Compactcamera. Bomen en bos

30-04-2015 14:32 22 berichten
Ik ben op zoek naar een goede compactcamera. Deze zomer wordt hij vooral intensief gebruikt voor een stedentrip en daarna een rondreis.

Ik neem mijn (canon) dSLR ook mee, maar vind dit vooral in een stad erg onhandig. Ik wil een cameraatje wat je in je zak steekt, daardoor snel erbij kan pakken en goede foto's maakt.

Groothoek moet goed zijn.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Er is zo onwijs veel aanbod. Mijn budget is zo'n 150 euro.

Wat adviseren jullie?
Alle reacties Link kopieren
Tweakers! Panasonic DMC-G3
Die lijkt me vrij groot. EN maar 16mp, terwijl 20 toch vrij gangbaar is tegenwoordig.
Ik heb een panasonic lumix. Erg blij mee! Heeft sterke zoom en hele goede beeldstabilisatie. Ook dichtbij fotograferen (voor bloemetjes of details ergens van) geeft scherpe foto's.

Ik heb een tz40, met wifi, maar die is wel duurder dan 150 euro. De tz35 is bijna hetzelfde, maar dan zonder wifi en een stuk goedkoper.
http://www.mediamarkt.nl/ ... 3,1262131.html?langId=-11
http://www.bol.com/nl/p/s ... 0023963744/#product_title

Ik heb deze. Ik heb geen verstand van camera's, dus misschien is deze helemaal niet wat je zoekt, maar je kunt even kijken? Ik vind dat hij wel mooie foto's maakt. Hij heeft veel verschillende settings en je kunt er panoramafoto's mee maken, ik ben er blij mee.
Ik heb de Canon Powershot SX240 HS. Bevalt mij uitermate goed.
Ging iets mis, sorry.
O ja, 's avonds goede foto's is erg belangrijk!
16 megapixels is prima hoor, staar je daar niet op blind. Het is niet per se hoe meer, hoe beter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
De camera die ik heb doet het onder alle omstandigheden goed vind ik. Ook 's avonds. Ook in de sneeuw als alles wit is bijvoorbeeld. Ik heb deze gekozen op basis van de vele reviews die ik gelezen heb. Daarnaast is Canon natuurlijk een goed merk voor fotografie.
Sony RX100 er zijn al twee opvolgers maar dat gaat je niet lukken met je budget, dus ik zou deze voor een goede prijs op de kop tikken. SUPER camera! Lees ook dpreview.com voor aanbevelingen e.d.
Je telefoon is niet goed genoeg?
quote:JollyJ schreef op 30 april 2015 @ 17:55:

Je telefoon is niet goed genoeg?Nope, zeker niet zodra het wat donkerder wordt.
quote:Moiren_ schreef op 30 april 2015 @ 18:26:

[...]

Nope, zeker niet zodra het wat donkerder wordt.En een nieuwe telefoon zit er niet aan te komen binnenkort?
quote:JollyJ schreef op 30 april 2015 @ 18:29:

[...]

En een nieuwe telefoon zit er niet aan te komen binnenkort?Nee.
quote:hkgirl schreef op 30 april 2015 @ 17:21:

Sony RX100 er zijn al twee opvolgers maar dat gaat je niet lukken met je budget, dus ik zou deze voor een goede prijs op de kop tikken. SUPER camera! Lees ook dpreview.com voor aanbevelingen e.d.Ik heb de SonyRX 100 II geweldige camera in alle situaties. Wel boven je budget!
quote:spaghettikop schreef op 30 april 2015 @ 20:22:

[...]

Ik heb de SonyRX 100 II geweldige camera in alle situaties. Wel boven je budget!Ja daarom zat ik te denken aan de RX 100 omdat dat al één van de beste compacts op de markt is en misschien wèl op de kop te tikken is voor TO's budget.
quote:JollyJ schreef op 30 april 2015 @ 17:55:

Je telefoon is niet goed genoeg?Camera's op mobiele telefoons kunnen vooralsnog niet tippen aan echte camera's met veel betere sensors.
quote:hkgirl schreef op 01 mei 2015 @ 05:03:

[...]

Camera's op mobiele telefoons kunnen vooralsnog niet tippen aan echte camera's met veel betere sensors. Mijn iPhone 6 kan moeiteloos tippen aan iedere compact camera die je voor 150,- kan vinden
quote:JollyJ schreef op 01 mei 2015 @ 09:07:

[...]

Mijn iPhone 6 kan moeiteloos tippen aan iedere compact camera die je voor 150,- kan vinden

Dan kun jij blijkbaar niet goed fotograferen met een compact camera.

Ik ken namelijk iemand die met een hele dure spiegelreflexcamera geen zuivere foto kan maken en als ik die foto's vergelijk zijn die van mijn iphone ook beter maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de camera.

Ot: nikon coolpix s9500 ben ik erg tevreden over!
quote:Derpina schreef op 01 mei 2015 @ 09:11:

[...]

Dan kun jij blijkbaar niet goed fotograferen met een compact camera.

Ik ken namelijk iemand die met een hele dure spiegelreflexcamera geen zuivere foto kan maken en als ik die foto's vergelijk zijn die van mijn iphone ook beter maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de camera.

Ot: nikon coolpix s9500 ben ik erg tevreden over!ik hoop dat je beter fotografeert dan redeneert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven