Geld & Recht alle pijlers

Kind en scheiding

15-04-2015 23:05 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik durf niet in details te treden. In een notendop: mijn huwelijk is door spanningen, geldproblemen, stress en nog veel meer helemaal naar de klote. Ik heb het gevoel dat ik blijf vechten maar mijn man doet dat niet. Hij geeft aan dat het hem allemaal niet meer interesseert. Dat hij zijn leven op deze manier prima kan leiden, niet lijdt onder her gebrek aan liefde en de constante aanwezigheid van spanningen en ruzies tussen ons. Ik heb al een paar keer gezegd dat ik zo niet verder kan. Dat ik dagelijks geluk wil ervaren (is dat misschien teveel gevraagd en bestaat dat gewoon niet?) en niet elke dag op m'n tenen wil lopen.

Hij heeft aangegeven dat hij dit als een dreigement opvat. Wat ik probeer te ontkrachten want ik weet dat we ooit gelukkig waren en zou dat graag weer samen ervaren en aan werken. Maar hij kan m'n stem niet meer horen, negeert mij het merendeel als ik tegen hem praat om tot een oplossing te komen. En als ik dit "dreigement" ga uitvoeren dan zegt hij dat ik mijn kind nooit meer zal zien. Dit beangstigt mij enorm. Ik krijg niet duidelijk dat er dan een bezoekregeling moet komen. Hij zegt dat niemand hem zal vertellen wanneer hij zijn kind ziet en hij dus zelf de beslissing maakt. Maar stel nou dat hij dit niet doet, de scheiding komt er en we stellen een bezoekregeling op, dan nog ben ik bang dat hij ons kind weg zal nemen. Heeft iemand advies? Ik weet niet wat te doen. Ik voel mij gevangen in deze relatie.

Misschien de verkeerde pijler maar het gaat mij vooral om welk recht hij heeft en welke ik heb.
wat bedoel je met bezoekregeling? jullie zijn allebei ouders en blijven dat ook na een scheiding
...
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Beste starshiner,

Ten eerste wil ik eventjes zeggen, wat vreselijk voor je! Dit moet niet makkelijk zijn!!! Ik heb hier niet super veel verstand van... Ik heb wel een paar vraagjes. Hoe oud is je kind? Als hij/zij ongeveer 13 is, (Ik ben zelf 13) dan moet je echt met hem/haar praten! En dan niet het verhaaltje ophouden van: ''Ja, heel misschien gaan papa en mama scheiden, want het gaat niet zo goed meer...'' Maar gewoon de WAARHEID vertellen! Zelf is mij een paar dagen geleden verteld dat mijn ouders gaan scheiden, op een nogal rottige manier... Er was ALLEEN maar spanning, ruzie, etc.

Maar, hoe zou hij dan je kind willen afpakken? Je kind kan hier nu ook zelf over mee-beslissen (Dat kan vanaf je 12e) Met mee-beslissen bedoel ik, bij wie hij/zij graag wilt wonen. Dit kan je kind natuurlijk niet helemaal zelf bepalen, maar wel een klein deeltje! Als jij voor de rest een goede moeder bent, etc, dan moet je gewoon scheiden, want je kind kan 'ie niet afpakken!!!
anoniem_227109 wijzigde dit bericht op 15-04-2015 23:23
Reden: Een extra aanvulling
% gewijzigd
Laat me raden.

Jij bent niet in staat om financieel op eigen benen te staan en je man misbruikt zijn macht die hij over jou leven meent te hebben.

Ben ik warm? Dan als de sodemieter scheiden.
Ja en?
quote:Girl01 schreef op 15 april 2015 @ 23:14:

Beste starshiner,

Ik heb hier niet super veel verstand van... Ik heb wel een paar vraagjes. Hoe oud is je kind? Als hij/zij ongeveer 13 is, (Ik ben zelf 13) dan moet je echt met hem/haar praten! En dan niet het verhaaltje ophouden van: ''Ja, heel misschien gaan papa en mama scheiden, want het gaat niet zo goed meer...'' Maar gewoon de WAARHEID vertellen! Zelf is mij een paar dagen geleden verteld dat mijn ouders gaan scheiden, op een nogal rottige manier... Er was ALLEEN maar spanning, ruzie, etc.

Maar, hoe zou hij dan je kind willen afpakken? Je kind kan hier nu ook zelf over mee-beslissen (Dat kan vanaf je 12e) Als jij voor de rest een goede moeder bent, etc, dan moet je gewoon scheiden, want je kind kan 'ie niet afpakken!!!wat een goede post. Jij bent te jong voor dit forum, maar zo zie je maar dat kinderen van 13 heel goed weten hoe de vork in de steel zit. En nu naar bed!
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 23:17:

[...]

wat een goede post. Jij bent te jong voor dit forum, maar zo zie je maar dat kinderen van 13 heel goed weten hoe de vork in de steel zit. En nu naar bed!

Hahaha! Nee maar ik was van plan zelf een onderwerp te starten maar toen kwam ik op dit onderwerp, vandaar ;) Ik weet inmiddels wel een beetje hoe dit zit ja... Maar als je ouders steeds ruzie hebben, dan word je vanzelf zelfstandiger. <Oke, ik weet niet waarom ik dat zei, en wat het er mee te maken heeft, but it is the truth

En ik heb morgen de 1e twee uur vrij! (Ik moet dus pas om 11:35 beginnen omdat er ook nog pauze doorheen komt!
quote:Girl01 schreef op 15 april 2015 @ 23:22:

[...]

Hahaha! Nee maar ik was van plan zelf een onderwerp te starten maar toen kwam ik op dit onderwerp, vandaar ;) Ik weet inmiddels wel een beetje hoe dit zit ja... Maar als je ouders steeds ruzie hebben, dan word je vanzelf zelfstandiger. <Oke, ik weet niet waarom ik dat zei, en wat het er mee te maken heeft, but it is the truth

En ik heb morgen de 1e twee uur vrij! (Ik moet dus pas om 11:35 beginnen omdat er ook nog pauze doorheen komt! o, maar dan nog vind ik het laat voor het een 13-jarige. Gelukkig ben ik niet je moeder anders had je nu een probleem
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 23:23:

[...]

o, maar dan nog vind ik het laat voor het een 13-jarige. Gelukkig ben ik niet je moeder anders had je nu een probleem

Dat heb je vast nog niet door dat ''de jeugd van tegenwoordig'' op hun mobiel met Whatsapp zit tot 2 uur s'nachts ;) En dan de ouders niet begrijpen waar de slechte cijfers vandaan komen... Ik heb met mezelf afgesproken te gaan slapen om 12 uur Wees gerust

Offtopic: Heeft u zelf een kind, Sabbaticalmeds? U hoeft natuurlijk niet te reageren, maar het mag natuurlijk wel :D
anoniem_227109 wijzigde dit bericht op 15-04-2015 23:26
Reden: Spelfoutje
% gewijzigd
Kind is nog een baby. Hij zegt dat hij kind in de auto zet als hij vermoedt dat ik de scheiding in werking zet en ik hen nooit meer terug zie. De zorg is gelijk verdeeld, werken evenveel maar ik voed, verzorg etc. Ben ook niet financieel afhankelijk van hem.

De spanningen zijn tijdens mijn zwangerschap begonnen en tegenwoordig van dagelijks orde.
quote:Girl01 schreef op 15 april 2015 @ 23:26:

[...]

Dat heb je vast nog niet door dat ''de jeugd van tegenwoordig'' op hun mobiel met Whatsapp zit tot 2 uur s'nachts ;) En dan de ouders niet begrijpen waar de slechte cijfers vandaan komen... Ik heb met mezelf afgesproken te gaan slapen om 12 uur Wees gerust

Offtopic: Heeft u zelf een kind, Sabbaticalmeds? U hoeft natuurlijk niet te reageren, maar het mag natuurlijk wel :DZeker maar die zijn al een stukje ouder dan 13.
Wat spijtig te horen Girl en Caro dat jullie in een soortgelijke situatie zitten.
quote:Starshine26 schreef op 15 april 2015 @ 23:26:

Kind is nog een baby. Hij zegt dat hij kind in de auto zet als hij vermoedt dat ik de scheiding in werking zet en ik hen nooit meer terug zie. De zorg is gelijk verdeeld, werken evenveel maar ik voed, verzorg etc. Ben ook niet financieel afhankelijk van hem.

De spanningen zijn tijdens mijn zwangerschap begonnen en tegenwoordig van dagelijks orde.Hij kan het kind natuurlijk helemaal niet bij jou weghouden
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 23:27:

[...]

Hij kan het kind natuurlijk helemaal niet bij jou weghoudenDankjewel voor je reactie. Maar hoe te handelen? Hij lijkt echt in staat dit te doen.
quote:Starshine26 schreef op 15 april 2015 @ 23:26:

De spanningen zijn tijdens mijn zwangerschap begonnen en tegenwoordig van dagelijks orde.

Oke, KIND IN DE AUTO ZETTEN EN NOOIT MEER TERUG ZIEN? <Sorry ik liet me eventjes gaan. \

Is er iets mis met uw man? Dat is echt vreselijk! Mevrouw, ga alstublieft scheiden, want dit werkt niet zo! Het is beter voor je kind eb beter voor jezelf! En super dat je financieel niet afhankelijk bent! Maar, als ik vragen mag, waar kwamen die spanningen vandaan?

Als tip, probeer niet teveel ruzie te maken bij het kind in de buurt! Dan mag het kind wel jong zijn, maar alsnog!
Aan alle mensen die hier "in scheiding liggen" een welgemeende

Een rechter spreekt een omgangsregeling uit als beide ouders daar zelf niet uitkomen.

Normaal gesproken trekt dan de ouder die de meeste dagen werkt aan het korste eind qua aantal dagen dat je kind bij je mag zijn. Meestal zal dat om de week een weekend zijn. Dreigementen om kinderen totaal weg te houden bij de andere ouder zijn onzin.
quote:Starshine26 schreef op 15 april 2015 @ 23:30:

[...]

Dankjewel voor je reactie. Maar hoe te handelen? Hij lijkt echt in staat dit te doen.

dat hij hiermee dreigt zegt niks over dat hij dit ook daadwerkelijk doet.

als hij wegrijdt met het kind waar denkt hij dan naar toe te gaan?

jij belt de politie en zegt dat je geen toestemming hebt gegeven

zo simpel is het

[...]

Dankjewel voor je reactie. Maar hoe te handelen? Hij lijkt echt in staat dit te doen.Misschien ben ik nu dom, maar de politie inschakelen? Echt erg dit, jeetje... En, inderdaad, maar bij mij is het ook nog zo dat mijn vader naar 't buitenland is voor zijn werk en hij daar per dag minstens 50 euro uitgeeft! (Ja dit laat mijn moeder zien... )

[...]

Dankjewel voor je reactie. Maar hoe te handelen? Hij lijkt echt in staat dit te doen.En toen het kind nog in de maak was, want nog een baby, was hij het toonbeeld van lief, bezorgd, coöperatief en liefdevol?
quote:Qthee schreef op 15 april 2015 @ 23:30:

Aan alle mensen die hier "in scheiding liggen" een welgemeende

Een rechter spreekt een omgangsregeling uit als beide ouders daar zelf niet uitkomen.

Normaal gesproken trekt dan de ouder die de meeste dagen werkt aan het korste eind qua aantal dagen dat je kind bij je mag zijn. Meestal zal dat om de week een weekend zijn. Dreigementen om kinderen totaal weg te houden bij de andere ouder zijn onzin.Wat lief!!! (Van die knuffel dan, he ;))En inderdaad, een omgangsregeling wordt 't dan ja!
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 23:31:

[...]

dat hij hiermee dreigt zegt niks over dat hij dit ook daadwerkelijk doet.

als hij wegrijdt met het kind waar denkt hij dan naar toe te gaan?

jij belt de politie en zegt dat je geen toestemming hebt gegeven

zo simpel is hetNou.... Niet helemaal natuurlijk. Iemand die een kind bij de andere ouder weg wil houden kan de boel flink saboteren.
quote:Girl01 schreef op 15 april 2015 @ 23:32:

[...]

Misschien ben ik nu dom, maar de politie inschakelen? Echt erg dit, jeetje... En, inderdaad, maar bij mij is het ook nog zo dat mijn vader naar 't buitenland is voor zijn werk en hij daar per dag minstens 50 euro uitgeeft! (Ja dit laat mijn moeder zien... )zo te lezen ben jij mooi de klos om zo tussen je ouders in te moeten staan. je moeder hoort jou hier niet in te betrekken en je vader moet niet zoveel geld uitgeven. jij hoort je hier helemaal niet druk over te maken. Heb jij iemand met wie je kan praten hierover? vriendin, oma, tante, leraar ofzo?
quote:Thordis007 schreef op 15 april 2015 @ 23:34:

[...]

Nou.... Niet helemaal natuurlijk. Iemand die een kind bij de andere ouder weg wil houden kan de boel flink saboteren.saboteren ja, maar het is de rechter die oordeelt niet de ouder
Waarom wil hij het kind bij je weghouden, weet je dat ook>? Of is het een stomme dreigactie?
quote:sabbaticalmeds schreef op 15 april 2015 @ 23:35:

[...]

saboteren ja, maar het is de rechter die oordeelt niet de ouderJa, maar de rechter kun je negeren. Of rekken. Je kunt de boel iig zo saboteren dat je een ouder jaren contact ontzegt als je echt wilt. En je moet wel te vinden zijn om een rechtszaak te kunnen starten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven