Werk & Studie alle pijlers

Jongerenwerk

06-05-2015 11:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Ik ben dus op het punt gekomen dat ik echt heel graag wil werken. Maar voor de meeste van jullie (oudere) denk ik dat werken echt kut is. Maar goed mijn punt is dus dat ik nog te jong bent ik ben namelijk 14. En ik hoor jullie al denken:' Oh nee he krijgen we weer zo'n puber verhaal.' Maar ik wil echt heel graag werken alleen ik weet niet hoe ik moet zoeken en wat voor werk er momenteel op deze leeftijd beschikbaar is. Aangezien jullie hier meer ervaring hebben dan mij. Dacht ik laat ik dit maar plaatsen!

Groetjes!
leer je lessen en maak niet dezelfde fouten
Weet je dat je hier helemaal niet mag komen als je 14 bent? Daar zijn puberforums voor.

En op je 14e mag je dus niet werken, dan hoor je bezig te zijn met school. Een jaartje wachten nog.
Gelukkig is er in Nederland wel een leerplichtwet.

Waarom wil je gaan werken?

Begin eens met een baan naast je school. Want zonder goede opleiding is het vinden van een leuke/goede baan erg lastig.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je bedoelt gewoon een bijbaantje neem ik aan? Dat lijkt mij niet zo lastig. Ik werkte op mijn 14de achter kassa in een supermarkt en in een hotel. (circa 9 uur per week)
quote:ellka schreef op 06 mei 2015 @ 11:33:

Je bedoelt gewoon een bijbaantje neem ik aan? Dat lijkt mij niet zo lastig. Ik werkte op mijn 14de achter kassa in een supermarkt en in een hotel. (circa 9 uur per week)Je mag voor je 15e bijna niet werken.
Verboden werkzaamheden

Kinderen van 13 en 14 jaar mogen niet:

werken in een fabriek;

werken met of in de omgeving van machines;

werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen;

dingen tillen die zwaarder zijn dan 10 kilo;

dingen duwen of trekken van meer dan 20 kilo;

achter de kassa werken;

vrachtwagens laden of lossen;

zelf kranten bezorgen (helpen bij het verspreiden van folders en huis-aan-huisbladen mag wel);

werken in de horeca als daar alcohol wordt geserveerd.

Voor kinderen van 13 en 14 jaar zijn uiteraard ook niet toegestaan:

werkzaamheden die verboden zijn voor jongeren tot 18 jaar;

werkzaamheden die jongeren van 16 en 17 jaar alleen onder deskundig toezicht mogen uitvoeren.

Het enige wat je op je 14e mag doen, is folders bezorgen, dus dat zou je kunnen gaan doen.
Als 14 jarige mag je nog niet werken (hooguit twee uur per week dacht ik) Wacht tot je 15 ben en zoek een bijbaantje in een winkel (niet dat je op je 15de snel wordt aangenomen...) Ga lekker naar school en zorg voor een diploma waarmee je echt werk kan gaan doen.. Je bent nog te jong om z'n beslissing te maken..Wat zeggen je ouders ervan?
Je moet inderdaad 15 zijn. Vroeger kon je makkelijk ergens in het zwart werken.
Als je 14 bent mag je folders en weekbladen rondbrengen.

Misschien is het handiger om mee te schrijven op het Elle Girl forum of zoiets?
Dus je zoekt een fulltime baan? Leer dan eerst lettertjes lezen in contracten. Zoals de regels van dit forum waar je ongelezen akkoord mee bent gegaan. Als je volwassen wil doen hoort dat er bij.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oppassen, bijles geven, heitje voor karweitje.. dat zijn misschien dingen die je kunt doen wat geld te verdienen.
Huie-tuinwerkzaamheden voor je ouders/opa en oma tegen wat extra zakgeld ?
Op die leeftijd had ik een hand vol oppasadressen en werkte ik soms zwart bij boeren (prei planten etc).

Overigens ben je te jong voor dit forum.
Ik zou wachten tot je 15 bent, dan kun je afwassen, vakken vullen of fruit plukken. Krantjes bezorgen en oppassen mag op deze leeftijd al!
Op je opmerking dat werken voor de meeste van ons kut is en op je nick na vind ik je voor een 14-jarige best gemotiveerd en 'volwassen' overkomen.

Natuurlijk zoek je een bijbaantje? Je kunt beginnen met folders bezorgen. Maar tot je 15e zoals hier ook al aangegeven mag je nog vrij weinig werk wir uitvoeren. Maar misschien kun je de buurman helpen in de tuin of de stallen uitmesten van een boer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven