macht van ex

01-05-2015 11:22 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoe kom je los van een ex die zijn kinderen inzet als machtsmisbruik.

ik vind dit zo moeilijk. vorig jaar hebben ik een punt gezet achter onze relatie. we hebben inmiddels een ouderschapsplan waar ik me altijd netjes aan houd. hij daarentegen lapt de hele planning aan zijn laars.

de dagen dat ze bij hem zijn verzint hij allerlei dingen zodat ze weer bij mij komen( ik ben te moe, ze zijn vervelend enz).

en het is niet dat ik ze niet bij me wil hebben maar gaat me om de manier waarop hij macht op mijn leven probeert te houden.

als ik een x voet bij stuk houd krijg ik dingen naar mijn hoofd van je gaat zeker weg vanavond je hebt weer andere prioriteiten die belangrijker zijn als je kinderen. word toch eens een echte moeder.

ik had met dit plan gehoopt op duidelijke afspraken zodat wij maar vooral de kinderen weten waar ze aan toe zijn.

en in mijn achterhoofd weet ik dondersgoed dat hij probeert macht te houden maar zodra het om de kinderen gaat ben ik daarvoor nog niet sterk genoeg om voet bij stuk te houden.

de apps die ik van hem krijg met beschuldigingen verwijten en akelige scheldwoorden frustreren zo ik probeer het goed te houden voor de kids en negeer alles ga nergens op in. in het bijzijn van de kinderen houd ik altijd netjes maar het is zo vermoeiend en zwaar om met zon iemand in contact te blijven en je constant in te houden.
Denk dat daar de crux zit. Ik heb niet het gevoel dat mijn leven is verpest omdat ik jaren lang alleen voor mijn kinderen heb moeten opdraaien (of zoals ik het zie, voor ze heb mogen zorgen) Zo zie ik het niet. Ik heb bewust voor mijn kinderen gekozen. Ze verpesten of belemmeren niet mijn leven maar verrijken het juist.

Dat ex heeft besloten om niet meer naar de kinderen om te kijken is zijn probleem.

Ex is afkorting van exit. Ik heb ex gelukkig niet nodig. Ik kon het prima alleen. Als ik weg wilde/moest dan regelde ik een oppas. Ging prima.
Ja iedereen kijkt daar anders tegenaan denk ik.

Maar dat maakt haar in dit geval in mijn ogen geen slechte moeder, dat zij ex en ex schoonfamilie nu ook deels voor de zorg op laat draaien.

Ze ziet haar kinderen verre van als een straf, maar heeft tegelijkertijd ook echt geen zin om zelf constant alles alleen te moeten regelen.

Speelt ook mee dat hij in eerste instantie degene was met de 'rammelende eierstokken'.

Niet dat ze niet van haar kinderen houd, echt ik vind haar een fantastische moeder.

Maar eerst persee kinderen willen en dan omdat hij een jong ding kan neuken haar er volledig voor op laten draaien dat vind ze niet kunnen.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:Audrey-Parker schreef op 02 mei 2015 @ 11:22:

Maar dat maakt haar in dit geval in mijn ogen geen slechte moeder, dat zij ex en ex schoonfamilie nu ook deels voor de zorg op laat draaien.

Ze ziet haar kinderen verre van als een straf, maar heeft tegelijkertijd ook echt geen zin om zelf constant alles alleen te moeten regelen.

Speelt ook mee dat hij in eerste instantie degene was met de 'rammelende eierstokken'.

Niet dat ze niet van haar kinderen houd, echt ik vind haar een fantastische moeder.

Maar eerst persee kinderen willen en dan omdat hij een jong ding kan neuken haar er volledig voor op laten draaien dat vind ze niet kunnen.

Nee,nee, maar dat zeg ook niet he. Ik zeg niet dat ze een slechte moeder is!

En ja, hier exact hetzelfde verhaal. Ex had rammelende ballen, en als het nieuwe eraf is dan op een

jonger ding gaan liggen............ Haha, mannen!!!!
Je telefoon uitzetten als je je kinderen bij hem hebt gebracht en zelf 'n weekend weg gaan. Hij verziekt op deze manier je vrije dagen.
Shoot first, ask questions later!
quote:poeziewoezie schreef op 01 mei 2015 @ 22:13:

Denk dat daar de crux zit. Ik heb niet het gevoel dat mijn leven is verpest omdat ik jaren lang alleen voor mijn kinderen heb moeten opdraaien (of zoals ik het zie, voor ze heb mogen zorgen) Zo zie ik het niet. Ik heb bewust voor mijn kinderen gekozen. Ze verpesten of belemmeren niet mijn leven maar verrijken het juist.

Dat ex heeft besloten om niet meer naar de kinderen om te kijken is zijn probleem.

Ex is afkorting van exit. Ik heb ex gelukkig niet nodig. Ik kon het prima alleen. Als ik weg wilde/moest dan regelde ik een oppas. Ging prima.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Audrey-Parker schreef op 02 mei 2015 @ 11:22:

Dat zegt ook niemand hier. Jij bent de enige die het tot nu toe zo benoemd.

Maar de wijze van kijken van poezie laat wel een hoop strijd los. En daar is TO toch zo ongelofelijk klaar mee? Met 'de macht' die haar ex heeft? Als ze erin gaat staan zoals poezie beschrijft zal dit voor TO het loslaten van de strijd die haar ex met haar aangaat betekenen. Tot nu toe doet zijn zoeken en strijden, haar keer op keer wat en dus kost het haar energie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 02 mei 2015 @ 17:10:

[...]

Maar de wijze van kijken laat wel een hoop strijd los. En daar is TO toch zo ongelofelijk klaar mee? Met 'de macht' die haar ex heeft? Als ze erin gaat staan zoals poezie beschrijft zal dit voor TO het loslaten van de strijd die haar ex met haar aangaat betekenen. Tot nu toe doet zijn zoeken en strijden, haar keer op keer wat en het kost haar energie.Als ze toegeeft aan haar ex zit ze fulltime met de kinderen en heeft ze nooit 'ns een weekend kindvrij. Zou de kids ook naar de grootouders brengen als de ex ze niet wil trouwens. Door gewoon niet te reageren op berichtjes als ze de kids heeft weggebracht en desnoods zelf weg te gaan kan ex ze ook niet terug bij haar dumpen.
Eens.

En vooral blijven doen TO. Behalve als het je meer rust gaat geven om het niet meer zo aan te pakken en dat is volgens mij wat poezie bedoelt. Stap uit de strijd en als je dit kan door ijzerenheinig je aan afspraken te houden en al zijn gezuig en gezoek langs je af te laten glijden, helemaal goed. Lukt dit niet kan het dus ook anders.
quote:sun-shine schreef op 01 mei 2015 @ 11:51:

[...]

Dit zou ik zeker niet doen. Door de kinderen niet volgens afspraak te brengen, houdt jij je niet aan het ouderschapsplan / omgangsregeling. Je ex kan hiervoor aangifte doen bij de politie en/of dit gebruiken in een toekomstige rechtszaak. Door je niet aan het plan te houden, geef je hem juist "macht" door jou aan te vallen op je moederschap.Mijn ex mag het regelen met de kinderen. Ik bemoei me er niet mee, als hij ze wil komen halen dan kan dat altijd, wil hij het niet dan zijn ze lekker thuis. Dat heeft het voor mij gemakkelijker gemaakt op momenten dat ik ruzie heb met een kind; voorheen kreeg ik het verwijst dat ik geen moeite wilde doen en dat papa *vulmaarin*, nu blijkt dat papa niet zoveel interesse heeft...
Up up and away
quote:poeziewoezie schreef op 02 mei 2015 @ 16:40:

[...]

Nee,nee, maar dat zeg ook niet he. Ik zeg niet dat ze een slechte moeder is!

En ja, hier exact hetzelfde verhaal. Ex had rammelende ballen, en als het nieuwe eraf is dan op een

jonger ding gaan liggen............ Haha, mannen!!!!

Wordt hier ook niet expliciet beweerd maar in het algemeen is het een vooroordeel waar zij mee om haar oren word gegooid.

Zo van Nou jij bent hard dat je ze naar opa en oma brengt. Jij bent slecht dat je ze niet 7 dagen in de week in huis wil. Hoezo? EX verneukt het letterlijk.

Die noemt het zelfs OPPASSEN als hij wél met de kinderen is.

PFFF mannen.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
Niet eerlijk idd dat vaders er zo makkelijk vanaf komen door slechts 4 dagen per maand voor hun kind te hoeven zorgen en dat moeders die ze het overgrote deel hebben er op aangekeken worden als ze ook 'ns een paar dagen extra kindvrij willen kunnen doorbrengen. Co-ouderschap (week op week af) zou verplicht moeten worden vastgelegd als een man instemt met of aandringt op zwangerschap. Mannen die hun vrouw overhalen een nakomeling voor hen te baren komen er veel te makkelijk vanaf bij scheiding.
Niet eerlijk dat moeders zo makkelijk met frustreren omgangsrecht wegkomen.

als je als vader het kind wilt zien maar het botweg geweigerd wordt door mama , heb je nauwelijks een poot om op te staan.

Verder dan veel al dode/comateuze wetsartikelen kom je niet.

Als vader in dit geval er alles aandoet om de omgang met zijn kinderen te frustreren, komt hij vanzelf van een koude kermis thuis.

Bouw een dossier op, maak elke keer als vader de kinderen niet ophaalt of te vroeg terugbrengt een melding bij politie.

Doe dit lang genoeg en je hebt een mooi dossier zodat je aannemelijk kunt maken dat vader helemaal geen interesse heeft in de kinderen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 03 mei 2015 @ 08:34:

als je als vader het kind wilt zien maar het botweg geweigerd wordt door mama , heb je nauwelijks een poot om op te staan.

Als vader in dit geval er alles aandoet om de omgang met zijn kinderen te frustreren, komt hij vanzelf van een koude kermis thuis.

Bouw een dossier op, maak elke keer als vader de kinderen niet ophaalt of te vroeg terugbrengt een melding bij politie.

Doe dit lang genoeg en je hebt een mooi dossier zodat je aannemelijk kunt maken dat vader helemaal geen interesse heeft in de kinderen.En watwil je daar dan mee bereiken??? Wat is het doel van een dossier?
quote:happy-daddy schreef op 03 mei 2015 @ 08:34:

Doe dit lang genoeg en je hebt een mooi dossier zodat je aannemelijk kunt maken dat vader helemaal geen interesse heeft in de kinderen.

Daar bereikt ze toch niets mee? Ze wil gewoon zelf ook af en toe 'ns vrij zijn lijkt me. Door vast te laten leggen dat pa geen interesse in zijn kinderen heeft, kan ze toch niet bereiken dat de rechter hem oplegt die kinderen wél vaker te nemen?

Overigens als een 50/50 co-ouderschap bij de wet verplicht zou worden gesteld, zouden vaders die hun kinderen wél vaker willen zien, daar dus ook wel bij varen.
quote:poeziewoezie schreef op 03 mei 2015 @ 08:51:

[...]

En watwil je daar dan mee bereiken??? Wat is het doel van een dossier?

De macht van ex over het leven van TS breken.

Ze wordt gestoord van de manipulatie van ex door gebruik making van de kinderen.

TS heeft de kinderen graag bij zich, als ex de kinderen niet meer ziet door zijn eigen handelen dan brengt dat toch al de rust in het leven van TS die ze zoekt.

TS hoe oud zijn de kinderen?
quote:redbuIIetje schreef op 03 mei 2015 @ 09:00:

[...]

Overigens als een 50/50 co-ouderschap bij de wet verplicht zou worden gesteld, zouden vaders die hun kinderen wél vaker willen zien, daar dus ook wel bij varen.

Klinkt leuk maar praktisch is het minder.

Hoe zou een piloot, vrachtwagenchaufeur etc dit moeten regelen?

Co-ouderschap houdt in dat beide ouders een aandeel in de opvoeding willen blijven leveren.

Het omgangsrecht is daar een gedeelte van.

In mijn geval heb ik afstand gedaan van 1 weekend, dit omdat ex graag een weekend meer wou hebben.
Dan regelt een piloot of een vrachtwagenchauffeur voor de dagen dat hij verplicht is voor de kinderen te zorgen een alternatief.

Opvang. Opa oma, verzin iets.

Het is zijn probleem.

Net als werkende gescheiden moeders hun kinderen vaak noodgedwongen ook heel weinig zien want er moet toch brood op de plank komen. Of ze zoeken maar een andere baan.

Het aller handigst zou zijn is dat mensen met een verbroken relatie gewoon over kind gerelateerde zaken zich opstellen als volwassenen.

Dus gewoon kunnen overleggen over keertje schuiven met week/weekend en elkaar tegemoet komen.

Maar vaak is het een ego ding bij zowel de vrouw als de man.

En helaas worden de kinderen daar de dupe van.

En Happy Daddy ik vind het voorbeeld wat jij aanhaalt van gefrustreerde vrouwen die kinderen bij papa weghouden net zo misdadig.

Beetje het rancuneuze kreng uithangen over de rug van de kinderen. Bah.

Eigenlijk zou ik van te voren (als alles nog goed gaat) een document willen kunnen opstellen.

Mijn man en ik willen binnenkort proberen of we een kind kunnen fabrieken en eigenlijk zou ik nu al in onze huwelijkse voorwaarden willen opnemen alvorens hij de gouden zwans erin hangt dat bij eventuele scheiding hij akkoord is gegaan op voorhand met co-ouderschap.
quote:Audrey-Parker schreef op 03 mei 2015 @ 11:53:

Het aller handigst zou zijn is dat mensen met een verbroken relatie gewoon over kind gerelateerde zaken zich opstellen als volwassenen.

Dus gewoon kunnen overleggen over keertje schuiven met week/weekend en elkaar tegemoet komen.

Maar vaak is het een ego ding bij zowel de vrouw als de man.

En helaas worden de kinderen daar de dupe van.

En Happy Daddy ik vind het voorbeeld wat jij aanhaalt van gefrustreerde vrouwen die kinderen bij papa weghouden net zo misdadig.

Beetje het rancuneuze kreng uithangen over de rug van de kinderen. Bah.

Eigenlijk zou ik van te voren (als alles nog goed gaat) een document willen kunnen opstellen.

Mijn man en ik willen binnenkort proberen of we een kind kunnen fabrieken en eigenlijk zou ik nu al in onze huwelijkse voorwaarden willen opnemen alvorens hij de gouden zwans erin hangt dat bij eventuele scheiding hij akkoord is gegaan op voorhand met co-ouderschap.

Over het eerste stuk hoef ik me dan al niet aangesproken te voelen.

Ben altijd heel makkelijk met schuiven geweest.

Dan zijn we het op grote lijnen al eens

Ik zie geen reden waarom je het op voorhand niet zou kunnen regelen.

lekker duidelijk ook voor beide partijen.
Iets kunnen regelen samen wat afwijkt van de bezoekregeling is incidenteel lijkt mij geen probleem mits het tijdig wordt aangegeven. Beetje lullig als de vrouw al kaartjes heeft voor een concert en de ex 1 dag van te voren ineens begint te piepen.

(of andersom).

Maar dat is heel wat anders dan je als man zijnde stelselmatig onder de regeling uit proberen te wurmen om je ex dwars te zitten.

Je kan je ex nog zo'n verschrikkelijke trut vinden denk ik dan,

maar het blijven ook JOUW kinderen.

Wat betreft het op voorhand regelen ik vraag me af hoe rechtsgeldig dat is als je in scheiding beland.
quote:poeziewoezie schreef op 01 mei 2015 @ 12:04:

Ik ben het eigenlijk niet met Nola eens, sterker nog, ik vind het een bijzonder slecht advies.

Als kinderen duidelijk niet welkom zijn bij vader, en deze vader belt moeder, die ze dan ook niet terug zou willen is dat

heel erg voor de kinderen.

Mijn ex was precies hetzelfde.

Hij kon het ook gewoon niet handelen, 2 kinderen in zijn eentje. Hoe triest het ook is.

Als hij belde dat hij toch niet kwam om ze te halen, of belde dat hij ze weer terug kwam brengen

dan zei ik alleen maar "oke, is goed". "laat je even weten wanneer het wel uitkomt?".

Het is nou eenmaal niet anders.

En als hij vervelende apps stuurt, daar zou ik gewoon niet op reageren. Dat heeft geen enkele zin.

De man is nog niet los van jou, dat is het probleem.

Leef je eigen leven, samen met je kinderen.Dit! Zo heb ik het ook gedaan, ik wilde vooral voorkomen dat dochter het gevoel zou hebben bij geen van beide ouders welkom te zijn. En het is wel eens gebeurd dat ze daardoor 3 - 4 maanden geen weekend bij haar vader was. Die zag ze door de week ook vrijwel dagelijks dus niet echt een probleem. Doordat ik er niet ingewikkeld over deed werd het voor dochter ook geen probleem.
quote:Audrey-Parker schreef op 03 mei 2015 @ 19:34:

Iets kunnen regelen samen wat afwijkt van de bezoekregeling is incidenteel lijkt mij geen probleem mits het tijdig wordt aangegeven. Beetje lullig als de vrouw al kaartjes heeft voor een concert en de ex 1 dag van te voren ineens begint te piepen.

(of andersom).

Maar dat is heel wat anders dan je als man zijnde stelselmatig onder de regeling uit proberen te wurmen om je ex dwars te zitten.

Je kan je ex nog zo'n verschrikkelijke trut vinden denk ik dan,

maar het blijven ook JOUW kinderen.

Wat betreft het op voorhand regelen ik vraag me af hoe rechtsgeldig dat is als je in scheiding beland.

We zijn het weer eens.

Zou zeggen vraag het een jurist, ik kan niets bedenken waarom het niet rechtsgeldig zou zijn.

Het is voornamelijk de verplichting om samen voor de kinderen te zorgen.

een verplichting die ook al in het huwelijk verwerkt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven