Prozac????

06-04-2015 21:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand hier ervaring met Prozac? Hoe lang duurt het (voor mij al veuls te lang) voordat het gaat helpen?

En hoe ga je merken of het gaat helpen, gaat het geleidelijk of is het op een dag ineens huppekee, de zon straalt en mijn slurf kwispelt er weer lustig op los?
Optimist tot in de kist!
Bedenk je goed dat ad geen wondermiddel is. Het haalt de scherpe kanten eraf. Maar de hoge pieken zijn, bij mij dan toch, ook minder intens.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik heb eigenlijk geen pieken of dalen, ik ben gewoon een soort van geestelijk (en lichamelijk) moe. Maar de hele dag hetzelfde eigenlijk. Afleiding helpt wel gelukkig maar het komt niet uit mijzelf. Terwijl ik normaal juist blij ben met een dode levende mus. Ik snap er niks van......
Optimist tot in de kist!
Ik neem aan dat je een vorm van psychotherapie erbij hebt.

Het duurt een week of 6 voor je iets kunt merken van het effect vd medicatie
Je bent zelf een theepot
Sinds 1,5 week zit ik op 60 mg fluoxetine, begonnen met twee weken 30 mg. Nog geen effect Daarvoor circa 3 maanden Citalopram.

Hoeveel mg neem je nu?
Ik neem nu 50mg, begon met 10mg. Ik weet dat ik geduld moet hebben maar heb geen idee hoe ik weet dat het gaat werken.....geleidelijk of huppekee ineens?
Optimist tot in de kist!
Dat zijn nu perfecte vragen voor je psychiater/huisarts . Maar zoals hierboven aangegeven, het is geen wondermiddel.
Ik heb uiteraard gevraagd aan mijn h.a. en deze week heb ik een afspraak met de psycholoog vd ms kliniek en volgende week met de psychiater vd ms kliniek. Maar tot op heden blijft alles vaag....

Ondertussen toch maar lichttherapie aan het proberen.

Het stomme is dat ik niet pieker, er is ook niks te piekeren. Ik ben gewoon een soort van geestelijk moe, of uit balans. Normaal bruis ik vd geestelijke energie maar nu is het al maanden helemaal niks.

In het geval van MS is het vaak een soort chemische depressie, de oorzaak zit dus niet in mijn omgeving ofzoiets maar meer in de onbalans in mijn "happy hormonen"

Nina en andere ook sterkte.
Optimist tot in de kist!
Hoe gaat het nu met je, olifantje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven