apotheekergenissen
woensdag 6 mei 2015 om 22:21
Ik weet het , er zijn ergere dingen...
Maar ik vind het toch irritant
Maandagmorgen via een tel bandje herhalingsrecepten aangevraagd.Hoop gedoe met lange nummers intypen!
Volgens het bandje kon je de volgende werkdag na 15 uur de medicijnen ophalen.
Gezien dat 5 mei er ook nog tussen valt, heb ik al een dag langer gewacht met ophalen
Omdat ik nog naar apotheek moet omfietsen krijg ik een natte broek ook nog.
Kom ik daar aan, zegt de baliemedewerkster dat het herhaalmedicijnen zijn, die worden verdeeld door een robot en ik moet de volgende dag maar weer komen.
Waarom moet ik altijd zo lang wachten en even snel naar de apotheek is er ook niet bij.
Moet er altijd minstens 10 minuten op wachten.., meestal langer.
Je zal maar eens dringends iets nodig hebben van de apotheek zeg..
Maar ik vind het toch irritant
Maandagmorgen via een tel bandje herhalingsrecepten aangevraagd.Hoop gedoe met lange nummers intypen!
Volgens het bandje kon je de volgende werkdag na 15 uur de medicijnen ophalen.
Gezien dat 5 mei er ook nog tussen valt, heb ik al een dag langer gewacht met ophalen
Omdat ik nog naar apotheek moet omfietsen krijg ik een natte broek ook nog.
Kom ik daar aan, zegt de baliemedewerkster dat het herhaalmedicijnen zijn, die worden verdeeld door een robot en ik moet de volgende dag maar weer komen.
Waarom moet ik altijd zo lang wachten en even snel naar de apotheek is er ook niet bij.
Moet er altijd minstens 10 minuten op wachten.., meestal langer.
Je zal maar eens dringends iets nodig hebben van de apotheek zeg..
woensdag 6 mei 2015 om 22:29
Oh de apotheek is inderdaad afschuwelijk! Vaak genoeg dat wordt beloofd dat ik het op een bepaalde dag kan afhalen, hebben ze het niet. Of je komt met je recept en ze hebben het weer niet.
Verder werken ze daar traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en als ik daar kom met mijn recept en ze hebben de medicijnen voor de verandering wel moeten ze het nog altijd 'klaarmaken' dus na een half uur gewacht te hebben sta je alsnog een kwartier aan de balie.
Laatst had de apotheek een fout gemaakt en kon ik drie kwartier wachten aan de balie. Het is er ook altijd stampvol en ze hebben het minimale aantal balies open.
En dan nog de mensen die er komen. Sommigen denken echt dat de balie een gezellig theekransje is en blijven heel lang kletsen. ZO irritant! Ik haat de apotheek. Het is ook een eind uit de richting dus dat werkt ook al niet echt in het voordeel. Had er 1 dichtbij maar die is opgeheven, grrrrr...
Verder werken ze daar traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag en als ik daar kom met mijn recept en ze hebben de medicijnen voor de verandering wel moeten ze het nog altijd 'klaarmaken' dus na een half uur gewacht te hebben sta je alsnog een kwartier aan de balie.
Laatst had de apotheek een fout gemaakt en kon ik drie kwartier wachten aan de balie. Het is er ook altijd stampvol en ze hebben het minimale aantal balies open.
En dan nog de mensen die er komen. Sommigen denken echt dat de balie een gezellig theekransje is en blijven heel lang kletsen. ZO irritant! Ik haat de apotheek. Het is ook een eind uit de richting dus dat werkt ook al niet echt in het voordeel. Had er 1 dichtbij maar die is opgeheven, grrrrr...
woensdag 6 mei 2015 om 22:29
Ik kan er ook een boek over volschrijven. Zo frustrerend! Altijd ellenlange rijen (10 min valt nog mee) en 9 van de 10x is er weer iets 'mis' gegaan. Laatst ook weer, had ik 20 min zitten wachten, krijg ik het volgende: "ik heb geen recept ontvangen" "nou, ik heb hem toch echt eergisteren al doorgebeld" "oh, ik zie het ook in de computer, maar het is nog niet klaargemaakt". Ik heb die vriendelijke dame zo lang aangestaard tot ze zich helemaal zelf bedacht dat ze het recept dan nu alsnog maar eens bij elkaar moest gaan rapen... Ik probeer me er maar bij neer te leggen dat het wel nooit soepel zal gaan daar, maar het blijft frustrerend!
Keep on dreaming!
woensdag 6 mei 2015 om 22:30
Wij hebben één apotheek dus veel valt er niet te kiezen. Ja ik moet wel eens lang wachten want het is er altijd druk. Zeker tijdens de spreekuren van de huisartsen is het een komen en gaan. Lang wachten ja... maar traag nee. Bij ons lopen de dames (enkel dames) zich de benen uit het lijf om ons zo snel mogelijk te helpen. Ik sta er altijd weer versteld van hoe klantvriendelijk ze blijven en meedenken ook al is het stikdruk.
Hulde voor de apothekersassisten bij ons...
Hulde voor de apothekersassisten bij ons...
woensdag 6 mei 2015 om 22:32
Gewoon tegen sluitingstijd gaan, of 's morgens heel vroeg. Dan is er niemand, ze zijn nog niet/ niet meer druk met andere zaken en je bent zo geholpen. Tenminste: zo gaat het hier. Overdag zorg ik wel dat ik absoluut niet in de apotheek kom. Je zit zo een half uur of langer te wachten voor een simpel receptje.
woensdag 6 mei 2015 om 22:33
woensdag 6 mei 2015 om 22:35
quote:rosings schreef op 06 mei 2015 @ 22:33:
Dat je elke drie maanden een hele berg aan medicatie op moet halen, dat dat 2 weken van te voren wordt doorgegeven... En dat ze dan nog een (vrij standaard) medicijn 'niet op voorraad' hadden.... DAAROM was het ook twee weken van te voren doorgegeven.... zodat je het zou bestellen!De meeste medicijnen hebben ze niet op voorraad
Dat je elke drie maanden een hele berg aan medicatie op moet halen, dat dat 2 weken van te voren wordt doorgegeven... En dat ze dan nog een (vrij standaard) medicijn 'niet op voorraad' hadden.... DAAROM was het ook twee weken van te voren doorgegeven.... zodat je het zou bestellen!De meeste medicijnen hebben ze niet op voorraad
woensdag 6 mei 2015 om 22:36
Mijn zoon heeft eens NA het afhalen van een tas met 7 (!!!) soorten anti-epileptica 30 minuten aan de tafel bij de apotheek gezeten met de ene partieel complexe aanval na de andere. Hij heeft er met moeite zelf wat pufjes noodmedicatie genomen, maar het stopte niet. Op een gegeven moment kwam er wel een medewerkster vragen of hij op iemand wachtte, maar toen hij niet snel genoeg antwoordde, dacht ze dat hij niet kon praten en liep ze weer weg.
Uiteindelijk wist hij mij te smsen en ben ik erheen geraced. WOEST dat ik was!
Uiteindelijk wist hij mij te smsen en ben ik erheen geraced. WOEST dat ik was!
woensdag 6 mei 2015 om 22:36
Ik vind het feit dat ze elke keer voor jan lul naast de 6 euro adminkosten ook extra kosten rekenen. Bv voor nieuw medicijn. Nee hoor dat medicijn heb ik al langer alleen nu even een hogere dosis en soms een lagere dosis... ligt aan de bloeduitslagen.
Dus 6 euro extra voor nieuw medicijn, wat het niet is. . dan krijg je die wat hogere dosis mee voor 2 weken want ja zonde als het niet werkt. en dan krijg je een herhaal recept mee, kassa weer 6 euro.
Medicatie uitleg waar ik niet om heb gevraagd weer 9 euro.
Toch elke keer de goedkope merkloze variant willen geven terwijl er duidelijk op het recept staat dat de dokter mij dat medicijn met een reden voorschrijft. Van ander medicijn heb ik de merkloze variant, geen probleem. maar wel bij dat medicijn.
Oftewel, ik ga op zoek naar een andere apotheek.
Dus 6 euro extra voor nieuw medicijn, wat het niet is. . dan krijg je die wat hogere dosis mee voor 2 weken want ja zonde als het niet werkt. en dan krijg je een herhaal recept mee, kassa weer 6 euro.
Medicatie uitleg waar ik niet om heb gevraagd weer 9 euro.
Toch elke keer de goedkope merkloze variant willen geven terwijl er duidelijk op het recept staat dat de dokter mij dat medicijn met een reden voorschrijft. Van ander medicijn heb ik de merkloze variant, geen probleem. maar wel bij dat medicijn.
Oftewel, ik ga op zoek naar een andere apotheek.
woensdag 6 mei 2015 om 22:39
En deze:
Ik: Dag, ik kom mijn herhaalrecept ophalen 'Rosings' is de naam
Zij: Oh daar is mijn collega net mee bezig! (ik kwam net binnen helderziend soms?)
Ik: Nee, dat denk ik niet die meneer *wijst* heet ook 'Rosings' we horen niet bij elkaar.
Zij: Maar mijn collega is nu bezig voor 'Rosings'.
Ik: je collega is bezig voor MENEER Rosings... Ik ben MEVROUW Rosings (eerste keer ooit dat ik naar mezelf refereerde als 'mevrouw rosings'.
Zij: ik vraag het even aan mijn collega.
Ik: ....
Collega: Ik ben al bezig voor Rosings hoor! *van achter geroepen*
Ik: Ik kom voor medicijn xxxxxx dat als automatisch herhaalrecept is besteld en dat is vast niet hetzelfde als voor MENEER Rosings die ik helemaal niet ken....
Zij: ohhhhh u bent niet dezelfde....
Ik: Joh.
Ik ga er maar vanuit dat ze zorgen om iets belangrijks aan d'r hoofd had ofzo. Jeetje wat een soap was dat zeg.
Zij: Oh daar is mijn collega net mee bezig! (ik kwam net binnen helderziend soms?)
Ik: Nee, dat denk ik niet die meneer *wijst* heet ook 'Rosings' we horen niet bij elkaar.
Ik: je collega is bezig voor MENEER Rosings... Ik ben MEVROUW Rosings (eerste keer ooit dat ik naar mezelf refereerde als 'mevrouw rosings'.
Ik: Ik kom voor medicijn xxxxxx dat als automatisch herhaalrecept is besteld en dat is vast niet hetzelfde als voor MENEER Rosings die ik helemaal niet ken....
Ik ga er maar vanuit dat ze zorgen om iets belangrijks aan d'r hoofd had ofzo. Jeetje wat een soap was dat zeg.
woensdag 6 mei 2015 om 22:39
Dochter moet een lange antibioticakuur volgen. Krijg ik voor anderhalve dag mee, de rest moet ik daarna ophalen.
Tegenwoordig krijg je ook zelden of nooit ( zoals deze week dus) een maatbekertje om goed af te passen. Nee mag ik met een soort spuit de AB aftappen uit een flesje waar vervolgens die spuit niet in past.
Wat ik ook vaker dan vroeger tgenkom is (althans mijn indruk)mdat iets niet op voorraad is. En dan woon ik nog in een stad waar je uit kunt wijken naar een andere apotheek.
Lange lange wachttijden ( een uur is vrij gewoon hier) beperkt aantal stoelen, regelmatig wordt er nog gebeld naar de arts voor overleg over dosis, vorm van medicatie (op zich prima, maar tot nu toe is altijd het recept van de arts aangehouden).
Pluspunt: dochter kreeg een Disney vijfkleurenpen toen het wachten wel heel lang duurde!
Tegenwoordig krijg je ook zelden of nooit ( zoals deze week dus) een maatbekertje om goed af te passen. Nee mag ik met een soort spuit de AB aftappen uit een flesje waar vervolgens die spuit niet in past.
Wat ik ook vaker dan vroeger tgenkom is (althans mijn indruk)mdat iets niet op voorraad is. En dan woon ik nog in een stad waar je uit kunt wijken naar een andere apotheek.
Lange lange wachttijden ( een uur is vrij gewoon hier) beperkt aantal stoelen, regelmatig wordt er nog gebeld naar de arts voor overleg over dosis, vorm van medicatie (op zich prima, maar tot nu toe is altijd het recept van de arts aangehouden).
Pluspunt: dochter kreeg een Disney vijfkleurenpen toen het wachten wel heel lang duurde!
De toekomst is niet meer wat het was
woensdag 6 mei 2015 om 22:40
Oh ja, ik heb ook de pest aan de apotheek hier, en ik heb er eigenlijk nauwelijks mee te maken. Ik gebruik (gelukkig) alleen anticonceptie, en bij m'n oude apotheek kon ik gewoon binnenlopen en drie doosjes meekrijgen. Bij de nieuwe moest ik ook eerst bellen, want wat ze op voorraad hebben is voor noodgevallen. En dan mag ik het bij doordeweeks tijdens kantoortijden ophalen, heel handig als je fulltime werkt en een uur reistijd hebt. En oh god, de rijen. Niemand wil daar zijn, en toch is het er druk. Nu bestel ik m'n pillen via m'n zorgverzekeraar. Is stukken goedkoper ook, en krijg gelijk 6 doosjes.
woensdag 6 mei 2015 om 22:42
quote:bootje_op_de_golven schreef op 06 mei 2015 @ 22:41:
O, en die receptkosten is inmiddels echt te uitgekauwd. Die betaalt iedereen al jaren, maar nu het apart op de bon moet staan zeikt iedereen ineens om het hardst.Ik ben het met je eens. En als je dan soms hoort hoe mensen tekeer gaan tegen de assistentes over dit bedragje, echt schandalig.
O, en die receptkosten is inmiddels echt te uitgekauwd. Die betaalt iedereen al jaren, maar nu het apart op de bon moet staan zeikt iedereen ineens om het hardst.Ik ben het met je eens. En als je dan soms hoort hoe mensen tekeer gaan tegen de assistentes over dit bedragje, echt schandalig.
woensdag 6 mei 2015 om 22:43
O, en die receptkosten is inmiddels echt te uitgekauwd. Die betaalt iedereen al jaren, maar nu het apart op de bon moet staan zeikt iedereen ineens om het hardst.Als ze het 'personeelkosten anders kan het niet lijen open te zijn' zouden noemen zou iedereen het beter accepteren dat zo'n kulsmoesje als je geen eens uitleg hebt gehad of nodig hebt.
O, en die receptkosten is inmiddels echt te uitgekauwd. Die betaalt iedereen al jaren, maar nu het apart op de bon moet staan zeikt iedereen ineens om het hardst.Als ze het 'personeelkosten anders kan het niet lijen open te zijn' zouden noemen zou iedereen het beter accepteren dat zo'n kulsmoesje als je geen eens uitleg hebt gehad of nodig hebt.
O, en die receptkosten is inmiddels echt te uitgekauwd. Die betaalt iedereen al jaren, maar nu het apart op de bon moet staan zeikt iedereen ineens om het hardst.De kosten voor een recept zijn het probleem niet wel dat ze kosten boeken die niet nodig zijn of niet kloppen. Mijn verzekeraar heeft al 2x kosten terug gedraaid omdat ze eigenlijk fraude aan het plegen waren.
O, en die receptkosten is inmiddels echt te uitgekauwd. Die betaalt iedereen al jaren, maar nu het apart op de bon moet staan zeikt iedereen ineens om het hardst.De kosten voor een recept zijn het probleem niet wel dat ze kosten boeken die niet nodig zijn of niet kloppen. Mijn verzekeraar heeft al 2x kosten terug gedraaid omdat ze eigenlijk fraude aan het plegen waren.
quote:rosings schreef op 06 mei 2015 @ 22:39:
En deze:
Ik ga er maar vanuit dat ze zorgen om iets belangrijks aan d'r hoofd had ofzo. Jeetje wat een soap was dat zeg. die had het buskruit duidelijk niet uitgevonden.
En deze:
Ik ga er maar vanuit dat ze zorgen om iets belangrijks aan d'r hoofd had ofzo. Jeetje wat een soap was dat zeg. die had het buskruit duidelijk niet uitgevonden.