Leuke hotels Hong Kong en Sydney

23-08-2008 09:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zover! gisteren m'n RTW ticket bevestigd en de 28ste oktober vertrek ik naar Australië.

Nu heb ik een stop van een paar dagen in Hong Kong en ik ben op zoek naar een leuk en niet te duur hotel op een goede plek van waaruit ik Hong Kong kan verkennen. Ditzelfde geldt voor Sydney. Ik ben daar wel eens 3 dagen geweest, maar toen zat ik buiten het centrum. Het liefste zit ik daar in de buurt van The Rocks, maar dat zal wel duur zijn?

Graag hoor ik jullie ervaringen.

Na Australië doe ik ook Fiji, Los Angeles (San Fransisco? nog niet zeker) en New York aan. Ook hierover zijn alle tips en tricks welkom!
In HK zat ik in een of ander businesshotel op HK-island. Naam kan ik niet zo snel opkomen, maar er zijn daar zoveel hotels en alles is goed bereikbaar dus daar zul je wel uit komen.

Probeer virtualtourist.com 'ns, daar staan altijd veel handige tips voor en door reizigers.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe duur zo'n RTW ticket is en met welke maatschappij je dit doet en hoe lang je wegblijft en of je de data van al je etappes vooraf moet vast leggen of dat dat flexibel is. Lijkt me namelijk ook wel erg gaaf!
Bleeeegh HongKong hahaha...

Ik ben daar toch zo ziek geworden tijdens een 2daagse stopover :D..Pas op met broodjes tonijn haha.

Verder wat elninjoo zegt, zat ook op HK Island. Overal wel goed geregeld daar en anders kan je altijd even beoordelingen op Zoover lezen (alhoewel vaak alleen de gefrustreerden de moeite doen een recensie te schrijven..)...
Ik ga even in mijn geheugen graven voor leuke hotels. Maar kijk alvast eens op www.tripadvisor.com goede reviews van hotels!
@ Elninjoo

Ik heb mijn ticket bij Worldticket Center. Daar was ik ¤2117 kwijt (incl. tax en res.kosten).

Data heb ik vantevoren vastgelegd, dat moet helaas. Je kan wel tussentijds wijzigen, maar daar betaal je dan een X bedrag voor. Ik heb diverse offertes aangevraagd, maar bij de meesten kwam ik uit op ¤2500 t/m ¤2700 euro.

Ik blijf ca. 3 maanden weg, daarna moet ik toch echt weer werken

dit is nu mijn reissschema...(even copy paste)

QF 30 28OCT LONDON LHR - HONGKONG 1225 #0815

QF 88 31OCT HONGKONG - SYDNEY 0920 2135

QF 391 02JAN SYDNEY - FIJI 1355 1855

OPERATED BY AIR PACIFIC LIMITED

QF 3839 12JAN FIJI - LOS ANGELES 2250 1305

OPERATED BY AIR PACIFIC LIMITED

QF 107 16JAN LOS ANGELES - NEW YORK JFK 0850 1650

BA 188 20JAN NEW YORK EWR - LONDON LHR 2050 #0845

# Betekent dat u de volgende dag aankomt

heb er zo'n zin in!
en bedankt alvast voor de tips!
Sydney --> super! Heerlijk vooruitzicht dat je gaat zeg! Ben lichtelijk jaloers op je...

Ik zou het liefst ook in The Rocks zitten, maar inderdaad peperduur. Wij vonden vorig jaar een heel leuk Iers hotelletje aan de rand van Kings Cross. Zeg maar tussen CBD en Kings Cross in. Erg centraal, schoon, ruim en betaalbaar. Het heet O'Malley sHotel. Je moet wel rekening houden met geluid van de pub eronder, maar dat ligt er net aan welke kamer je hebt.

Kings Cross staat bekend als de beruchtere buurt van Sydney. Maar ja, als je Amsterdam gewent bent, dan lach je om Kings Cross.

www.omalleyshotel.com.au/
anoniem_12079 wijzigde dit bericht op 23-08-2008 12:34
Reden: aangevuld
% gewijzigd
Geluk is niet hebben wat je wilt, maar willen wat je hebt.
www.tripadvisor.com

Kan wel eens handig zijn. Ik gebruik het zelf vooral om reviews te lezen wanneer ik een hotel niet ken.

Veel plezier
Ik weet niet wat jij niet te duur vindt?

Ik heb in Hong Kong in hotel Royal Pacific gezeten in Kowloon. Mooi hotel op perfecte locatie. Naast het mooie Kowloonpark en op loopafstand (paar minuten) van de ferry naar HK Island en de kade waar de symphony of lights is. Ene kant hotel ligt aan het water (dus lekker rustig), de andere kant aan een drukke winkelstraat. Heel veel restaurants in de buurt, met eten uit alle windstreken. Voor de beste (maar ook duurdere) kamers kies voor de Tower Wing.
.
Mede dankzij de tips over tripadvisor.com heb ik nu een hotel in Hong Kong (Metropark Hotel Kowloon) en Sydney (Y-Hotel, King's Cross) met over het algemeen goede reviews.

Royal Pacific zag er prachtig uit impala, maar helaas toch echt boven budget.
Ja, tripadvisor is your best friend! Blij dat je geslaagd bent.
.
Ik heb 's 8 weken in een studio gezeten in The Rocks, Harrington Str. Het complex heet The Stafford. Prima locatie - zo'n beetje aan de voet van de brug en veel kamers hebben uitzicht op 't Opera House. Circular Quay en het busstation zijn dus op loopafstand.
Metropark Kowloon is super. Ze leggen je helemaal in de watten en er is een lekker zwembad op het dak. Metrohalte Mong Kok schijnt het dichtste bij te zijn, maar daar is het zo druk (ladies market enzo), dat het sneller lopen is naar de halte die dichter bij Tsim Sha Shui is. Of je neemt de pendelbus van het hotel natuurlijk. Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven