Werk & Studie alle pijlers

werken ongezond...

01-04-2015 11:10 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi goedemorgen,

Vanaf 01 juni 2014 werk ik niet meer door een arbeidsconflict. In het begin vond ik dat erg lastig , ik was namelijk bijna 8 jaar werkzaam als commercieel medewerker binnendienst. En had het prima naar mijn zin. Tot er wat wrijving tussen mij en mijn manager ontstond. Nou ja ik was niet van plan om voor die jongen te kruipen, dus ben mijzelf gebleven. Gelukkig zijn we er uit gekomen en heb ik netjes wat centjes meegekregen. Nu zit ik in de WW en solliciteer druk. Maar heb ook zeeen van tijd over, om te koken , wakker te worden wanneer het licht word. Slapen wanneer ik moe ben . Sporten. Leuke dingen en nadenken over de toekomst en die neigt steeds meer naar een totaal andere omgeving. Zonnig en buiten onze prachtige EU.

Weken is niet gezond is mijn conclusie :D

Eigenlijk wil ik helemaal niet meer heel graag werken , zijn er gelijk denkenden.
Zou ik ook niet doen hoor

Maar dan ook niet netjes je handjes ophouden elke maand bij de WW

Dat is dan wel zo eerlijk vind je niet?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik vind werken heerlijk, altijd gevonden.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker verder dromen en druk blijven solliciteren. Misschien win je nog eens de staatsloterij.
Niet werken kan heerlijk zijn. Maar op een dag houdt je ww op, en in de bijstand wordt het allemaal een stuk minder leuk.
.
Er zijn veel mensen die niet willen werken, maar dat toch doen om belasting op te brengen voor luie donders zoals jij
Soms denk ik weleens dat het leven een stuk vrijer en minder druk zou zijn zonder werk... Maar ik haal ook ontzettend veel voldoening uit mijn werk en ontwikkel me daar ook. Dat is me ook wat waard!
Time spent with a cat is never wasted
Ik houd wel van werken, daar heb ik geluk mee. Er zijn zat mensen die het niet leuk vinden, maar die toch geld voor jou moeten opbrengen omdat jij het 'gewoon' niet wilt. En er zijn zelfs mensen die heel graag willen werken maar het niet kunnen en die het geld dat jij opsoupeert veel harder nodig hebben. Je bent een egoist.
Ik ben het extreem oneens met je, werken is voor iedereen gezond. Je ziet aan jouw OP al wat ervan komt als een mens te lang de tijd krijgt om te vegeteren: niks dan irreële waanideeën krijgt men ervan.
Ik stel me voor dat je buiten de EU lekker een tropisch eiland opzoekt en daar gaat wonen. Lekker wakker worden als de zon schijnt, heerlijk luieren op het strand onder de palmbomen, een cocktailtje erbij. Heerlijk! Dat is toch wel heel wat leuker/gezonder dan werken.
quote:Aureel schreef op 01 april 2015 @ 11:16:

Ik ben het extreem oneens met je, werken is voor iedereen gezond. Je zit aan jouw OP al wat ervan komt als een mens te lang de tijd krijgt om te vegeteren: niks dan irreële waanideeën krijgt men ervan.
.
Ik vind niet-werken alleen maar fijn in een vakantie-situatie. Dus als je weet dat je over een paar dagen (weken desnoods) weer op kantoor verwacht wordt. Lijkt me heerlijk.
quote:Summerdance schreef op 01 april 2015 @ 11:12:

Zou ik ook niet doen hoor

Maar dan ook niet netjes je handjes ophouden elke maand bij de WW

Dat is dan wel zo eerlijk vind je niet?Weet ik niet ik heb 8 jaar afgedragen voor het ww vangnet, dus die bedscheiden 14 maanden 'ww' is t.o.v. een bijstand maar 340 euro meer. Dus daar voel ik me zeker niet schuldig over , okey. De bijstand krijgt iedereen. Dus niet zeuren over mijn WW.
Je kan ervoor zorgen dat je in de ziektewet terrecht komt en je ww behoud.
quote:liara schreef op 01 april 2015 @ 11:17:

Ik stel me voor dat je buiten de EU lekker een tropisch eiland opzoekt en daar gaat wonen. Lekker wakker worden als de zon schijnt, heerlijk luieren op het strand onder de palmbomen, een cocktailtje erbij. Heerlijk! Dat is toch wel heel wat leuker/gezonder dan werken.Wel een moestuintje aanleggen he, want er moet wel gegeten worden.
quote:lionlily schreef op 01 april 2015 @ 11:16:

Ik houd wel van werken, daar heb ik geluk mee. Er zijn zat mensen die het niet leuk vinden, maar die toch geld voor jou moeten opbrengen omdat jij het 'gewoon' niet wilt. En er zijn zelfs mensen die heel graag willen werken maar het niet kunnen en die het geld dat jij opsoupeert veel harder nodig hebben. Je bent een egoist.Daar heeft ze zelf voor gewerkt hoor! Een ww bouw je namelijk op.
Dat je niet wil werken kan ik wel snappen. Niet elk werk is leuk en er zijn hele leuke dingen die je kunt doen met vrije tijd en wat centen.

Dat werk ongezond is ben ik niet per definitie met je eens. Sommig werk vast wel. Veel werk niet en thuis voor de TV hangen met chips en bier is ook niet gezond. Gezondheid heeft op zich weinig met wel of niet werken te maken.

Je hebt een leuk bedrag meegekregen. Je zit in de WW en ik kan me voorstellen dat met de huidige arbeidsmarkt de sollicitaties misschien weinig effect hebben. Prima. niks mis mee. Geniet van je leven nu. Maar wat doe je als straks dat bedragje op is en de WW stopt? Als je in de bijstand zit zal je een stuk minder te besteden hebben en dan zul je ook vervelend (misschien echt ongezond) werk moeten accepteren. Is het leven dan nog zo leuk?
quote:theinvasion schreef op 01 april 2015 @ 11:20:

[...]

Daar heeft ze zelf voor gewerkt hoor! Een ww bouw je namelijk op.Ik heb het over de bijstand straks. De ww is uiteraard zelf verdiend.
quote:Aureel schreef op 01 april 2015 @ 11:16:

Ik ben het extreem oneens met je, werken is voor iedereen gezond. Je zit aan jouw OP al wat ervan komt als een mens te lang de tijd krijgt om te vegeteren: niks dan irreële waanideeën krijgt men ervan.dat is ook mijn ding , maar ik los nu eerst mijn laatste krediet af op betaalrekening. Dan spaar ik het op tot einde dit jaar . En dan vraag ik geen bijstand aan. Maar koop een enkele en blijf ingeschreven staan in nederland maar doe mijn ding elders , latijns america. Ik leer nu ook spaans , tijd voor.

Zo irritant collegas te moeten zien als een tsja...aanvulling van sociale contacten .
quote:ana_isabel schreef op 01 april 2015 @ 11:19:

[...]

Wel een moestuintje aanleggen he, want er moet wel gegeten worden.Uiteraard, alhoewel je dan wel weer in je moestuintje moet werken. Ik weet niet of dat nou de bedoeling is.
Tja, leven an sich is ongezond.
Ik moet meteen denken aan dit nummer:

Werken is ongezond.
[quote]Crimson schreef op 01 april 2015 @ 11:20:

Dat je niet wil werken kan ik wel snappen. Niet elk werk is leuk en er zijn hele leuke dingen die je kunt doen met vrije tijd en wat centen.

Dat werk ongezond is ben ik niet per definitie met je eens. Sommig werk vast wel. Veel werk niet en thuis voor de TV hangen met chips en bier is ook niet gezond. Gezondheid heeft op zich weinig met wel of niet werken te maken.

Je hebt een leuk bedrag meegekregen. Je zit in de WW en ik kan me voorstellen dat met de huidige arbeidsmarkt de sollicitaties misschien weinig effect hebben. Prima. niks mis mee. Geniet van je leven nu. Maar wat doe je als straks dat bedragje op is en de WW stopt? Als je in de bijstand zit zal je een stuk minder te besteden hebben en dan zul je ook vervelend (misschien echt ongezond) werk moeten accepteren. Is het leven dan nog zo leuk?

Ik eet alleen biologisch
1 april!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:lionlily schreef op 01 april 2015 @ 11:16:

Ik houd wel van werken, daar heb ik geluk mee. Er zijn zat mensen die het niet leuk vinden, maar die toch geld voor jou moeten opbrengen omdat jij het 'gewoon' niet wilt. En er zijn zelfs mensen die heel graag willen werken maar het niet kunnen en die het geld dat jij opsoupeert veel harder nodig hebben. Je bent een egoist.

ik ben zeker geen 'je suis charlie' 'serious request'

Vertel waarom een egoist .....
Paasvakantie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven