde dieren, je inzetten voor dieren in de vee-industrie, milieuproblemen, of mensenrechten.

Dingen die groter zijn dan jijzelf, zaken die jouw hulp van harte kunnen gebruiken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 maart 2015 @ 22:54:

[...]

waarom mag je niet lelijk zijn?Het mag wel, dat ben ik ook maar er steeds verdriet om hebben en het mijn dag laten verpesten is wat ik niet meer wil.
quote:CanYouNot schreef op 25 maart 2015 @ 22:55:

[...]

Dat weet ik. Heb ik zelf ook moeten doen Maar het helpt niet echt mee als je al jaren mensen weigert te geloven. En ik weet dat het moeilijk is, het heeft bij mij ook jaren geduurd, maar hoe je je nu gedraagt, helpt ook niet erg mee.

Alles wat wij zeggen, sla je in de wind.Het is heel moeilijk iets aan te nemen van mensen als het voor mij de duidelijke waarheid is. Ik probeer wat te doen met de reacties maar die gaan over dat het wel mee valt met lelijk zijn en dat is voor mij het grote probleem.
quote:anoniemex schreef op 25 maart 2015 @ 22:58:

Hoi to,

Ik weet niet hoe je eruit ziet, ik weet niet of je lelijk bent.

Als je echt lelijk bent, lijkt me dit inderdaad erg naar en ook iets dat steeds weer terug komt.

Misschien is het een idee om je leven, langzaam aan, om iets anders te laten draaien dan om jezelf.

De wereld draait niet om jou, zeker niet om je uiterlijk.

Er zijn zaken waar je je voor zou kunnen inzetten. Belangrijke, grote 'problemen' of goede doelen. Zaken waar je een passie voor kunt krijgen, waardoor jezelf en je uiterlijk er veel minder te gaan doen.

Ik weet niet waar jouw affiniteiten liggen, maar je zou kunnen denken aan het verzorgen van verwaarloosde dieren, je inzetten voor dieren in de vee-industrie, milieuproblemen, of mensenrechten.

Dingen die groter zijn dan jijzelf, zaken die jouw hulp van harte kunnen gebruiken.Dit vind ik wel een goede. Ga er eens over nadenken.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 23:00:

[...]

Het mag wel, dat ben ik ook maar er steeds verdriet om hebben en het mijn dag laten verpesten is wat ik niet meer wil.maar als het mag van jezelf (hoera, je hoeft niet langer mooi te zijn) waarom verpest het dan je dag? Vanwege wat mensen mogelijk over jou kunnen denken? maar je weet helemaal niet wat mensen denken, eigenlijk denken mensen vooral aan zichzelf en niet aan een lelijk meisje die ze toevallig zien. Dus al jouw problemen komen door je denken niet door je uiterlijk
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 23:01:

[...]

Het is heel moeilijk iets aan te nemen van mensen als het voor mij de duidelijke waarheid is. Ik probeer wat te doen met de reacties maar die gaan over dat het wel mee valt met lelijk zijn en dat is voor mij het grote probleem.En dat is waarom je waarschijnlijk intensievere therapie nodig hebt, plus een betere therapeut.
Het is echt zonde om je zo slecht te voelen omdat je jezelf lelijk voelt. Er zijn toch veel meer dingen in je leven? Uiterlijk is slechts één ding. Ik weet niet of je lelijk bent, dat kan best zo zijn, maar dat is toch niet erg?

Rot dat je je dag/week laat verpesten doordat je er zo'n verdriet om hebt. Je bent veel meer dan alleen je uiterlijk hoor. Mensen kunnen daar makkelijk doorheen kijken. En mensen die dat niet kunnen of willen, die hebben ergere problemen dan een lelijk uiterlijk hebben.
Life is short. Eat dessert first.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 22:42:

[...]

Ik heb idd dubbelgenickt en nep topics geopend voor aandacht heb dat zelf toegegeven in een topic en daar mijn excuses voor aangeboden heb daarna nog een tijdje meegeschreven. Snap dat het niet geloofwaardig overkomt maar de rest is gewoon waar. Ik ben lelijk.Je vindt dat je lelijk bent, dat is iets anders. Dat is waar de therapeut mee bezig is toch? Om je gedachten te veranderen want dat bepaalt hoe je je voelt. Voor jou is het een feit maar misschien is het niet zo een harde feit als jij denkt dat het is.
quote:amy2010 schreef op 25 maart 2015 @ 23:07:

[...]

Je vindt dat je lelijk bent, dat is iets anders. Dat is waar de therapeut mee bezig is toch? Om je gedachten te veranderen want dat bepaalt hoe je je voelt. Voor jou is het een feit maar misschien is het niet zo een harde feit als jij denkt dat het is.Inderdaad Lelijk is altijd subjectief. wat de 1 mooi vindt vindt de ander lelijk. Dus over feiten gaat het niet.
http://nos.nl/artikel/202 ... rug-met-documentaire.html

Deze vrouw is 'lelijk'. Maar volgens mij toch een heel mooi mens!

Waar het op neer komt is dat het echt niet relevant is of je wel/niet lelijk bent maar dat je er mee om leert gaan. Dus volgens mij is wat de GGZ wil met hun negatieve gedachtes in positieve gedachtes omzetten precies wat jij nodig hebt.
quote:LaPetiteChatteRouge schreef op 25 maart 2015 @ 23:14:

Waar het op neer komt is dat het echt niet relevant is of je wel/niet lelijk bent maar dat je er mee om leert gaan. Dus volgens mij is wat de GGZ wil met hun negatieve gedachtes in positieve gedachtes omzetten precies wat jij nodig hebt.Ah, Lizzie Zo'n topwijf!
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 23:01:

[...]

Het is heel moeilijk iets aan te nemen van mensen als het voor mij de duidelijke waarheid is. Ik probeer wat te doen met de reacties maar die gaan over dat het wel mee valt met lelijk zijn en dat is voor mij het grote probleem.

Het lijkt mij wel degelijk heel naar om lelijk te zijn, omdat het steeds maar weer terug komt. Elke keer dat je nieuwe mensen ontmoet, in het voorbijgaan bij de trein, ect speelt het een rol. En je eigenwaarde, de manier hoe men met je omgaat e.d., daarbij speelt het lelijk of knap zijn een rol.

Een heel vervelend 'probleem', waar je eigenlijk niet 'vanaf komt', alleen maar mee kan leven (moet leven).

Hier heb je waarschijnlijk weinig aan, alleen dat als je echt lelijk bent, ik zeker je probleem erken en begrijp, hopelijk heb je aan m'n vorige tips meer..!
Mensen die gehandicapt zijn hebben ook vaak last van starende mensen. Misschien kan je daar nog iets over vinden, hoe zij daar mee omgaan.
quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 22:41:

[...]

Dat kan ik niet weten, dat is hoe het voelt, gevoel en denken dat mensen iets denken is al genoeg om me te beperken in dingen doen.

Lieve schat je bent niet lelijk, je bent onzeker. En ja, ik kan me de foto's ook nog herinneren.

En geloof me, de meeste mensen zijn veel te veel met zichzelf bezig om zich druk te maken over jouw striae of los vel. Was je nu Maxima geweest, dan had de Privé en Story vol mee gestaan, maar niet bij een gewone vrouw.

Normaal walg je niet van een persoon, behalve wanneer deze je iets vreselijks heeft aangedaan. Je walgt niet van iemand omdat deze een grote neus heeft, kleine borsten, littekens, borstmist of loshangend heeft.

Probeer je energie te stoppen in je acceptatie proces en niet in nog meer operaties en medisch ingrijpen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oke, je wil blijkbaar heel graag dat we geloven dat je lelijk bent. Jij je zin, ik geloof je. Je bent lelijk. Lelijk, lelijk,lelijk. En nu? Vergaat de wereld? Heb je de wereld niets meer te bieden dan je lelijkheid of zit eronder ook nog een persoon die het waard is om te leren kennen?

Noem eens een paar dingen waarom het voor een ander mens een heel mooi iets zou zijn om jou in hun leven te hebben? Wat voor prachtige dingen verberg je nu onder je lelijkheid? Ben je goed in luisteren? Kan je ontzettend goed koken? Zingen? Mensen aan het lachen maken? Persoonlijk heb ik liever vriendinnen waar ik mee kan lachen en huilen dan eentje die geweldig is om naar te kijken.

Wat maakt jou nou tot een geweldig mens?
quote:LaPetiteChatteRouge schreef op 25 maart 2015 @ 23:14:

Waar het op neer komt is dat het echt niet relevant is of je wel/niet lelijk bent maar dat je er mee om leert gaan. Dus volgens mij is wat de GGZ wil met hun negatieve gedachtes in positieve gedachtes omzetten precies wat jij nodig hebt.

Ik heb dat artikeltje net gelezen.

Die vrouw vind ik helemaal niet zo lelijk.

De reacties van heel veel mensen op die video wel..... Ongelofelijk hoe mensen kunnen reageren; die zijn echt niet goed bij hun hoofd.

Maar hoe zij hier zelf mee omgaat, vind ik zeker inspirerend!

quote:nogsteedslelijk86 schreef op 25 maart 2015 @ 23:00:

[...]

Het mag wel, dat ben ik ook maar er steeds verdriet om hebben en het mijn dag laten verpesten is wat ik niet meer wil.

Dat is een goed uitgangspunt!

Zeg dat ook steeds tegen jezelf als het toch weer dreigt te gebeuren dat het wel je dag verpest.

Als vervelende gedachten hierover zich opdringen, vertel je ze gewoon om op te zouten!

Weet je... je uiterlijk is maar 1 van de vele kenmerken die je hebt.

Je bent veel meer dan alleen dat ene.

Dat hele pakket aan eigenschappen maakt wie jij bent. En daar zitten vast hele mooie eigenschappen tussen.

En nog iets wat ik wil toevoegen.

Het zou goed zijn als je een andere nickname zou kiezen.

Deze benadrukt die ene eigenschap ook weer zo... er is vast ook wel iets anders dat bij je past!

Wil je daar eens over nadenken? Ik ben benieuwd wat je nog meer zou kunnen bedenken.
Overbeharing kan met anti-conceptiepil bestreden worden en anders wordt laseren in het gelaat het vergoed. Begin daar mee. Daarna op afbetaling iets aan je huid laten doen.Een grote neus kan heel mooi zijn vind ik persoonlijk.Voor de rest: er zijn heel veel mensen die ook erg lelijk zijn, afstotelijk zelfs. Ik werk met erg lelijke en dominante collega, die denkt dat ze gaat trouwen en heeft het over mannen die achter haar aan zitten. Heb zelf ook periodes dat ik mij lelijk voel. Maar als je ouder wordt zijn je vrienden enz ook lelijk, soms is er die ene uitzondering, maar iedereen moet schoonheid inleveren op bepaald moment. Als je maar zorgt dat je schoon bent, fris ruikt en geen vet haar hebt. De combi vies en lelijk is onaccepatabel voor mij, gewoon lelijk stoor ik me niet aan.
Hoi,

Ik ben ook lelijk. Heb een veel te grote neus. Krijg daar ook regelmatig opmerkingen over van zomaar mensen of kinderen. Heb lang gedacht over plastische chirurgie, maar de stap nooit genomen.

Voelde me ook heel lang buitengesloten. Dacht dat mensen alleen maar uit medelijden met me omgingen en eigenlijk liever niet met mij gezien wilden worden. Heb ook een tijdje gedacht om maar te stoppen met leven.

Maar toen... werd er iemand op mij verliefd. Eindelijk! Ik was bijna veertig en had nog nooit met iemand gezoend. Hij overlaadde me met complimentjes en schonk heel veel aandacht aan mij. ik geloofde het eerst niet. Hoe zou hij op mij kunnen vallen? Zag hij dan niet hoe lelijk ik was? En hijzelf is gewoon leuk om te zien. Maar hij overtuigde mij, ging voor mij en liet me geloven dat ik meer was dan mijn neus.

Door hem heb ik meer zelfvertrouwen gekregen, durf k uit mijn schulp te kruipen en mezelf te laten zien. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen (vooral kinderen) die zeggen: wat heeft die mevrouw een grote neus, maar dan zeg ik gewoon: daar kan ik heel goed mee ruiken! Van binnen doet het nog wel eventjes pijn, maar ik weet er beter mee te dealen. En ik weet dat er iemand is die van me houdt zoals ik ben.

TO, ik hoop van harte dat jij ook iemand tegenkomt die jou echt ziet staan! het kan je hele leven veranderen,
En waarom zou je mooi willen zijn? Heb je behoefte aan veel aandacht van mannen? Of wil je een baan waar een representatief uiterlijk vereist is? Wil je bewonderd worden? Er zijn hier ook topics te vinden waar iemand de nadelen van mooi zijn beschrijft: Mannen die je alleen maar voor de status of de sex willen. Jaloerse reacties van vrouwen. Mensen die denken dat je dom bent. Als je mooi bent en daar de voordelen van hebt genoten, is oud worden dubbel pijnlijk.

Misschien wil je gewoon minder lelijk zijn omdat je denkt dat iedereen bezig is met jouw lelijkheid op de manier waarop jij zelf er mee bezig bent. Newsflash: Mensen denken meer na over hun eigen uiterlijk dan over de jouwe.
TO vertel eens wat het betekent voor jou om een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis te hebben? Weet je wat het inhoudt en wat is het doel van de therapie?
quote:Daaromniet schreef op 28 maart 2015 @ 23:01:

TO vertel eens wat het betekent voor jou om een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis te hebben? Weet je wat het inhoudt en wat is het doel van de therapie?Ik weet wat het inhoudt volgens de boekjes. Voor mezelf betekent het dat ik dingen uit de weg ga, mezelf afzonder en een minderwaardigheidsgevoel heb. Therapie is om die gedachtes te veranderen, mensen vinden mijn raar bijv ombuigen naar iets anders. Is al veel vooruitgang. Vanwaar deze vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven