Geluidsoverlast

24-04-2015 09:08 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaaaaah helemaal gek word ik ervan! Elke nacht liggen wij tot 0:00 wakker van onze buurjongen. Hij is heel erg aan het schreeuwen (computergame ofzo), heeft ook een zware stem. Dat gaat al bijna 1 jaar zo. 's Ochtends gaat de wekker bij ons vroeg en wij willen ook wel eens op tijd naar bed maar kunnen dan niet slapen. Het geluid gaat door oordoppen heen (verschillende soorten geprobeerd) en soms worden onze kinderen er ook wakker van. Het is tot beneden te horen dus beneden slapen helpt ook niet.

Elke poging tot overleg hierover wordt door de buren afgewezen. 'Moet je maar vrijstaand gaan wonen...'.

'Wij worden op zaterdagochtend ook wakker van jullie kleine kinderen'. Dat zal best, maar dat is 1x per week en de kids worden 'pas' rond 08:00 wakker en dan corrigeer ik ze als ze schreeuwen. Ze mogen ook niet buiten spelen tot 10:00 ivm lawaai. Niet binnen gooien met ballen etc. Met andere woorden: ik hou wel rekening met anderen! Toen hun eigen kinderen klein waren lieten ze ze om 07:00 op zaterdag al beneden spelen en dan maakte ze gigantisch herrie. Zeker vergeten...???

We zijn zelfs aan het kijken naar een ander huis, terwijl we verder heel prettig wonen.

Iemand hier ervaring mee? Iemand wel eens de politie gebeld 's nachts voor burenlawaai? Helpt dat misschien?
Nee je hoeft zeker niet alles te pikken, maar kijk gewoon eens naar je eerdere posten die je hier hebt geplaatst. Je geeft aan dat je al zo vaak last hebt van je buren en niet alleen de buren die nu naast je wonen maar ook eerder, dat het bij mij de indruk wekt dat je gewoon een zeur bent die als de buurman een scheet laat en je die hoort (of ruikt) al vind dat hij overlast geeft.
quote:ikeaverslaafde schreef op 24 april 2015 @ 10:20:

TO, al contact gehad met wijkagent/buurtbemiddeling?

@Agnesm, ik had ook vaak last van herrie van andere mensen. Ik moest ook maar in een hutje op de hei gaan wonen (een vrijstaand huis kost helemaal niets ). Ik was ook bang na verhuizing weer last te hebben van geluidsoverlast, want het zou vast aan mij liggen. Ik was zeker overgevoelig en ik stelde me aan, blablabla. Maar gelukkig blijkt de realiteit anders. De ene flat is de andere niet.

Een vrijstaand huis lijkt me nog steeds prachtig hoor, maar dan moet ik eerst de loterij even winnen.

Hoi Ikeaverslaafde , politie of buurtbemiddeling twijfelen wij aan. Buurtbemiddeling moeten beide buren willen en ze zijn erg onwillig. Doen vaak expres de deur niet eens open, fietsen snel weg als ik ze aan wil spreken etc. Ook denk ik dat de politie bellen niets helpt. Ze gaan een keertje kijken, vragen of je buurtbemiddeling wil en that's it.

Je zegt dat jij bent verhuisd: hoe heb je dan polshoogte genomen van de nieuwe woning? Ben je gaan kijken wie de buren daar zijn? Heb je een bouwkundige keuring laten doen op gehorigheid? Een bezichtiging is vaak zo kort voor zo'n grote beslissing, vind ik.
quote:agnesm schreef op 24 april 2015 @ 10:24:

Nee je hoeft zeker niet alles te pikken, maar kijk gewoon eens naar je eerdere posten die je hier hebt geplaatst. Je geeft aan dat je al zo vaak last hebt van je buren en niet alleen de buren die nu naast je wonen maar ook eerder, dat het bij mij de indruk wekt dat je gewoon een zeur bent die als de buurman een scheet laat en je die hoort (of ruikt) al vind dat hij overlast geeft.Nee hoor, ik heb helemaal niet snel last van de buren, zoals ik al zei. Het gaat om langer durende, regelmatige geluidsoverlast die buitensporig herrie geeft.
Hoewel het geen excuus is van die vrouw zou ik de volgende keer inderdaad wel een ander type woning kiezen aangezien je vaker in deze situatie beland.

Kinderen zou ik niet stil houden tot 10 uur en kunnen gewoon buiten spelen.

Wat de buurvrouw+ zoon doet vind ik wel aso inderdaad.

En ik zou zeker geen rekening met hun houden en extra lawaai maken op de zaterdagochtend evt met radio ofzo.

Dan komt er vast een compromis.
quote:mammavanmeisje schreef op 24 april 2015 @ 10:26:

[...]

Hoi Ikeaverslaafde , politie of buurtbemiddeling twijfelen wij aan. Buurtbemiddeling moeten beide buren willen en ze zijn erg onwillig. Doen vaak expres de deur niet eens open, fietsen snel weg als ik ze aan wil spreken etc. Ook denk ik dat de politie bellen niets helpt. Ze gaan een keertje kijken, vragen of je buurtbemiddeling wil en that's it.

Je zegt dat jij bent verhuisd: hoe heb je dan polshoogte genomen van de nieuwe woning? Ben je gaan kijken wie de buren daar zijn? Heb je een bouwkundige keuring laten doen op gehorigheid? Een bezichtiging is vaak zo kort voor zo'n grote beslissing, vind ik.Deze wijk staat bekend om de rust. Dat ten eerste. Ten tweede kende ik iemand die in de buurt woont, die kon ook het één en ander vertellen en ik kwam ook wel vaak bij haar. Overdag een paar keer geweest met m'n vriend, en één keer zaterdagnacht. Maar het blijft een gok natuurlijk en nieuwe buren kan ik ook niet kiezen. Maar als ik weer geluidsoverlast ervaar van het niveau van de vorige flat, ga ik de strijd niet jarenlang aan.
https://www.politie.nl/themas/burenruzie.html

De politie besteedt een hele pagina aan burenruzies.
.
Vervelend is dat. Ik zeg dat maar, want toen ik met die problemen zat hoopte ik ook dat iemand die woordjes zou zeggen.

De oplossing was een verhuizing van die buren, en later zijn we zelf verhuist, en toen nog eens. Eens mens schijnt gemiddeld 8 jaar in dezelfde woning te wonen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Verhuizen, hoe rigoureus ook.
Twee maanden geleden kregen wij nieuwe buren. De vorige bewoonster was een rustige vrouw. Ze vertelde dat de nieuwe bewoner een jongen van 27 zijn, die veel met muziek doet en ook een drumstel heeft. Aanvankelijk dachten we; daar gaat onze rust. Maar het tegenovergestelde bleek waar. De nieuwe buurman kwam netjes met ons kennis maken. Zei dat hij met muziek bezig was. Als we er last van zouden hebben, dan moesten we het maar zeggen. Zo kan het dus ook gaan. Voor hetzelfde geld krijg je een of andere dronken feestganger naast je, die tot diep in de nacht doorgaat. We hebben het dus weer getroffen.
De een is nu eenmaal gevoeliger voor geluiden dan de ander. Hoe meer je je er aan stoort hoe erger het wordt. Bij mij zat het probleem op een gegeven moment ook meer tussen mijn oren dan bij de buren, maar je zit er toch maar mee.

Ik ben uiteindelijk verhuisd naar een vrijstaand huis, een oud huis. Oude huizen zijn over het algemeen nog redelijk betaalbaar. Mijn hypotheeklasten zijn verdriedubbeld ten opzichte van mijn vorige woning, maar wat een rust... goud waard.
Een vrijstaand huis is geen garantie dat je geen geluidsoverlast hebt, ik spreek uit ervaring.

Probeer een afspraak te maken met de wijkagent en leg uit waar je precies last van hebt, die maakt er een aantekening van. Schrijf desnoods een brief aan de buurvrouw waarin je uitlegt last te hebben van hun leefgeluiden en dat je bij de volgende keer dat je overlast ervaart de wijkagent belt.
Nieuwbouwwoningen zijn juíst gehorig, omdat ze vaak niet meer fatsoenlijk/degelijk worden gebouwd, maar sne-snel-snel.

Ik zou vanaf nu élke keer de politie bellen als hij zo laat nog lawaai heeft, totdat hij er helemaal flauw en gek van word.

Hij weet nu namelijk dat jullie toch niets doen (behalve af en toe iets zeggen) en maakt daar gebruik van.

Laat merken dat het menens is.
quote:glitglam schreef op 24 april 2015 @ 12:10:

Nieuwbouwwoningen zijn juíst gehorig, omdat ze vaak niet meer fatsoenlijk/degelijk worden gebouwd, maar sne-snel-snel.

Ik zou vanaf nu élke keer de politie bellen als hij zo laat nog lawaai heeft, totdat hij er helemaal flauw en gek van word.

Hij weet nu namelijk dat jullie toch niets doen (behalve af en toe iets zeggen) en maakt daar gebruik van.

Laat merken dat het menens is.Dit idd
Ik zeg er maar eén ding van, waarom moet TO verhuizen laat die aso's maar een andere woning zoeken. kunnen ze daar lekker herrie maken. TO. Heel vervelend hoor voor jou. Ik snap sommige reacties ook wel hoor, jij hoort ook veel en bent erg allert ingesteld Maar slapen is slapen en dat heb je gewoon nodig. ik vind gewoon dat die buurjongen of moet stoppen met zijn gedoe of even een koptelefoon op moet doen en daarbij zijn mondje dicht moet houden. Tenzij er iets met die jongen aan de hand is dat weet je natuurlijk niet. Isoleren is dan wel een optie. Misschien kun je dat nog proberen samen te regelen met je buren. Zo van: Ik heb misschien de oplossing voor onze problemen. Ik heb straks geen last meer en jullie kunnen gewoon blijven doen wat jullie willen maar dan hoop ik wel dat we de kosten kunnen delen. Het is maar een voorbeeld. Succes en sterkte
Ik zou er sowieso wat aan doen al is het maar voor de volgende mensen die er gaan zitten. Dat zou je ook hopen in je nieuwe huis.
Mocht je ooit gaan verhuizen kijk dan meteen naar de isolatie.

Wij wonen in een heerlijk huis waar we heel blij mee zijn maar ze zijn zo slecht ge-isoleerd.

De vloeren en plafons zijn een en dezelfde plaat voor 4 huizen.

Enkel steen muur tussen ons en de buren zonder isolatie.

Als wij in de kamer zitten horen we de buren in de hal,woord voor woord kunnen we verstaan.

Andersom is dat ook zo,elk geluidje hoor je en dat is niet je ergens aan storen,het is echt of staan ze bij jou in de kamer.

We treffen het ook niet echt,aan een kant naast ons een aso gezin met 4 luidruchtige jongens en aan de andere kant een net 20 jarige met veel vrienden
quote:pannekoekie schreef op 24 april 2015 @ 12:14:

Ik zeg er maar eén ding van, waarom moet TO verhuizen laat die aso's maar een andere woning zoeken.

Omdat de wereld niet eerlijk is.

Ik ken verschillende mensen die met herriemakende buren te maken hebben (gehad) en de strijd aangingen. Eén is zelfs met advocaten en rechtszaken bezig en zij is de enige die iets bereikt. De rest heeft allemaal de moed opgegeven na vele jaren strijd. Jaren van geluidsoverlast heeft bewezen invloed op je gezondheid. Dan kun je zo graag willen dat die aso's verhuizen, maar als ze dat niet doen en lawaai blijven maken, kun je beter de eer aan jezelf houden en zelf weggaan.
Ik bel misschien inderdaad de politie. Wie weet maakt het indruk.
En niet één keer (want de politie is ook nogal makkelijk/slap daarin), maar gewoon elke keer als die herrie er weer is.

Dan word de politie er ook flauw van+krijgen ze door dat er sprake is van structurele overlast, en zullen ze hopelijk wat kordater optreden.

En dan hopen dat buurman er ook strontziek van word en duidelijk word dat het niet afgedaan is met 'niet zo zeuren'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven