Zomertijd

28-03-2015 22:33 104 berichten
Nog een paar uur en dan gaat de klok weer een uur vooruit: zomertijd

En hoewel ik geen uitgesproken zomerliefhebber ben voelt de zomertijd voor mij altijd veel logischer dan de wintertijd. Herkenbaar? Aan de zomertijd ben ik doorgaans ook sneller gewend dan wanneer in het najaar de klok weer een uur teruggezet wordt. Ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Alleen even wennen dat het 's avonds ineens later is dan je denkt, wegens het langer licht zijn. Maar overmorgen moet ik al weer gaan denken, hoe laat was het eergisteren toen de zon op deze hoogte was. Dan ben ik dus al meteen aangepast
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zag het een uur geleden pas staan anders was ik het vergeten, en dat is niet voor het eerst. Het maakt mij niet zo veel uit eigenlijk. Langer licht moet je even aan wennen en eerder donker ook.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik kan maar heel moeilijk wennen aan zomertijd. Ben dan ook de hele tijd moe en lamlendig. En chagrijnig maar dat is een ander verhaal. Ik raak heel snel overprikkeld door veel licht en vooral als de zon dan ook nog eens zo fel is zoals de komende maanden. Als het donker wordt ervaar ik juist rust.

Ik zie als een berg op tegen de komende periode en ben blij als het weer eind oktober is, nog meer kijk ik uit naar 'de donkere dagen voor kerst'

Heerlijk. De zomertijd kan me echt gestolen worden.
Ik vind het nu al jammer van de te korte nacht. Maar ik ben ook blij dat de lange avonden er weer aankomen!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Ik heb met de zomertijd juist meer moeite dan de wintertijd

Maar dat komt omdat ik zo dol op slapen ben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Die lange avonden vind ik ook zo afschuwelijk. Heb dan altijd het gevoel dat de dag maar niet voorbij wil gaan. En omdat het nog zolang licht is heb ik het gevoel alsof ik zit te lunchen als ik aan mijn avondeten zit. Maar ja om nou om 22.00 uur nog te gaan eten is ook weer zoiets. Nee, geef mijn portie maar aan Fikkie.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 maart 2015 @ 22:36:

Ik vind het nu al jammer van de te korte nacht. Maar ik ben ook blij dat de lange avonden er weer aankomen!Ga je wat eerder naar bed.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 maart 2015 @ 22:36:

Ik vind het nu al jammer van de te korte nacht. Maar ik ben ook blij dat de lange avonden er weer aankomen!

Prima reden toch om een uurtje langer te blijven liggen?

Tenzij je jongere kinderen hebt natuurlijk.

Ik begon toen die van mij jonger waren een week van tevoren al met smokkelen. Iedere dag een kwartiertje erbij of eraf.
Blue, slaap je slechter als het nog erg licht is 's avonds? Ik heb daar dus niet zoveel moeite mee. Wel heb ik het idee dat je ochtend eerder begint en je dus meer van je dag hebt terwijl dat eigenlijk onzin is: je noemt het tijdstip alleen anders.
Sterker nog: ik slaap helemaal niet als het nog erg licht is 's avonds.
Ik voel me bestolen als ze een uur van mijn heerlijke nachtrust inpikken. Maar een beetje licht 's avonds is wel prettig.
Zit er niet in. Vriend is tot vannacht 1.30 uur aan het werk en moet morgen om 9.00 uur weer weg. Vermoedelijk is dochter ook wel wakker dan, door hem. En ik... Uitslapen lukt niet meer, als ik eenmaal wakker ben geweest.

Helaas pindakaas. Maar na het opstaan ben ik weer over die ergernis heen hoor!
Oh, dat is wel naar voor je :( Overdag slapen kan ik niet, maar 's avonds kan ik altijd wel in slaap komen.
Qua nacht heb ik liever de wintertijd. Lekker een uurtje langer.

Maar vind het ook wel lekker dat mijn dochter de komende nachten eerder rond half acht dan half zeven komt voor haar eerste voeding.

quote:blue_lagoon schreef op 28 maart 2015 @ 22:44:

Sterker nog: ik slaap helemaal niet als het nog erg licht is 's avonds.Verduisteringsgordijnen, heb je nergens last van.
Dat uurtje maakt me niks uit, morgen gewoon wat later uit bed en verder hoef ik niet te wennen. Dat het 's avonds lang licht is vind ik heerlijk.
quote:Nouschi schreef op 28 maart 2015 @ 22:47:

[...]

Verduisteringsgordijnen, heb je nergens last van.Duitse rolluiken! Echt fantastisch.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 maart 2015 @ 22:48:

[...]

Duitse rolluiken! Echt fantastisch.Is dat wat ons Royke heeft?
Ja. Precies dat. Wij hebben ze ook boven. (Ik heb in Duitsland gewoond, daar heb ik ondervonden hoe geweldig ze zijn.)
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 28 maart 2015 @ 22:48:

[...]

Duitse rolluiken! Echt fantastisch.Nee, echt niet tof! Hier in Limburg zie je echt bij iedereen rolluiken. Mijn vrouw is niet anders gewend en dat was dan ook echt een eis van haar toen we dit huis kochten. Ik vond het juist altijd zo fijn om al voor de wekker wakker te worden van het licht en er dan nog niet uit te hoeven... Nu word ik pas wakker van de wekker (wake up light, toch anders) of van zoontje.
Ik heb juist het tegenovergestelde van Blue Lagoon. Ik word er echt chagrijnig van als het zo vroeg donker is. Ik kijk altijd reikhalzend uit naar de zomertijd! Van licht word ik vrolijk! (en van de lente)
Verschrikkelijk, het begin van mijn lente/zomerdepressie. Bah!
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Lekker dat het 's ochtens nog niet licht is om 06.30 ook al is dat maar even. De lange lichte avonden vind ik heerlijk.
verba volant, scripta manent.
quote:blue_lagoon schreef op 28 maart 2015 @ 22:36:

Ik kan maar heel moeilijk wennen aan zomertijd. Ben dan ook de hele tijd moe en lamlendig. En chagrijnig maar dat is een ander verhaal. Ik raak heel snel overprikkeld door veel licht en vooral als de zon dan ook nog eens zo fel is zoals de komende maanden. Als het donker wordt ervaar ik juist rust.

Ik zie als een berg op tegen de komende periode en ben blij als het weer eind oktober is, nog meer kijk ik uit naar 'de donkere dagen voor kerst'

Heerlijk. De zomertijd kan me echt gestolen worden.

Helaas precies hetzelfde hier.

Dit worden weer lange maanden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven