Ervaringen fietskar
dinsdag 31 maart 2015 om 13:44
Ik heb een gewone rechttoe-rechtaan stadsfiets met een zitje achterop voor zoon. Dat gaat prima voor snel-even-naar-de-opvang-fietsafstanden, maar ik fiets voor mijn plezier ook wel eens wat langere einden (kilometer of 10-15, niets extreems) en voor die afstanden vind ik het wel zwaar worden met een wiebelende tweejarige achterop. Zoon is ook nog eens erg groot en zwaar voor zijn leeftijd.
Ik zit er dus over te denken om een fietskar te kopen. Dat is voor kind vast comfortabeler, maar fietst het voor mij ook lichter of maakt dat niet uit? Die dingen kosten best veel geld (in het land waar we wonen heeft bijna niemand ze, dus tweedehands kopen gaat niet lukken), en ik koop hem echt met de bedoeling om het fietsen voor mezelf minder zwaar te maken. Ik hoop dat iemand tips voor me heeft.
Ik zit er dus over te denken om een fietskar te kopen. Dat is voor kind vast comfortabeler, maar fietst het voor mij ook lichter of maakt dat niet uit? Die dingen kosten best veel geld (in het land waar we wonen heeft bijna niemand ze, dus tweedehands kopen gaat niet lukken), en ik koop hem echt met de bedoeling om het fietsen voor mezelf minder zwaar te maken. Ik hoop dat iemand tips voor me heeft.
dinsdag 31 maart 2015 om 13:54
Ik heb er een voor de hond (35 kilo). Misschien niet helemaal te vergelijken maar ik ben echt bekaf als ik 10km heb gefietst. Zonder kar zijn afstanden van 50km goed te doen voor mij met een stadsfiets, dus ja...
Ik heb het ding niet om iets lichter te maken, maar om iets van A naar B te verplaatsen.
Ik heb het ding niet om iets lichter te maken, maar om iets van A naar B te verplaatsen.
dinsdag 31 maart 2015 om 14:08
Bedankt iedereen. Ons hoofdvervoermiddel is en blijft de auto (we wonen in een klein dorp met weinig voorzieningen) en de fiets is vooral voor de leuk of voor korte eindjes tot in het dorp. Grote investeringen als een elektrische fiets zijn dus niet echt een optie. Ik had het (misschien totaal verkeerde) idee dat een fietskar minder lastig is omdat het ding -als ie eenmaal in beweging is- gewoon meerolt en je niet al die extra kilo's op je fiets hebt drukken, om van het gewiebel nog maar te zwijgen. Maar dat lijkt dus niet zo te zijn...
dinsdag 31 maart 2015 om 14:19
Tijdje gehad, maar gauw weer doorverkocht. Wat fietst dat zwaar zeg! Veel zwaarder dan een kind voorop en een kind achterop. Enige voordelen waren voor mij dat je meer bagage mee kunt nemen en dat ik hem kon afkoppelen en als wandelwagen kon gebruiken. Maar dat weegt echt niet op tegen het gewicht van zo'n ding. Rij nu met een tweewieler bakfiets, heel fijn. Maar dat is voor jou geen optie begrijp ik.
dinsdag 31 maart 2015 om 14:23
wij hebben een fietskar en gebruiken hem alleen om mn dochter en een vriendje van school te halen, maar het is wel echt een gewicht. Onze dochter is 4 en zit ook niet heel lekker meer, omdat ze haar benen niet goed kwijt kan en met haar hoofd tegen het dak zit. Hij zal er dus ook niet lang plezier van hebben. Ik zou het niet aanraden voor lange afstanden fietsen.
dinsdag 31 maart 2015 om 14:26
dinsdag 31 maart 2015 om 14:29
Herken ik niet, wij hebben een fietskar in het duurdere segment en een goede stadsfiets met versnellingen. En ja.. je voelt het wel een beetje. Maar om nou te zeggen dat het echt zwaar fietst vind ik wat overdreven. Ook met kind (11kg dus niet superzwaar) én een boodschappentas is het goed te doen. Daarnaast is hij als buggy ook nog eens ideaal.
k zou er dus ook een fietstocht van 15/20km mee maken. Maar dan rij ik inderdaad geen 25km/u
Met de harde wind van vandaag merkte ik hem wel meer trouwens, inderdaad omdat hij wind vangt.
k zou er dus ook een fietstocht van 15/20km mee maken. Maar dan rij ik inderdaad geen 25km/u
Met de harde wind van vandaag merkte ik hem wel meer trouwens, inderdaad omdat hij wind vangt.
dinsdag 31 maart 2015 om 14:31