Zomertijd
zaterdag 28 maart 2015 om 22:33
Nog een paar uur en dan gaat de klok weer een uur vooruit: zomertijd
En hoewel ik geen uitgesproken zomerliefhebber ben voelt de zomertijd voor mij altijd veel logischer dan de wintertijd. Herkenbaar? Aan de zomertijd ben ik doorgaans ook sneller gewend dan wanneer in het najaar de klok weer een uur teruggezet wordt. Ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
En hoewel ik geen uitgesproken zomerliefhebber ben voelt de zomertijd voor mij altijd veel logischer dan de wintertijd. Herkenbaar? Aan de zomertijd ben ik doorgaans ook sneller gewend dan wanneer in het najaar de klok weer een uur teruggezet wordt. Ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
zaterdag 28 maart 2015 om 22:35
zaterdag 28 maart 2015 om 22:35
Ik zag het een uur geleden pas staan anders was ik het vergeten, en dat is niet voor het eerst. Het maakt mij niet zo veel uit eigenlijk. Langer licht moet je even aan wennen en eerder donker ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 28 maart 2015 om 22:36
Ik kan maar heel moeilijk wennen aan zomertijd. Ben dan ook de hele tijd moe en lamlendig. En chagrijnig maar dat is een ander verhaal. Ik raak heel snel overprikkeld door veel licht en vooral als de zon dan ook nog eens zo fel is zoals de komende maanden. Als het donker wordt ervaar ik juist rust.
Ik zie als een berg op tegen de komende periode en ben blij als het weer eind oktober is, nog meer kijk ik uit naar 'de donkere dagen voor kerst'
Heerlijk. De zomertijd kan me echt gestolen worden.
Ik zie als een berg op tegen de komende periode en ben blij als het weer eind oktober is, nog meer kijk ik uit naar 'de donkere dagen voor kerst'
zaterdag 28 maart 2015 om 22:40
Die lange avonden vind ik ook zo afschuwelijk. Heb dan altijd het gevoel dat de dag maar niet voorbij wil gaan. En omdat het nog zolang licht is heb ik het gevoel alsof ik zit te lunchen als ik aan mijn avondeten zit. Maar ja om nou om 22.00 uur nog te gaan eten is ook weer zoiets. Nee, geef mijn portie maar aan Fikkie.
zaterdag 28 maart 2015 om 22:41
zaterdag 28 maart 2015 om 22:42
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 maart 2015 @ 22:36:
Ik vind het nu al jammer van de te korte nacht. Maar ik ben ook blij dat de lange avonden er weer aankomen!
Prima reden toch om een uurtje langer te blijven liggen?
Tenzij je jongere kinderen hebt natuurlijk.
Ik begon toen die van mij jonger waren een week van tevoren al met smokkelen. Iedere dag een kwartiertje erbij of eraf.
Ik vind het nu al jammer van de te korte nacht. Maar ik ben ook blij dat de lange avonden er weer aankomen!
Prima reden toch om een uurtje langer te blijven liggen?
Tenzij je jongere kinderen hebt natuurlijk.
Ik begon toen die van mij jonger waren een week van tevoren al met smokkelen. Iedere dag een kwartiertje erbij of eraf.
zaterdag 28 maart 2015 om 22:45
Zit er niet in. Vriend is tot vannacht 1.30 uur aan het werk en moet morgen om 9.00 uur weer weg. Vermoedelijk is dochter ook wel wakker dan, door hem. En ik... Uitslapen lukt niet meer, als ik eenmaal wakker ben geweest.
Helaas pindakaas. Maar na het opstaan ben ik weer over die ergernis heen hoor!
Helaas pindakaas. Maar na het opstaan ben ik weer over die ergernis heen hoor!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
zaterdag 28 maart 2015 om 22:47
zaterdag 28 maart 2015 om 22:54
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 maart 2015 @ 22:48:
[...]
Duitse rolluiken! Echt fantastisch.Nee, echt niet tof! Hier in Limburg zie je echt bij iedereen rolluiken. Mijn vrouw is niet anders gewend en dat was dan ook echt een eis van haar toen we dit huis kochten. Ik vond het juist altijd zo fijn om al voor de wekker wakker te worden van het licht en er dan nog niet uit te hoeven... Nu word ik pas wakker van de wekker (wake up light, toch anders) of van zoontje.
[...]
Duitse rolluiken! Echt fantastisch.Nee, echt niet tof! Hier in Limburg zie je echt bij iedereen rolluiken. Mijn vrouw is niet anders gewend en dat was dan ook echt een eis van haar toen we dit huis kochten. Ik vond het juist altijd zo fijn om al voor de wekker wakker te worden van het licht en er dan nog niet uit te hoeven... Nu word ik pas wakker van de wekker (wake up light, toch anders) of van zoontje.
zaterdag 28 maart 2015 om 23:04
quote:blue_lagoon schreef op 28 maart 2015 @ 22:36:
Ik kan maar heel moeilijk wennen aan zomertijd. Ben dan ook de hele tijd moe en lamlendig. En chagrijnig maar dat is een ander verhaal. Ik raak heel snel overprikkeld door veel licht en vooral als de zon dan ook nog eens zo fel is zoals de komende maanden. Als het donker wordt ervaar ik juist rust.
Helaas precies hetzelfde hier.
Dit worden weer lange maanden.
Helaas precies hetzelfde hier.
Dit worden weer lange maanden.