leuke ouders
maandag 6 april 2015 om 02:10
Ok, heb 2 dochters, groot en klein. Mijn eigen leven gaat verder, de jongste krijgt fles ,slaapt wat en is erg tevreden.
Oudste breng ik heen en weer voor school en. Clubjes voornamelijk.
Nu zijn vriend en ik heel close, dansen, kussen ,zijn gek met elkaar.
Ons leven bestaat niet uit die van de kinderen maar om mij/ ons heen zie ik dat steeds vaker.
We kunnen niet komen, pukkie moet slapen . Of: pukkie mag nog geen fles, geen tijd, moet nog even wachten( huilt om honger) etc, ik ben daar heel makkelijk in maar zie vrienden heel erg veranderen.
Hoe gaan jullie hier mee om? En vinden jullie newborn moeders niet ook doorgeslagen af en toe? Kan mij zelf misschien niet zo goed verwoorden maar vnd het moeilijk gelijkgestemde moeders te vinden. Die ook nog een leven naast kind hebben
Oudste breng ik heen en weer voor school en. Clubjes voornamelijk.
Nu zijn vriend en ik heel close, dansen, kussen ,zijn gek met elkaar.
Ons leven bestaat niet uit die van de kinderen maar om mij/ ons heen zie ik dat steeds vaker.
We kunnen niet komen, pukkie moet slapen . Of: pukkie mag nog geen fles, geen tijd, moet nog even wachten( huilt om honger) etc, ik ben daar heel makkelijk in maar zie vrienden heel erg veranderen.
Hoe gaan jullie hier mee om? En vinden jullie newborn moeders niet ook doorgeslagen af en toe? Kan mij zelf misschien niet zo goed verwoorden maar vnd het moeilijk gelijkgestemde moeders te vinden. Die ook nog een leven naast kind hebben
maandag 6 april 2015 om 03:28
Ik heb jaren moeten wachten om zwanger te worden. Daarna een pittige zwangerschap en heftige bevalling. Nu ze er is wil ik dat haar aan niks ontbreekt. Ik ben zo'n over de topmoeder die niet kan komen omdat Pietje een snotneus heeft. (Bij wijze van spreken). Angst om los te laten speelt mee, maar ook gewoon erg blij zijn met je kind. Ik mis haar oprecht als ik haar een dag niet zie.
maandag 6 april 2015 om 03:32
Ik heb een newborn, 2,5 week oud. En nu draait mijn leven inderdaad nog om babyzoon. Volledige bv en met 4 weken kunnen we hem laten wennen aan flesjes.
Ik laat hem niet lang huilen om eten, daar vind ik hem nog te klein voor. Ik ga dus niet vlak voor een voeding op pad. Slaaptechnisch neem ik hem wel overal mee naartoe.
Toch niet zo gek dat alles nu nog om hem draait? Daar heb ik ten slotte zelf voor gekozen. Ik verwacht dat wanneer hij ook de fles krijgt, ik ook wat flexibeler word.
Jouw kinderen zijn al iets groter, dan verandert er veel!
Ik laat hem niet lang huilen om eten, daar vind ik hem nog te klein voor. Ik ga dus niet vlak voor een voeding op pad. Slaaptechnisch neem ik hem wel overal mee naartoe.
Toch niet zo gek dat alles nu nog om hem draait? Daar heb ik ten slotte zelf voor gekozen. Ik verwacht dat wanneer hij ook de fles krijgt, ik ook wat flexibeler word.
Jouw kinderen zijn al iets groter, dan verandert er veel!
maandag 6 april 2015 om 03:45
Grote is 8, kleine 11 weken, tuurlijk houd ik rekening met haar maar ik mis een beetje tegenwoordig van: baby slaapt wel, ik kom naar je toe, oftewel niet te moeilijk/ berekenend doen. Ik denk baby slaapt wel, waar ik ook heen ga, en als niet dan niet, zet mijn leven niet op zijn kop. Maar ik merk bij vrienden dat er heel erg naar de babys geleefd word, begrijp mij niet verkeerd, alles voor je kindje. Maar soms denk ik: doe niet zo moeilijk allemaal, kind word heus wel groot en als ouders mag je ook wel met iets anders bezig zijn.
maandag 6 april 2015 om 03:51
Je zegt: jongste slaapt wat en is tevreden. Zou daar het verschil niet in kunnen zitten? Zelf had ik 2 gemakkelijke baby's, nam ik dan ook overal mee naar toe. Geen probleem. Mijn zus bijv had 2 huilbaby's en was het gewoon meenemen toch wat lastiger. Alleen al door het feit dat ze zelf op haar tenen liep vanwege slaapgebrek op een gegeven moment.
Sowieso zijn ouders van kersverse baby's vaak volop bezig met baby. Het is allemaal nieuw en anders.
Om jezelf als leuke ouders weg te zetten ten nadele van ouders die het anders doen, vind ik dan weer een zwaktebod. Respecteer dat anderen het anders doen dan jij en zet jezelf niet boven een ander.
Sowieso zijn ouders van kersverse baby's vaak volop bezig met baby. Het is allemaal nieuw en anders.
Om jezelf als leuke ouders weg te zetten ten nadele van ouders die het anders doen, vind ik dan weer een zwaktebod. Respecteer dat anderen het anders doen dan jij en zet jezelf niet boven een ander.
maandag 6 april 2015 om 03:56
maandag 6 april 2015 om 04:20
De oudste twee neem ik overal mee naartoe, maar met de jongste hou ik wel rekening met voedingen en slaapjes. Zie het probleem daar ook niet van, dat is ook maar een fase. En ik ben veel met mn kinderen bezig. Overdag draait alles inderdaad om hun. Maar goed, dat is ook weer een fase. Als ze allemaal op school zitten, heb ik weer dagen tijd voor andere dingen. Ik vind de opmerking ik moet weer even mezelf zijn of vrouw ipv moeder maar raar. Ik ben altijd moeder, ook als ik weg ben. Mijn man en ik moeten niet zo nodig weg om ons man en vrouw te voelen. Als de kinderen op bed liggen, hebben we tijd zat samen.
maandag 6 april 2015 om 07:07
Ik nam mijn kinderen mee in de kinderwagen als ze sliepen. Alleen thuislaten deed ik dan weer niet. Het viel mij ook op dat veel moeders erg op de tijd leven en weinig flexibel waren om spontaan wat te doen of langer ergens te blijven.
Wat dat met zoenen van je vriend te maken heeft, snap ik dan weer niet.
Wat dat met zoenen van je vriend te maken heeft, snap ik dan weer niet.
maandag 6 april 2015 om 07:10
Ik vind het juist vanzelfsprekend dat ouders hun kinderen op de eerste plaats zetten.
Je bent misschien een leukere vriendin dan die andere ouders, maar ook een leukere ouder? Laat iedereen het gewoon lekker op zijn eigen manier doen. Als je kind drie dagen van de kaart is omdat je haar hebt meegenomen naar een high tea dan begrijp ik heel goed dat sommige ouders dat niet (meer) doen. Sommige kinderen kunnen heel slecht tegen veel prikkels.
Je bent misschien een leukere vriendin dan die andere ouders, maar ook een leukere ouder? Laat iedereen het gewoon lekker op zijn eigen manier doen. Als je kind drie dagen van de kaart is omdat je haar hebt meegenomen naar een high tea dan begrijp ik heel goed dat sommige ouders dat niet (meer) doen. Sommige kinderen kunnen heel slecht tegen veel prikkels.
maandag 6 april 2015 om 07:24
Ik ben het eens met Raa.
Jij hebt makkelijke kinderen die overal slapen, maar dat doet echt niet elk kind. Van mijn vier kinderen wilde er maar eentje in de wandelwagen slapen, de rest deed dat niet. Ik kon wel overal naar toe gaan en vinden dat mijn kind zich aan moest passen, maar dan zat ik met een overprikkeld kind. Niet tof!
Daarnaast: ik heb gekozen om (veel) kinderen te krijgen en hun welbevinden staat voor mij bovenaan. Nu zijn ze (gelukkig) geen baby's meer en heb ik meer lucht, maar ik vind het belangrijker dat zij goed in hun vel zitten dan dat ik zo'n leuke vriendin ben. Dat komt wel weer als ze groot zijn. De meeste moeders in mijn omgeving houden rekening met hun kind en slaaptijden en dergelijke, maar zijn nog steeds leuke vriendinnen.
Jij hebt makkelijke kinderen die overal slapen, maar dat doet echt niet elk kind. Van mijn vier kinderen wilde er maar eentje in de wandelwagen slapen, de rest deed dat niet. Ik kon wel overal naar toe gaan en vinden dat mijn kind zich aan moest passen, maar dan zat ik met een overprikkeld kind. Niet tof!
Daarnaast: ik heb gekozen om (veel) kinderen te krijgen en hun welbevinden staat voor mij bovenaan. Nu zijn ze (gelukkig) geen baby's meer en heb ik meer lucht, maar ik vind het belangrijker dat zij goed in hun vel zitten dan dat ik zo'n leuke vriendin ben. Dat komt wel weer als ze groot zijn. De meeste moeders in mijn omgeving houden rekening met hun kind en slaaptijden en dergelijke, maar zijn nog steeds leuke vriendinnen.
maandag 6 april 2015 om 07:27
Ik krijg trouwens een nare smaak in mijn mond van je OP. Het komt over alsof je jezelf beter vindt dan andere ouders en dat is niet zo tof. Leven en laten leven.
(en wat heeft het dansen en zoenen met je vriend er nou mee te maken? Ik heb ook nog steeds seks met mijn man, maar dat staat los van "leuke vriendin" en "makkelijke moeder" zijn.)
(en wat heeft het dansen en zoenen met je vriend er nou mee te maken? Ik heb ook nog steeds seks met mijn man, maar dat staat los van "leuke vriendin" en "makkelijke moeder" zijn.)
maandag 6 april 2015 om 07:27
TO, ik kan me echt ergeren aan zulke ouders, meestal zijn het de moeders. Gelukkig ken ik er weinig, het gaat vaak na de eerste maanden wel over. Maar ik heb een vriendin die al 20 jaar een van mijn beste vriendinnen is en die 3,5 jaar geleden zwanger werd. Sindsdien kan niks meer. Een avondje weg kon vaak al niet, terwijl haar man thuis was. Ik zie haar vrijwel alleen nog als ik naar haar toe ga, 80 km verderop, naar mij rijden is teveel van het goede (terwijl ik dat toen die van mij klein waren zo vaak deed. En zo is er elke keer wel wat.
Iemand vroeg me laatst of het niet kon liggen aan haar leeftijd (ik was 25 toen mijn oudste kind geboren werd, zij bijna 10 jaar ouder), maar ik denk dat dat gewoon in je zit of niet. Gelukkig hebben de meeste van mijn vriendinnen helemaal geen kinderen, lekker makkelijk
Iemand vroeg me laatst of het niet kon liggen aan haar leeftijd (ik was 25 toen mijn oudste kind geboren werd, zij bijna 10 jaar ouder), maar ik denk dat dat gewoon in je zit of niet. Gelukkig hebben de meeste van mijn vriendinnen helemaal geen kinderen, lekker makkelijk
maandag 6 april 2015 om 07:28
Ik dacht er ook altijd heel gemakkelijk over, tot ik een kind kreeg. Zoon slaapt (nadat hij 5 maand was ongeveer) alleen in zijn eigen bedje. Ik dacht: als je zelf makkelijk bent en makkelijk met je kind omgaat, krijg je een makkelijk kind!
Niet dus, zoon heeft ritme en regelmaat nodig. Overdag slaapt hij niet op vaste tijden maar s avonds moet hij toch echt om 7u slapen. Als we s avonds op visite gaan slaapt hij niet en is hij 2 dagen van slag van slaapgebrek/ander ritme. Campingbedje staat hier doelloos op zolder.
Ligt aan het kind dus of je ze overal mee naartoe kunt slepen.
Niet dus, zoon heeft ritme en regelmaat nodig. Overdag slaapt hij niet op vaste tijden maar s avonds moet hij toch echt om 7u slapen. Als we s avonds op visite gaan slaapt hij niet en is hij 2 dagen van slag van slaapgebrek/ander ritme. Campingbedje staat hier doelloos op zolder.
Ligt aan het kind dus of je ze overal mee naartoe kunt slepen.
maandag 6 april 2015 om 07:34
Ik snap je titel icm je OP niet zo goed?
Vind je jullie zelf extreem leuke ouders? Vind je dat andere mensen geen leuke ouders zijn? Moet je meer 'ego'-dingen doen om leuke ouders te zijn?
Ik vind dat je jezelf behoorlijk ophemelt, zeker ten opzichte van 'anderen'.
Iedereen kiest zijn eigen balans in het ouderschap. En zolang dat niet schadelijk is, doen ze maar lekker een end weg.
Het maakt je geen leukere of betere ouder als je regelmatig zoent/kust/knuffelt. Ook niet als je veel 'ego'-dingen doet.
Of als je je kind niet slapend mee naar het park wil nemen.
Dat zijn allemaal keuzes die elke ouder voor zichzelf maakt. En ik merk dat ik me er echt aan erger dat jij zo over andere mensen praat.
Vind je jullie zelf extreem leuke ouders? Vind je dat andere mensen geen leuke ouders zijn? Moet je meer 'ego'-dingen doen om leuke ouders te zijn?
Ik vind dat je jezelf behoorlijk ophemelt, zeker ten opzichte van 'anderen'.
Iedereen kiest zijn eigen balans in het ouderschap. En zolang dat niet schadelijk is, doen ze maar lekker een end weg.
Het maakt je geen leukere of betere ouder als je regelmatig zoent/kust/knuffelt. Ook niet als je veel 'ego'-dingen doet.
Of als je je kind niet slapend mee naar het park wil nemen.
Dat zijn allemaal keuzes die elke ouder voor zichzelf maakt. En ik merk dat ik me er echt aan erger dat jij zo over andere mensen praat.
maandag 6 april 2015 om 07:36
quote:raa85 schreef op 06 april 2015 @ 07:10:
Ik vind het juist vanzelfsprekend dat ouders hun kinderen op de eerste plaats zetten.
+1.
Ik vindt het ook bijzonder te lezen dat jij je blijkbaar ergert aan hoe andere ouders ergens mee omgaan. Jij doet het met op de 'ik doe alles nog gewoon, kind moet maar flexibel zijn-houding', een ander doet het op zijn manier. Ik vindt het altijd zo stom om daar over te discussiëren.
+1.
Ik vindt het ook bijzonder te lezen dat jij je blijkbaar ergert aan hoe andere ouders ergens mee omgaan. Jij doet het met op de 'ik doe alles nog gewoon, kind moet maar flexibel zijn-houding', een ander doet het op zijn manier. Ik vindt het altijd zo stom om daar over te discussiëren.
maandag 6 april 2015 om 07:38
Ik ga even net zo generaliseren. Ik ken mensen die zo omgaan met kinderen als jij. Aan de buitenkant top hoor, ziet er goed uit enzo. Maar totaal geen clue van dat kind wat 'naast' haar ouders 'vanzelf' opgroeid zonder enige clue wat er nou daadwerkelijk omgaat in dat kind omdat mams eigenlijk voornamelijk geintereseerd is in haarzelf.
Ik ga me ook net als jij even verheffen boven jou (om maar eens te lezen hoe onaangenaam dat is). Mijn kinderen zijn mijn prioriteit. Alles wat belangrijk is voor hen, is het voor mij. Dat betekent niet alles wat goed VOELT, zoals bij jou, maar wat goed IS. Daarbij hoort heel goed voor mezelf zorgen, werken, loslaten etc, maar vooral ook een band opbouwen waar de kinderen geborgenheid en veiligheid ervaren. En daar is dan vast wel ruimte voor dat kusje van je.
Ik ga me ook net als jij even verheffen boven jou (om maar eens te lezen hoe onaangenaam dat is). Mijn kinderen zijn mijn prioriteit. Alles wat belangrijk is voor hen, is het voor mij. Dat betekent niet alles wat goed VOELT, zoals bij jou, maar wat goed IS. Daarbij hoort heel goed voor mezelf zorgen, werken, loslaten etc, maar vooral ook een band opbouwen waar de kinderen geborgenheid en veiligheid ervaren. En daar is dan vast wel ruimte voor dat kusje van je.