Werk & Studie alle pijlers

Aflopend contract

28-04-2015 10:49 17 berichten
Hallo allemaal,

Op dit moment zit ik nog in mijn zwangerschapverlof en mijn contract loopt over 3 weken af...

Ik moet een vast contract krijgen maar heb via via gehoord dat mijn contract niet verlengd gaat worden.

Nu is het zo dat ik nog geen officieel bericht heb gehad, weet iemand hoe dat zit? En of het verstandig is om ernaar te vragen ofniet?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je wilt weten waar je aan toe bent, dus dan lijkt het me verstandig om te vragen.

Sowieso had je werkgever je een maand voor het einde van je contract moeten 'aanzeggen'. Nu kun je, als je daar op uit bent, na je contract nog salaris claimen over de tijd dat je werkgever te laat was met aanzeggen met een maximum van een maand.

Ik zou gewoon even bellen hoe het zit. Weet je maar waar je aan toe bent.
quote:milena1 schreef op 28 april 2015 @ 10:54:

Ik neem aan dat je wilt weten waar je aan toe bent, dus dan lijkt het me verstandig om te vragen.

Sowieso had je werkgever je een maand voor het einde van je contract moeten 'aanzeggen'. Nu kun je, als je daar op uit bent, na je contract nog salaris claimen over de tijd dat je werkgever te laat was met aanzeggen met een maximum van een maand.

Ik zou gewoon even bellen hoe het zit. Weet je maar waar je aan toe bent.Volgens mij geldt die regelgeving nog niet.

Edit: Die regel is inderdaad ingegaan op 1 januari 2015 en geldt voor contracten met een einddatum na 1 februari 2015.
quote:nerdopviva schreef op 28 april 2015 @ 10:55:

[...]

Volgens mij geldt die regelgeving nog niet.Vanaf 1 januari 2015
quote:milena1 schreef op 28 april 2015 @ 10:58:

[...]

Vanaf 1 januari 2015Geldt voor contracten getekend vanaf 1 januari 2015. De contracten getekend voor die tijd vallen dus nog onder de oude regeling.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Adorabull, volgens deze link geldt het voor all tijdelijke contracten die lopen per 1 januari 2015, dus ook eerder afgesloten.

http://hetarbeidsrechtadv ... ereenkomst-bepaalde-tijd/

Wel gelden enkele uitzonderingen, staan ook in de link.

Wist ik ook niet, dus heb het even opgezocht. Voor elke werkdag dat de werkgever te laat is met aanzeggen dient de werkgever te betalen.
oh dat scheelt weer een maand inkomen voor de TO
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 28 april 2015 @ 11:24:

oh dat scheelt weer een maand inkomen voor de TO Precies (ik heb mijn post inmiddels gewijzigd).
Het extra salaris wat ze nu krijgt, hangt trouwens af van de tijd dat werkgever te laat is. Is werkgever twee weken te laat, dan krijgt TO 2 weken extra salaris.
Bedankt voor de reacties ik hoop stiekem dat er wat fout is gegaan of dat ze het vergeten zijn ofzo 😂
Ik denk dat jouw werkgever moet wennen aan c.q. nog onvoldoende op de hoogte is van, de nieuwe regels. Waarom ga je er zelf niet even achteraan?
Omdat ik niet weg wil, dus ben bang als ik erachteraan ga nu dat ze denken ohwja we moeten die brief nog sturen
Heb je uit betrouwbare bron vernomen dat je contract niet verlengd wordt of uit de wandelgangen?
quote:kimmetjee1990 schreef op 28 april 2015 @ 12:00:

Omdat ik niet weg wil, dus ben bang als ik erachteraan ga nu dat ze denken ohwja we moeten die brief nog sturen

Een aflopend contract is niet hetzelfde als vroeger die enge man onder je bed. Toen stopte je je hoofd onder de dekens en was 'ie weg. Een vast contract moet je niet proberen 'af te dwingen' vanuit een 'vergeten'-situatie. Dat heeft geen zin joh. Zo wil je toch geen zaken met elkaar doen?

Bel gewoon even, stel je volwassen op.
Nou er gaat nog een verhaal aan vooraf zal het even kort uitleggen

Mijn vriend werkt daar ook voordat ik met verlof ging was de afspraak dat we om de beurt zouden werken ivm de kinderen en als ik geen vast contract zou krijgen zou ik na 3 maanden terug kunnen komen maar dat is nu ook 6 maanden geworden.

Dat was dus besproken met de manager.

Nu heeft iemand anders besloten mijn contract niet te verlengen dus voel me best 'genaaid'
quote:milena1 schreef op 28 april 2015 @ 12:15:

[...]

Een aflopend contract is niet hetzelfde als vroeger die enge man onder je bed. Toen stopte je je hoofd onder de dekens en was 'ie weg. Een vast contract moet je niet proberen 'af te dwingen' vanuit een 'vergeten'-situatie. Dat heeft geen zin joh. Zo wil je toch geen zaken met elkaar doen?

Bel gewoon even, stel je volwassen op.Het contract loopt sowieso af, dus je kunt er geen vast contract mee afdwingen.
quote:kimmetjee1990 schreef op 28 april 2015 @ 12:27:

Nou er gaat nog een verhaal aan vooraf zal het even kort uitleggen

Mijn vriend werkt daar ook voordat ik met verlof ging was de afspraak dat we om de beurt zouden werken ivm de kinderen en als ik geen vast contract zou krijgen zou ik na 3 maanden terug kunnen komen maar dat is nu ook 6 maanden geworden.

Dat was dus besproken met de manager.

Nu heeft iemand anders besloten mijn contract niet te verlengen dus voel me best 'genaaid'

De tussenpoosregeling wijzigt pas op 1 juli van 3 naar 6 maanden. Nu mag de werkgever nog 3 arbeidsovereenkomsten geven binnen 36 maanden, dit wordt straks per 1 juli 2 binnen 24 maanden.

Ik zou gewoon even bellen, dat weet je tenminste waar je aan toe bent.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven