Geld & Recht alle pijlers

WSNP

11-04-2015 16:52 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die de afgelopen 7 jaar heeft mee geleefd met ons ,mijn gezeur boosheid en blijdschap heeft mogen aanlezen.

Wil ik alsnog bedanken voor jullie medeleven en ook gelijk het goede nieuws vertellen.

Lief en ik zijn vrij van de WSNP we hebben een schone lei en een nieuwe start
quote:Qthee schreef op 12 april 2015 @ 11:55:

Even een rekensommetje: ¤61,11*36 maanden=¤2200. Die schuld had toch wel door een familielid even geleend kunnen worden?

Trouwens fijn voor je dat je je gebit op orde laat brengen!

Dat hoeft niet het hele bedrag te zijn he. Het idee van de WSNP is nou juist dat je in een aantal jaar zoveel mogelijk betaalt (en als je maar heel weinig inkomen hebt, kan dat dus weinig zijn), en dat de rest dan kwijtgescholden wordt.

TO, fijn voor je, maar die tandarts snap ik noet helemaal. Verreweg de meeste verzekeringen dekken maar een relatief klein bedrag (250-500) en dan moet je al geaccepteerd worden. Weet je zeker dat dit allemaal vergoed gaat worden? Zou lullig zijn als je onbedoeld meteen weer in de problemen komt.
quote:Qthee schreef op 12 april 2015 @ 11:55:

Even een rekensommetje: ¤61,11*36 maanden=¤2200. Die schuld had toch wel door een familielid even geleend kunnen worden?

Trouwens fijn voor je dat je je gebit op orde laat brengen!Nou nee, want in de WSNP doen ze niet aan een saneringskrediet maar aan een schuldregeling. Want je moet er alles aan doen om geld binnen te halen. Dus achteraf is het 61 euro per maand, maar daar komt nog de hele afdracht vakantiegeld bij x3 en dus al het extra inkomen boven je Vrij Te Laten Bedrag. Van tevoren is dit rekensommetje dus niet te maken.
quote:nausicaa schreef op 12 april 2015 @ 13:42:

[...]

Dat hoeft niet het hele bedrag te zijn he. Het idee van de WSNP is nou juist dat je in een aantal jaar zoveel mogelijk betaalt (en als je maar heel weinig inkomen hebt, kan dat dus weinig zijn), en dat de rest dan kwijtgescholden wordt.

TO, fijn voor je, maar die tandarts snap ik noet helemaal. Verreweg de meeste verzekeringen dekken maar een relatief klein bedrag (250-500) en dan moet je al geaccepteerd worden. Weet je zeker dat dit allemaal vergoed gaat worden? Zou lullig zijn als je onbedoeld meteen weer in de problemen komt.

Nee ik weet zeker dat het niet vergoed gaat worden en doordat er een stappenplan word opgezet en dan ook de rekening van het totaal plaatje krijg kan ik zien in hoeveel keer ik alles in orde kan laten maken, stel er kost iets ¤200,dan weet ik dat ik 3 maanden moet wachten om dat bij elkaar te krijgen dmv de ¤61,x3 keer opzij te leggen en de rest ¤20,- van het huishoud geld gebruiken om het uit te laten voeren.

Ik leen niks en ik ga nergens van uit en ga gewoon elke maand dat bedrag opzij leggen
quote:nausicaa schreef op 12 april 2015 @ 13:42:

[...]

Dit idd...er zijn wel verzekeringen die je zonder vragen accepteren, maar je zal nooit worden geaccepteerd bij de verzekeringen die wel vragen stellen.

Maar er zijn wel gemeentepolissen die iedereen met bepaald inkomen accepteren, zit ook een hoge vergoeding bij voor tandarts en sommigen dekken ook eigen risico af.

Met een beetje wortelkanaalbehandeling zit je zo over je budget trouwens.
Ah zo, dan snap ik het beter. Hopelijk vallen de kosten mee, maar hou er wel rekening mee dat het ook heel vaak 61,00 kan zijn. (Plus het eigen risico voor de kaakchirurg, maar er staat me iets van bij dat je toch al veel ziektekosten had, dus misschien is dat al op).
Ik betaal elke maand ¤37,50 eigen risico, ik ben elk jaar het hele bedrag aan eigen risico kwijt aan medicatie dus de kaak chirurg krijg ik "gratis "
Ja, ik dacht me al zo iets te herinneren. Dan nogmaals: veel succes bij de tandarts, en ik hoop dat kosten meevallen!
quote:nausicaa schreef op 12 april 2015 @ 16:09:

Ja, ik dacht me al zo iets te herinneren. Dan nogmaals: veel succes bij de tandarts, en ik hoop dat kosten meevallen!Dank je
Heb je al geprobeerd om nu alsnog een aanvullende verzekering te krijgen, misschien doen ze dat wel.
quote:Cateautje schreef op 12 april 2015 @ 17:17:

Heb je al geprobeerd om nu alsnog een aanvullende verzekering te krijgen, misschien doen ze dat wel.

Dat kan pas vanaf november a.s en als ze weten dat ik diabetes heb krijg ik het nu al helemaal niet,diabetes tast je gebit nl ook aan .

En bedenk je er bij dat die aanvulling ¤36,- pm kost en je nog 25% van de rekening moet betalen .
Ronnie, indien je gaat overstappen nu je uit de ellende bent, hou er wel rekening mee dat de door jou te kiezen volgende verzekeraar je voor een verzekering en zeker een extra tandartspolis kan (en zeer waarschijnlijk zal) weigeren omdat er al problemen bekend zijn, zoiets als "een brandend huis kun je niet verzekeren".

(o, en ik moet morgen naar de tandarst om te kijken of 4 klikjes in mij kale bovenkaak nog wel kunnen (syndroom van Kelly, heb ik weer ) en woensdag naar de mondhygieniste en dan ga ik extra aan je denken. Succes!
quote:thaorchid schreef op 12 april 2015 @ 18:44:

Ronnie, indien je gaat overstappen nu je uit de ellende bent, hou er wel rekening mee dat de door jou te kiezen volgende verzekeraar je voor een verzekering en zeker een extra tandartspolis kan (en zeer waarschijnlijk zal) weigeren omdat er al problemen bekend zijn, zoiets als "een brandend huis kun je niet verzekeren".

(o, en ik moet morgen naar de tandarst om te kijken of 4 klikjes in mij kale bovenkaak nog wel kunnen (syndroom van Kelly, heb ik weer ) en woensdag naar de mondhygieniste en dan ga ik extra aan je denken. Succes!

Als wij gaan overstappen dan is dat via de verzekering van de gemeente omdat je behalve voor tandarts ook verzekerd bent voor een bril, maar eerst eens kijken wat het allemaal gaat kosten.

Succes morgen bij de tandarts ,ik zal voor je duimen , hoe laat moet jij woensdag naar de mondhygieniste?, ik moet om 16.05 bij de tandarts zijn
Meen je toch niet, ik moet om 16.00 uur er zijn woensdag, gaan we tegelijkertijd braaf (en zeer elegant uiteraard ) met mondje open zitten, och, gedeelde smart, halve smart hoewel het voor jou nogal behoorlijk spannender is dan voor mij. Maar hoezee, ook die tandarts is weer een stukje nieuw begin dus
Precies the only way is up
quote:ronniemitchel schreef op 12 april 2015 @ 19:51:

Precies the only way is up

Zeker weten.!

Ik kom snel een bakkie bij je halen.!
Leuk !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven