Kinderstreken....

11-04-2015 10:10 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is er toch 1....

Vanmorgen toch even even stiekem moeten lachen.

Vriend ging vanmorgen al heel vroeg naar kantoor om een halve dag te werken. Zaterdagen werken niet zijn favoriete bezigheid. Dus hij dacht als ik een lekker broodje met zalm mee neem zal dat de pijn vast verzachten.

Belde hij vanmorgen op met de vraag wil jij je zoon even boos aan kijken. Hoezo lieverd? Kreeg ik een foto van ren broodje zalm waar de zalm tussen weg gehaald is.

Typisch weer! Zoon eet vrijwel niet en toen hij gister vroeg of hij wat zalm mocht, mocht dat natuurlijk. Hij heeft het niet uit het pakje maar van vriend's brood gepakt. Hij had het wel netjes gevraagd dus.

Hij heeft ondekt hoe hij opa kan bellen. Belt oma, die net gescheiden is van opa gewoon om te vragen hoe zijn vakantie was en hoe het zwemmen was etc. Vraagd hij om opa, oma legt weer uit dat opa er niet is. Hangt hij midden in het gesprek op en beld opa. Oma teleurgesteld op de whatsapp dat hij zomaar weg was en daarna een kwartier niet bereikbaar. oma wou gewoon even kletsen maar meneer had andere plannen.

Als mijn telefoon gaat maakt hij alijd dat hij bij de telefoon komt in de hoop dat het opa is.( kan hij aan de foto zien.) hij mag bij opa en oma opnemen. Aan het tijdstip van bellen weet ik altijd dat het wel 1 van hun is. Loopt hij er soms als het oma is gewoon bij weg. Vraag ik hem waarom; O was toch niets leuks op school. Oma vraagt altijd hoe zijn school was , als hij vind dat hij niets te vertellen heeft dan neemt hij gewoon niet op.

Hij is nog slim ook! Zegt hij tegen mij dat opa vroeg of hij kwam slapen. Ze ik ja dat is goed. Breng hem met spulletjes bij opa, weet opa nergens van. Maar opa vind het altijd goed dat hij komt slapen. Eerst wou hij het nog wel eens door de weeks proberen maar dan lukte het hem niet. Nu is hij zo slim om het alleen op de blauwe dagen te proberen.

(Blauwe dagen zijn op de kalender het weekend/vrije dagen en hij zet elke morgen een kruisje dus hij weet precies wanneer hij vrij is. )

Winkelen met hem is een ramp. Hij heeft duidelijk een andere smaak als ik.

Als ik een schoenen doos in mijn handelen heb om mee te nemen, hij wol eigenlijk andere schoenen. Hij deed laatst de schoenen die hij wou in de doos van die ik mee wou. Kom je bij de kassa héle andere schoenen.
Wat een dondersteen😉
Ik vind je kind totaal niet grappig. Eerder onbeleefd en brutaal..
Toch fijn dat de natuur ons zo heeft gemaakt dat we dol zijn op onze eigen kinderen....
quote:sugarmiss schreef op 11 april 2015 @ 10:15:

Ik vind je kind totaal niet grappig. Eerder onbeleefd en brutaal..Dit dus. En erg, erg onopgevoed.
Dit zijn toch geen streken?
Iedere ouder heeft leuke verhalen over zijn/haar kind.

Ze boeien me niet zo, gewoon omdat mijn kind toch de allerleukste is.
Het jochie dat laatst de gang en de huisdieren met verf besmeurde?
quote:Thordis007 schreef op 11 april 2015 @ 10:31:

Het jochie dat laatst de gang en de huisdieren met verf besmeurde?

Gezellig! Leuke streken!

Zoon heeft wel eens een pot sudocreme in zijn haar/op zijn kleren gesmeerd, maar met anderhalf is dat nog grappig
Van dat broodje zou ik echt chagrijnig worden. Doet hij dat dan om te klieren?

Hier doen ze alleen irritante dingen uit onnozelheid, en dat stoort me al
Dat met die zalm is wel grappig

De rest gewoon brutaal. En dat is niet erg, dat moeten die kinderen nog leren, maar dan moet je als ouders wel ingrijpen. En in combinatie met 'hij eet niet' wat ik vrij vaak terug lees van je, en dat eten een strijd is en samen met hem eten een opgave, tja, daar gaan mijn wenkbrauwen wel wat van omhoog. Hij krijgt wel veel aandacht met negatief gedrag zo lijkt me.
Hoe kan het trouwens dat je meerdere keren bij opa voor de deur staat en die van niks weet (logeerpartijtje). Dat gebeurt je toch 1 keer en daarna check je even als zoon zoiets zegt?

En jij noemt het slim? Ik noem het liegen.
quote:Amaqanda schreef op 11 april 2015 @ 10:34:

[...]

Gezellig! Leuke streken!

Zoon heeft wel eens een pot sudocreme in zijn haar/op zijn kleren gesmeerd, maar met anderhalf is dat nog grappig

Joh alle kinderen doen wel wat. Mijn kinderen gingen met 4/5 alletwee dingen 'stiekem' doen, is ook gewoon een fase en ze waren er slecht in, dus dat leren ze zo af want ik kwam overal achter.

Stiekem chipjes eten, stiekem een stukje haar afknippen, stiekem de stiften op hun beddengoed uitproberen. Maar dat zijn incidenten en die leer je af als het goed is. Geen kind is vanzelf goed opgevoed, en de sudocrem heb ik ook al eens overal vanaf moeten halen.

Maar je moet er wel mee aan de slag zeg maar.
Manipulatief noem ik dat.
quote:Thordis007 schreef op 11 april 2015 @ 10:39:

[...]

Joh alle kinderen doen wel wat. Mijn kinderen gingen met 4/5 alletwee dingen 'stiekem' doen, is ook gewoon een fase en ze waren er slecht in, dus dat leren ze zo af want ik kwam overal achter.

Stiekem chipjes eten, stiekem een stukje haar afknippen, stiekem de stiften op hun beddengoed uitproberen. Maar dat zijn incidenten en die leer je af als het goed is. Geen kind is vanzelf goed opgevoed, en de sudocrem heb ik ook al eens overal vanaf moeten halen.

Maar je moet er wel mee aan de slag zeg maar.

Eens.

Lekker cliché maar: er moet ook wat in zitten

Maar als je als ouder alles weglacht en 'slim' vindt, krijg je behoorlijk vervelende kinderen denk ik.
Ik bedoelde trouwens ook dat met anderhalf ik daar ook niet boos om kon worden, die crème in zijn haar. Zelf potje binnen bereik laten staan en niet goed opgelet en natuurlijk is dat een leuk spel. Een kind van 6 bijv. Die weet dat zoiets niet mag, doet hij het toch dan moet je daar wat mee.
quote:Thordis007 schreef op 11 april 2015 @ 10:36:

De rest gewoon brutaal. En dat is niet erg, dat moeten die kinderen nog leren, maar dan moet je als ouders wel ingrijpen. En in combinatie met 'hij eet niet' wat ik vrij vaak terug lees van je, en dat eten een strijd is en samen met hem eten een opgave, tja, daar gaan mijn wenkbrauwen wel wat van omhoog. Hij krijgt wel veel aandacht met negatief gedrag zo lijkt me.Eens..
quote:Amaqanda schreef op 11 april 2015 @ 10:42:

Ik bedoelde trouwens ook dat met anderhalf ik daar ook niet boos om kon worden, die crème in zijn haar. Zelf potje binnen bereik laten staan en niet goed opgelet en natuurlijk is dat een leuk spel. Een kind van 6 bijv. Die weet dat zoiets niet mag, doet hij het toch dan moet je daar wat mee.

Een kind van 5 of 6 doet dat soort dingen ook nog wel, op een ander niveau. Mijn zoon ging op die leeftijd met een vriendje aan de wandel, 1,5 uur zijn ze weg geweest en ze doken op bij een ander vriendje, na het oversteken van een paar drukke straten. Die ouder belde de ouders waar ze aan het spelen waren (het was niet onder mijn toezicht, hij speelde bij een vriendje)

Weet een 5 jarige dat dat niet mag? Ja heus wel, als je het hem vooraf vraagt. Nu was hij dat vergeten en ging hij op in het avontuur zeg maar. Daarna heeft hij het nooit meer gedaan (ik was boos )

Wéten dat iets niet mag en het dan ook niet doen is lastig. Dat lukt veel volwassenen niet eens.vlaat staan een 7 jarige.
quote:Thordis007 schreef op 11 april 2015 @ 10:36:

De rest gewoon brutaal. En dat is niet erg, dat moeten die kinderen nog leren, maar dan moet je als ouders wel ingrijpen. En in combinatie met 'hij eet niet' wat ik vrij vaak terug lees van je, en dat eten een strijd is en samen met hem eten een opgave, tja, daar gaan mijn wenkbrauwen wel wat van omhoog. Hij krijgt wel veel aandacht met negatief gedrag zo lijkt me.

Dit dus.

Met al die verhalen bevestig je wel enorm het vooroordeel over tienermoeders hoor.
Ja natuurlijk doen ze die dingen! Maar dan wordt je inderdaad boos.

Bij een 1-jarige kan ik niet boos worden omdat ik een potje heb laten staan en kind daar gebruik van maakt
Hoe oud is hij?

Elk kind doet wel eens wat mafs maar de vraag is, wat doe je ermee?

Mijn derde (de middelste) is zo impulsief dat het gevaarlijk wordt. Zo was ze drie, bijna vier, toen ze snachts gewoon het huis uitgeslopen is en op het schoolplein is gaan spelen... Of shampoo drinken in de badkamer. Raam open en in het open raam gaan zitten.

Ze is dus erg ondernemend maar als we slapen horen we haar dus niet. Ze heeft daarom heel lang (ja bel het amk maar) met een ketting op haar deur geslapen. De deur kon dan wel open maar ze kon er niet uit. Er zitten balkjes voor ramen, zodat ze niet meer door het raam kan. Het gaat nu (6,5jr) redelijk goed, ze heeft add. Maar af en toe nog steeds haar streken... Ze is meestal heel lief maar af en toe... ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Goh. En hoe oud is je zoon?

Ik vind het niet grappig, eerder brutaal en onopgevoed.
Ik ga voor kwantiteit.
Ik heb als kind één keer de telefoon halverwege een gesprek opgehangen toen ik er geen zin meer in had en dat is de laatste keer geweest dat ik dat ooit zal doen.

Nou ja met uitzondering van die keer toen een ex vriend door de telefoon aan het krijsen en schelden was en ik daar geen zin meer in had, maar zelf toen heb ik gezegd 'ik hang nu op'.

Mijn vader werd (terecht) boos en ik moest terugbellen om mijn excuses aan te bieden, waarna ik ook nog een telefoonpreek van tante aan moest horen. Toen was ik ook zo'n vijf jaar.

Het is gewoon heel onaardig en ontzettend aso als iemand midden in het gesprek ophangt. Ik zou echt je kind leren dat dat niet kan. Als hij wilt ophangen kan hij aangeven waarom.

En verder manipuleert jouw kind nogal, dat is logisch, want hij is klein en kan niet weten dat dat slecht is, maar dat moet je echt gaan remmen anders wordt het een heel vervelend mannetje als hij ouder wordt. Hij ondermijnt jouw gezag namelijk op deze manier.
Misschien eens op gaan voeden in plaats van alles maar grappig te vinden; het kind is 5!
Ik voorzie een moeder die steevast zegt: Nee dat doet mijn kind niet" en : Nee hij heeft het niet zo bedoeld" als je met een bont en blauw kind aan de deur komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven