Kampeer nitwit

12-03-2015 21:47 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
29 maart: ik heb geboekt!!

Dit jaar krijg ik sinds lange tijd vakantiegeld. Ik schat zo'n ¤300.

Ik droom er al jaren van om met mijn dochter te kamperen.

Omdat ik de financiële middelen nooit heb gehad heb ik nooit een vakantie / camping geboekt. Ik heb er dus de ballen verstand van. Wie kan mij verder helpen?

Wat is een leuke plek voor een kind van 5? (Ze houdt van 'zwemmen', klimmen, dierentuin, museum, bos, strand, dus op zich is het niet zo heel moeilijk maar niet afgelegen. Ik heb geen auto). Ik denk aan een dag of 4/5.

Waar moet ik aan denken qua prijs? (35 euro per nacht?)

Welke verborgen kosten moet ik niet vergeten?

Wanneer moet ik boeken? Zo snel mogelijk of kan het een week van te voren? (Bij wijze van)

Daarnaast de tent. Ik probeer er eentje van iemand te lenen maar als dat niet lukt zie ik op internet tweepersoons tenten van ¤35 tot ¤300 staan. Welke goedkopere tent is kwalitatief goed?
En als de grond te hard wordt om op te zitten trek je het luchtbed een stukje naar buiten en ga je daar op zitten.
quote:kira3 schreef op 30 maart 2015 @ 12:39:

Heel veel plezier!

Soms hebben kampeerwinkels kruidenmolentjes als sleutelhanger

http://www.samoon.nl/blog.asp?id=78&tit ... uidenpotje <== zo iets dus.

Geen idee van de prijs in verhouding met een grote molen, maar ruimte technisch echt praktischer.

Toevallig nog jarig voor de vakantie? Dan zijn juist die kleine dingen wel leuk om te vragen.Die hangen al een paar jaar ook bij de Xenos. Laat ze niet in je broekzak zitten trouwens. Ik heb weleens mijn hele broekzak onder de kerrie gehad;)
quote:apestaartje30 schreef op 30 maart 2015 @ 09:26:

Ja dat hadden we ook bedacht. Twee bordjes en twee bekers. Met oor. Voor mijn koffie

De reden dat ik mepal servies wil is gewoon jeugdsentiment. Hehe. Van die opstapelbare plastic kopjes. Nieuw kosten ze 1,61 dus dat valt nog mee.

We hebben ook geen koelkastje dus als we op de camping eten (wat budgettechnisch wel 5 vd 6 avonden zal zijn) is het die dag kopen en meteen eten. Met een fiets gaan we gewoon naar de supermarkt in de stad in de buurt.

Waar ik nog over nadenk is het zitten voor de tent. Waarop? Ik neem geen stoelen mee maar op een handdoek zie ik ook niet zitten. Die bamboematten? Of is er nog iets anders?Ik zit altijd op mijn slaapmatje, evt met een vuilniszak eronder.
Je kunt ook een viskrukje aanschaffen. Zijn niet duur en is net wat meer dan op de grond zitten. Zeker als de grond wat vochtig is. Ze zijn ook niet zo groot, dus eenvoudig mee te nemen.

Wie weet hebben ze picknicktafels waar je aan kunt eten (en koken).
Je zou ook eens kunnen vragen of iemand nog zo'n oud schuimrubberenmatje heeft liggen, waar je op kunt slapen. Als je die in tweeën knipt, kun je daar op zitten. Sommige campings hebben ook picknick bankjes waar je op kunt zitten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Wat leuk apestaartje! Dat moet helemaal goed komen met jullie kampeervakantie!

Maar wil je echt een hele week op een picknickkleed zitten? Als je dochter naar bed is en jij wil 's avonds nog lekker voor de tent zitten, is op zo'n kleedje ook niet erg fijn. Is het niet een idee om zo'n inklapbaar picknicktafeltje mee te nemen? Misschien wel een heel gesjouw, weet niet of dat nog gaat lukken.... Of anders handige klapstoeltjes, hebben ze ook vaan bij de Xenos:

[img]https://www.dagaanbiedingsms.nl/media/p ... apbaar.jpg[/img]

[img]http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1221/1221572.gif[/img]

Bij de Xenos en de Action hebben ze overigens ook vaak goedkope camping spulletjes, dus misschien ook wel een bezoekje waard als je nog wat nodig hebt! In ieder geval heel veel plezier alvast
Dit kan ook, deze is dan voor een kind:

http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

Ze zitten in een zak, je kan ze dus als schoudertas dragen. Je dochter kan haar eigen stoel dragen.
Wat leuk voor jullie!

Zijn er op de camping wellicht picknicktafels? Anders misschien van de vissersklapstoeltjes? Wegen weinig en kun je aan de koffer maken.

Ik ben zelf geen fan van luchtbedden en camperen. Er zijn m.i. 2 problemen ( naast het gewicht) en dat is

- optrekkende kou van de grond die de lucht in het bed laat afkoelen

- het is lastig om zelf de lucht op te warmen van bovenaf

Een isoleerlaag onder het matras helpt wel wat en fleecedeken / molton over het matras, onder de slaapzak.

Evt lege petflesen elke avond vullen met zo warm mogelijk water als kruik en voor je dochter gaat slapen in bed leggen? Petflessen zijn overal handig voor, desnoods van huis meenemen.

Heb je een zaklamp? ( knijpkat is handigst), ik heb er laatst weer 2 gekocht bij de wibra voor ¤1 per stuk
Je bent zelf een theepot
Leuk TO! En vergeet niet dat kamperen een heel sociaal gebeuren is. Heb je ergens hulp bij nodig, dan is iedereen heel welwillend. Tenminste zo hebben wij dat ervaren.
Check inderdaad eens bij je camping of ze daar geen picknicksets of anderszins verhuren. Geef gewoon aan dat je met het OV komt, samen met een jong kindje en dat je niet te veel kunt meenemen. Wie weet wat ze te bieden hebben .

Mijn eerste kampeer ervaring was met een vriendin. Wij hadden toen allebei zo'n samsonite beautycase geleend. Handig voor alle toiletartikelen en het diende ook als stoel (kussen of handdoek er op als kussentje).
quote:apestaartje30 schreef op 13 maart 2015 @ 13:33:

Zo, ik zit, kind en vriendinnetje zijn aan het klauteren en ik kan even wat inhoudelijker reageren.

[...]

Ja ik zit gebonden aan juli en augustus, het liefst augustus. Hoogseizoen, I know,

En Ommen lijkt me leuk. Eigenlijk per toeval (via via google) op terecht gekomen. Zo kunnen we een dagje naar Slagharen.

Hoi Apestaartje,

Met een meisje van 5 is avonturenpark Hellendoorn echt leuker dan Slagharen. Niet alleen ik vind dat, maar ongeveer alle recensies die je op internet vindt zeggen dat.
Echt ideaal (kan soep en avondeten in)

En dan 2 kleine snijplankjes voor het brood en die kan je ook weer gebruiken bij het eten voorbereiden.

Twee plastic bekertjes van Ikea en je hebt je servies klaar.
je hebt een privebericht!
Ik had de update gemist maar wat leuk!!! En wat een enthousiasme!!

Voor wat betreft je vervoerskosten: ik zag zo'n aanbieding bij de HEMA voor een dagkaart voor de NS. Geen idee hoe lang die geldig is en of dat uiteindelijk goedkoper is, maar misschien iets om naar te kijken?

Verder even geen nieuwe tips.
Hoi Jusa.

Ik ga hem lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven