Single groepsreizen leuk?
woensdag 22 april 2015 om 10:30
Wat vinden jullie van groepsreizen voor singles? Ik heb dit nooit gedaan, maar het lijkt me wel wat om veel leuke nieuwe mensen te leren kennen.
Ik zie dat ze rondreizen, actieve reizen, verre reizen etcetera hebben.
Ik heb alleen geen idee of nou leuke mensen meegaan met dit soort reizen.
Ik zag toevallig de site mambo, maar weten jullie ook nog meer organisaties. Welke raden jullie aan?
Ik zie dat ze rondreizen, actieve reizen, verre reizen etcetera hebben.
Ik heb alleen geen idee of nou leuke mensen meegaan met dit soort reizen.
Ik zag toevallig de site mambo, maar weten jullie ook nog meer organisaties. Welke raden jullie aan?
woensdag 22 april 2015 om 10:44
Ik ben een aantal jaar geleden met een single reis van Fox mee geweest naar Jordanië, en ik heb het heel erg naar mijn zin gehad! De reis zelf was erg goed geregeld en we hadden een erg leuke reisleidster. Qua groep was het heel wisselend qua leeftijd, ik was de jongste met 19 jaar en de oudste was 60 (volgens mij kan je bij Fox ook van tevoren kijken naar de leeftijdssamenstelling van de mensen die al geboekt hebben). Met de één had ik meer een klik dan met de ander, maar dat is niet erg als je toch met een grotere groep bent. Ik vond trouwens dat het vooral een reis was voor mensen die alleen reisden en niet per se een "dating-reis" o.i.d., maar ik weet niet hoe dat bij andere reizen/reisorganisaties is.
woensdag 22 april 2015 om 10:56
woensdag 22 april 2015 om 10:57
ik ben vorige zomer meegegaan met een reis van Mambo. het is wel goed om goed te kijken naar het leeftijdsprofiel en de prijs (de prijs is ook best bepalend voor het 'type' mensen dat meegaat). naja anyway als je meer dingen wil weten neem gerust contact op (ilsewen@outlook.com)
woensdag 22 april 2015 om 11:03
quote:z-u-s schreef op 22 april 2015 @ 10:56:
Wat ik me altijd afvraag: moet je daar ook echt single voor zijn? Of kan je ook als de helft van een koppel mee? Mijn vriend heeft echt hele andere vakantie-interesses dan ik, en ik speel al een tijdje met de gedachte om mezelf zo'n groepsreis cadeau te doen. Lijkt mij namelijk hartstikke leuk.Volgens mij is het geen vereiste, om zelf single te zijn. Ik ging destijds wel mee terwijl ik een relatie had (om dezelfde reden als jij: andere vakantie-interesses), maar verder was wel iedereen single, en dat was echt geen probleem!
Wat ik me altijd afvraag: moet je daar ook echt single voor zijn? Of kan je ook als de helft van een koppel mee? Mijn vriend heeft echt hele andere vakantie-interesses dan ik, en ik speel al een tijdje met de gedachte om mezelf zo'n groepsreis cadeau te doen. Lijkt mij namelijk hartstikke leuk.Volgens mij is het geen vereiste, om zelf single te zijn. Ik ging destijds wel mee terwijl ik een relatie had (om dezelfde reden als jij: andere vakantie-interesses), maar verder was wel iedereen single, en dat was echt geen probleem!
woensdag 22 april 2015 om 11:11
in mijn groepje zaten zeker mensen die een relatie hadden maar waarvan de vriend (of vriendin) niet mee kon of wilde op vakantie. volgens mij als ik zo terugdenk 5 of 6 van de 22. en er was er ook 1 die zich al single had ingeschreven maar inmiddels aan de man was . dus volgens mij een super uitvinding! je kunt trouwens ook groepsreizen doen, dan is het 'single' gehalte iets minder. liefs ilse
woensdag 22 april 2015 om 12:31
woensdag 22 april 2015 om 12:36
Ik ben single en ga dus best vaak alleen op vakantie. Ik boek alleen wel altijd een groepsreis. Er zijn meestal wel mensen die ook bij een groepsreis alleen reizen. Bij Fox kun je dat altijd bekijken. Welk geslacht, welke leeftijd en of ze alleen reizen geboekt hebben. Ik ben met organisaties OAD, SRC en Fox op groepsreis gegaan. Goed bevallen. Het nadeel wat ik vind bij een singlereis is dat je (tenminste bij FOX) of met een vreemde (wel zelfde geslacht) op een kamer wodt gelegd. Of je moet flink bij dokken. Dat is bij een groepsreis dus niet!
Carpe Diem!
woensdag 22 april 2015 om 12:40
quote:misspatrice schreef op 22 april 2015 @ 12:36:
Ik ben single en ga dus best vaak alleen op vakantie. Ik boek alleen wel altijd een groepsreis. Er zijn meestal wel mensen die ook bij een groepsreis alleen reizen. Bij Fox kun je dat altijd bekijken. Welk geslacht, welke leeftijd en of ze alleen reizen geboekt hebben. Ik ben met organisaties OAD, SRC en Fox op groepsreis gegaan. Goed bevallen. Het nadeel wat ik vind bij een singlereis is dat je (tenminste bij FOX) of met een vreemde (wel zelfde geslacht) op een kamer wodt gelegd. Of je moet flink bij dokken. Dat is bij een groepsreis dus niet!Bij al die organisaties kun je gewoon een eenpersoonskamer boeken. Ik ben al heel vaak met groepsreizen meegeweest, maar altijd in 'n eenpersoonskamer. Die paar 100 euro meer is je eigen privacy en rust écht waard.
Ik ben single en ga dus best vaak alleen op vakantie. Ik boek alleen wel altijd een groepsreis. Er zijn meestal wel mensen die ook bij een groepsreis alleen reizen. Bij Fox kun je dat altijd bekijken. Welk geslacht, welke leeftijd en of ze alleen reizen geboekt hebben. Ik ben met organisaties OAD, SRC en Fox op groepsreis gegaan. Goed bevallen. Het nadeel wat ik vind bij een singlereis is dat je (tenminste bij FOX) of met een vreemde (wel zelfde geslacht) op een kamer wodt gelegd. Of je moet flink bij dokken. Dat is bij een groepsreis dus niet!Bij al die organisaties kun je gewoon een eenpersoonskamer boeken. Ik ben al heel vaak met groepsreizen meegeweest, maar altijd in 'n eenpersoonskamer. Die paar 100 euro meer is je eigen privacy en rust écht waard.
Shoot first, ask questions later!
woensdag 22 april 2015 om 12:43
quote:redbuIIetje schreef op 22 april 2015 @ 12:40:
[...]
Bij al die organisaties kun je gewoon een eenpersoonskamer boeken. Ik ben al heel vaak met groepsreizen meegeweest, maar altijd in 'n eenpersoonskamer. Die paar 100 euro meer is je eigen privacy en rust écht waard.Dus jij hebt singlereizen geboekt en dan extra kosten betaald om alleen een kamer te hebben? Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel meer je dat gekost heeft? Vorig jaar bij mijn groepsreis (deze reis hadden ze ook als singlereis) adviseerde FOX mij om de groepsreis te boeken omdat ik dan voordeliger uit zou komen. Vandaar dat ik toen voor de groepsreis heb gekozen.
[...]
Bij al die organisaties kun je gewoon een eenpersoonskamer boeken. Ik ben al heel vaak met groepsreizen meegeweest, maar altijd in 'n eenpersoonskamer. Die paar 100 euro meer is je eigen privacy en rust écht waard.Dus jij hebt singlereizen geboekt en dan extra kosten betaald om alleen een kamer te hebben? Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel meer je dat gekost heeft? Vorig jaar bij mijn groepsreis (deze reis hadden ze ook als singlereis) adviseerde FOX mij om de groepsreis te boeken omdat ik dan voordeliger uit zou komen. Vandaar dat ik toen voor de groepsreis heb gekozen.
Carpe Diem!
woensdag 22 april 2015 om 12:48
Ik boekte altijd groepsreizen en één keer een singlereis (Baobab), omdat dat toevallig zo uitkwam qua reisdatum. Hangt puur van de bestemming af hoeveel je bij moet betalen natuurlijk. In Azie kost een kamer veel minder dan een lodge vakantie in Afrika. Heb overigens al weer jaren geen groepsreis meer geboekt. Reis nu gewoon lekker alleen.
Shoot first, ask questions later!
woensdag 22 april 2015 om 12:50
Ik ben regelmatig meegewerkt met single reizen en heb altijd een kamer alleen. Het is afhankelijk van het land, en lengte van de reis hoeveel je bij moet betalen. varieert van 150 tot 400 euro maar dit kun je altijd terugvinden op de site bij de reisbeschrijving.
Ik heb prima ervaring met Sawadee en Shoestring. Kijk van te voren goed naar de groepssamenstelling, verhouding mannen/vrouwen en leeftijd. Altijd waren er ook mensen bij die een partner hadden die door omstandigheden niet mee kon. En een singlereis is echt absoluut geen datingmarkt o.i.d. Het voordeel van een single reis tov een ' gewone' groepsreis is dat je meer kans hebt op het maken van contact met anderen. Stelletjes staan vaker minder open voor contact met anderen.. ook niet altijd natuurlijk.
Veel plezier en ook al met de voorbereiding en het maken van een keuze!
Ik heb prima ervaring met Sawadee en Shoestring. Kijk van te voren goed naar de groepssamenstelling, verhouding mannen/vrouwen en leeftijd. Altijd waren er ook mensen bij die een partner hadden die door omstandigheden niet mee kon. En een singlereis is echt absoluut geen datingmarkt o.i.d. Het voordeel van een single reis tov een ' gewone' groepsreis is dat je meer kans hebt op het maken van contact met anderen. Stelletjes staan vaker minder open voor contact met anderen.. ook niet altijd natuurlijk.
Veel plezier en ook al met de voorbereiding en het maken van een keuze!
woensdag 22 april 2015 om 12:56
Ik doe al jaren single reizen. Ik ga er overigens niet met het idee in dat ik daar vriendschappen aan ga overhouden. Als dat zo is dan is dat leuk en anders heb ik een leuke vakantie gehad denk ik dan maar. Ik kies wel voor mijzelf in zo een reis. Van de 10-20 mensen die met zo een groep meegaan kun je niet verwachten dat je met iedereen een klik hebt maar er zijn altijd wel personen waar je een klik mee hebt.. Dat is volgens mij in ieder groepsverband zo, zelfs op je werk. Ik stap er open in maar wel met het idee dat ik een leuke vakantie heb. Ik heb overigens nog nooit een reis gehad waarvan ik dacht wat een vreselijke groep. En ik heb denk ik zeker wel een stuk of 20 van deze reizen gemaakt.....
woensdag 22 april 2015 om 13:05
woensdag 22 april 2015 om 13:14
quote:ilsewen schreef op 22 april 2015 @ 10:57:
ik ben vorige zomer meegegaan met een reis van Mambo. het is wel goed om goed te kijken naar het leeftijdsprofiel en de prijs (de prijs is ook best bepalend voor het 'type' mensen dat meegaat). naja anyway als je meer dingen wil weten neem gerust contact op (ilsewen@outlook.com)
Wat leuk. Heb je daar veel leuke mensen ontmoet? Ik ben zelf in de twintig en zou graag op een reis gaan met twintigers en dertigers.
Blijf je dan dingen met de groep doen of splitsen de mensen zich op tijdens/ na activiteiten?
Wat leuk. Heb je daar veel leuke mensen ontmoet? Ik ben zelf in de twintig en zou graag op een reis gaan met twintigers en dertigers.
Blijf je dan dingen met de groep doen of splitsen de mensen zich op tijdens/ na activiteiten?
woensdag 22 april 2015 om 14:03
woensdag 22 april 2015 om 14:53
quote:iesiesa schreef op 22 april 2015 @ 13:14:
[...]
Ik ben zelf jaren geleden op singlereis geweest, was met FOX mee naar Peru.
De groep bestond grotendeels uit 20ers en 30ers en iedereen ging prettig met elkaar om.
Maar, zo'n groep daar moet je ook mazzel mee hebben, er kunnen ook zeurkousen meegaan.
Verder worden er excursies aangeboden om aan mee te doen, het hoeft niet.
En je kan zelf met een paar reisgenoten afspreken om 's avonds nog ergens wat te drinken of uit te gaan.
Maar je de reis, die doe je met de groep, met wie je omgaat is geheel aan jou natuurlijk.
[...]
De groep bestond grotendeels uit 20ers en 30ers en iedereen ging prettig met elkaar om.
Maar, zo'n groep daar moet je ook mazzel mee hebben, er kunnen ook zeurkousen meegaan.
En je kan zelf met een paar reisgenoten afspreken om 's avonds nog ergens wat te drinken of uit te gaan.
Maar je de reis, die doe je met de groep, met wie je omgaat is geheel aan jou natuurlijk.
Slechts op bezoek
woensdag 22 april 2015 om 15:00
quote:misspatrice schreef op 22 april 2015 @ 14:03:
Je krijgt heus wel vrije tijd. Dus dan kun je zelf kiezen wat je doet, ga je met een groepje mee, of ga je je eigen gang. Dat vind ik zo fijn aan dit soort reizen. Je bent weliswaar alleen op reis, maar ook weer niet. Want je hebt mensen om je heen
.Dat spreekt mij ook aan
Je krijgt heus wel vrije tijd. Dus dan kun je zelf kiezen wat je doet, ga je met een groepje mee, of ga je je eigen gang. Dat vind ik zo fijn aan dit soort reizen. Je bent weliswaar alleen op reis, maar ook weer niet. Want je hebt mensen om je heen
woensdag 22 april 2015 om 15:01
quote:PaintEend82 schreef op 22 april 2015 @ 14:53:
[...]
Maar je de reis, die doe je met de groep, met wie je omgaat is geheel aan jou natuurlijk.Klinkt leuk! Maar ik ben een beetje bang dat je ook terecht kan komen met een groep gepensioneerden bij fox omdat het geen maximale leeftijd heeft.
[...]
Maar je de reis, die doe je met de groep, met wie je omgaat is geheel aan jou natuurlijk.Klinkt leuk! Maar ik ben een beetje bang dat je ook terecht kan komen met een groep gepensioneerden bij fox omdat het geen maximale leeftijd heeft.
woensdag 22 april 2015 om 15:07
quote:iesiesa schreef op 22 april 2015 @ 15:01:
[...]
Klinkt leuk! Maar ik ben een beetje bang dat je ook terecht kan komen met een groep gepensioneerden bij fox omdat het geen maximale leeftijd heeft.
Er zijn ook andere reisorganisaties die zich meer focussen op jongeren en avontuurlijkere reizen.
Shoestring was me ook goed bevallen.
[...]
Klinkt leuk! Maar ik ben een beetje bang dat je ook terecht kan komen met een groep gepensioneerden bij fox omdat het geen maximale leeftijd heeft.
Er zijn ook andere reisorganisaties die zich meer focussen op jongeren en avontuurlijkere reizen.
Shoestring was me ook goed bevallen.
Slechts op bezoek
woensdag 22 april 2015 om 15:12
quote:iesiesa schreef op 22 april 2015 @ 15:01:
[...]
Dat ligt heel erg aan het reisdoel, Ga je een reis doen met veel trekkings, dan zal je die minder tegenkomen dan op een stedenreis.
Ik heb nooit een specifieke singlereis gedaan, wel veel groepsreizen.
Maak eens een lijstje wat je echt belangrijk vindt aan een groep en kijk dan wie dat biedt.
Ik zal dus niet meegaan met een gezelschap van meer dan 20 personen en liever ook niet dat alles, inclusief alle maaltijden, al geregeld is.
[...]
Dat ligt heel erg aan het reisdoel, Ga je een reis doen met veel trekkings, dan zal je die minder tegenkomen dan op een stedenreis.
Maak eens een lijstje wat je echt belangrijk vindt aan een groep en kijk dan wie dat biedt.
Ik zal dus niet meegaan met een gezelschap van meer dan 20 personen en liever ook niet dat alles, inclusief alle maaltijden, al geregeld is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 22 april 2015 om 16:04
quote:nlies schreef op 22 april 2015 @ 15:12:
[...]
Ik zal dus niet meegaan met een gezelschap van meer dan 20 personen en liever ook niet dat alles, inclusief alle maaltijden, al geregeld is.Bedankt voor de tip!
[...]
Ik zal dus niet meegaan met een gezelschap van meer dan 20 personen en liever ook niet dat alles, inclusief alle maaltijden, al geregeld is.Bedankt voor de tip!