Rondreis twintigers

24-12-2014 17:29 16 berichten
Lieve iedereen,

Deze zomer wil ik graag een rondreis,groepreis gaan maken. Dit wil ik doen met een organisatie die groepsreizen organiseert. Ik ben zelf niet zon partytype. Dus ik wil graag een vakantie waarbij je echt dingen kunt gaan zien en die nog redelijk te betalen is aangezien ik een student ben ;). Hebben jullie misschien goede tips? Bepaalde websites of organisaties? Het liefst wil ik een beetje met mensen van mijn leeftijd dus in de twintig.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
Djoser, Koning Aap, Sawadee, Fox, Shoestring
Welk continent had je in gedachten en/of welk land?
Alle reacties Link kopieren
G adventures, mits je van een internationaal gezelschap houdt
Die organisaties zijn best wel duur. Het scheelt zo de helft als je op eigen houtje gaat.

Misschien op internet een groepje reizigers zien te verzamelen?
Ooit met Djoser naar Thailand geweest. Ontzettend leuke tijd gehad met een leuke groep.

Daarnaast ook naar westkust amerika geweest met een vriendin. Hotels ed waren wel geboekt, maar reden er zelf met huurauto naar toe. Moet zeggen dat dit al weer een hele tijd geleden is (pre mobiel) ik zou het nu niet meer zo vast laten leggen, maar toen was het heel erg handig.
Ik heb het idee dat Djoser tegenwoordig wel wat oudere vakantiegangers heeft, Shoestring wat jonger, dus meer de gewenste leeftijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hangt ook erg van je bestemming af. Bij 'n Djoser kampeersafari door zuidelijk Afrika was het merendeel 20-30 bijv. Als je in de zomervakantie gaat, zul je best veel jongeren treffen, want ben je niet meer aan schoolvakanties gebonden ga je buiten het hoogseizoen en gezinnen reizen ofwel niet (meer) ofwel met speciale junior-groepsreizen.
mambo, kan je een leeftijdcategorie kiezen
Heb je met die speciale jongeren organisaties niet vooral partyreizen/publiek? Of doen die ook normale verre rondreizen?

Vaak zijn ouderen die met 'n georganiseerde rondreis meegaan avontuurlijker en/of ondernemender dan menig twintiger. De écht ondernemende twintigers gaan op eigen houtje backpacken. Vond zelf de mix altijd wel leuk met diverse leeftijdscategorieen, mix van stelletjes, singles e.d.
Ik heb eigenlijk niet echt een idee waarheen. Geen al te koud land. Misschien een soort eilanden tocht? Of Amerika. Het midden-oosten trekt me wat minder.
Goede ervaringen met Baobab en Djoser. Bij Djoser inderdaad vaak wel wat meer dertigers en veertigers dan twintigers, maar ik heb dat zelf nooit een probleem gevonden. Juist de diversiteit van het reisgezelschap sprak mij heel erg aan en ik vond het niet heel erg om de jongste te zijn. Wel was ik ooit de enige alleenreizende in een groep, dat vond ik een stuk vervelender! (En dan dus wel met allemaal twintigers/dertigers). Maar ik denk dat je vrijwel overal zowel de leeftijden als alleen/samenreizend wel kunt opvragen.
Oh lees nu Amerika. Westerse landen zou ik niet snel in groepsverband doen. Azië eigenlijk ook niet, nu ik erover nadenk. Ligt er een beetje aan of je het leuk vindt om zelf uit te zoeken waar je zou willen slapen en hoe je van A naar B reist.

Voor Zuid-Amerika en Afrika is het wel ideaal i.v.m. de veiligheid ook.
Als je naar Amerika wil zou ik gewoon lekker 'n huurauto nemen en zelf rond gaan reizen. Is daar heel prima te doen en je hebt echt overal aanspraak in de natuurparken e.d.

Mocht je toch nog andere landen overwegen, kijk dan goed of die niet in de regentijd zitten in de periode dag je wil gaan. Kun je buiten het hoogseizoen, zeker doen!
Dat lijkt me idd ook heel mooi, maar ik zie het niet zo zitten om alleen op reis te moeten gaan.

Daarom dacht ik aan iets van een groepsreis, helaas tot nu toe niets kunnen vinden op de websites. Volgens mij ben ik te kieskeurig :p
Oad, Fox, SRC, Djoser, Shoestring, Kras (heb ik persoonlijk een zeer negatieve ervaring mee). Bij de meeste sites kun je zien wie geboekt heeft, of althans geslacht en leeftijd.
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven