Zomertijd

28-03-2015 22:33 104 berichten
Nog een paar uur en dan gaat de klok weer een uur vooruit: zomertijd

En hoewel ik geen uitgesproken zomerliefhebber ben voelt de zomertijd voor mij altijd veel logischer dan de wintertijd. Herkenbaar? Aan de zomertijd ben ik doorgaans ook sneller gewend dan wanneer in het najaar de klok weer een uur teruggezet wordt. Ben benieuwd hoe anderen dat ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Er was hier ooit een topic over zomerdepressie loopt die nog?
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Ik ben pas weer in de tijd als het wintertijd is. Zomertijd klopt niet voor mijn gevoel.

En dit keer voor het eerst dat we met onze zoon van 18 maanden eens moeten gaan kijken hoe die het gaat doen morgen en de rest van de week. Heb hem al verteld dat morgen het hele schema in de war is en mama niet in het beste humeur
Heerlijk dat extra uur zonlicht!

Verder leef ik niet zo op de klok, dus van één uur merk ik niets.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Ik ben altijd 2 weken van slag. Als de klok weer terug gezet wordt dan heb ik nergens last van. Ik ben sowieso een nachtmens en vind het al niet fijn dat het in de zomer langer licht is en nu duurt het nog een uur langer dat het licht is. Op vakantie in Turkije is het lekker al om 8 uur donker en dan heb je tenminste een avond gehad en de temperatuur is heerlijk.
Het lijkt nog herfst, voor mijn gevoel klopt het niet.
Mot met to
Ik heb een hekel aan de zomertijd. Voor mijn gevoel is het een uur te vroeg.

De wintertijd klopt beter bij mijn bioritme, daar ben ik zo aan gewend, wanneer de klok wordt verzet.

Maar de komende weken wordt het mezelf weer uit bed slepen, helaas.
quote:Nouschi schreef op 28 maart 2015 @ 22:47:

[...]

Verduisteringsgordijnen, heb je nergens last van.Ik doe altijd gewoon mijn ogen dicht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Dan is de lente pas echt begonnen! Ik voel een Gorter opkomen:

De lente komt van ver, ik hoor hem komen

en de boomen hooren, de hooge trilboomen,

en de hooge luchten, de hemelluchten,

de tintellichtluchten, de blauwenwitluchten,

trilluchten.

...

...

...

Lentelicht is nu gekomen,

eindelijk is het gekomen,

o laten we toch lachen

lachen zoo licht als dagen,

want hij is er, hij is

en gij onz' droefenis

val toch in tintellichttranen

als bleeke vallende manen

stil in de lichternis.

Wij voelen als twee

hooge, op stengel verhoogde lenterood-bloemen

midden in de lichtzee --

de lente is gekomen.
Kunai, ook voor jou een

Rolluiken mogen helaas niet van de woningbouw. Gelukkig komt er vrijwel nooit licht en zon in de slaapkamer dus trek me daar dikwijls terug maar slapen met het idee dat het nog licht is buiten vind ik ook moeilijk.

nogsteedslelijk86: Ja het staat onder Psyche en heet 'de zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door'
quote:granny71 schreef op 28 maart 2015 @ 22:42:

[...]

Tenzij je jongere kinderen hebt natuurlijk.

Ik begon toen die van mij jonger waren een week van tevoren al met smokkelen. Iedere dag een kwartiertje erbij of eraf.Dat doe ik ook maar ze hebben het altijd door
Ik vind de lange avonden wel lekker alleen smorgens zo vroeg licht is soms wel klote;
nu nog de zon
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
nwdesie schreef op 29 maart 2015 @ 05:16
Ik heb met beide geen moeite. Zomertijd is wat prettiger met dochter. Die slaapt gewoon wat langer nu wintertijd is altijd een week of 2 vroeg wakker, dat vind ik irritant.

Qua licht heb ik er ook geen last van. Verduisterend gordijn en klaar. Al komt daar wel net een streepje licht onderdoor en dat vind ik juist fijn. En ik heb een raampje boven de deur waar licht doorheen komt. Alleen als het raam in de zomer weer open staat, ben ik de eerste dagen rond 5 uur wakker door de opkomende zon.

Rolluiken vind ik afschuwelijk. Je hebt binnen dan helemaal geen besef van tijd, als je niet op de klok kijkt. Ik hou daar niet van. Ik word graag wakker van het licht worden buiten. Niet teveel licht, maar de slaapkamer steeds iets lichter zien worden vind ik heerlijk. Ik zie ook aan de hoeveelheid licht die binnenkomt ongeveer hoe laat het is
brr, opstaan in het donker..... Weer een jetlag voor een paar weken.... Ik wil gewoon 1 jaar lang 1 tijd, geen gezeur met neptijden. Zomer mag daarentegen wel komen
Zonder oorzaak geen gevolg
quote:polkat schreef op 29 maart 2015 @ 07:45:

brr, opstaan in het donker..... Weer een jetlag voor een paar weken.... Ik wil gewoon 1 jaar lang 1 tijd, geen gezeur met neptijden. Zomer mag daarentegen wel komen Helemaal mee eens. Het is ooit Ingevoerd omdat t energiezuiniger/goedkoper zou zijn maar het is al lang bewezen dat dat niet werkt. Snap niet waarom t niet teruggedraaid wordt. Het is alleen maar lastig. Bijna iedereen heeft er last van/moet wennen.. Vooral met kleine kinderen. Gewoon altijd zomertijd als t aan mij zou liggen! 👍
quote:bredanaar25 schreef op 29 maart 2015 @ 05:14:

Ik vind de lange avonden wel lekker alleen smorgens zo vroeg licht is soms wel klote;'s Morgens is het toch juist minder vroeg licht, oftewel langer donker, of ben ik nou gek?
quote:Sri schreef op 29 maart 2015 @ 08:27:

[...]

's Morgens is het toch juist minder vroeg licht, oftewel langer donker, of ben ik nou gek?Dat trekt toch ook gewoon bij de komende tijd. Over een paar weken is het om 5 uur al licht.
Ik vind het vreselijk. Het is morgen net zo lang licht als gisteren, alleen schuiven we wat met de uren. Het wordt nooit een uur langer licht!

Vreselijk dat verzetten van de klok. Twee kee per jaar mijn biologische klok aanpassen.

Vreselijk dat ik morgen weer in het donker op sta, en in donker moet ontbijten. Mijn oudste vertrekt morgen weer in donker naar school.

Wintertijd is voor mij de juiste tijd en zou het hele jaar door moeten gelden. En als we dan zonodig zomertijd moeten, dan graag een maand later in laten gaan en een maand eerder terug naar wintertijd.
Heerlijk zomertijd! Ik hou van licht, ik slaap dan juist beter en heb dan veel meer energie. Ik vind het heerlijk dat ik dan na het eten buiten nog aan de gang kan in de moestuin of met de hond door het bos lopen, zonder zaklamp. Jammer van dat weer vandaag, andere was ik meteen in de tuin gaan wroeten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Heerlijk zomertijd, niet om 19.00 uur de dag weer voorbij, maar een heerlijke avond om nog vanalles te doen.
Als we altijd de wintertijd aanhouden, is het in de zomer om 4.19 al licht en om 21.03 alweer donker. Ik heb dan toch liever de zomertijd waarin we dat nog een uurtje opschuiven.
Wat vervelend voor mensen met een zomerdepressie

Zelf vind ik die langere avonden heerlijk. Ik vind het altijd jammer als de wintertijd weer ingaat. Last heb ik er nooit van, alleen de eerste dagen een vaag gevoel dat het vroeger/later is dan het is.

Mijn zus woont in Zweden, waar het 's nachts sowieso niet donker wordt, zomertijd of niet. Daar heeft iedereen verduisteringsgordijnen achter de gewone gordijnen. Dat is niet zo afgesloten als rolluiken, maar voldoende donker om goed te kunnen slapen. Wij hebben iig altijd prima geslapen als we daar waren; de kinderen ook.
Heerlijk die zomertijd daar kijk ik elke winter weer naar uit..

Nu moet alleen het weer nog wat beter worden..
maakt mij niks uit, vind het nu weer lekker dat het langer licht is en over een paar maanden vind ik het lekker als het vroeg donker is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven