Nepal tips?

19-04-2015 15:45 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week heb ik tickets geboekt naar Nepal, pas in het najaar maar altiid leuk om al tips op te doen en van alles uit te zoeken.

Vorig jaar waren we naar China en toen hadden we minimaal voorbereid en kwamen we er achter dat enige voor planning toch wel handig is

We gaan niet voor meerdaagse wandeltochten, de vriendin met wie ik ga heeft een slechte knie. Maar als iemand tips heeft voor 1 daagse tocht zou ik zelf nog wel een dag op pad willen.Mocht ze tegen die tijd een betere knie hebben kunnen we altijd een trekking inplannen.

We zijn er een dag of 17 geloof ik totaal dus best wat tijd en het een en ander te gaan bekijken.

Zelf ken ik niet veel mensen die zijn geweest dus als iemand tips heeft, heel graag!
Het is idd erg hinderlijk, vooral waar ze baby's inzetten om hun zieligheidsfactor te vergroten in de hoop dat je dan wat geeft. Moet zeggen dat ik daar nogal allergisch voor ben. En je kunt op je vingers natellen dat het nu tig keer zo erg wordt met de bedelarij. Heel erg triest voor de bevolking, maar niet iets wat de doorsnee toerist hoeft te willen opvangen.
Shoot first, ask questions later!
Ik ga pas over een maand of zes. We gaan zeker wel, we zullen misschien een paar tempels minder kunnen zien maar wie weet is er iets tegen die tijd waar we de mensen daar toch ergens mee kunnen helpen en dat zou me dan net zoveel waard zijn.
quote:redbuIIetje schreef op 27 april 2015 @ 08:25:

Het is idd erg hinderlijk, vooral waar ze baby's inzetten om hun zieligheidsfactor te vergroten in de hoop dat je dan wat geeft. Moet zeggen dat ik daar nogal allergisch voor ben. En je kunt op je vingers natellen dat het nu tig keer zo erg wordt met de bedelarij. Heel erg triest voor de bevolking, maar niet iets wat de doorsnee toerist hoeft te willen opvangen.

ja, honger en ellende liever achter gesloten deuren , of ergens achter een berg ofzo.

Onzin natuurlijk maar ik vind wel als je al besluit naar een land te gaan waarvan bekend is dat het ellende en armoe is, dat je dus ook gewoon moet accepteren dat je daar mee geconfronteerd wordt. Part of the deal. En nee, das vast niet leuk. Ik gok dat het voor die mensen ook niet leuk is om de hele dag te moeten leuren om geld.
quote:lenexa schreef op 27 april 2015 @ 08:56:

Ik ga pas over een maand of zes. We gaan zeker wel, we zullen misschien een paar tempels minder kunnen zien maar wie weet is er iets tegen die tijd waar we de mensen daar toch ergens mee kunnen helpen en dat zou me dan net zoveel waard zijn.Nou, das een prima instelling lijkt me
quote:onnohoestsiroop schreef op 27 april 2015 @ 09:22:

[...]

ja, honger en ellende liever achter gesloten deuren , of ergens achter een berg ofzo.

Onzin natuurlijk maar ik vind wel als je al besluit naar een land te gaan waarvan bekend is dat het ellende en armoe is, dat je dus ook gewoon moet accepteren dat je daar mee geconfronteerd wordt. Part of the deal. En nee, das vast niet leuk. Ik gok dat het voor die mensen ook niet leuk is om de hele dag te moeten leuren om geld.

Precies dit.

Naar Azie gaan en dan gaan lopen zeiken dat die bedelaars zo irritant zijn... Treurig hoor. Blijf dan lekker in je eigen huis en sluit je af voor de realiteit. Stukken fijner voor de rest van de wereld ook, hebben ze van jou geen last.
Het bedelaarsniveau onder normale omstandigheden vond ik er best te handelen, maar je kunt op je vingers natellen dat het nu uit de hand gaat lopen. Ik ga niet voor de bevolking op reis, maar voor wat het land te bieden heeft aan cultuur en natuur. Aapjes kijken doe ik wel in de dierentuin.
quote:redbuIIetje schreef op 27 april 2015 @ 09:33:

Het bedelaarsniveau onder normale omstandigheden vond ik er best te handelen, maar je kunt op je vingers natellen dat het nu uit de hand gaat lopen. Ik ga niet voor de bevolking op reis, maar voor wat het land te bieden heeft aan cultuur en natuur. Aapjes kijken doe ik wel in de dierentuin.Dat mag maar in dat geval zou ik subiet een geplande reis naar Nepal annuleren , en over twee a drie jaar een nieuwe poging wagen. Dat land ligt in puin. Letterlijk.
quote:blooberrie schreef op 27 april 2015 @ 09:31:

[...]

Precies dit.

Naar Azie gaan en dan gaan lopen zeiken dat die bedelaars zo irritant zijn... Treurig hoor. Blijf dan lekker in je eigen huis en sluit je af voor de realiteit. Stukken fijner voor de rest van de wereld ook, hebben ze van jou geen last.

Accepteren en het irritant vinden gaan heel goed samen wat mij betreft...

Je weet ook dat je wordt afgezet en in de maling genomen. Ook acceptabel maar daarom niet minder irritant en vervelend....
quote:onnohoestsiroop schreef op 27 april 2015 @ 10:02:

[...]

Dat mag maar in dat geval zou ik subiet een geplande reis naar Nepal annuleren , en over twee a drie jaar een nieuwe poging wagen. Dat land ligt in puin. Letterlijk.Klopt. Als ik Nepal-plannen had gehad, dan waren die bij deze dus op de lange baan geschoven.
quote:redbuIIetje schreef op 27 april 2015 @ 09:33:

Het bedelaarsniveau onder normale omstandigheden vond ik er best te handelen, maar je kunt op je vingers natellen dat het nu uit de hand gaat lopen. Ik ga niet voor de bevolking op reis, maar voor wat het land te bieden heeft aan cultuur en natuur. Aapjes kijken doe ik wel in de dierentuin.Ik vind het knap dat je cultuur los kunt zien van bevolking. Van wie denk je dat die cultuur is die jij gaat zien ?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Hoi!

Heb je inmiddels al een beetje een idee? Supergaaf dat je naar Nepal gaat! Ik en mijn vriend zijn vorig jaar oktober/november geweest en we praten nu al over een tweede keer terug gaan. Het is niet te beschrijven maar het is een van de bijzonderste landen in de wereld!

Wij zijn bevriend met een gids die een trekking agency heeft in Pokhara. Zijn naam is KB (Kul Bahadur) en dankzij hem is onze vakantie nog veel meer bijzonderder geworden. Al onze familie en vrienden gaan nu via hem haha. We zijn nog veel in contact op Facebook. Mocht je nog zoeken naar iemand die een 1 daagse trip kan organiseren en dan je toch weet dat je met een professioneel, betrouwbaar en heel aardig persoon trekt zou ik hem zeker aanraden. Hij reageert goed op de email: unl.trek.nepal@gmail.com. Hier is zijn website: http://www.unlimitedtrekking.com.

In Anapurna region zijn mooie korte routes mogelijk geloof ik. Wij hebben de EBC gedaan met KB. Echt helemaal geweldig! Pokhara is ook echt leuk en mag je niet missen. Met allemaal lekkere restaurantjes aan een mooi meer en je kan gewoon te voet rond wandelen in de avond. De lodge waar wij verbleven in Pokhara was ook goed te doen en heel goedkoop: Little Tibetan Guesthouse. Kathmandu is een beleving die je niet zal vergeten dus leuk om een nacht of twee te verblijven maar wel vermoeiend en smerig dus niet langer blijven zou ik zeggen. Wel paar hele lekkere restaurants ook en een belevenis om door de straten te lopen met alle winkeltjes. Wij verbleven in Kathmandu Guesthouse. Was ook erg leuk met een prachtige rustige tuin in het midden. KB had alles voor ons tot in de puntjes georganiseerd en stond op het vliegveld ons op te wachten in kathmandu. Hij reist het hele land voor je over.

Om te reageren hierboven. In Nepal hebben de mensen eigenwaarde en respect voor anderen. Ik heb dan ook totaal geen last gehad van bedelaars of andere enge figuren. Heel anders dan bijvoorbeeld India. Dat is juist wat het land zo bijzonder maakt.

Succes met je trip voorbereiden!
quote:Ann_sky83 schreef op 21 augustus 2015 @ 10:09:

. Ik heb dan ook totaal geen last gehad van bedelaars of andere enge figuren. Heel anders dan bijvoorbeeld India. Dat is juist wat het land zo bijzonder maakt.

In Nederland heb je ook geen last van bedelaars of enge figuren... ook een heel bijzonder land dus
Hoi Ann_sky83,

Bedankt voor je tips!

We gaan denk Kathmandu, Pokhara en dan richting 1 vd nationale parken en dan vanuit Pokhara een aantal dag tripjes doen.

We willen ook nog niet al teveel plannen omdat we ook niet niet precies weten hoe Nepal nu is.

Ook een beetje om onze eigen verwachtingen in te dammen, we hebben nu idd een aantal dingen die we graag willen bezichtigen en doen en verder kijken we wel wat we tegen komen.

Bedankt voor de tips voor verblijfplaatsen, gaan we zeker eens naar kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven