moederdag zonder moeder.
zaterdag 9 mei 2015 om 17:55
Morgen is het weer moederdag. Voor mij wordt het alweer de 4de moederdag zonder mijn lieve mams. 8 januari 2012 is ze onverwachts overleden op 46 jarige leeftijd. Het is toch een rare dag en je denkt er dan toch veel aan. Ik hoor mensen wel eens zeggen wat een onzin moederdag enzo...maar wees blij als je haar nog hebt. Ik zet morgen een bloemetje bij haar neer. Zijn hier meer mensen zonder moeder die haar ook zo missen deze dag?
zaterdag 9 mei 2015 om 18:10
Mijn moeder is overleden toen ik 16 was, dat is inmiddels al zo'n tijd geleden dat het voor mij 'normaal' is om geen moeder meer te hebben.
Mijn schoonmoeder is 5 jaar geleden overleden.
Ik mis niet eens zozeer mijn moeder, als wel een oma voor mijn dochter.
Voor jou is het pas relatief kort geleden dat je moeder is overleden, dus ik kan me goed voorstellen dat het op dergelijke dagen extra moeilijk is!
Sterkte
Mijn schoonmoeder is 5 jaar geleden overleden.
Ik mis niet eens zozeer mijn moeder, als wel een oma voor mijn dochter.
Voor jou is het pas relatief kort geleden dat je moeder is overleden, dus ik kan me goed voorstellen dat het op dergelijke dagen extra moeilijk is!
Sterkte
zaterdag 9 mei 2015 om 18:10
Ik mis mijn moeder, elke dag. Eigenlijk niet op een specifieke dag, Zeker niet op een commerciële dag als Moederdag. Maar dat komt omdat mijn moeder ook niet van commerciële onzin hield. Aan mamma denk ik elke dag en ik mis haar op bepaalde momenten, in de zin van als ik iets ervaar in mijn leven dat me blij maakt of weemoedig. Niet gekoppeld aan een specifieke dag. Zelfs bij sterf- en verjaardagen is mijn 'gepland' verdriet een stuk minder.
Ik mis haar in de alledag, zoals ze was en eruit zag. De dag op de kalender zegt me steeds minder. We deden overigens wel aan Moederdag toen ik nog klein was, ze vond het leuk, maar hechtte daar minder waarde aan puur omdat het een dag is die voortgekomen is uit commercie. Vaderdag deden we ook aan, maar puur om elkaar te verwennen. Bosje bloemen, geurtje of iets dergelijks en lekker eten. Vader altijd is sompigs als sloffen. Maar elke moeder- en daarbij Vaderdag was fijn.
Ik mis haar nu alweer 7, bijna 8 jaar. De tijd gaat zo snel. Niet normaal. Ik heb regelmatig bloemen in huis, zeker met de lente/zomer. Daar hielden we thuis van. Als de lente begon kocht mijn moeder narcissen of knipte een paar roosjes van de rozenstruik die aan de poort groeide op het bedrijf van mijn vader. Ze zette ze altijd in een vaas op de keukentafel. Het doet me denken aan het zonnige in mijn moeder, en daarbij mijn vader. Altijd zal de lente in de natuur en daarbij in het hart ontluiken. Af en toe brand ik een kaarsje voor ze in de plaatselijke kerk. Vroeger brandde ik standaard kaarsjes. Bij mij thuis brand een kaarsje dat oplicht onbewust voor de aanwezigheid van mijn ouders in mijn leven, in het heden.
Ik heb niet het recht jou een tip te geven, want je zal ongetwijfeld het leed van door het leven gaan zonder je moeder, the top of the tree, kennen. Maar hang je niet op aan dagen die alleen in het leven zijn geroepen om te cashen. Geniet of laat je gaan op het moment dat de pijn dat ze er niet meer is, of de vreugde dat je haar hebt mogen kennen, gewoon toe wanneer en zoals het komt.
Ik mis haar in de alledag, zoals ze was en eruit zag. De dag op de kalender zegt me steeds minder. We deden overigens wel aan Moederdag toen ik nog klein was, ze vond het leuk, maar hechtte daar minder waarde aan puur omdat het een dag is die voortgekomen is uit commercie. Vaderdag deden we ook aan, maar puur om elkaar te verwennen. Bosje bloemen, geurtje of iets dergelijks en lekker eten. Vader altijd is sompigs als sloffen. Maar elke moeder- en daarbij Vaderdag was fijn.
Ik mis haar nu alweer 7, bijna 8 jaar. De tijd gaat zo snel. Niet normaal. Ik heb regelmatig bloemen in huis, zeker met de lente/zomer. Daar hielden we thuis van. Als de lente begon kocht mijn moeder narcissen of knipte een paar roosjes van de rozenstruik die aan de poort groeide op het bedrijf van mijn vader. Ze zette ze altijd in een vaas op de keukentafel. Het doet me denken aan het zonnige in mijn moeder, en daarbij mijn vader. Altijd zal de lente in de natuur en daarbij in het hart ontluiken. Af en toe brand ik een kaarsje voor ze in de plaatselijke kerk. Vroeger brandde ik standaard kaarsjes. Bij mij thuis brand een kaarsje dat oplicht onbewust voor de aanwezigheid van mijn ouders in mijn leven, in het heden.
Ik heb niet het recht jou een tip te geven, want je zal ongetwijfeld het leed van door het leven gaan zonder je moeder, the top of the tree, kennen. Maar hang je niet op aan dagen die alleen in het leven zijn geroepen om te cashen. Geniet of laat je gaan op het moment dat de pijn dat ze er niet meer is, of de vreugde dat je haar hebt mogen kennen, gewoon toe wanneer en zoals het komt.
zaterdag 9 mei 2015 om 18:19
Ja dat is waar dat het gemis er niet alleen op moederdag is.mijn moeder werd ook voor het eerst oma...mijn broer en schoonzus kregen een kleine en die is heel toevallig op moederdag geboren in 2012.dat was mooi maar ook jammer want er was geen mooier cadeau geweest dan dat voor mijn moeder.op moederdag denk ik daar nog aan terug.nu wordt mijn nichtje woensdag alweer 3.tijd vliegt.dat zijn de momenten dat je je mams erg mist
zaterdag 9 mei 2015 om 18:30
Mijn moeder is in januari gestorven, we hebben van de week haar as verstrooid. Ik huil op het moment om het minste of geringste. Morgen is de 1e moederdag waarbij mijn moeder fysiek niet aanwezig is, geestelijk was ze er al een aantal jaar niet meer bij. Toch ga ik het wel missen dat we morgen niet even bij haar langs kunnen gaan.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
zaterdag 9 mei 2015 om 18:41
Morgen is mijn eerste Moederdag zonder moeder. In september is ze overleden.
Ik was toen al bezig om in mijn eentje een kind te krijgen en heb dat net voor haar overlijden even stil gezet. Nu de ergste stress en verdriet over is, ga ik weer verder met het proces en toevallig heb ik morgen weer mijn eerste inseminatie. Zou heel mooi symbolisch zijn als die werkt.
Ik was toen al bezig om in mijn eentje een kind te krijgen en heb dat net voor haar overlijden even stil gezet. Nu de ergste stress en verdriet over is, ga ik weer verder met het proces en toevallig heb ik morgen weer mijn eerste inseminatie. Zou heel mooi symbolisch zijn als die werkt.
WTF?
zaterdag 9 mei 2015 om 18:49
quote:abusu schreef op 09 mei 2015 @ 18:41:
Ik was toen al bezig om in mijn eentje een kind te krijgen en heb dat net voor haar overlijden even stil gezet. Nu de ergste stress en verdriet over is, ga ik weer verder met het proces en toevallig heb ik morgen weer mijn eerste inseminatie. Zou heel mooi symbolisch zijn als die werkt.Dat zou mooi zijn. Ik hoop het voor je
Ik was toen al bezig om in mijn eentje een kind te krijgen en heb dat net voor haar overlijden even stil gezet. Nu de ergste stress en verdriet over is, ga ik weer verder met het proces en toevallig heb ik morgen weer mijn eerste inseminatie. Zou heel mooi symbolisch zijn als die werkt.Dat zou mooi zijn. Ik hoop het voor je
zaterdag 9 mei 2015 om 18:54
Mijn moeder is inmiddels al 6 jaar terug overleden. En ik mis haar nog steeds. Gewoon als er leuke of juist minder leuke dingen zijn kan ik het niet meer met haar delen. Maar het is niet zo dat ik er met Moederdag specifiek meer moeite mee heb. Heb overigens ook nooit echt iets met Moederdag gehad. En ja toen ze nog leefde was ik met Moederdag altijd wel thuis maar eigenlijk kwam ik iedere week wel langs.
Moederdag was vooral speciaal omdat ik dan ook meestal al mijn broers en zussen gelijktijdig zag.
Moederdag was vooral speciaal omdat ik dan ook meestal al mijn broers en zussen gelijktijdig zag.
zaterdag 9 mei 2015 om 19:04
Mijn moeder is al 20 jaar er niet meer. Ik mis haar niet meer dan anders op moederdag. Wel word ik af en toe moe van al die moederdag commercie, omdat het me iedere keer er op wijst dat ik geen moeder heb. Terwijl het inmiddels voor mij normaal is om geen moeder te hebben. Ik was nog vrij jong, en weet dus eigenlijk bijna niet beter.
Ik weiger wel ieder jaar om naar mijn vriend zijn moeder te gaan met moederdag, dat moet ie maar alleen doen.
Ik weiger wel ieder jaar om naar mijn vriend zijn moeder te gaan met moederdag, dat moet ie maar alleen doen.
zaterdag 9 mei 2015 om 19:08
Ik lees nu mijn post en het klinkt misschien een beetje onverschillig. Maar dat ik het normaal vind om geen moeder te hebben, wil niet zeggen dat ik haar niet mis. Integendeel. Ik zou zo graag vijf minuten met haar willen praten, vast willen houden. Zien of we op elkaar lijken, dezelfde grapjes hebben. Iemand die je onvoorwaardelijk steunt. Maar ik weet niet wat het is, zo'n band. Ik red me al zo lang zonder.
zaterdag 9 mei 2015 om 19:17
zaterdag 9 mei 2015 om 19:26
Voor mij is dit inmiddels alweer de 11de moederdag zonder mijn moeder.
Ik miste mijn moeder toen ik ging trouwen wel echt enorm en toen mijn man overleed had ik haar eigenlijk zo hard nodig, als moeder als ervaringsdeskundige omdat zijzelf ook zo jong weduwe was.
In de dagelijkse dingen vraag ik me soms af hoe ze vind dat ik nu geworden ben, of ze het eens is met mijn keuzes die vaak zo anders zijn als die van haar.
Ik kan me wel 1 moederdag herinneren die echt speciaal was en inmiddels kan ik daar met een glimlach naar terug kijken. Ik denk dat dat ook met de jaren komt.
TO, ik snap je wel heel goed. Ieder persoon heeft zijn of haar eigen momenten waarop het gemis even extra groot is en of dat nou op een "commerciële" dag is voor niet dat blijven gewoon moeilijke dagen. Er kunnen veel dierbare herinneren zijn vanwege moederdag.
Veel sterkte voor jou en de andere formmers die het nu even extra zwaar hebben hopelijk zijn jullie omringt door andere geliefden.
Ik miste mijn moeder toen ik ging trouwen wel echt enorm en toen mijn man overleed had ik haar eigenlijk zo hard nodig, als moeder als ervaringsdeskundige omdat zijzelf ook zo jong weduwe was.
In de dagelijkse dingen vraag ik me soms af hoe ze vind dat ik nu geworden ben, of ze het eens is met mijn keuzes die vaak zo anders zijn als die van haar.
Ik kan me wel 1 moederdag herinneren die echt speciaal was en inmiddels kan ik daar met een glimlach naar terug kijken. Ik denk dat dat ook met de jaren komt.
TO, ik snap je wel heel goed. Ieder persoon heeft zijn of haar eigen momenten waarop het gemis even extra groot is en of dat nou op een "commerciële" dag is voor niet dat blijven gewoon moeilijke dagen. Er kunnen veel dierbare herinneren zijn vanwege moederdag.
Veel sterkte voor jou en de andere formmers die het nu even extra zwaar hebben hopelijk zijn jullie omringt door andere geliefden.
zaterdag 9 mei 2015 om 19:57
Oh dames, de tranen schieten in mijn ogen van jullie berichten. Een dikke voor ieder van jullie en ik hoop dat jullie toch naast het gemis ook aan de vele mooie momenten denken met jullie moeder.
Mijn man moet zijn moeder ook al weer drie jaar missen, wij gaan morgen even naar haar graf. Ik merk dat hij het er moeilijk mee heeft op dit soort momenten. Zelf merk ik dat ik Moederdag ook veel belangrijker vind dan voorheen, mijn moeder leeft nog, maar ze is ongeneeslijk ziek, dus iedere Moederdag, verjaardag en Kerst met haar zijn echt hoogtepunten geworden.
Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het zal zijn zonder haar - helaas zit het de laatste tijd veel in mijn gedachten - maar het verdriet wat ik nu al voel zal bij jullie onbeschrijfelijk pijnlijk zijn. Veel sterkte dames.
Mijn man moet zijn moeder ook al weer drie jaar missen, wij gaan morgen even naar haar graf. Ik merk dat hij het er moeilijk mee heeft op dit soort momenten. Zelf merk ik dat ik Moederdag ook veel belangrijker vind dan voorheen, mijn moeder leeft nog, maar ze is ongeneeslijk ziek, dus iedere Moederdag, verjaardag en Kerst met haar zijn echt hoogtepunten geworden.
Ik kan me alleen maar voorstellen hoe het zal zijn zonder haar - helaas zit het de laatste tijd veel in mijn gedachten - maar het verdriet wat ik nu al voel zal bij jullie onbeschrijfelijk pijnlijk zijn. Veel sterkte dames.
zaterdag 9 mei 2015 om 20:34
Ugh praat me er niet van.. Het is al bijna 10 jaar geleden dat ze is overleden (ik ben nu 23), maar elke moederdag (en verjaardag, en kerst, en Valentijnsdag, en gewoon-zomaar-een-dag) blijft het moeilijk. Mijn plan is morgen dan ook om Facebook/tv/etc. zoveel mogelijk te vermijden en de hele dag in bed te liggen met m'n kat. Met een dikke vette pizza erbij.
Ik kijk nu al op tegen dingen zoals afstuderen, mijn eerste kind (ooit als dat gegund is), eventueel bruiloft.. Allemaal momenten waarvan ik het zo mooi en fijn had gevonden als ze erbij was geweest.
In ieder geval, sterkte iedereen morgen. Het blijft een rotdag, zoiets. Vooral met al die sociale media en ie-de-reen die een statusupdate over zijn/haar lieve moedertje doet kan best hard aankomen.
Ik kijk nu al op tegen dingen zoals afstuderen, mijn eerste kind (ooit als dat gegund is), eventueel bruiloft.. Allemaal momenten waarvan ik het zo mooi en fijn had gevonden als ze erbij was geweest.
In ieder geval, sterkte iedereen morgen. Het blijft een rotdag, zoiets. Vooral met al die sociale media en ie-de-reen die een statusupdate over zijn/haar lieve moedertje doet kan best hard aankomen.
zaterdag 9 mei 2015 om 20:44
Morgen mijn 2e Moederdag zonder mijn moeder (mem). Ben heel blij dat ik zelf moeder ben en dat er voor mij cadeautjes gemaakt zijn (er wordt heel geheimzinnig gedaan ). Maar oh jee wat word ik stiekem van binnen chagerijnig van al die reclames over jij en je moeder.....
En ook het morgen naar schoonmoeder gaan vind ik lastig. Die hecht er veel waarde aan. We gaan ook wel, gelukkig heeft mijn man nog een moeder. Maar ik zou zo graag nog even bij de mijne op bezoek gaan .
En ook het morgen naar schoonmoeder gaan vind ik lastig. Die hecht er veel waarde aan. We gaan ook wel, gelukkig heeft mijn man nog een moeder. Maar ik zou zo graag nog even bij de mijne op bezoek gaan .
tsja.....
zaterdag 9 mei 2015 om 20:54