Jongerenwerk
woensdag 6 mei 2015 om 11:27
Hoihoi!
Ik ben dus op het punt gekomen dat ik echt heel graag wil werken. Maar voor de meeste van jullie (oudere) denk ik dat werken echt kut is. Maar goed mijn punt is dus dat ik nog te jong bent ik ben namelijk 14. En ik hoor jullie al denken:' Oh nee he krijgen we weer zo'n puber verhaal.' Maar ik wil echt heel graag werken alleen ik weet niet hoe ik moet zoeken en wat voor werk er momenteel op deze leeftijd beschikbaar is. Aangezien jullie hier meer ervaring hebben dan mij. Dacht ik laat ik dit maar plaatsen!
Groetjes!
Ik ben dus op het punt gekomen dat ik echt heel graag wil werken. Maar voor de meeste van jullie (oudere) denk ik dat werken echt kut is. Maar goed mijn punt is dus dat ik nog te jong bent ik ben namelijk 14. En ik hoor jullie al denken:' Oh nee he krijgen we weer zo'n puber verhaal.' Maar ik wil echt heel graag werken alleen ik weet niet hoe ik moet zoeken en wat voor werk er momenteel op deze leeftijd beschikbaar is. Aangezien jullie hier meer ervaring hebben dan mij. Dacht ik laat ik dit maar plaatsen!
Groetjes!
leer je lessen en maak niet dezelfde fouten
woensdag 6 mei 2015 om 11:32
woensdag 6 mei 2015 om 11:35
woensdag 6 mei 2015 om 11:37
Verboden werkzaamheden
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen niet:
werken in een fabriek;
werken met of in de omgeving van machines;
werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;
dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;
dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;
achter de kassa werken;
vrachtwagens laden of lossen;
zelf kranten bezorgen (helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen mag wel);
werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.
Voor kinderen van 13 en 14 jaar zijn uiteraard ook niet toegestaan:
werkzaamheden die verboden zijn voor jongeren tot 18 jaar;
werkzaamheden die jongeren van 16 en 17 jaar alleen onder deskundig toezicht mogen uitvoeren.
Kinderen van 13 en 14 jaar mogen niet:
werken in een fabriek;
werken met of in de omgeving van machines;
werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;
dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;
dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;
achter de kassa werken;
vrachtwagens laden of lossen;
zelf kranten bezorgen (helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen mag wel);
werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.
Voor kinderen van 13 en 14 jaar zijn uiteraard ook niet toegestaan:
werkzaamheden die verboden zijn voor jongeren tot 18 jaar;
werkzaamheden die jongeren van 16 en 17 jaar alleen onder deskundig toezicht mogen uitvoeren.
woensdag 6 mei 2015 om 11:38
Als 14 jarige mag je nog niet werken (hooguit twee uur per week dacht ik) Wacht tot je 15 ben en zoek een bijbaantje in een winkel (niet dat je op je 15de snel wordt aangenomen...) Ga lekker naar school en zorg voor een diploma waarmee je echt werk kan gaan doen.. Je bent nog te jong om z'n beslissing te maken..Wat zeggen je ouders ervan?
woensdag 6 mei 2015 om 11:52
woensdag 6 mei 2015 om 13:08
Op je opmerking dat werken voor de meeste van ons kut is en op je nick na vind ik je voor een 14-jarige best gemotiveerd en 'volwassen' overkomen.
Natuurlijk zoek je een bijbaantje? Je kunt beginnen met folders bezorgen. Maar tot je 15e zoals hier ook al aangegeven mag je nog vrij weinig werk wir uitvoeren. Maar misschien kun je de buurman helpen in de tuin of de stallen uitmesten van een boer?
Natuurlijk zoek je een bijbaantje? Je kunt beginnen met folders bezorgen. Maar tot je 15e zoals hier ook al aangegeven mag je nog vrij weinig werk wir uitvoeren. Maar misschien kun je de buurman helpen in de tuin of de stallen uitmesten van een boer?