eind mei naar phuket?

06-05-2015 11:57 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Over twee weken vertrekken we (ik, mijn man en twee kleine kinderen - 3 en 1 jaar) naar Thailand.

De eerste paar dagen zitten we in Bangkok. De vraag is wat daarna te doen.

Ik zit te denken aan phuket, maar het is daar natuurlijk wel regenseizoen.

Het is niet erg als de zon niet de hele dag schijnt, en het af en toe regent.

Als we maar een groot deel van de dag lekker op het strand kunnen hangen (ook al is het bewolkt), en niet de hele dag binnen hoeven te blijven vanwege het weer.

Wie heeft advies/ervaring?

Dankjullie wel!
Waarom ga je in het regenseizoen? Moordende benauwdheid... Lekker voor de kinderen, not..
Rare tijd om naar Thailand te gaan. Thailand is bij uitstek een goede bestemming in de winter. Geen regentijd en je slaat 'n stukje Hollandse winter over. Kun je beter naar Bali vliegen vanuit BKK.
Shoot first, ask questions later!
Phuket is nou niet bepaald het leukste strand of de leukste stad met kinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom Phuket?

Ben je al eerder in Thailand geweest en heb je daar goede ervaring of?

Misschien kun je wat specifieker aangeven wat de vakantiewensen zijn en kunnen mensen meedenken met andere opties?
.
http://www.gezinopreis.nl/eilanden-thai ... -kinderen/
Koh Phangan, Koh Samui en Koh Tao

Deze drie eilanden in het zuiden van Thailand liggen aan de oostkust. Dit betekent dat deze eilanden in onze zomermaanden klimaattechnisch gezien een zonzekerdere optie zijn dan de eilanden aan de westkant. Elke eiland heeft zo haar eigen aantrekkingskracht. Koh Tao is het kleinste van de drie eilanden en staat bekend als goede en goedkope plek om je duikbrevet te halen. Er komen hier dan ook veel budgetreizigers. Het eiland heeft enkele rustige stranden die ook in de smaak vallen bij gezinnen.

Koh Phagnan is beroemd vanwege de maandelijkse full-moon parties wat een van de grootste feesten in Azië is. Maar ook daarbuiten zijn er altijd mogelijkheden om te feesten. De oostkust waar de meeste parties plaatsvinden is niet de meest geschikte omgeving voor kinderen. Het eiland heeft ook nog een veel rustigere zuidkant. Hier zijn diverse kleinere stranden vaak met een of enkele hotels. Prijzen zijn redelijk, het strand loopt rustig af en vaak is er een zwembad aanwezig. Het voordeel hier is dat er meer te doen is naast duiken of snorkelen dan op Koh Tao.

Koh Samui tot slot is de grootste en het meest toeristische van de eilanden. Het is wat duurder dan de andere twee eilanden en heeft veel luxe en midrange accommodatie. Voor jonge kinderen staan de stranden van Bo Phut en Mae Nam goed bekend vanwege de rustige zee. Je kunt op Koh Samui ook rijden op een olifant in het binnenland of bezoek bijvoorbeeld de vlindertuinen. Bekijk de website Koh Samui voor een overzicht.

Phuket

Voor Nederlandse gezinnen is het schiereiland Phuket aan de westkust een populaire bestemming. Eén van de redenen hiervoor is dat je rechtstreeks kunt vliegen op Phuket. Alhoewel er genoeg mooie en kindvriendelijke resorts te vinden zijn in de regio is het in onze ogen te weinig authentiek. Heb je echter maar beperkt de tijd dat zit je hier echt niet verkeerd. Bovendien kan je hier makkelijk producten zoals luiers en babyvoeding krijgen

Krabi & Ao Nang

Krabi is een drukke plaats in het zuiden van Thailand aan de westkust. In onze zomermaanden kan het hier veel regenen. Rondom Krabi zijn diverse stranden. Het drukste strand dat van Ao Nang is makkelijk met een Tuk-Tuk bereikbaar. Vanaf Krabi ben je met de boot ook zo bij de diverse stranden op het Railey schiereiland. De krijtrotsen hier geven het strand een prachtige uitstraling. Oudere kinderen kunnen hier goed kajakken, snorkelen of rotsklimmen. thailandstrandenmetkids02

Koh Lanta

Het eiland Thailand Koh Lanta begint een internationale naam te krijgen als fijn familie eiland. De reden hiervan is onder andere de twee Zweedse basisscholen op Koh Lanta . Hierdoor is er een stabiele expat community met kids. Veel bungalows op Ko Lanta zijn erg familievriendelijk. Van de diverse stranden op het eiland heeft Klong Dao de rustigste zee. Het brede strand is fijn voor kinderen. Snorkelen voor de kust is niet zo geweldig maar er worden diverse snorkeltours aangeboden naar verder op gelegen eilanden. Koh Lanta is groot genoeg om afwisseling te bieden van het zon en zee dagritme. Je kunt een tocht maken op olifanten en diverse grotten bezoeken.

Hua Hin

Geen eiland maar wel een strandbestemming in Thailand die in opkomst is bij westerse families. Onder Thai was het al lang een bekende familiestrandbestemming. Hua Hin is makkelijk en snel bereikbaar vanaf Bangkok. Bovendien loopt de zee langzaam af waardoor kleine kinderen hier veilig kunnen spelen. Hua Hin heeft veel hoogbouw en daarom wellicht niet de uitstraling die je verwacht van een Thais bounty strand. Aan de andere kant is het wel makkelijk om je kinderen hier bezig te houden met opties zoals karten, indoor speeltuinen en watersport activiteiten.

Koh Chang

Ko Chang aan de oostkunst van Thailand is een goed eiland om te bezoeken wanneer je niet te ver wilt reizen vanaf Thailand of onderweg bent met kinderen naar Cambodja. In onze zomermaanden krijgt het eiland jammer genoeg vaak veel regen. Het eiland, en de stranden zijn erg mooi en ook het binnenland is zeker de moeite waard. Zo kan je hier terecht om in een natuurlijke setting te badderen met olifanten. Vanwege de grote van het eiland zijn er ook veel dingen te doen voor kinderen, denk aan kajakken, paintballen of watervallen bezoeken. Er is de afgelopen jaren vollop bijgebouwd en er zijn diverse familievriendelijke opties. Hoe verder van de pier je komt hoe rustiger de stranden worden en hoe minder faciliteiten.
http://www.thailandblog.n ... ooiste-stranden-thailand/

Phuket
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2015 @ 13:03:

[img]http://west-balaton.hu/wp-content/galle ... and-10.jpg[/img]

[img]http://www.online-reisefuehrer.com/bild ... patong.jpg[/img]

[img]http://www.bugbog.com/images/beaches/Th ... -beach.jpg[/img]

[img]http://i.ytimg.com/vi/G7bLdMEHM9I/maxresdefault.jpg[/img]

Phuket

Brrrr!!!

Dan is Ko Samui 'n héél stuk ongerepter!

Dit was mijn uitzicht vanaf het hotelzwembad:

http://media-cdn.tripadvi ... an-haad-ngam-boutique.jpg

http://static.asiawebdire ... 11/image/baanhaadngam.jpg
Phuket is één groot bordeel.
http://www.vakantie-met-k ... hailand-met-kinderen.html
Dank voor jullie reacties tot zover.

We zijn een paar jaar geleden ook naar thailand geweest en vonden dat heel erg leuk.

En ik denk dat het met kinderen ook leuk is, mits je het rustig aan doet, en ergens zit met voldoende faciliteiten.

Al vind ik het ook wel spannend hoe het gaat uitpakken hoor.

Wat we willen:

combi van rust en iets doen. Zeg maar één activiteit per dag en verder relaxen of aanrommelen op strand of bij het zwembad.

Kinderen doen middagslaapje dus daar moeten we rekening mee houden.

En verder: lekker eten, veel buiten zijn.

We hebben zelf al naar eilanden gekeken, en ko samui/ ko tao zijn de meest zonzekere opties. Maar tickets kosten flink wat meer dan een ticket ergens anders heen. Dus vandaar de vraag over Phuket.

Mochten andere strandbestemmingen eind mei nou echt geen goed idee zijn, gaan we alsnog naar ko samui denk ik.
Ko Samui is ook te bereiken met trein en ferry als je het echt goedkoop wil. Of Airasia in combinatie met ferry, da's ook niet erg duur.
quote:redbuIIetje schreef op 06 mei 2015 @ 14:21:

Ko Samui is ook te bereiken met trein en ferry als je het echt goedkoop wil. Of Airasia in combinatie met ferry, da's ook niet erg duur.

klopt redbulletje, maar dat is wel weer een lange trip voor de kinderen.

Maar ik zal er nog eens naar kijken.
Zelf vloog ik met Bangkok Airways, slechts 'n uurtje vliegen rechtstreeks. Maar dat is wel duurder dan Air Asia.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2015 @ 13:07:

Phuket is één groot bordeel.Dat heb ik zeker ervaren op Phuket. We waren daar een paar dagen omdat we een ticket naar Phuket hadden. Maar wat een gedoe met die hoeren-business. Moet je eens met mannen alleen op stap gaan, zijn ze niet van je af te slaan. En dat tippelen gebeurde overal; in de kroegen zeker, maar ook in de tuk-tuk, in de bank etc. Echt vervelend. Later zijn we gaan eiland-hoppen; Koh-Tao, Ko-Samui, Koh-paghnang, Krabi. Dat was echt heerlijk daar.
Krabi is ook fijn en rustiger!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2015 @ 13:07:

Phuket is één groot bordeel.

Waar van Google heb je dit geplukt?

Phuket is erg toeristisch, vooral veel Russen tegenwoordig. Bordeel ligt geloof ik ergens bij Patong Beach/ Bangla Road? Verder kan Phuket nog erg mooi zijn als je een beetje verder kijkt dan jouw neus lang is.

Niet mijn favoriete bestemming trouwens, maar erg kort door de bocht om te zeggen dat het een groot bordeel is.
quote:qstix schreef op 08 mei 2015 @ 05:56:

[...]

Waar van Google heb je dit geplukt?

Phuket is erg toeristisch, vooral veel Russen tegenwoordig. Bordeel ligt geloof ik ergens bij Patong Beach/ Bangla Road? Verder kan Phuket nog erg mooi zijn als je een beetje verder kijkt dan jouw neus lang is.

Niet mijn favoriete bestemming trouwens, maar erg kort door de bocht om te zeggen dat het een groot bordeel is.Ik ben er zelf weleens geweest en dan zal het aan mij liggen, ook best, maar ik vond het een grote hoerenkast.
Alleen Patong is een hoerenkast en Russenparadijs. De rest van Phuket is best mooi tot heel mooi en rustig. De zuidkant (Rawai beach) en zuidwestkant (kata noi) zijn mooi en rustig, net als de stranden in het noordwesten boven Patong.

Anders is Kao Lak ook nog een goeie optie.

Koh Samui is ook echt niet hoer(enloper)vrij hoor. Zitten er genoeg in Chaweng. Als je naar de eilanden zou willen zou ik voor Phangan kiezen.
En qua regentijd, soms heb je pech, soms niet. Ben 1x in oktober op Phuket geweest en had alleen maar regen en een keer in juli en had een buitje per dag.
Bedankt voor jullie reacties.

We hebben de knoop doorgehakt en gaan naar Phuket. Kamala beach, schijnt erg geschikt te zijn voor gezinnen, weg van alle drukte en dubieus volk.

Nu maar hopen dat het mooi weer wordt, zoals mayou aangeeft blijft dat een beetje een gok.

Maar dan nog is het in elk geval lekker warm, en gelukkig hebben we een groot appartement geboekt, wel zo fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven