Reactieve Depressie

01-04-2015 13:12 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vreemd dit nu te typen. Maar na vandaag word er gedacht dat ik toch te maken heb met een Reactieve Depressie.

Dit heb ik een beetje na gezocht en het is zeer herkenbaar dus dat de psych op het juiste spoor zit is eigenlijk wel fijn.

Het is een directe en doortastende man, wat erg prettig is.

Maar nu moet ik er toch iets mee. Hoe bespreek ik dit met anderen in mijn omgeving?

En verder zou ik het fijn vinden om ervaringen te delen met anderen.
Ik had ooit een vitale depressie. Dat had ik van mezelf niet eens door. Ik hoorde het van een arts. Kreeg hier medicatie voor, welke ik niet heb genomen. Behalve zo nu en dan een slaappil. Een reactieve depressie heeft veel overeenkomsten met een vitale depressie. Ik zou me er niet druk over maken hoe je dit met anderen in je omgeving moet delen. Dat is afhankelijk van de situatie.
Ik krijg ook medicatie voor geschreven om mijn stemming wat te reguleren. Hier loop ik erg tegen aan, vandaar mijn bezoeken aan de psych. Mijn draaglast-draagkracht is op het moment ver uit balans en op mijn werk word er eigenlijk teveel nu van me gevraagd, dit geef ik ook aan maar het is lastig om het zo voor elkaar te krijgen op korte termijn dat het voor mij wat meer lucht geeft.

Dit omdat ik van baan aan het wisselen ben intern en met beide banen bezig ben. Aan 2 kanten ben ik hard nodig.

Daarnaast heb ik een vriend die zich snel zorgen maakt en zelf ook met zijn ADD wat sturing nodig heeft wat hij nu voornamelijk van mij krijgt.

Dus ik zit bij mijzelf te denken, wat is wijsheid? Vandaar ook dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven