Licht Therapie

06-04-2015 21:35 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al een ander topic geopend maar wil graag hier ook wat advies over (wordt gelukkig niet per topic afgerekend door de Viva toch?)

Ik zit al sinds november te klooien met een depressie. Heb al een tijdje (sinds januari) Prozac en ben net een paar weken geleden weer op gaan hogen. Nou ben ik een beetje een maandagochtend modelletje, ik heb MS en nog wat ander geklooi. Maar ik ben nooit zo depressieverig, zie eigenlijk altijd de lol wel weer in van iets en eigenlijk loopt alles hier, soms zelfs letterlijk, op rolletjes en toch juist nu zit ik dus in de put.

Nu vroeg ik mij af of licht therapie mij zou kunnen helpen. Het gekke is nl. dat ik totaal niet tegen donkerheid kan, ik heb naast mij de felste (en lillikste) lamp staan die ik kon vinden en zodra iemand het kreng uitzet voel ik me gelijk somberder. Nu vind ik het haast te simpel om dan maar te denken dat ik last heb van Seasonal Affective Disorder, ofwel winterdepressie. Maar ik twijfel toch.

Dus ben ik op zoek naar goede tips omtrent licht therapie. Je heb ze bijv. die je helpen wakker worden, en dat lijkt me best lekker maar helpt dat genoeg of is het beter om ook een "gewone" nepzon erbij aan te schaffen?

Ik woon niet in NL dus Hema lampen (als die dingen al bestaan) hoe leuk ik ook de Hema vind, zijn een beetje kostbaar...

Nou ja mocht er bij iemand een gaan branden, tips zijn meer dan welkom!!!!
Optimist tot in de kist!
Ik had een lamp via het Groene Kruis geleend om een keer te proberen. Ik weet niet of er dat soort mogelijkheden zijn in het land waar jij woont?
Laat je doorverwijzen naar het ziekenhuis voor lichttherapie.

Ik weet niet hoe de procedures hiervoor in jouw land zijn.

Philips Wake-up lights zijn volgens mij wereldwijd te koop.

Met echte lichtbakken moet je niet zelf gaan knoeien. Doe dat onder deskundige begeleiding.

Je bent blijkbaar gediagnosticeerd met een depressie (prozac) dat kan zelfs een contra-indicatie zijn.

https://www.umcg.nl/NL/Zo ... erapie/Pages/default.aspx
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een nichtje van mij heeft er eentje gekocht via internet, maar ze heeft eerst fora en sites doorgesnuffeld op zoek naar welke de beste is, want er zijn nogal wat verschillen. Zij is er in elk geval heel blij mee geweest afgelopen winter (depressie in januari en februari). Volgens mij heeft ze iets van 170 euro betaald.
De zon begint weer hoger aan de hemel te staan. Ga lekker naar buiten, midden op de dag, om zo van echt zonlicht te genieten.

Lichttherapie wordt vooral in het najaar en (begin van) de winter gedaan. Niet zo zeer in het voorjaar en zomer
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hamerhaai, ik zou hier liever niet midden op de dag naar buiten want het sneeuwt hier

We hebben veel zon en veel blauwe luchten maar ook veel sneeuw en kou. En met mijn beperkte mobiliteit is het niet zo eenvoudig om effe door de sneeuw te ploeteren

Maarrrrr ik ben gek op dit plekje. Mijn depressiviteit is dan ook een compleet mystery voor mij.

Licht therapy lampen zijn gelukkig wel gedekt door mijn verzekering....
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven