Geld & Recht alle pijlers

inkomen 2015

23-04-2015 20:25 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik heb een vraagje.

Ik heb mijn inkomen voor dit jaar op 12500 gezet, maar nu hou ik mijn loonstroken van de afgelopen 4 maand erbij, en ik kom al bijna op de helft.

Kan ik mijn inkomen nog ergens veranderen ?, of moet ik wachten tot het einde van het jaar en dan bij betalen aan de belasting.

Ik heb over het algemeen een onregelmatig inkomen, daarom heb ik hem op dat bedrag gezet, maar toch te laag ingeschat.

En als ik het eventueel ergens kan veranderen, hoe kan ik dat dan het beste doen ? welk bedrag ongeveer etc.

Groetjes
Waarvoor heb je je inkomen op dat bedrag 'gezet'? Belasting wordt als het goed is ingehouden door degene die je salaris betaalt, daarvoor hoef je niet van tevoren iets op te geven.

Het kan wel zijn dat je teveel toeslagen krijgt, en die zou je dan terug moeten betalen. Dat kun je gewoon veranderen door op de toeslagen-site van de belastingdienst in te loggen en een ander jaarinkomen op te geven.
quote:nausicaa schreef op 23 april 2015 @ 20:29:

Waarvoor heb je je inkomen op dat bedrag 'gezet'? Belasting wordt als het goed is ingehouden door degene die je salaris betaalt, daarvoor hoef je niet van tevoren iets op te geven.

Het kan wel zijn dat je teveel toeslagen krijgt, en die zou je dan terug moeten betalen. Dat kun je gewoon veranderen door op de toeslagen-site van de belastingdienst in te loggen en een ander jaarinkomen op te geven.ik bedoel toeslagen ja. Sorry
http://www.belastingdiens ... rive/toeslagen/index.html

inloggen met digiD
oke top.

dankjullie
heb je ter illustratie je jaaropgaves van afgelopen 2-3 jaar? Daar zou ik mijn inschatting op baseren denk ik...
Het brutobedrag waar je nu na 4 maanden op uitkomt x 3? = jaarinkomen ongeveer.
quote:Watervrouw2 schreef op 23 april 2015 @ 20:33:

heb je ter illustratie je jaaropgaves van afgelopen 2-3 jaar? Daar zou ik mijn inschatting op baseren denk ik...ik werk sinds dit jaar fulltime/parttime. ben net afgestudeerd. dus ik denk dat de vorige jaarinkomens niet meer relevant zijn
Ik zou alles meteen stop zetten. Je moet toch terug betalen, en niet zo zuinig ook. Dan kan je beter de schade beperken en achteraf toeslagen aanvragen als je er al recht op hebt.
Ik zou even kijken met een proefberekening op hoeveel toeslagen je recht hebt wanneer je wat je nu verdiend hebt keer 3 doet. Het verschil kan je dan apart zetten. Maar het kan best zijn dat de bedragen nagenoeg gelijk blijven. Mijn man verdient op dit moment ook meer dan vorig jaar, maar de toeslag blijft bij dit inkomen hetzelfde. Om dat zeker te weten moet je het dus wel even nakijken. Je kan het ook gewoon aanpassen, dan krijg je binnen 2 maanden een nieuwe beschikking.
quote:strikjemetstippels schreef op 23 april 2015 @ 20:47:

Ik zou alles meteen stop zetten. Je moet toch terug betalen, en niet zo zuinig ook. Dan kan je beter de schade beperken en achteraf toeslagen aanvragen als je er al recht op hebt.Hoe weet je dat nou? Je weet haar totale inkomen toch niet?
quote:gismo72 schreef op 23 april 2015 @ 20:55:

[...]

Hoe weet je dat nou? Je weet haar totale inkomen toch niet?Ze schrijft dat ze nu op de helft van 12.500 zit; met vakantiegeld erbij kom je dan in een jaar al uit op rond de 20.000
quote:girasole3 schreef op 23 april 2015 @ 21:02:

[...]

Ze schrijft dat ze nu op de helft van 12.500 zit; met vakantiegeld erbij kom je dan in een jaar al uit op rond de 20.000Dan heb je nog steeds recht op zorgtoeslag.
dus als ik mijn 4 maandenx 3 doet zit ik goed ?

alles stopzetten lijkt me best eng
quote:reanne schreef op 23 april 2015 @ 21:27:

dus als ik mijn 4 maandenx 3 doet zit ik goed ?

alles stopzetten lijkt me best engAls je de komende maanden dezelfde uren blijft werken wel ja. Denk eraan dat je de bruto bedragen neemt en tel er nog 8%vakantiegeld bij op.
Om zorgtoeslag te krijgen, moeten u en uw eventuele toeslagpartner in 2015 aan de volgende voorwaarden voldoen:

U bent 18 jaar of ouder

U hebt een Nederlandse zorgverzekering

Uw (gezamenlijke) inkomen is niet te hoog

(Als u geen toeslagpartner hebt, mag uw inkomen niet hoger zijn dan ¤ 26.316 per jaar.

Als u een toeslagpartner hebt, mag uw inkomen samen niet hoger zijn dan ¤ 32.655 per jaar.)

U hebt de Nederlandse nationaliteit of een geldige verblijfsvergunning

Uw (gezamenlijke) vermogen is niet te hoog

U bent jonger dan de AOW-leeftijd.

¤ 21.330

--------------------

Ik zet/hou altijd zoveel mogelijk apart, mocht ik voor verrassingen komen te staan kan ik het terug betalen en anders heb ik lekker gespaard!
op zorgtoeslag heb ik wel recht, kwam uit de rekenmachine bij toeslagen.

ik krijg nu 104 euro huurtoeslag, en met de berekening die ik net heb gemaakt 18

wat is handiger ?
Zie boven
Gewoon inkomen bij de toeslagen wijzigen dan worden de bedragen voor de resterende periode aangepast. Dit kan telefonisch of met je digid inloggen.
hmm, ik spaar ook elke maand een deel op

ik denk dat ik mijn inkomen maar omhoog doe, om het aan het einde van het jaar wat draaglijker te maken, ik kan altijd weer terug toch ?
Er wordt dus een nieuwe berekening gemaakt en die wordt vergeleken met de oude. het verschil krijg je nog of moet je terugbetalen.
ik reken op terugbetalen
quote:reanne schreef op 23 april 2015 @ 21:43:

hmm, ik spaar ook elke maand een deel op

ik denk dat ik mijn inkomen maar omhoog doe, om het aan het einde van het jaar wat draaglijker te maken, ik kan altijd weer terug toch ?Je kan altijd bv in september nog een keer een controleberekening maken en zonodig weer corrigeren inderdaad.
maar bedankt voor alle hulp,

ik ben nog maar net op mijzelf en vind het allemaal nog een beetje onduidelijk, en misschien ook wat eng.
quote:gismo72 schreef op 23 april 2015 @ 21:46:

[...]

Je kan altijd bv in september nog een keer een controleberekening maken en zonodig weer corrigeren inderdaad.de controleberekening kan ook gewoon op mijn toeslagen ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven