Rome ..tips

06-04-2015 08:41 20 berichten
Ik ga binnenkort voor een driedaagse trip naar Rome !

Wie heeft er tips voor me zoals must see , wijze van vervoer binnen de stad, leuke terrasjes, etc.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon alles lopen gaat best daar.

Wij hebben de eerste morgen een fietstocht langs de highlights gedaan dat was ook een echte aanrader.
Lopen, dan zie je het meest. En Rome is natuurlijk één grote must-see. Drie dagen is erg weinig, dus bedenk van te voren wat je wil en richt je daarop.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Oh ik lees mee. Ga ook binnenkort.
Ja en?
Eerst naar het Forum Romanum gaan en daar combi entreeticket kopen voor FR en Colosseum; dan kun je bij het Colosseum zo doorlopen (en daar zijn de rijen veel langer dan bij FR)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik vond de Engelenburcht ook erg de moeite waard, mooie uitzichten richting St. Pieter
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Eigenlijk teveel om op te noemen!

Wij zijn met de metro naar het vaticaan gegaan om tijd te besparen, en vanaf daar terug gewandeld via engelenburcht, pantheon etc. Transteverre is een leuke wijk, en vila borghese vind ik persoonlijk echt geweldig, de mooiste beelden staan daar, echt uniek.

bij het forum is ook een heel mooi museum, echt de moeite waard.
Rome is prachtig! Naast de bezienswaardigheden zou ik ook echt 's avonds de pleinen opzoeken, zo romantisch als het donker is en de fonteinen verlicht zijn. De Trevi fonteinen, Piazza Navona.

Het is lopend allemaal goed te doen inderdaad (koop meteen een kaart van de stad) en je hebt anders ook nog de metro, trammen en bussen. Kun je een dagkaart voor kopen kun je van allemaal gebruik maken.

En je moet natuurlijk ijs eten.

Als je ergens wil eten dan is het handig als je van tevoren afspreekt dat je betaalt wat op de kaart staat (evt. staat er soms 10% fooi al op). Maar het kont ook voor op de prominente plaatsen dat ze ineens 25 euro voor de muziek rekenen ofzo.

Veel plezier!
Had al wel gelezezen ergens dat Rome een stad is die lopend heel erg goed te doen is (binnen de stad dan, niet erheen vanuit het Brabantse haha) . Had ook aanwijzingen dat eten beetje tegenvalt (maar da's misschien afhankelik van smaak-prijs-etc) Iemand

restaurant tips ?

Openbaar vervoer is 24/7 of "moet" je toch op tijd terug naar hotel ?
Galleria Borghese, met stip op één bij mij.

Wel van tevoren een kaartje kopen via internet, anders kom je er niet in. Je kunt vanaf Termini bus lijn 910 (meen ik) nemen, die stopt daar vlakbij. Lopen is best een eindje.

Hier kun je lekker eten:

http://www.spiritodivino.com/

Voor lekkere pizza: Ivo

(beide in Trastevere)
Ik kan je écht het boekje 100% Rome aanraden ( sowieso voor een citytrip) dit boekje bestaat uit een aantal wandelingen door de stad langs bezienswaardigheden, leuke eettips en winkeltjes. Wij hebben geen ov gebruikt heel veel gezien en hebben heerlijk en niet te duur te duur gegeten!
Vooraf tickets bestellen als je de Sixtijnse kapel en Vaticaan museum in wilt. Scheelt je een hele lengte rij. Evern zoeken op internet, en dan de site van het Vaticaan zelf. Ideaal.

Verder koffie drinken in kleine koffietentjes net naast de grote straten.

Middagje park wandelen in Villa Borghese, heerlijk rustig.

Veel plezier, het blijft een van mijn lievelingssteden.
Wie gaat er nou maar drie dagen naar Rome. En dan nog niet weten wat te doen.
[to heeft zich laten anonimiseren. dan laat ik mijn tips ook achterwege, doei]
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
[to heeft zich laten anonimiseren. dan laat ik mijn tips ook achterwege, doei]
Waar overnacht je?
Everytime you make a typo, the errorists win.
We zijn naar het colloseum geweest. Daar hebben we ruim een uur in de rij gewacht, dus als je tickets online kunt bestellen doe dat. Wel de moeite waard.

Vaticaanstad ook een aanrader. Denk er wel aan om niet te bloot te gaan, want anders kom je Vaticaanstad en sommige kerken niet in. Of neem een sjaal mee zodat je je daar kunt bedekken.

We hebben de app Tripadvisor op de telefoon gedownload. Als je het eenmaal gedownload hebt, kun je er offline op. Zit zelfs een soort routeplanner op die je overal naar toe brengt. Echt geweldig en gratis! Je ziet daar ook reviews van restaurants.

We hebben een combinatie van lopen en metro gedaan. In de latere uurtjes vonden we het niet veilig om met de metro te gaan en sommige stukken voelden ook niet veilig aan aan het eind van de avond.

Pas op voor mensen die je tickets op straat willen verkopen en waarmee je zogenaamd niet in de rij hoeft te staan. Belachelijk duur en onbetrouwbaar.

Geweldige stad, geniet ervan!
Huh, TO heeft zich laten anonimiseren?

Nou, graag gedaan hoor.
Biij Carlos Mente in trasteverre kun je lekker eten, onder de piazza argentia zit een kattenopvang.

Trasteverre is 's avonds ook leuk,op verl pleintjes zijn straatartiesten.
Geen dank hoor, TO.
Les temps sont durs pour les rêveurs...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven