Vliegen voor dummies

25-04-2015 07:23 76 berichten
Volgende week gaan we met de kinderen naar Valencia vliegen. Nu is het eigenlijk voor ons de eerste keer dat wij vliegen, buiten een keer onder begeleiding in een groep tijdens mijn schooltijd.

We vliegen met ryanair. Waar moeten we aan denken? Je mag 10 kilo bagage meenemen zag ik, maar die gaat niet in het bagageruim maar die neem je mee in het vliegtuig. Plus een kleinere tas.

Ik zag dat we nu al konden inchecken, moeten we dan de tickets wel nog uitprinten? En dan hoeven we op het vliegveld niet meer in te checken, moet je dan wel nog zeg twee uur van te voren daar zijn. En mag je eten meenemen? Verpakt dieetvoeding.

Jullie zien, ik vind de eerste keer met mijn gezin vliegen toch wel spannend
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag je maar 1 tas mee, en moet je je handtas in die grotere tas proppen bij het inchecken.

Doe anders gek en boek 1 stuks ruimbagage, dan kun je daar veel spullen kwijt voor het gezin en heb je niet de stress bij het inchecken van te groot/te zwaar/te veel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ryanair is iets soepeler geworden met z'n handbagage beleid. Volgens mij mag je inderdaad weer een klein tasje extra meenemen.

Ik vlieg zelf maar niet bij Ryanair,

Daar moet je als passagier volgens mij wel zorgen dat je op tijd aan de gate bent want het is het " wie het eerst aan boord rent kan bij elkaar zitten en anders heb je pech" principe.

Mochten de kids verkouden zijn, neem dan xylometazoline Neusspray mee of een een flesje als je nog een klein kindje hebt zodat ze geen last krijgen met de daling.

Aan boord betaal je voor alles, moet je ook rekening mee houden, verder zou de dieetvoeding bij ons geen probleem zijn dus waarschijnlijk daar ook niet. Als je maar geen grote pakken vloeistoffen meeneemt.

Goede vlucht!
Volgens mij hebben zij trouwens ook een policy dat de eerste 90 stuks bagage die mee mag in de cabine ook daadwerkelijk gegarandeerd mee gaat in de cabine, de rest gaat dan onderin het ruim.

Ik zou de tickets wel uitprinten en je boarding pass ook.
Niet plus een kleinere tas, die kleine pas moet in die grote passen. Ryan air is streng, let op het formaat ook van de handbagage. Voor alle wat afwijkt moet je bij Ryan air betalen, dus wanneer je toch zaken onverwacht moet inchecken dan betaal je de hoofdprijs. Neem je geprintte tickets mee, daar printen kost je ook geld (veel).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
We hebben plaatsen gereserveerd naast elkaar, koste extra dus ik ben ervan uitgegaan dat we dan ook gegarandeerd naast elkaar zitten.

Wbt handbagage staat er dit:

Er mag één stuk handbagage per passagier* met een gewicht van max 10kg en max afmeting van 55cm x 40cm x 20cm, plus 1 kleine tas van max 35cm x 20cm x 20cm meegenomen worden.
In die handbagage mag je dan geen flessen met douche/shampoo/zonnebrand, geen nagelschaartje e.d., die moet je in de bagage doen die je incheckt.
Shoot first, ask questions later!
Wel 10 kleine flesjes van max 100ml p st. Aan vloeistof
quote:nieuwsbrief schreef op 25 april 2015 @ 08:15:

Wel 10 kleine flesjes van max 100ml p st. Aan vloeistofEn dat betekent dus: geen half volle 200ml fles.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
24 uur van te voren kun je online inchecken.

Ik zou wel even de tickets/boardingpassen printen voor de zekerheid.

Je hoeft eigenlijk alleen nog maar door de bagagecheck en dan is een uur vtv prima te doen

Eten mag je meenemen, drinken niet.

Zorg dat vloeistoffen (deo, tandpasta, haarlak, gel, shampoo, zalfjes) in 100ml flesjes zit, in totaal max 1 liter, in een hersluitbaar diepvrieszipzakje

Hier nog even een linkje https://www.schiphol.nl/R ... gage/RegelsHandbagage.htm
Ik had begrepen dat als je achter de douane drinken koopt dat dat wel mee aan boort mag?
Wij vliegen morgen met Ryanair, vanaf Weeze en heb er pas ook nog meegevlogen vanaf Eindhoven.

Je hebt gewoon genummerde plaatsen inderdaad, dus je hoeft niet te rennen om als eerste in het vliegtuig te zitten.

Wij hebben zelf nog wel ruimbagage bijgeboekt. We hebben de instapkaarten geprint. Maar kan ook via een app op je telefoon. Wel zorgen, dat je 1 van de 2 hebt, anders moet je inderdaad weer bijbetalen. Terugvlucht nog niet, want als je niet wilt betalen voor stoel kiezen, kan je pas 7 dagen van te voren inchecken. Inderdaad alles aan boord moet je betalen, maar eten mag je gewoon meenemen. Als de dieetvoeding niet vloeibaar is, is dat geen enkel probleem.

Vorige vlucht waren ze niet zo streng met de bagage. Maar zou dat risico zelf niet nemen, ze kunnen je echt veel laten bijbetalen als je er niet aan voldoet.

Twee uur van te voren hoeft niet als je geen bagage hoeft in te checken (vanaf welk vliegtuig vertrekken jullie?). Ik hou het zelf toch altijd aan, heb je nog speling als er file is of zo. Meeste vliegvelden waarvan Ryanair vertrekt is weinig te beleven.
Na de tassencontrole kun je drinken kopen en meenemen. Zorg voor snoepjes voor de kinderen zodat ze kunnen kauwen en slikken bij stijgen/dalen.

Meet je bagage goed op thuis. En je moet de tickets nog steeds printen omdat ze deze scannen. Met kinderen en gereserveerde plaatsen mag je als eerste aan boord.

Neem ook een boekje oid mee om in te puzzelen voor de kleintjes.

Jullie mogen als eerste aan boord dus alle bagage kan gewoon in de rekken boven je hoofd. Kleine tassen moeten onder de stoel.

En blijf zelf relax voor de kinderen. Fijne vakantie
quote:lisbeth schreef op 25 april 2015 @ 08:22:

Ik had begrepen dat als je achter de douane drinken koopt dat dat wel mee aan boort mag?Klopt, dan wordt het geseald. Maar achter de douane kopen is vaak net zo duur als in het vliegtuig kopen. Als achter de douane nog een toilet is, kan je ook gewoon je lege flesje water vullen.
Met kinderen en gereserveerde plaatsen mag je echt niet als eerste aan boord hoor. Iedereen heeft tegenwoordig gereserveerde plaatsen bij Ryanair. Misschien als het nog babies zijn, dat je eerder aan boord mag, maar gewoon met kinderen niet hoor.

Ik had begrepen dat als je achter de douane drinken koopt dat dat wel mee aan boort mag?

Je komt niet langs de douane, je blijft in EU-gebied met een Schengen-verdrag. Je bedoelt waarschijnlijk de seurity-check. Die is vaak pas vlak voor de gate als je gaat boardenNa de security check zijn er nog toiletten, wat stoelen en als je geluk hebt een machine met flesjes. (Edit: dit is op Schiphol, ik ken de kleinere Nederlandse vliegvelden niet).

Ik zou toch wel 2 uur vantevoren gaan. Je vliegt met Ryanair met kleine kinderen. Dan zou ik ruim de tijd nemen. Vlieg ik op een lijnvlucht binnen Europa zonder kinderen en bagage bij bv KLM dan hou ik 45 minuten aan, maar nu zou ik echt veel meer tijd nemen. Tenzij je om 7 uur 's ochtends vliegt. Dan is het rustig op het vliegveld en heb je geen rijen.
quote:viva-amber schreef op 25 april 2015 @ 08:03:

Niet plus een kleinere tas, die kleine pas moet in die grote passen. ).Dat is veranderd. Handtas mag nu apart mee.
.
Van tevoren inchecken anders kost het 70 euro
Klein is een relatief begrip ze zijn 8 en 10. Ze zouden zichzelf niet meer als klein bestempelen.

Deze reis is trouwens gisteren in een opwelling geboekt. Eergisten de diagnose gehad dat man parkinson heeft en gisteren besloten dat we echt eruit moesten. Daarom dat het allemaal nogal onvoorbereid en chaotisch gaat. Zo realiseerde ik me later ook pas dat we geen schengenverklaring voor de concerta van de kinderen hebben. Ik ga ervan uit dat we dat dus niet kunnen en mogen meenemen.
We vliegen trouwens vanaf charleroi
Check voor de zekerheid of jullie paspoorten nog geldig zijn.
Shoot first, ask questions later!
Schengenverklaring zou ik over bellen met je arts. Je gaat toch "pas" volgende week dus je hebt wat tijd om het te regelen. Veel plezier!
Ehh ja die paspoorten, de mijne heb ik ook met spoed moeten laten verlengen. Daar kwam ik gisteren ook nog achteren. Echt, normaal zijn wij heel gestructureerd en hebben we alles een half jaar van te voren geregeld. Maar we durfden ivm het diagnose verhaal niets te boeken en het is dus edht laatste moment regelen

Ik had begrepen dat als je achter de douane drinken koopt dat dat wel mee aan boort mag?Klopt
Charleroi vond ik alles vrij vlot gaan, maar qua eet- en drankgelegenheid is het vergeleken met Schiphol en zelfs Eindhoven erg miniem en erg druk juist omdat er amper gelegenheden zijn. Je kan er gewoon lege flesjes achter de douane vullen en het is niet zo heel groot, dus als je er twee uur van tevoren bent zou ik zeker iets meenemen om je te vermaken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven