Oppas?

26-03-2015 11:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag wil jullie advies/ mening.

Wij hebben 2 kinderen van 3 en 5 jaar oud. Nu hebben wij 's avonds af en toe een oppas nodig voor 1.5 a 2 uur. Ik zit te denken om bijv mijn buurmeisje van(17) te vragen om op te passen. Het punt is dat de kinderen nog niet slapen. Bij ons gaan de kinderen relatief gemakkelijk slapen.

Zouden jullie dat doen? En wat zouden jullie haar dan betalen? Ik kwam er bij het nibud niet helemaal uit.
Moet ze ook eten met de kinderen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou dat zonder probleem doen. Voor 2 uurtjes zou ik een tientje betalen. Maar ik hoor vaker dat ik veel te veel betaal, dus misschien is dat onzinnig veel. Ik vind het zelf erg weinig eigenlijk.
Nee mijn kinderen hoeven niet meer te eten, zijn al in pyjama. Dus alleen naar bed.
Dan zou ik ook 10 euro doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik betaal mijn oppas 8 euro per uur, maar meestal krijgt ze voor een avond 50. Maar mijn oppas is ouder. Voor een 17-jarige, 15 euro in totaal voor 2u oid?
Ja hoor, gewoon doen. Waarom niet? Heb je al eens aan haar gevraagd of het leuk vindt om op te passen? Doet ze het vaker? Wij betalen onze jonge tieneroppassen 3 euro per uur, en onze iets oudere oppassen (rond de 20 jaar) 4 euro per uur.

Als je buurmeisje vaker oppast, kun je haar ook vragen wat ze bij andere gezinnen krijgt.

Laat haar de eerste keer een halfuurtje eerder komen zodat je kunt laten zien waar alles ligt: eten, drinken, tandenborstels, pyjama's etc. En neem het 'programma' met haar door. Voor een nieuwe oppas schrijf ik het altijd even op met de tijden bij benadering.
Ligt echt aan het kind.

Ik deed als 16-jarige naschoolse opvang voor 3 kinderen waarvan 1 een geestelijke beperking had. Ophalen van school, huiswerk, koken, samen eten, spelen, pyjama's aan, tanden poetsen, naar bed brengen en dan zelf aan mijn huiswerk tot de ouders thuiskwamen.

Ik kreeg 15 gulden per uur hiervoor.
Ik heb van mijn 15e tot 18e op een kind van 4 - 7 gepast. Kind had al gegeten, dus nog even een klein uurtje spelen en dan pyama aan en naar bed.

Kreeg 10 euro voor een uurtje of 3.
Ze heeft het toen de kinderen kleiner waren aan mij gevraagd. Toen durfde ik het nog niet. Maar nu wil ik wel proberen. En voor 2 uurtjes is het wel makkelijk. Beide ouders wonen iets verder weg.
Als je er een goed gevoel bij hebt, doen hoor! Waar twijfel je over? Ik zou ca 5 euro per uur geven.
Doe ik ook zo. Er wonen hier een paar tienermeiden in de buurt die het leuk vinden om te doen. Ik betaal ze rond de 3 á 4 euro per uur. Dat heb ik een beetje afgestemd met andere moeders die hier wonen. Ik wil de oppassen niet onderbetalen, maar ook niet, door te veel te betalen, de andere ouders wegzetten als knieperds of mezelf op de kaart zetten dat ik onverantwoord met geld omga.
Ja hoor, dat kan prima hoor. 17 jaar moet makkelijk kunnen. Bovendien is in geval van nood ook nog vast 1 van haar ouders in de buurt.

Mijn 16 jarige werkt en heeft als uurloon (wit natuurlijk) ¤ 3,80.

Vijf euro per uur vind ik meer dan redelijk. Buurmeisje hoeft alleen maar aanwezig te zijn, ze kan gewoon haar huiswerk maken.
Hou er rekening mee dat de meeste mensen, ook de meeste meisjes van 17, géén moordzuchtige, kindermishandelende, pedofiele, volstrekte idioten zijn he
17 lijkt me een prima leeftijd.

Zijn haar ouders op dat moment thuis als ze gaat oppassen?

Misschien een fijn idee voor haar en voor jullie dat ze indien nodig kan terugvallen op haar ouders? Maar dan moeten haar ouders dat natuurlijk wel ook goed vinden.

Ik denk dat voor 2 uurtjes iets van een tientje wel prima is.
Hoeveel je betaald ligt ook een beetje aan het aantal uren dat ze oppast. Voor twee uurtjes , paar minuten uitloop zou ik toch wel 15 euro betalen. Is het iedere dag of standaard 2 iedere week 2 of meer dagen dan minder, zou dan een vast bedrag doen.

Is het een hele avond zou ik ook minder doen. Maar voor af en toe en niet structureel vind ik 15 voor die twee uurtjes niet te veel.
Mijn dochter van 15 past ook regelmatig op op 2 kinderen van 4, soms moet ze ze ook nog op bed brengen. Ze krijgt 3,50 per uur. Het is trouwens bij ons in de straat, dus als er echt wat is (als er een auto nodig is) ben ik ook in de buurt, maar de ouders zijn meestal ook niet heel ver weg. Bij andere buren past ze ook wel eens op, maar dat is meer als die spontaan besluiten samen een rondje te gaan hardlopen, dan krijgt ze 4,50 per uur, anders is het ook de moeite niet voor een uurtje. Ze kreeg trouwens ook een chocoladeletter met Sinterklaas.
Heb zelf veel opgepast op buurmeisjes van 5 en 8, ze zaten altijd al in pyjama. Het was enkel even tv kijken, spelletje doen en dan tandenpoetsen, verhaaltje en naar bed. Kreeg hiervoor 5 per uur, vaak was het een 1 tot 1,5 voor ze naar bed moesten en vervolgens had ik 3-5 uur in principe niks te doen. Ze sliepen goed door, dus kon ik dingen voor mezelf doen. Ik was toen 17-18.
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:TheHorseWithNoName schreef op 26 maart 2015 @ 11:38:

Hou er rekening mee dat de meeste mensen, ook de meeste meisjes van 17, géén moordzuchtige, kindermishandelende, pedofiele, volstrekte idioten zijn he

Maar dat wil nog nietzeggen dat ze die kinderen een beetje leuk kunnen vermakrn tot het bedtijd is en dat ze weten hoe te handelen in noodsituaties.

Als jij denkt dat het een meisje is met verantwoordelijkheidsgevoel kun jehet altijd een keer proberen. Hoor jevanzelf van je kinderen hoe het bevallen is.
Onze dochter (17) past op bij ons in de straat. Geen idee wat ze per uur krijgt. Soms moeten de kinderen nog naar bed, soms niet. Soms wordt het laat, soms niet. Soms worden de kinderen wakker soms niet. Dochter komt wel eens thuis met een tientje, maar voor een lange avond ook wel eens 25 euro!

Zelf had ik ooit een vaste oppas voor een vaste dag in de week voor maximaal ruimte. een uur. Die kreeg toen, tien jaar geleden, vijf euro voor het feit dat ze kwam. Soms was het maar tien minuten namelijk.
Dank voor jullie advies, ga mijn buurmeisje vragen. En we kijken gewoon hoe het gaat.
Waarom zou je het niet doen? Vind je het jong? Ik vind 17 prima namelijk.

Mijn oppassen zijn meestal tussen de 16 en 18. Voor een avondprogramma met eten (niet koken) en naar bed brengen betaal ik 5 euro per uur. In de praktijk is dat maximaal anderhalf uur werken en 2 a 3 uur (of langer) op de bank TV kijken.

In geval van nood ben ik sowieso bereikbaar en zijn er meerdere buurvrouwen bij wie ze kan aankloppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven