Wanneer wil je iets?

01-05-2015 17:54 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik iets wil, maar ben hier niet zeker van.

Wanneer weet je of je echt iets wilt? Met andere woorden: Wat zijn de kenmerken dat je iets wilt?
Wodka.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2015 @ 19:06:

Als je iets wilt zie je het al helemaal voor je hoe fijn het zal zijn en word je al blij bij de gedachte dat je het hebt, of aan het doen bent.Dit.
life's a beach and then you die
Als je het nodig vindt voor jezelf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bijvoorbeeld soms zou ik me te pletter willen eten maar dat lijkt me geen goed idee ivm lijn, spijt e.d. dus maak ik een afweging en dus wil ik dat niet.
Ander bijvoorbeeld: ik hou van een man maar ik wil niet zijn zoveelste liefje zijn. (fictief voorbeeld)

Je wil is dus je motivatie. Je wil ophouden met roken, je wil voor je examen slagen.
quote:Star schreef op 01 mei 2015 @ 19:08:

Wodka.Ik weet niet waar om maar ik moest hier echt enorm om lachen
Als ik echt iets wil, dan voel ik dat in mijn hele lijf. Dan spat het er van af dat ik dat wil. Dan twijfel ik niet maar weet het zeker. Als je twijfelt wil je iets niet echt denk ik.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 mei 2015 @ 19:06:

Als je iets wilt zie je het al helemaal voor je hoe fijn het zal zijn en word je al blij bij de gedachte dat je het hebt, of aan het doen bent.Dit dus.
Niemand weet vooraf zeker of hij iets wil of niet; dat wil zeggen: niemand weet of een bepaalde stap positief zal uitpakken of niet.

Niemand kan namelijk in een glazen bol kijken.

De ene persoon neemt alleen (van nature) makkelijker risico's dan de ander.

En waarschijnlijk ben jij (net als ik overigens) zo iemand die niet zo snel risico's neemt.

Wat wel bekend is, is dat de kans dat er iets verandert of dat je iets nieuws bereikt klein is als je geen keuze maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven