Algarve versus grieks eiland
vrijdag 1 mei 2015 om 15:35
De Algarve is een prachtig gebied maar Albufeira vind ik zelf niet leuk. Het is ontzettend toeristisch (dus erg druk in vakantieperiodes) en daarmee niet erg authentiek Portugees. Bovendien is het type toerisme daar vooral gericht op uitgaan, drinken en aan het strand liggen. Kan leuk zijn, als dat is wat je zoekt...
Skiathos ken ik op zich niet, wel meerdere andere Griekse eilanden. Lijkt mij een compleet andere sfeer, veel meer gericht op rust en natuur.
Volgens mij moet je vooral verzinnen wat voor vakantie je wilt en daar een locatie bij uitzoeken.
Skiathos ken ik op zich niet, wel meerdere andere Griekse eilanden. Lijkt mij een compleet andere sfeer, veel meer gericht op rust en natuur.
Volgens mij moet je vooral verzinnen wat voor vakantie je wilt en daar een locatie bij uitzoeken.
vrijdag 1 mei 2015 om 17:16
vrijdag 1 mei 2015 om 18:58
Ik ben persoonlijk dol op Griekenland. Aardige mensen, lekker eten, mooie natuur, dorpjes, stranden. Als Skiathos te duur is, is Zuid-Kreta misschien een leuke optie voor je. Ik ken Skiathos zelf alleen van een tussenlanding, op weg naar Kavala om door te reizen naar Thassos. Het zag er erg mooi uit. Maar de Algarve is ook erg mooi.
Wij zijn zelf alleen best wel rustzoekers, je ziet ons niet gauw in een Chersonissos of een hele drukke toeristenplaats met hoogbouw en discotheken en een 'strip'. Dat vind ik wel het nadeel van de Algarve, het is er behoorlijk volgebouwd, veel torenflats en erg druk in het hoogseizoen. Maar er zijn prachtige strandjes tussen de kliffen, mooie vergezichten, het achterland is ook heel mooi. De westkust van de Algarve is ook prachtig, veel rustiger en woester.
Wij zijn zelf alleen best wel rustzoekers, je ziet ons niet gauw in een Chersonissos of een hele drukke toeristenplaats met hoogbouw en discotheken en een 'strip'. Dat vind ik wel het nadeel van de Algarve, het is er behoorlijk volgebouwd, veel torenflats en erg druk in het hoogseizoen. Maar er zijn prachtige strandjes tussen de kliffen, mooie vergezichten, het achterland is ook heel mooi. De westkust van de Algarve is ook prachtig, veel rustiger en woester.
..
vrijdag 1 mei 2015 om 22:24
Er zijn meer plaatsen dan Albufeira tenzij je erg van het stappen bent. Portugezen zijn anders dan de Grieken . Grieken zijn meer popi jopie en roepen gelijk hello my friend en special for my friend en ja dat heb ikde portugezen nooit horen zeggen. En daar zitten wij ook helemaal niet op te wachten als we met vakantie zijn.
vrijdag 1 mei 2015 om 22:32
quote:Flashy schreef op 01 mei 2015 @ 13:55:
Ik ben 1x in Portugal geweest en doe dat niet weer.
Geef mij maar Griekenland. Aardige mensen, veel te zien en lekker eten.Ben dan benieuwd waar je dan hebt gezeten? Die griekse eilandjes vind ik juist erg veel op elkaar lijken. het ene eiland is wat groener dan het andere. En lekker eten kan je in Portugal ook het is maar net waar je neer strijkt.
Ik ben 1x in Portugal geweest en doe dat niet weer.
Geef mij maar Griekenland. Aardige mensen, veel te zien en lekker eten.Ben dan benieuwd waar je dan hebt gezeten? Die griekse eilandjes vind ik juist erg veel op elkaar lijken. het ene eiland is wat groener dan het andere. En lekker eten kan je in Portugal ook het is maar net waar je neer strijkt.
dinsdag 5 mei 2015 om 12:57