campingbedje.

10-05-2015 20:45 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn hier zover dat er een campingbedje moet komen voor mee op visite enzovoort.

Maar mijn vraag: is zo'n extra matrasje echt nodig? Of zit er een vrij zachte bodem in het bedje?

(Ik heb nog niet rond gekeken zoals jullie merken.)

Word anders behoorlijk sjouwen. Haha
Alles weten maakt niet gelukkig...
Wij hebben een zelfopblaasbaar luchtbedje voor in het campingbedje, die rol je na gebruik weer makkelijk op. Als het bedje maar voor een of twee uurtjes is, nemen we vaak alleen maar de aerosleeptopper uit haar ledikant mee. Er zit so wie so een bodem in het campingbedje al is deze heel dun. Vind ik zelf voor een hele nacht niet voldoende.
Ja ik vind een matrasje wel echt nodig. Het is meestal een vrij dun opvouwbaar matrasje dus niet heel veel extra sjouwen.
Hier ook extra opvouwbaar matras. De bodem van bedje zelf vind ik te hard.

Zeulen is het toch met een baby dus een ding meer of minder maakt niet echt uit vond ik
Die bodem is een soort van plank hout, dat vind ik echt niet iets om je Kind daar op te laten slapen. Zijn er serieus mensen die dat doen?
Hier ook een extra matrasje. Het bestaat uit 3 aan elkaar zittende delen. Als je hem oppakt vouw je hem in drieën op. Makkelijk en niet zwaar.
Ik heb ter plaatse gewoon een 2 persoonsdeken gevouwen erin gelegd, ging prima.
quote:annavanandelle schreef op 10 mei 2015 @ 20:52:

Die bodem is een soort van plank hout, dat vind ik echt niet iets om je Kind daar op te laten slapen. Zijn er serieus mensen die dat doen?Wij wisten dus niet dat er zo'n hard matras in zat, gingen op visite aan de andere kant vh land en vouwden het bedje uit. Nooit dat onze baby daar in kon slapen natuurlijk...
(Misschien wel een beetje afhankelijk van hoeveel nachtjes)
quote:annavanandelle schreef op 10 mei 2015 @ 20:52:

Die bodem is een soort van plank hout, dat vind ik echt niet iets om je Kind daar op te laten slapen. Zijn er serieus mensen die dat doen?

Ik denk dat dat per bedje verschilt, ik heb echt redelijk dikke zachte bodembekleding.

Voor een nachtje of voor een paar uur neer ik extra matrasje niet mee.

Voor de vakantie of logeerpartijtjes bij opa en oma wel.
Ik had ook nooit een extra matras. Hoe zwaar is een baby nou? Er ligt dus niet veel gewicht op zo'n matje. Later hebben we een Deryan tentje gekocht, is veel kleiner op te vouwen en ook handig voor onderweg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb zo'n dunne matras van Ikea, kan opgerold, maar ook precies tegen de achterkant van de achterbank in de auto in de kofferbak. Maar in de praktijk leg ik zoon meestal naast me in bed, hij weigert te slapen in het campingbedje.
Wij hadden een keer op een camping een bedje gehuurd. Dat zat geen matrasje bij. Nou echt niet dat ik een kind op die harde bodem laat slapen. Had nog nooit iemand over geklaagd zeiden ze. Kan ik me echt niks bij voorstellen. Wij zijn naar de dichtstbijzijnde Babywinkel gereden en hebben zelf een matrasje gekocht voor erin. Je gaat zelf toch ook niet op zo'n plank liggen. Dus ik zou zeker een los matrasje kopen. Dan maar wat meer sjouwen.
Ik heb mijn campingbedje via marktplaats gekocht, van een gepensioneerd meubelmaker die het bedje voor zijn kleinkinderen had gebruikt. Hij heeft er een prachtig matrasje bij gemaakt, bestaande uit twee delen van 60 bij 60.

Bedje zonder extra matras gebruiken is bij dit exemplaar (prenatal) echt geen optie. Een heel dun laagje schuimrubber op hout.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Pantax schreef op 10 mei 2015 @ 20:58:

Ik heb zo'n dunne matras van Ikea, kan opgerold, maar ook precies tegen de achterkant van de achterbank in de auto in de kofferbak. Maar in de praktijk leg ik zoon meestal naast me in bed, hij weigert te slapen in het campingbedje.Misschien vanwege die dunne matras?
quote:lis31 schreef op 10 mei 2015 @ 20:59:

Wij hadden een keer op een camping een bedje gehuurd. Dat zat geen matrasje bij. Nou echt niet dat ik een kind op die harde bodem laat slapen. Had nog nooit iemand over geklaagd zeiden ze. Kan ik me echt niks bij voorstellen. Wij zijn naar de dichtstbijzijnde Babywinkel gereden en hebben zelf een matrasje gekocht voor erin. Je gaat zelf toch ook niet op zo'n plank liggen. Dus ik zou zeker een los matrasje kopen. Dan maar wat meer sjouwen.Hebben wij al meerdere keren meegemaakt in hotels, er zit nooit een matras bij. Daarom vroeg ik altijd om extra dekens/spreien
Krengen zijn het, die bedjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ClaudeFiolle schreef op 10 mei 2015 @ 21:02:

[...]

Misschien vanwege die dunne matras?

Nee hoor, thuis ligt zijn dikke matras in het campingbedje, dan slaapt hij er ook niet in

Dochter was minder kieskeurig, het Ikea-matrasje was toen wel vrij handig. Ongeveer 5cm dik dus makkelijk mee te nemen en veel comfortabeler dan die houten plank.
http://www.kinderopvangto ... k-campingbedjes-1682007W/

Niet iemand ongerust te maken, maar ik dacht toch even dit artikel te plaatsen.

Wij nemen zelf altijd het matrasje uit het ledikantje mee. Dat neemt natuurlijk best wat ruimte in, maar we hebben een grote auto en gaan nooit kamperen of op vakantie met veel bagage.
.
quote:Sjors007 schreef op 10 mei 2015 @ 21:24:

Wij nemen zelf altijd het matrasje uit het ledikantje mee. Dat neemt natuurlijk best wat ruimte in, maar we hebben een grote auto en gaan nooit kamperen of op vakantie met veel bagage.

Ik heb om deze reden (het is een keer gebeurt met mijn zoontje dat hij vastzat tussen wand en matras, ik ben heel mijn leven nog nooit zo geschrokken!) een belachelijk duur bedje gekocht waarbij dit naar mijn idee echt niet mogelijk is...

Heb er een bedjes trauma aan overgehouden...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:Sjors007 schreef op 10 mei 2015 @ 21:24:

Yep, ook van http://www.veiligheid.nl/tips-en-advies/campingbed ook:

Plaats geen extra matras in het campingbed, ook niet als het matras speciaal bedoeld is voor gebruik in een campingbed. Bij gebruik van een extra matras ontstaat het risico dat je baby tussen het matras en de flexibele zijwand van het bedje terechtkomt en daardoor niet goed kan ademhalen.
Oh dat wist ik helemaal niet :(

Tot wanneer is dat eigenlijk een risico? Kan me niet zo goed voorstellen dat kind van nu bijna 2 klem kan komen zonder los te raken.
quote:ClaudeFiolle schreef op 10 mei 2015 @ 22:01:

Oh dat wist ik helemaal niet :(

Tot wanneer is dat eigenlijk een risico? Kan me niet zo goed voorstellen dat kind van nu bijna 2 klem kan komen zonder los te raken.

Is ook redelijk recent.

Je zou veiligheid nl eens kunnen mailen met je vraag, want ik weet het eigenlijk niet. Goede vraag wel.
Kimik, heb je al gekeken naar bvb een Deryan slaaptentje? Veel makkelijker en simpeler dan een campingbed. http://www.deryanshop.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven