Auto gemold

12-04-2015 20:27 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon even ZO ONTZETTEND BOOS! Ik was net bij mijn auto, is er een bepaald onderdeel compleet af gebroken. Met geweld. Waarom doen mensen dit toch?! Digitaal aangifte gedaan, er zal wel niks mee gedaan worden. En nu baal ik gewoon, dus ik schrijf het even hier van me af. Hebben jullie ooit zoiets mee gemaakt?
Ai dat is kut zeg. Asociaal. Heb je je Verzekeringsmij al gemailt?
Ja, wij woonden in een straat waar jongeren snachts doorheen liepen als ze uitgeweest waren. Geregeld op zaterdagnacht lieten ze een spoort van afgetrapte autospiegels en ander vandalisme achter.
Jep, zijspiegel eraf getrapt. Sindsdien klap ik altijd de zijspiegels dicht 's avonds. In mijn geval waren het dronken mensen die hetzelfde bij nog een stuk of 10 auto's in de straat hadden gedaan.
Ja hoor, al 2 keer. De eerste keer hebben ze de antenne afgebroken en daarmee de auto bekrast. En de tweede keer hebben ze ook de auto bekrast, en gelijk bijna alle auto's bij ons in de straat. En je doet er geen moer aan...
quote:GateKeeper schreef op 12 april 2015 @ 20:29:

Ai dat is kut zeg. Asociaal. Heb je je Verzekeringsmij al gemailt?We hebben alleen WA verzekering, schade aan eigen auto wordt niet gedekt. Het scheelt dat het best een oude auto is, maar oh wat ben ik boos! Ik hoop dat ze een enorme klap van karma terug krijgen!
quote:misschicken schreef op 12 april 2015 @ 20:30:

Ja hoor, al 2 keer. De eerste keer hebben ze de antenne afgebroken en daarmee de auto bekrast. En de tweede keer hebben ze ook de auto bekrast, en gelijk bijna alle auto's bij ons in de straat. En je doet er geen moer aan...

Jemig, wat erg!

En inderdaad. Ik voel me bu echt machteloos.
Wat irritant zeg! Ik snap dat hele vandalisme gewoon echt niet. Ik ben heus geen heilig boontje, ik fiets wel eens door rood als ik haast heb, en parkeer wel eens ergens waar dat niet mag. Hoewel dat niet goed is, heeft het een doel (ik heb haast, snel ergens naar binnen etc). Maar dingen bewust kapot maken snap ik gewoon echt niet.
Ze hebben ooit een keer, op een vorig adres, mijn voorruit opgeblazen met een strijker net voor oudjaarsdag.

Eerder deze week midden overdag binnen 3 minuten mijn splinternieuwe fiets gestolen toen ik even in een winkel was. Leg de hem altijd vast met een ketting; hoefde nu alleen even iets op te halen ......
quote:nausicaa schreef op 12 april 2015 @ 20:34:

Wat irritant zeg! Ik snap dat hele vandalisme gewoon echt niet. Ik ben heus geen heilig boontje, ik fiets wel eens door rood als ik haast heb, en parkeer wel eens ergens waar dat niet mag. Hoewel dat niet goed is, heeft het een doel (ik heb haast, snel ergens naar binnen etc). Maar dingen bewust kapot maken snap ik gewoon echt niet.

Precies.

Als mijn kinderen later zulke dingen doen en ik kom erachter......... Ze zullen er niet eens meer aan durven denken.
quote:girasole3 schreef op 12 april 2015 @ 20:35:

Ze hebben ooit een keer, op een vorig adres, mijn voorruit opgeblazen met een strijker net voor oudjaarsdag.

Eerder deze week midden overdag binnen 3 minuten mijn splinternieuwe fiets gestolen toen ik even in een winkel was. Leg de hem altijd vast met een ketting; hoefde nu alleen even iets op te halen ...... Wat erg! Ik hoop dat ze je fiets kunnen opsporen!
Is t vandalisme of veroorzaakt door een ander voertuig? Want anders zou je nog een poging bij het waarborgfonds kunnen doen.
quote:GateKeeper schreef op 12 april 2015 @ 20:38:

Is t vandalisme of veroorzaakt door een ander voertuig? Want anders zou je nog een poging bij het waarborgfonds kunnen doen.Vandalisme. Maar wat is waarborgfonds dan?
Ja 4 of 5 keer ingebroken in de auto, 1x helemaal gestolen en total loss gereden door de politie, 1x helemaal gestript. Gewoon klote. En schade door mijn ex-buurman die kl**tzak.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:KoekjeMo schreef op 12 april 2015 @ 20:39:

[...]

Vandalisme. Maar wat is waarborgfonds dan?http://www.wbf.nl/NL/Paginas/default.aspx
Trouwens, ik bedenk mij net: Vanmiddag werd de politie gebeld door buren die een paar appartementen verderop wonen. Nu vraag ik mij dus af of ze misschien iets hebben gezien. Het is misschien een goed idee om er morgen even langs te gaan en te vragen of het met mijn auto te maken had. Ze weten namelijk niet welke auto van mij is.
Bij mijn ouders gebeurt er ook regelmatig wat aan de auto of aan het huis of de tuin. Ze wonen ook op een staproute.

En ze hebben ook een geschifte overbuurvrouw die regelmatig auto's bekrast, antennes afbreekt en mensen 's nachts opbelt als ze meent dat je haar 'haar' plekje in de straat staat.

Bij mijn eigen woning is nog niets gebeurd (afkloppen).
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 april 2015 @ 20:40:

total loss gereden door de politieEcht? Hoe ging dat?
quote:minnimouse schreef op 12 april 2015 @ 20:50:

Bij mijn ouders gebeurt er ook regelmatig wat aan de auto of aan het huis of de tuin. Ze wonen ook op een staproute.

En ze hebben ook een geschifte overbuurvrouw die regelmatig auto's bekrast, antennes afbreekt en mensen 's nachts opbelt als ze meent dat je haar 'haar' plekje in de straat staat.

Bij mijn eigen woning is nog niets gebeurd (afkloppen).Ik denk wat ik het ergst van dit vind is dat er gewoon niks aan wordt gedaan. Vooral als ze weten wie de dader is en dit meer dan eens gebeurd is.
Zelfs toen alle auto's in de straat werden bekrast hebben we nooit meer iets vernomen van de politie.
quote:evaq schreef op 12 april 2015 @ 20:52:

[...]

Echt? Hoe ging dat?

Auto was gestolen in de nacht, uiteraard nog niet ontdekt maar de daders reden zo verdacht dat de politie er achteraan ging, daders vluchten en politie heeft ze achtervolgt en op het laatst hebben ze de daders klem gereden en daarbij de auto total loss gereden. Krijg je geen ene cent vergoed. Zelfs nog kosten moeten maken om de auto bij het politieburo te laten weghalen.

Dus liever dat ze hem stelen en dat je er nooit meer iets van ziet, dan krijg je volgens mij nog wel de dagwaarde van de auto.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In het geval van vandalisme krijg je niets. Balen zeg. Waarom doen mensen zoiets he.
Hier in de buurt werd er ieder weekend van verschillende auto's banden lek gestoken. Die van mij kreeg ook een beurt.

Duur grapje, want het werd niet vergoed en van een aangifte hoor je ook niks meer.

Wat ik nog het ergst er aan vond, was dat ze hier twee straten verderop bij een aanleunwoning van een bejaardentehuis (mijn opa woont er ook) de band van mijn opa's buurman tot twee keer toe lek gestoken hebben, die man is heel slecht ter been door een herseninfarct en zijn vrouw kon ook bijna niet lopen en zij waren voor alles afhankelijk van die auto, dus de volgende ochtend konden ze met die auto niet naar het ziekenhuis.

Dan vind ik het voor mijzelf niet zo erg, want ik red mijzelf dan wel, of ik ga op de fiets, scooter of lopend.

Maar die mensen kunnen meteen geen kant meer op.

En dan ook vooral dat het duidelijk de parkeerplaats van een bejaardenhuis is met invalidenborden met kenteken eronder, dat vind ik nog het slechtste, dat ze zelfs daar geen respect voor hebben.
quote:KoekjeMo schreef op 12 april 2015 @ 20:55:

[...]

Ik denk wat ik het ergst van dit vind is dat er gewoon niks aan wordt gedaan. Vooral als ze weten wie de dader is en dit meer dan eens gebeurd is.

Ja, die vrouw spoort niet. Volgens mij heb ik het verhaal weleens eerder op het forum verteld maar ze belde mensen 's nachts op, waaronder een keer de buren van mijn ouders en dan riep ze dat hun dochter een miskraam gehad had (zij was toen zwanger). Die buren schrokken zich natuurlijk lam, maar die domme doos had de nummermelding niet uitgezet ...

Ze heeft auto's bekrast, antennes afgebroken, mensen uitgescholden en bedreigd. En alleen maar omdat mensen op haar zogenaamde plekje stonden en omdat de buurman een camper een dag voor zijn huis had staan.
quote:OldWood schreef op 12 april 2015 @ 21:21:

Hier in de buurt werd er ieder weekend van verschillende auto's banden lek gestoken. Die van mij kreeg ook een beurt.

Duur grapje, want het werd niet vergoed en van een aangifte hoor je ook niks meer.

Wat ik nog het ergst er aan vond, was dat ze hier twee straten verderop bij een aanleunwoning van een bejaardentehuis (mijn opa woont er ook) de band van mijn opa's buurman tot twee keer toe lek gestoken hebben, die man is heel slecht ter been door een herseninfarct en zijn vrouw kon ook bijna niet lopen en zij waren voor alles afhankelijk van die auto, dus de volgende ochtend konden ze met die auto niet naar het ziekenhuis.

Dan vind ik het voor mijzelf niet zo erg, want ik red mijzelf dan wel, of ik ga op de fiets, scooter of lopend.

Maar die mensen kunnen meteen geen kant meer op.

En dan ook vooral dat het duidelijk de parkeerplaats van een bejaardenhuis is met invalidenborden met kenteken eronder, dat vind ik nog het slechtste, dat ze zelfs daar geen respect voor hebben.Ik snap sowieso niet dat mensen moedwillig spullen van een ander kapot maken, maar helemaal die van je opa. Heel erg triest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven