Bakfiets tips

19-04-2015 19:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Ik ben van plan een bakfiets aan te schaffen van bakfiets.nl, het korte model. Hierin wil ik mijn baby van 4 maanden in de babyschaal in gaan vervoeren en mijn oudste op het bankje. Er zit een regenhoes bij wat natuurlijk erg handig is, maar wat gebruik je tegen de zon? Lijkt me best fel als je een fietstochtje maakt van een uur bijv. En de voorkant van de bak is iets lager en dat houdt niet echt wind tegen, is dat niet vervelend? Kan er verder niks over vinden dus hoop dat jullie tips hebben!
Ik zie ze soms met zo'n zwarte kap. Kun je die er misschien los bij kopen?
Ik zou het lange model nemen, fietst net zo lekker en is nagenoeg even duur, maar is makkelijker door te verkopen en er kan veel meer in. Bijvoorbeeld een baby in een maxicosi, dat vind ik veel prettiger dan in een babyschaal.

Maar los van ongevraagd advies, waarvoor mijn excuses: de wind is niet zozeer vervelend, maar het is soms wel koud. Ik doe mijn dochter dan een deken om, dat is fijn voor haar. Zoon ligt in de MC met een koeka-wollen deken en een extra deken. De zon maakt niks uit. Bij regen is het tentje heel fijn
Ja, je kunt er inderdaad een zonneluifel bij kopen.
Lang is geen optie ivm ruimtegebruik helaas, deze past net aan! Ik ga eens kijken naar die zonneluifel, zie ze wel van babboe maar niet van bakfiets.nl..
Zonde! Bij deze de luifel: http://www.rijwielreus.nl ... tentje-1000000111293.html
Is dat de 2 wieler? Ik zie wel regen tentjes op de site, dat is ook fijn met wind. Ik heb ook een 2 wieler maar van Johnny Loco nu, daar zit ook een tentje op. Lekker bij koud weer, wind of regen.

Heb je buiten wel plek? Zo een regenhoes is makkelijk er over heen te gooien! Ik doe dat ook.
Ik heb een regenhoes, das met kou en wind fijn! Dat tentje is wel wat, wel duur trouwens en vraag me af of het veel zon tegenhoudt. Bedankt voor jullie suggesties!
Als ze voor of achter op de fiets zouden zitten, dan zou je toch ook niets tegen de zon hebben? Ik zit het me hier gewoon even hardop af te vragen

Overigens begreep ik van de fietsenwinkel dat de regenhuif er bij zo'n kort model niet overheen kan als er een babyschaal of Maxi-cosi op de bodem voorin zit (die steekt dan te ver omhoog aan de voorkant). Daarom hebben wij toen een lang model gekocht en dat is inderdaad heel fijn. En eerlijk gezegd soms al best wat proppen met de lange benen van de oudste en de babyschaal. Maar ideaal omdat er ook nog makkelijk een vriendje/boodschappentas bij past.
Is een fietskar niet handiger? Is kleiner, kinderen zitten in de schaduw, geen gezeul met hoezen maar een vast regenscherm en zonnewering, bovendien hoef je ook geen losse buggy meer mee te nemen. Als je naar de supermarkt gaat koppel je em los, je mikt de boodschappen in de fietskar en koppelt weer aan. Met een bakfiets moet je alles weer overzetten...
Een fietskar vind ik dood eng, zo'n laag ding achter je fiets die auto's over het hoofd kunnen zien... Brr. Dat is niks voor mij. Ik hoef ook geen boodschappen te doen met de fiets, het gaat meer om 'leuke' tochtjes, naar ons landje aan een plas bijv. Het wordt dan alsnog een hele volksverhuizing en proppen met alle tassen maar dan kan de baby in elk geval mee! En hoeven we niet telkens de auto te pakken met dit mooie weer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven