Opbouw Lexapro
zaterdag 9 mei 2015 om 10:23
Ik ben 3 weken geleden begonnen met het opbouwen van Lexapro druppels. Nu zit ik al bijna 2 weken op 5 mg = 5 druppels. Sinds ik Lexapro neem heb ik vaker last van nachtmerries en veel dromen. Gisteren kreeg ik weer een flinke paniekaanval, waarbij ik denk, de lexapro zal wel bij mij niet aanslaan of ik krijg nog meer nachtmerries als ik opbouw.
Ik slik het tegen depressies en een gegeneraliseerde angststoornis. De laatste tijd is het zo erg dat ik bij elke angstaanval/paniekaanval al snel denk dat alles hopeloos is en niks me gaat helpen.
Wie heeft dit ook meegemaakt en is toen de AD alsnog gaan werken?
Ik slik het tegen depressies en een gegeneraliseerde angststoornis. De laatste tijd is het zo erg dat ik bij elke angstaanval/paniekaanval al snel denk dat alles hopeloos is en niks me gaat helpen.
Wie heeft dit ook meegemaakt en is toen de AD alsnog gaan werken?
zaterdag 9 mei 2015 om 10:26
5mg is echt heel laag.
Ik slik 5/8x die dosis in tabletvorm en dat is ook niet bizar hoog.
Ik ken nachtmerries niet als bijwerking.
Wel kan het nog een week of 3 duren, als het goed is staat er duidelijk in de bijsluiter dat het 6 weken kan duren.
Mijn start dosis was 10 mg en onderhoudsdosis is 20 mg. helpt dat niet gaan we tijdelijk nog hoger.
Snap niet zo goed waarom ze je zo'n uberlage dosis geven.
Ik slik 5/8x die dosis in tabletvorm en dat is ook niet bizar hoog.
Ik ken nachtmerries niet als bijwerking.
Wel kan het nog een week of 3 duren, als het goed is staat er duidelijk in de bijsluiter dat het 6 weken kan duren.
Mijn start dosis was 10 mg en onderhoudsdosis is 20 mg. helpt dat niet gaan we tijdelijk nog hoger.
Snap niet zo goed waarom ze je zo'n uberlage dosis geven.
zaterdag 9 mei 2015 om 10:44
Gisteren heb ik nog met de psychiater gebeld en misschien was het beter om op een ander middel over te stappen, maar ik vind dat zelf nog te vroeg en wil nog zeker 2 weken doorzetten, omdat ik van Lexapro positieve ervaringen heb gehoord. De psychiater dacht misschien nog aan valdoxan, maar omdat bij mij de angststoornis toch echt het grootste probleem is, want door de enorme angst en bezorgdheid wordt ik depressief, denk ik dat een ssri het beste middel is. Waarschijnlijk is het beter om op te bouwen naar 10 mg.
Volgens de psychiater stond het wel in de boeken dat veel dromen en/of nachtmerries een bijwerking kan zijn, maar ze had het nog niet eerder gehoord van de patiënten.
Volgens de psychiater stond het wel in de boeken dat veel dromen en/of nachtmerries een bijwerking kan zijn, maar ze had het nog niet eerder gehoord van de patiënten.
zaterdag 9 mei 2015 om 13:21
anoniempje, hoeveel mg slik jij?
Het feit dat ik nog zo in paniek kan schieten voor het feit dat ik een aantal nachtmerries heb gehad, daar maak ik me ook zorgen om. Volgens mij is 5 mg te laag voor mijn heftige angst en paniek. Maar de psychiater zei dat ik misschien een druppel minder moest gaan gebruiken en dus naar 3 of 4 mg.
Maar als 5 mg al niet helpt bij mijn angst, dan lijkt mij nog minder dus helemaal geen optie. Dus ik heb besloten om elke 2 dagen weer een druppel omhoog te gaan, tot 10 mg. En dan altijd meteen die gedachte dat niks mij gaat helpen en alles hopeloos is, wordt je ook moedeloos van
Gelukkig bestaat oxazepam om je door de ergste paniek heen te helpen. Alleen dat kan niet te lang genomen worden.
Het feit dat ik nog zo in paniek kan schieten voor het feit dat ik een aantal nachtmerries heb gehad, daar maak ik me ook zorgen om. Volgens mij is 5 mg te laag voor mijn heftige angst en paniek. Maar de psychiater zei dat ik misschien een druppel minder moest gaan gebruiken en dus naar 3 of 4 mg.
Maar als 5 mg al niet helpt bij mijn angst, dan lijkt mij nog minder dus helemaal geen optie. Dus ik heb besloten om elke 2 dagen weer een druppel omhoog te gaan, tot 10 mg. En dan altijd meteen die gedachte dat niks mij gaat helpen en alles hopeloos is, wordt je ook moedeloos van
Gelukkig bestaat oxazepam om je door de ergste paniek heen te helpen. Alleen dat kan niet te lang genomen worden.