Hoe solliciteren?
woensdag 22 april 2015 om 12:59
woensdag 22 april 2015 om 13:08
Waar ik ben uitgenodigd voor een gesprek was ik derde keus. De andere twee voor mij waren namelijk zelf al afgehaakt na hun proefdagen. In het gesprek hoefde ik me eigenlijk niet meer te bewijzen, ik was al een soort van aangenomen, ik hoefde het alleen maar uit te houden. Het is schoonmaakwerk in een hotel-restaurant, veel te vroeg, absoluut niet leuk en best wel zwaar werk. De meeste nieuwe mensen houden het ook niet lang vol daar, en zijn zo weer weg. Ik werk daar nu 1,5 jaar, omdat ik toch iets moet verdienen, maar ik kan daar niet meer maken dan 8 uur per week, en daar heb ik eigenlijk gewoon te weinig aan. Daarom ben ik toch steeds door blijven solliciteren, maar zonder resultaat helaas. Vandaar tips meer dan welkom zijn:)
woensdag 22 april 2015 om 13:11
woensdag 22 april 2015 om 13:12
Spelfouten zitten er volgens mij nooit in. Ik ben altijd wel goed geweest in schrijven/Nederlands. En sollicitatiebrieven controleer ik hier altijd extra op.
Ik solliciteer op alles wat ik tegenkom, en waarvan ik denk dat ik dat kan. Ook als dit dingen onder mijn denk- of werkniveau zijn.
Heb m'n brieven en cv nooit door anderen laten nakijken, ik zou niet weten door wie. Iedereen die ik ken zijn door stages in hun werk gerold, of werken al heel erg lang bij hetzelfde bedrijf en hebben dus al heel lang niet hoeven te solliciteren.
Ik solliciteer op alles wat ik tegenkom, en waarvan ik denk dat ik dat kan. Ook als dit dingen onder mijn denk- of werkniveau zijn.
Heb m'n brieven en cv nooit door anderen laten nakijken, ik zou niet weten door wie. Iedereen die ik ken zijn door stages in hun werk gerold, of werken al heel erg lang bij hetzelfde bedrijf en hebben dus al heel lang niet hoeven te solliciteren.
woensdag 22 april 2015 om 13:41
Ik zou toch m'n cv eens na laten kijken. Ik heb bij de loopbaanadviseur tips gekregen en mijn hele cv omgegooid en nu ziet het er echt heel strak uit. Als ik dit nou naast m'n oude cv zou leggen zou ik mezelf niet eens meer uitnodigen
Denk echt dat het kan helpen om daar even wat tijd in te steken, zodat je positief opvalt in de stapel.
Denk echt dat het kan helpen om daar even wat tijd in te steken, zodat je positief opvalt in de stapel.
woensdag 22 april 2015 om 14:21
Ik heb laatst inderdaad ook m'n hele cv omgegooid, maar niet met behulp van een loopbaanadviseur, dat is dus misschien nog wel een goede optie.
Ik heb ook mensen in mijn omgeving die vanwege bezuinigingen ontslagen zullen worden, en zonder te solliciteren al drie mogelijke nieuwe banen aangeboden krijgen. Ik vraag me dan af waarom dat hen wel lukt, en het mij in een paar jaar niet eens met sollicitatie lukt
Ik heb ook mensen in mijn omgeving die vanwege bezuinigingen ontslagen zullen worden, en zonder te solliciteren al drie mogelijke nieuwe banen aangeboden krijgen. Ik vraag me dan af waarom dat hen wel lukt, en het mij in een paar jaar niet eens met sollicitatie lukt
woensdag 22 april 2015 om 18:57
quote:lux. schreef op 22 april 2015 @ 13:41:
Ik heb bij de loopbaanadviseur tips gekregen en mijn hele cv omgegooid en nu ziet het er echt heel strak uit. Wat zijn die tips (als je ze wil delen)? Ik zie soms c.v.'s die bijna op een kunstwerk lijken. Soms is het daardoor moeilijk te lezen, maar het ziet er artistiek uit.
Ik heb bij de loopbaanadviseur tips gekregen en mijn hele cv omgegooid en nu ziet het er echt heel strak uit. Wat zijn die tips (als je ze wil delen)? Ik zie soms c.v.'s die bijna op een kunstwerk lijken. Soms is het daardoor moeilijk te lezen, maar het ziet er artistiek uit.
woensdag 22 april 2015 om 19:44
donderdag 23 april 2015 om 14:15
Ik ook vanaf november al bezig. Zelf ben ik 23 jaar, diploma pedagogisch medewerker. 3 jaar gewerkt, als asssitent manager in de winkel. Maar ik kom ook gewoon echt niet aan een baan. Om gek van te worden, heb mijn cv ook al door mensen laten controleren, maar ik ben beetje ten einde raad geworden..