campingbedje.

10-05-2015 20:45 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn hier zover dat er een campingbedje moet komen voor mee op visite enzovoort.

Maar mijn vraag: is zo'n extra matrasje echt nodig? Of zit er een vrij zachte bodem in het bedje?

(Ik heb nog niet rond gekeken zoals jullie merken.)

Word anders behoorlijk sjouwen. Haha
Alles weten maakt niet gelukkig...
Mijn dochter van 2 molt dat tentje binnen 2 seconden.

Dat is alleen leuk voor het eerste jaar.
quote:Captain_Obvious schreef op 10 mei 2015 @ 22:09:

Kimik, heb je al gekeken naar bvb een Deryan slaaptentje? Veel makkelijker en simpeler dan een campingbed. http://www.deryanshop.nl/Dit. Wij hadden er ook zo een, ideaal. Dochter heeft daar overal en nergens heerlijk in liggen tukken. Ze vond het zelf gewoon jammer dat ze er niet meer in paste.
quote:Feeksje1977 schreef op 10 mei 2015 @ 22:11:

Dat is alleen leuk voor het eerste jaar.

Wat doet ze ermee dan?

Wij hadden de grote versie. En die heeft ze wel eens laten dansen, maar slopen is haar nooit gelukt. Moet je weten dat het een eersteklas Ikea-stoelentester is ;)
quote:Feeksje1977 schreef op 10 mei 2015 @ 22:11:

Dat is alleen leuk voor het eerste jaar.Ik ken anders verhalen van veel kinderen die ook als ze groter waren, er gewoon in sliepen hoor. Dus je conclusie lijkt me wat overdreven.
Wij hebben zo'n tentje gehad (nepperd van Prenatal) maar jongste zoon is een buikslaper. Dan ben je èn langer, dus dat paste al snel niet meer, èn lig je met je gezicht op die nylon bodem (ovaal, dus lastig om iets omheen te doen, staat me bij dat dat ook niet kon ivm bevestiging van iets? ). We hebben m niet veel gebruikt om die redenen. Jammer want veel compacter en gelijk bescherming tegen insecten etc.

Ons gewone campingbedje (zo'n parapluding) had er om heen gevouwen een dun matrasje, dat voldeed wel voor een nachtje. Voor vakantie deed ik er een dik molton onder.

Gelukkig zijn ze inmiddels 5 en 9
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hier ook veel gebruik gemaakt van een Derian tentje. Kleinste maat voor baby, makkelijk op een bed te plaatsen. Ook makkelijk in de zomer in de tuin. Geen last van muggen. Later een maat groter gekocht, zat een luchtbedje in. Tot een jaar of 3-4 gebruikt. Licht en handig mee te nemen. 1e keer goed opletten hoe je hem weer in moet vouwen om hem in de draagtas te stoppen
quote:annavanandelle schreef op 10 mei 2015 @ 20:52:

Die bodem is een soort van plank hout, dat vind ik echt niet iets om je Kind daar op te laten slapen. Zijn er serieus mensen die dat doen?Dan heb jij wel een heel raar bedje. Het bedje dat ik had had er een matrasje in en de bodem is gewoon stof over een raamwerk heen. Het matrasje is van dat spul waar ook die kampeerders op slapen dus vond ik prima voor een kleintje.
Waar woon je? Je mag de mijne wel hebben.
Wij hebben ook altijd een tentje gehad, nooit een campingbedje gekocht (zijn nu 4&bijna 2). Mijn jongste kan ik nu ook wel in een gewoon bed leggen, dus we zijn langzaam de bedjesfase uit, maar ik zou zeker zo'n tentje aanraden!
Het verschilt per bedje of het nodig is of niet. Wij hadden zo'n ding waarin de bodem al vrij matrasachtig was. Overigens nooit gebruikt. Ik zou zo'n tentje proberen en dan eventueel zo'n slaapmat die zichzelf opblaast om eronder te leggen. Die dingen rol je ook heel plat op en samen met dat tentje is denk ik minder sleepwerk dan een campingbedje.
Die tentjes heb je ook met een een zelfopblazend matrasje erin. Wij hadden de peuter luxe versie (zoiets heet het), weet niet of dat matrasje ook in de standaard of baby versie lag.

We hadden daar een hoeslaken maatje wieglaken in, dat paste precies om het matrasje heen. Dat nylon werd anders in de zomer wel plakkerig warm.
In de babyversie zit ook een zelfopblazend matje, die je onderin het tentje doet (ze kunnen er dus niet onder komen). Ideaal vond ik.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik had nog nooit van zon tentje gehoor, maar dat lijkt me inderdaad erg praktisch!
Alles weten maakt niet gelukkig...
Er is misschien over alles wat te zeggen hoor, maar:

http://www.veiligslapen.info/Producten/Campingbedje
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:zomersterre80 schreef op 10 mei 2015 @ 20:48:

Wij hebben een zelfopblaasbaar luchtbedje voor in het campingbedje, die rol je na gebruik weer makkelijk op. Als het bedje maar voor een of twee uurtjes is, nemen we vaak alleen maar de aerosleeptopper uit haar ledikant mee. Er zit so wie so een bodem in het campingbedje al is deze heel dun. Vind ik zelf voor een hele nacht niet voldoende.Hier doe ik het voor 1 nachtje meestal wel, wel met aerosleep topper erop. Voor meerdere nachten gaat het losse matrasje mee.
quote:leuketas schreef op 11 mei 2015 @ 19:12:

Er is misschien over alles wat te zeggen hoor, maar:

http://www.veiligslapen.info/Producten/CampingbedjeIk heb dit inderdaad wel eens eerder gelezen. Theoretisch zou dat kunnen maar dat is dan met een gewoon campingbed toch ook het geval?
quote:Captain_Obvious schreef op 11 mei 2015 @ 22:08:

[...]

Ik heb dit inderdaad wel eens eerder gelezen. Theoretisch zou dat kunnen maar dat is dan met een gewoon campingbed toch ook het geval?Maar het matrasje zit toch in een apart vak onderin afgesloten met een rits?
Hier 2 campingbedjes die nogal verschillen. 1 Hele oude met inderdaad een bodem die lijkt op een houten plaat die in 4en gedeeld is. Daar zit een dun, los matrasje bij dat er ook echt bij hoort. Deze vouw je er mee omheen als je hem opvouwt. Voor een nachtje is hij prima, voor vakantie nam ik een matrasje uit 3 delen mee van een vriendin.

Bij mijn ouders staat een luxer bedje van chicco. Die heeft ook zo'n plank onderin, maar 1 kant is bekleed met een zachte laag. Die plank moet je ook echt vastzetten aan de onderkant van de bodem. Kan dus niet zomaar een kind onder komen. Bij die hadden we tot een jaar of 1,5 niks extra's, alleen de aerosleep. Ging prima. Dit bedje heeft ook zo'n soort zak zodat je een kleine baby bovenin kan leggen. Later kwam er wel een gewoon matrasje in, toen dochter wat zwaarder werd.

Ik vind dat chicco bedje wel echt heel fijn. Stevig, goed in en uit te klappen en dat ze bovenin kunnen vond ik ook heel handig
quote:florita schreef op 11 mei 2015 @ 22:20:

[...]

Maar het matrasje zit toch in een apart vak onderin afgesloten met een rits?Klopt ja.
Maar het gaat blijkbaar om de zachte zijkant. Zo'n tentje loopt ook schuin dus ze kunnen meer met hun gezicht erin verdwijnenijkbaar?
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:Captain_Obvious schreef op 11 mei 2015 @ 22:08:

[...]

Ik heb dit inderdaad wel eens eerder gelezen. Theoretisch zou dat kunnen maar dat is dan met een gewoon campingbed toch ook het geval?

Bij zo'n tentje loopt de zijwand schuin naar binnen omhoog, ligt een kindje dus eerder 'klem' als hij tussen de zijwand en de matras terecht komt omdat het ook (deels) boven hem/haar naar beneden duwt. Bovendien is zo'n tentje vaak waterdicht aan de onderkant en het eerste stuk van de zijwand, omdat het is bedoeld voor buiten gebruik, dat betekent dat het dus ook min of meer luchtdicht is, je kind kan er niet doorheen ademen, en naast het matrasje zit dus geen gaas meer.

Bij ons campingbedje loopt het gaas aan de zijkant helemaal tot op de bodem, mocht hij al tussen de zijwand en matras terechtkomen dan is die zijwand dus van gaas (makkelijk door te ademen) en niet dicht.

Wij gebruiken voor een paar uur trouwens geen extra matras, voor een hele nacht of meerdere dagen wel, de bodem is echt hard!
Hier ook een extra matrasje in het campingbedje. Wij hebben er eentje aangeschaft voor ons neefje en petekindje. Zelf nog geen kinderen maar ik wil hun, als ze hier logeren, wel een fijne slaapplek bieden. Het orginele matrasje wat er bij zit wil ik niet eens een matras noemen. Snap echt niet dat ze het als zodanig verkopen. Zo'n hard stuk zeil.

Dus hier een lekker matrasje van zo'n dikke 5 cm er extra bij. En die neemt geen ruimte in beslag. Die kun je ook 'opvouwen' en in een tas bewaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven