Tips voor lang weekend Antwerpen?

04-05-2015 19:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week (Hemelvaart) ga ik met mijn broer en zus een lang weekend naar Antwerpen. Mijn zus en ik doen dit weekendje weg aan mijn ons broertje cadeau voor zijn afstuderen. We willen er dus graag iets bijzonders van maken! Via AirBNB hebben we een mooi appartement op loopafstand van het centrum gehuurd; nu zijn we nog op zoek naar een leuke invulling voor onze dagen.

Eén programma onderdeel ligt al vast: voor donderdagavond hebben we een 'escape room' geboekt. De rest ligt nog open! We hebben natuurlijk wel al wat voorwerk gedaan en een lijstje gemaakt van dingen die we eventueel kunnen gaan doen:

- dagje fietsen (fietsen huren, fietsroute via internet)

- gewoon lekker wandelen door de stad, beetje winkelen, Belgische biertjes drinken op het terras of in de kroeg

- eventueel rondvaart door de haven

- eventueel dagje dierentuin

Maar misschien hebben jullie nog wel andere goede tips of ideeën! We zijn niet heel erg kunst-minded, dus (kunst-)musea zijn niet zo aan ons besteed. Gebouwen bekijken (kathedraal, station, e.d.) doen we vast wel als we erlangs slenteren, maar is ook niet echt een activiteit op zich. Wie weet er nog iets leuks?

Ook tips voor leuke restauarantjes zijn welkom: zowel voor lunch / high tea als voor diner zijn we nog naar iets op zoek! Liefst iets origineels / bijzonders!
Ja de zoo!!!
Internagelaktisch
Kijk even of met Hemelvaart niet alles gesloten is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Volgens Google is het een officiële feestdag en zijn de winkels dicht

Zoo zal wel open zijn
Frankly my dear, I don"t give a damn
@Calvijn, ja op Hemelvaartsdag zal er wel veel dicht zijn inderdaad. Maar dat is niet zo erg, want dan komen we toch pas in de loop van de middag aan. Eerst even settelen in het huisje, dan een hapje eten en 's avonds dus die Escape Room (is al gereserveerd en is dus wel open). En dan hebben we nog drie niet-feestdagen over om te vullen :-)
patatje( frieten op zn vlaams) met eten bij Max op de Groenplaats, daar kom je met oa tram 8 ;

ik heb een tijdje gewoond en gewerkt in Antwerpen..was wel een ervaring

en als je het cs antwerpen nog niet hebt gezien ga ff kijken... zit bij de Zoo

Weet niet of fietsen zo handig is in antwerpen....weinig fietspaden namelijk ,

ga anders lekker met de trAm ( de a wordt uitgesproken als een A en niet als en e )

Zo rond de Groenplaats wandelen dan zit je wel goed , nog ff stukje langs de Schelde..

Weet niet of de Stadstuin in de Leopoldstraat open is...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
ps veel plezier...
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
Antwerpen onder de grond:

http://www.visitantwerpen ... oen-attracties-ruien.html
Net gelezen: http://www.afterdrk.com/a ... paign=antwerp-in-24-hours

http://www.travellab.nl/antwerpen-hotspots/
quote:kerstklok schreef op 04 mei 2015 @ 20:04:

Antwerpen onder de grond:

http://www.visitantwerpen ... oen-attracties-ruien.htmlDit heb ik gedaan en is heel leuk. Maar ik ben wel een bijna-local, dus misschien dat het dan wel net dat beetje interessanter is.
Verder even naar het MAS (Museum aan de Stroom) wandelen, en daar naar de dak voor het geweldige uitzicht. Toegang tot het dak is gratis, wel heel veel roltrappen.
Ik vond het aquarium erg leuk daar. Verder hadden wij een moordspel gedaan door de stad, was ook heel leuk! En we hebben ook een fietstocht gedaan wat ik erg leuk vond. Je ziet de stad net wat anders en je leert wat over de stad
Zondagochtend naar de Vogeltjesmarkt.

Als je naar 'n film wil is de Metropolis bioscoop geweldig.

Jammer dat 't nog niet Pinksteren geweest is, anders had je er de Sanksefoor.

Gebied Grote Markt/Groenplaats vind ik persoonlijk het gezelligst voor terrasjes/resto's. Hoe dichter bij 't station, hoe slechter de buurt. De zoo is overigens wel aardig voor zo'n kleine stads dierentuin.
Shoot first, ask questions later!
t Elfde Gebod is echt 'n kroeg waar je 'n pintje moet gaan drinken. Bijzondere entourage.
Shoot first, ask questions later!
Zaterdag de buitenlandersmarkt doen op de Groenplaats, lekker om 10 uur 's ochtends een cavaatje en oester!
De dierentuin is echt niets aan, vond ik persoonlijk. Het was vies en rommelig.. en ik vond de dieren er niet bepaald gelukkig uit zien..
Aanrader: https://www.velo-antwerpen.be
Leuke straat: Kammenstraat. Leuke winkeltjes en antiek. Op de Meir, nabij de Wapper, fantastische chocoladewinkel.
Deze: http://www.thechocolateline.be
voor het geval je in de buurt bent: Beni Falafel, de latke s met korandersaus zijn

heeemels, en nog kosher ook ; ))

Beni falafel, google it...
Als je van zwemmen en privacy houdt is Lakonia erg leuk. Wel wat prijzig maar je kan er een privé 'eilandje' huren. (lees: eigen zwembadje, relax stoelen, saune, bubbelbad, turks stoombed etc.). Erg leuk en gezellig is onze ervaring.

www.lakonia.be

Daarnaast als je niet te duur uit eten wil is het italiaans restaurant Isola Sarda een aanrader. Lekker eten en niet al te duur. Deze zit aan de Anneessensstraat 35. Echte italianen runnen deze zaak en de pizza worden in de zaak zelf gebakken. Je kunt er erg leuk zitten.

Ook is fietsen huren ook erg leuk en bij lekker weer. Haal een lekker stokbroodje met smeerseltjes in een supermarktje en zoek een leuk parkje uit.

Veel plezier alvast.
Hoge hak of geen hak!!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2016 23:49
Reden: Spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven