Tips voor vriendinnenweekend

28-03-2015 11:54 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar organiseer ik ons vriendinnenweekend. We gaan eind september of oktober weg; zaterdagochtend heen, zondag na uitchecken en ontbijt richting huis. We zijn met 10 meiden van 30-40 jaar. Voor 125euro pp willen we: een activiteit op zaterdag, diner en overnachting. S avonds willen we graag naar een leuk café of iets dergelijks, maar die kosten kunnen los bijbetaald worden.

Ik zoek tips voor:

- een leuke locatie

- een leuke activiteit

- eventueel een goed eetcafé of bistro

- een plek om te overnachten

- leuke tips om 's avonds op stap te gaan (geen discotheek met alleen house, want daar houdt niet iedereen van)

Waar we oa al zijn geweest: Amsterdam, Volendam, Maastricht, Eindhoven, Den Haag/Scheveningen.

Edit; inmiddels wat steden gevonden, dus graag tips voor: Nijmegen, Utrecht, Weert en Egmond aan zee.
Antwerpen?
never a failure, always a lesson
Antwerpen, Groningen, Utrecht

Activiteit: gewoon door de stad lopen, lunchen etc is niet voldoende?
Budapest; nee we willen wel echt graag een activiteit. Hoeft niet heel lang te duren, maar iets anders dan alleen door de stad lopen vinden we altijd wel leuk. Hebben jullie ook tips voor een plek om te overnachten? De meeste gewone hotels vreten namelijk meteen het budget op.

Edit; in elke stad is wel iets leuks te vinden, qua activiteiten, dus dat is niet zo moeilijk. Het gaat me er vooral om een leuke stad te vinden met een fatsoenlijke plek om te overnachten, voor niet te veel geld (tot nu geslapen in een heel net hostel, kampeerboerderij, stay ok hotel, huisje) en om leuke tips te krijgen voor het stappen (we hebben gemerkt dat het ooit lastig zoeken is naar iets leuks, in een vreemde stad)
Valkenburg vond ik erg leuk. Heel veel te doen, in Valkenburg en in de omgeving. In het dorp zitten allemaal leuke betaalbare restaurantjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Egmond aan Zee, hotel Zuiderduin heeft een fijne kleine spa en bowling oa, je staat vanaf het hotel in 2 min op het strand, Egmond zit vol met leuke eettenten van gemiddelde prijs. Je zou een workshop kunnen doen bij het winkeltje Gejut, je gaat dan strand jutten en je maakt een kunstwerk(je) met wat je hebt gevonden: http://www.gejut.nl/welkom-bij-gejut/

Het is ook mooi wandel- en fietsgebied, Alkmaar is ook altijd leuk om te bezoeken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kost je 47 pp, dan heb je wel spa, zwembad en goedkope bowling erbij.

http://www.expedia.nl/Egm ... a2&rm5=a2#rooms-and-rates
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zoek even via belvilla! met een groep van 7 hebben wij een mooi huis gevonden voor iets van 60 euro pp voor het hele weekend.

dagactiviteit: wijnproeverij, cursus bonbons maken, rondvaarttocht, maar je zou natuurlijk ook iets minder truttigs kunnen gaan doen, maar ik heb geen idee waar je precies naar op zoek bent. denk namelijk dat iedere stad wel een museum heeft dat leuk is, of een andere lokale publiekstrekker, zoals bijvoorbeeld de grotten in valkenburg.
That's a fine looking high horse
Uitgaan zou je in Bergen kunnen doen of in Alkmaar, de plaatselijke uit agenda in de gaten houden.
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2015 @ 12:12:

Valkenburg vond ik erg leuk. Heel veel te doen, in Valkenburg en in de omgeving. In het dorp zitten allemaal leuke betaalbare restaurantjes.Ben bang dat Valkenburg alleen in het hoogseizoen leuk is, te veel op toeristen ingesteld
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Huur gewoon een landal of centre Parcs huisje. Activiteiten zat erbij
Viva-amber, leuke tip! Zoiets als dat strandjutten is origineel, dus daardoor al meteen erg leuk.

dalliance bedankt voor de tip van Belvilla, daar zal ik ook eens op kijken. Wijnproeverij zal zeker in de smaak vallen, maar ik hoop tegen die tijd zwanger te zijn dus dan is dat niet zo geschikt.
Amersfoort en omgeving is ook leuk.

Ik heb even zitten zoeken naar hotels en dan kom ik bv het Berghotel Amersfoort, NH Amersfoort of Lange Jan hotel tegen zo rond de 30euro pp/pn.
http://escapehunt.com/locations/

dit zou ik zelf heel graag nog een keer willen doen. Maar zit alleen in Amsterdam, Groningen en Brussel. Ja oke, en ook in Parijs, Bangkok, etc., maar dat zal wel te ver weg zijn voor een vriendinnenweekend
That's a fine looking high horse
quote:dalliance schreef op 28 maart 2015 @ 13:07:

dit zou ik zelf heel graag nog een keer willen doen. Maar zit alleen in Amsterdam, Groningen en Brussel. Ja oke, en ook in Parijs, Bangkok, etc., maar dat zal wel te ver weg zijn voor een vriendinnenweekend In Breda en Eindhoven heb je escape rooms. Misschien is dat iets
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Groningen! Volgens booking.com zijn er prima slaapplekken te vinden rondom het centrum voor minder dan ¤40 pp. Leuke eetcafés zijn er volop en de escape room (die hierboven werd genoemd) schijnt een aanrader te zijn!
quote:dalliance schreef op 28 maart 2015 @ 13:07:

dit zou ik zelf heel graag nog een keer willen doen. Maar zit alleen in Amsterdam, Groningen en Brussel. Ja oke, en ook in Parijs, Bangkok, etc., maar dat zal wel te ver weg zijn voor een vriendinnenweekend Even offtopic, maar als je zoiets wilt doen google dan eens op escape room en de locatie die je voor ogen hebt. Die dingen schieten als paddenstoelen uit de grond (en zijn inderdaad erg leuk!).
Hebben jullie leuke tips qua uitgaan? Wat we zoeken: café waar iedereen mee staat te lallen met de muziek of iets waar ze allerlei muziek draaien en er gedanst wordt of een kroeg waar op zaterdagavond een leuke coverband speelt (crazy piano's was bijv iets dat we allemaal leuk vonden)
In welke stad? In Groningen weet ik wel het eea, afhankelijk van je wensen!
Groningen is net te ver rijden voor ons, voor 1,5 dag weg. Ik dacht aan Nijmegen, Utrecht, Weert of nav de tip hierboven Egmond
quote:mendy schreef op 28 maart 2015 @ 21:06:

Groningen is net te ver rijden voor ons, voor 1,5 dag weg. Ik dacht aan Nijmegen, Utrecht, Weert of nav de tip hierboven Egmond

Is het dan niet handig dit soort info in de OP te zetten? Zo zitten forummers met alles mee te denken terwijl je al aan een paar steden zit te denken.

Maar veel plezier hoor, hoop dat jullie wat vinden
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat heb ik vanavond pas bedacht MV, na op internet gezocht te hebben naar steden die leuk zijn om naar toe te gaan.
In Nijmegen heb je sinds kort ook een escape room (weet niet of ik de link mag plaatsen, maar makkelijk te googelen). Ga er zelf binnenkort heen, lijkt me erg leuk! Of als jullie wat sportiever zijn aangelegd: een klimbos net buiten Nijmegen. Je gaat dan (uiteraard gezekerd) een parcours klimmen met allerlei hindernissen in de bomen, op ca. 5 - 8 meter hoogte. Googelen op 'Buitencentrum St. Walrick'. Op loopafstand daarvan zit een pannenkoekenhuis, kun je aansluitend goedkoop avondeten.

In de binnenstad van Nijmegen zitten trouwens ook genoeg leuke restaurants / eetcafé's in diverse prijsklassen. Laat maar weten als je daar nog tips voor wilt hebben.

Voor overnachtingsplaatsen heb ik geen tip, want ik woon zelf in de buurt van Nijmegen, dus heb daar nooit overnacht in een hotel o.i.d.
quote:nlies schreef op 28 maart 2015 @ 12:28:

[...]

Ben bang dat Valkenburg alleen in het hoogseizoen leuk is, te veel op toeristen ingesteldben ik niet met je eens
Arnhem en dan verblijven in de Stayokay.

Bars die aan je beschrijving voldoen:

Juicy Lucy

Bloopers

Freaky Piano's (ja aftreksel van...)

Leuke andere tenten om te stappen:

5th Avenue (vanaf 1.00 uur leuk)

Manhattan (vanaf 2.00 uur leuk)

De Buik (daar waar je heen gaat als al het andere dicht is en je de schaamte voorbij bent)

Voor borrelen/gezellig zitten is Roses lounge leuk.

Eten: Bij oma, Benjamin, Cafe Verheyden (in de tuin bij mooi weer, binnen kun je niet leuk zitten), Iveau Burgers & Wijn bar (voor niet alcoholdrinkers ook lekkere sapjes en bio fris)

Activiteit: historische kelders bezoeken met gids, kookworkshop dining 56 is top, activiteiten Rozet en parken Presikhaaf en Sonsbeek zijn ook vaak tof alleen ga je daarvoor net te laat misschien.
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven