Werk & Studie alle pijlers

werken ongezond...

01-04-2015 11:10 278 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi goedemorgen,

Vanaf 01 juni 2014 werk ik niet meer door een arbeidsconflict. In het begin vond ik dat erg lastig , ik was namelijk bijna 8 jaar werkzaam als commercieel medewerker binnendienst. En had het prima naar mijn zin. Tot er wat wrijving tussen mij en mijn manager ontstond. Nou ja ik was niet van plan om voor die jongen te kruipen, dus ben mijzelf gebleven. Gelukkig zijn we er uit gekomen en heb ik netjes wat centjes meegekregen. Nu zit ik in de WW en solliciteer druk. Maar heb ook zeeen van tijd over, om te koken , wakker te worden wanneer het licht word. Slapen wanneer ik moe ben . Sporten. Leuke dingen en nadenken over de toekomst en die neigt steeds meer naar een totaal andere omgeving. Zonnig en buiten onze prachtige EU.

Weken is niet gezond is mijn conclusie :D

Eigenlijk wil ik helemaal niet meer heel graag werken , zijn er gelijk denkenden.
quote:winters schreef op 01 april 2015 @ 11:43:

Nou, ik wil zó graag werken, maar niemand wil me.

130 sollicitaties verder en nog geen baan.. zal ik een brief voor je schrijven , ik ben al twee keer uitgenodigd na reacties op hbo vactures en ik heb maar een mbo niveau 4 opleiding .
Oh goody... Een verlichte geest die uit zijn/haar ivoren toren is afgedaald om vanaf het "high horse" de onnozelen af te katten. Gezelligheid.
quote:sipsop schreef op 01 april 2015 @ 11:52:

Ongezond zou ik werken niet noemen, maar verder kan ik me wel vinden in wat je schrijft, matszy. Momenteel werk ik 5 dagen per week (30 uur), ben ik daarnaast ook moeder van drie kinderen en bij gebrek aan huishoudelijke hulp gebruik ik het weekend vaak voor allerlei huishoudelijke taken.

En ik ben creatief. Ik schrijf graag verhalen en ik kan schilderijen maken. Verder hou ik heel veel van tuinieren en het maken van wandelingen langer dan 25 kilometer. Hoe fijn zou het zijn als ik mezelf daar meer op toe zou kunnen leggen! De ultieme zelfontplooiing! Ik denk serieus dat ik daar een beter mens van zou worden. Maarja; de financiën hè...

Dus ik wens je veel succes met solliciteren en het houden van die mooie dromen over niet-werken en hoe fijn het leven dan zou zijn. En wie weet... kun je het jezelf ooit veroorloven zonder dat je van de maatschappij leeft. (Zo hoop ik ook nog eens een bestseller te schrijven, haha!)mocht je een kleurrijke hoofdpersoon zoeken , die 'matszy' is zo gek nog niet ;)
quote:Bij_Zonder schreef op 01 april 2015 @ 11:59:

Oh goody... Een verlichte geest die uit zijn/haar ivoren toren is afgedaald om vanaf het "high horse" de onnozelen af te katten. Gezelligheid.Vertel , jij hebt zin om te schrijven , voel ik ;)
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 11:59:

[...]

mocht je een kleurrijke hoofdpersoon zoeken , die 'matszy' is zo gek nog niet ;)Hahaha! Kom maar op. ;) Wij gaan de wereld veroveren, yeah!
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 12:00:

[...]

Vertel , jij hebt zin om te schrijven , voel ik ;)Tijd noch zin.
Ik kan me best voorstellen dat je niet van werken houdt, want er zijn wel meer mensen die niet van werken houden. Het valt mij op dat, als er wordt gereageerd, niet op de stelling wordt gereageerd zonder oordeel. Alles moet zoals het hoort, lijkt wel.

Werken maakt veel mensen ziek. Vooral als deze mensen niet op hun plek zitten. Verder kun je, na een tijdje thuis te zitten, bedenken dat je een andere invulling wilt geven aan je leven, een droom wilt nagaan. Wie doet dat eigenlijk?

En dan een ander punt. Over een jaar of tien zijn er veel mensen die geen werk meer hebben omdat het overgnomen wordt door robots. Met die werkloosheidsgolf is nog niemand bezig. Alles veranderd nu al zo snel.

Niemand heeft geleerd om om te gaan met tijd zonder te werken.

Ik ben voor basisinkomen. En dan zelf bekijken wat ik er nog naast werk.
[quote]Bij_Zonder schreef op 01 april 2015 @ 12:02:

[...]

Tijd noch zin.[/quote

slappe oneliner , ga in de politiek

of steel je van je baas , zit je op je werk te tikken ;)
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 11:49:

de vrouwen in nederland hadden huisvrouw moeten blijven. Ik ken inderdaad geen enkele nederlandse vrouw die beter kookt dan ik, en die kiest , kinderen opvoeden of werken , niet beide

Daar kan ik me dan weer helemaal niet in vinden.

Ik vind dat je je moet kunnen ontplooien zoals je zelf wilt. De generatie van mijn moeder werd ontslagen bij het huwelijk, tot verdriet van veel vrouwen. Onze generatie stelt vrouwen nogal achter (maar ontkent dat). Ook ik kreeg op de basisschool te horen dat ik heel erg goed was, maar jammer dat ik maar een meisje was. Sukkels.

Ik ben blij met mijn werk. En mijn man kookt prima.

Ik haat het huishouden (maar doe het toch anders wordt het zo'n zooi, gelukkig doen we het samen).
quote:lionlily schreef op 01 april 2015 @ 11:21:

[...]

Ik heb het over de bijstand straks. De ww is uiteraard zelf verdiend.Uiteraard niet. Ww is geen spaarpot maar een verzekering.
...
quote:bloemetje77 schreef op 01 april 2015 @ 12:15:

Waar wil je dan van leven als niet-werkende? Werken moet. Gewoon om te eten en te wonen.

Als jij een moestuin, kippen en een geit moet verzorgen om daar het hele jaar rond van te kunnen eten dan ben je daar minstens zoveel tijd aan kwijt als aan een 36 urige werkweek. En dat is ook zeker niet altijd leuk, in hitte en kou, fysiek zwaar werk met een sober leven, geen vakantie en net genoeg voedsel als resultaat. En tot je dood, want dan krijg je helemaal geen pensioen.

Onze maatschappij en werkverdeling zijn zo gek nog niet hoor. Ik prijs me gelukkig met mijn 27 uur per week op kantoor, gemiddeld 20 uur eigen bedrijf ernaast, eten naar keuze van de supermarkt en 6 weken vakantie per jaar. Is niet altijd leuk maar ik verkies het boven armoede, afhankelijkheid of leven van eigen land.

tsja en de zorg is hier geweldig haha. goed dat jij het hier fijn hebt . En verder geen mogelijkheden ziet hebt.

grtz.

ik ga leuke dingen doen
Werken is gezond. Teveel of het foute werken, niet idd.

Thuis zitten en niet gaan werken, beperkt je wereld erg + je draagt niet meer aan het leven.

Een boeiende job waar je voldoening uit haalt, lijkt me ideaal. Zelf heb ik tot nu toe altijd teveel gewerkt en dat is niet gezond. Enorm stresserend en maakt me geen leuker mens. Mijn voornemen is wat minder werken en dus ook tevreden zijn met minder luxe. Maar werken op zich, geeft me voldoening.

Als je zelf niet meer wil gaan werken, en dat kan zonder te moeten misbruik te maken van het systeem, mij niet gelaten. Er leven hier en daar groepen mensen die zelf voorzien in voedsel en benodigdheden. Ze betalen geen belastingen en krijgen geen uitkeringen. Heel fijn voor hen!
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 11:35:

geld vooral voor 'prik' want die sleept mensen mee .

Ik SOLLICITEER DRUK

Oh wacht, je doet of je lekker bewust een vrij mens bent, maar je bent gewoon een solliciterende werkloze?

Prima!!
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 12:25:

[...]

Oh wacht, je doet of je lekker bewust een vrij mens bent, maar je bent gewoon een solliciterende werkloze?

Prima!!

is dat zo , met je oh wacht , ik hoop dat je niet te lang heb zitten peinzen om tot die definitie te komen. Tevens spreek je pleonasme ' 'solliciterende werkloze' , want een werkeloze moet altijd solliciteren.

Als je goed leest , en begrijpt , solliciteer ik. Maar ik ga niet harder lopen dan nodig. Ik heb ontdekt dat werken niet gezond is. Dat deel ik jullie mee , ik zit me niet voor te doen , als een rijkaard.

Ik kijk naar mijzelf, strak lijf, mooie nagels , gezond haar. dan zie ik vooruitgang iemand die 35 jaar is en knapper word , sterker word. DINGEN DIE JE NIET KAN KOPEN
quote:Wianba schreef op 01 april 2015 @ 12:06:

Verder kun je, na een tijdje thuis te zitten, bedenken dat je een andere invulling wilt geven aan je leven, een droom wilt nagaan. Wie doet dat eigenlijk?Ik. Ik heb een hbo-opleiding gevolgd en ben van baan veranderd omdat ik mijn droom wilde volgen. Inde tussentijd heb ik mijn hypotheek helemaal afgelost en ben ik verhuisd. En dat heb ik allemaal gedaan terwijl ik full-time werkte. Je hoeft namelijk niet te niksen om na te denken over je leven, of om je leven te (kunnen) veranderen.
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 12:35:

[...]

is dat zo , met je oh wacht , ik hoop dat je niet te lang heb zitten peinzen om tot die definitie te komen. Tevens spreek je pleonasme ' 'solliciterende werkloze' , want een werkeloze moet altijd solliciteren.

If it looks like a duck and walks like a duck, it is a duck

Je kunt het zo mooi maken als je wil, maar je bent gewoon werkloos

Misschien is de reclamewereld iets voor je, je weet het mooi te verkopen
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 12:45:

[...]

If it looks like a duck and walks like a duck, it is a duck

Je kunt het zo mooi maken als je wil, maar je bent gewoon werkloos

Misschien is de reclamewereld iets voor je, je weet het mooi te verkopen

kijk en dat is dus mijn verhaal.

Werkeloos zijn is niet vervelend en ook geen probleem

thnx
Ik zou ook heel graag niet werken. Thuis blijven met de kimderen. Leuke dingen met ze doen. Mijzelf in mijn eigen tijd en op mijn eigen tempo ontwikkelen. Wellicht vrijwilligerswerk voor een goed doel.

Maar hoe betaal ik de huur dan? Kleding en speelgoed voor de kinderen! Eten, onze uitjes?

Een bijstandsuitkering maakt het leven wel erg saai: te weinig om nog iets te ondernemen. Zitten we vrijwel altijd thuis.

Plus dat er dan instanties om de hoek komen kijken, sollicitatieplicht, ect. Je bent dan totaal afhankelijk ervan.
quote:lilalinda schreef op 01 april 2015 @ 12:25:

[...]

Prima!!??? Je kunt niet bewust vrij mens zijn en vrij denken als je je aan je verplichtingen voldoet?

En dat 'prima!!' Wat belerend!
quote:anoniemex schreef op 01 april 2015 @ 12:51:

Ik zou ook heel graag niet werken. Thuis blijven met de kimderen. Leuke dingen met ze doen. Mijzelf in mijn eigen tijd en op mijn eigen tempo ontwikkelen. Wellicht vrijwilligerswerk voor een goed doel.

Maar hoe betaal ik de huur dan? Kleding en speelgoed voor de kinderen! Eten, onze uitjes?

Een bijstandsuitkering maakt het leven wel erg saai: te weinig om nog iets te ondernemen. Zitten we vrijwel altijd thuis.

Plus dat er dan instanties om de hoek komen kijken, sollicitatieplicht, ect. Je bent dan totaal afhankelijk ervan.heb je een iphone ?
quote:matszy27 schreef op 01 april 2015 @ 12:59:

[...]

heb je een iphone ?Hoezo?
quote:prik schreef op 01 april 2015 @ 12:40:

[...]

Ik. Ik heb een hbo-opleiding gevolgd en ben van baan veranderd omdat ik mijn droom wilde volgen. Inde tussentijd heb ik mijn hypotheek helemaal afgelost en ben ik verhuisd. En dat heb ik allemaal gedaan terwijl ik full-time werkte. Je hoeft namelijk niet te niksen om na te denken over je leven, of om je leven te (kunnen) veranderen.Matzy zat in een klotebaan en heeft nu géén baan. En ik vul in dat Matzy geen kids of hypotheek heeft. Dat mag je gewoon als luxe beschouwen. Ik heb ook alles in werk gedaan maar heb veel mensen om me heen die 'gekke dingen' doen, zoals opeens bedenken met een keukentje en een heel varken op een festival te gaan staan in Australie. Dat kun je niet doen als je een vaste baan hebt. Als het geld dan op is, komt er heus weer wat als ie creatief is.
quote:Wianba schreef op 01 april 2015 @ 12:55:

[...]

??? Je kunt niet bewust vrij mens zijn en vrij denken als je je aan je verplichtingen voldoet?

En dat 'prima!!' Wat belerend!inderdaad, maar ik vraag alleen maar een visie. Haha. Ach...... de reacties van mensen die hun centjes hard nodig hebben.
quote:Wianba schreef op 01 april 2015 @ 13:05:

[...]

Matzy zat in een klotebaan en heeft nu géén baan. En ik vul in dat Matzy geen kids of hypotheek heeft. Dat mag je gewoon als luxe beschouwen. Ik heb ook alles in werk gedaan maar heb veel mensen om me heen die 'gekke dingen' doen, zoals opeens bedenken met een keukentje en een heel varken op een festival te gaan staan in Australie. Dat kun je niet doen als je een vaste baan hebt. Als het geld dan op is, komt er heus weer wat als ie creatief is.Martin oefende een fuctie uit. Naieve mensen naar de bek lullen. Martin heeft bewust geen kids. Daar is ie ouderwets in. Jij gebruikt kinderopvang , zorgtoeslag, HRA , die hele moek. Afhankelijk van deze staat , want je staat schaakmat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven