Chronisch slaapprobleem

28-07-2014 17:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege over mijn grenzen gegaan, kon ik vanaf eind jan niet meer slapen. Begonnen met slaappillen, maar was eigenlijk tegen medicatie, dus hielp niet echt. Ook mirtazipine gehad, daarna orthomoleculair therapeut en oa 5 htp en melatonine geprobeerd. Inmiddels 5 maanden thuis, want werken gaat haast niet meer. Inmiddels van alle pillen af, gebruik alleen magnesium, en slaap af en toe op eigen kracht! Maar het wisselt sterk, en na weer een slapeloze nacht zie ik het af en toe niet meer goed komen. Gemiddeld slaap ik 2 nachten niet, 3 nachten een uur of 4 en 2 nachten een uur of 6. Ik wil weer reintegreren maar de slaapcontinuiteit krijg ik er maar niet in, en heb te weinig enrgie. Heb alle tips mbt slaaphygiene, zelfde tijd naar bed/ opstaan al toegepast, proberen loslaten, maar helpt allemaal beperkt. Heeft iemand een dergelijke ervaring en hoe ben je uit deze vicieuze cirkel geraakt?
Ik slik ook de helft van de laagste dosis seroquel n.a.v. insomnia na burnout. De eerste week of 2 ben je inderdaad ´s ochtends wel wat suf maar inmiddels voel ik me er prima bij. Het kan echt wel even duren voor je stresshormonen weer normaliseren en tot die tijd amper slapen, helpt je volgens mij ook niet in je herstel.

En wat Moonlight al zegt, kijk wel een beetje uit met intensief sporten bij een burnout, dat kan je adrenaline juist ook omhoog jagen en je lichaam kan niet alles aan! Luister goed naar je lichaam. Na 8 maanden rijd ik paard, wandel en zwem ik, maar cardio waag ik me nog niet aan.
Misschien is het overbodig om te zeggen.. maar blijf het voorlopig op eigen kracht proberen..

Ik heb samenhangende met mijn ziekte, een enorm slaapstoornis. Als sinds mn vroege kinderjaren slaap ik slecht. Nachten wakker liggen... een paar uur slapen en dan weer nachten wakker zijn.

Bij mij heeft dat uiteindelijk tot een benzo verslaving geleid, inclusief afkicken in een kliniek.

Ik gebruik nu omdat we echt alles al geprobeerd hebben, nozinan. Officieel is dat een anti psychotica maar ik krijg het in een lage dosering om te kunnen slapen. Het heeft een aantal vervelende bijwerkingen, veel hoofdpijn en ik start heel langzaam op smorgens, moeite met wakker worden.

Desondanks ben ik er blij mee omdat het alternatief me gesloopt heeft.

ik hoop dat het voor jou anders loopt.. uiteindelijk zijn medicijnen funest voor je lichaam.

Gezien het bij jou relatief gezien nog maar kort aan de gang is, denk ik dat je door rust te nemen al ver komt. Ik vermoed dat je veel piekert. Dit kan je ook bespreekbaar maken met de dokter. Probeer eens te lezen voor het slapen gaan, een slaapthee, iets warms in je buik slaapt lekkerder, valeriaan.

Als je weer eens niet kunt slapen ga er dan een kwartiertje uit, maar dan ook echt even naar een andere ruimte toe. Beneden even wat drinken bijvoorbeeld. Als het aan het piekeren ligt moet je echt gaan kijken wat je hier aan kunt doen, wellicht mindfullnes zoals eerder hier geopperd. Zorg dat je niet in een vicieuze circel raakt.. mij heeft het bijna mn leven gekost.

Heel veel sterkte hier mee!
Wat gebeurt er als je eens goed op stap gaat? Flink aan de borrel en dan door tot de late uurtjes. Slaap je dan ook niet?
Men denkt vaak dat alcohol bevoordelijk is voor de slaap, echter is dat het niet. Je slaap is niet herstellen, onrustig en licht. Ik zou dit zeker niet adviseren aan iemand met slaap problemen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven