Kos-Stad
dinsdag 12 mei 2015 om 16:51
Ik heb met een vriendin een fietstocht gemaakt over het eiland, vond dat een aanrader. Overal langs de weg waren fruitstalletjes met vers fruit, maar dat was wel in het najaar. Ik weet niet hoe het zit met de oogst in mei Ik vond Kos-stad zelf niet heel bijzonder en ik vond bepaalde delen van Kos af en toe wat verwaarloosd aandoen (leegstaande, halfafgebouwde gebouwen ).
dinsdag 12 mei 2015 om 19:25
Ik vond Kos heel relaxed en leuk. En er is zeker wel wat te beleven als je uit je hotel komt.
Veel mensen huren een fiets, ze hebben daar een fietspad. Ik haat fietsen, dat heb ik dus niet gedaan.
Ik heb wel een auto gehuurd, gewoon op straat in zo'n zaak, dat is het goedkoopst.
Met de auto kun je het binnenland in, das heel mooi. Ook kun je naar de echt mooie stranden, die zijn namelijk wat verder weg van de hoofdplaats. Heet geloof ik Paradise Beach, echt veel mooier. De stranden bij veel goedkope accommodaties zijn namelijk vaak niet zo heel erg mooi.
Wat ook leuk is, zijn de warme vulkanische bronnen op Kos die in zee uitkomen.
Ik vond zelf het uitstapje naar een werkende vulkaan (naam ff kwijt) met een boot, heel erg leuk.
Als je van shoppen houdt kun je ook een dagje naar Marmaris in Turkije.
Veel mensen huren een fiets, ze hebben daar een fietspad. Ik haat fietsen, dat heb ik dus niet gedaan.
Ik heb wel een auto gehuurd, gewoon op straat in zo'n zaak, dat is het goedkoopst.
Met de auto kun je het binnenland in, das heel mooi. Ook kun je naar de echt mooie stranden, die zijn namelijk wat verder weg van de hoofdplaats. Heet geloof ik Paradise Beach, echt veel mooier. De stranden bij veel goedkope accommodaties zijn namelijk vaak niet zo heel erg mooi.
Wat ook leuk is, zijn de warme vulkanische bronnen op Kos die in zee uitkomen.
Ik vond zelf het uitstapje naar een werkende vulkaan (naam ff kwijt) met een boot, heel erg leuk.
Als je van shoppen houdt kun je ook een dagje naar Marmaris in Turkije.
dinsdag 12 mei 2015 om 21:55
Ik ben een enorme liefhebber van Kos. Ben er inmiddels 11x geweest en ga in september weer. Jij gaat eind mei en dan is het nog vrij rustig op het eiland. Als je van een beetje drukte op het strand houdt (muziek, veel bedjes) dan raad ik Jacksons Beach aan! Superleuke plek en een mooie tent. Staat ook op tripadvisor. Wil je iets rustigers dan kun je het beste naar Lambi gaan. De oude stad van Kos is erg leuk om doorheen te slenteren. Veel winkels en restaurantjes. Ook kun je de opgravingen bekijken en vergeet de boom van Hippocrates niet! Staat ook in het centrum. 's Nachts kun je naar de barstreet in het centrum. De naam zegt het al...een straat met allemaal kroegen en disco's. Saloon Tex is leuk! De hot spring (thermae) is een aanrader. Ik zou een scooter huren zodat je het hele eiland over kunt. Is prima te doen. Tigaki en Kardamena zijn leuke stadjes! Je kunt inderdaad een dagje naar Turkije...de boot gaat naar Bodrum. De eilandbewoners zijn ontzettend aardig! Ik voel me er al jaren thuis. Hoop dat jullie genieten! Veel plezier!
donderdag 14 mei 2015 om 23:45
Voor een week vind ik Kos lang genoeg want er is niet zo heel veel te zien . Het asklepion is wel de moeite waard, en het strand in Tigaki is ook een mooi zandstrand. Verder zijn er veelal kiezelstranden. En een griekse avond mag natuurlijk niet ontbreken ga je naar zo'n bergdorpje is er muziek en dans en eten.
Ik zeg yamas
Ik zeg yamas
vrijdag 15 mei 2015 om 01:28
vrijdag 15 mei 2015 om 08:28
Kos is mooi, veel ongerepter dan bv Spanje.
Ik zou een buggy huren, dat is een soort geautomatiseerd voertuig waarmee je ook offroad kan, gewoon te leuk om een keer te doen.
Verder is het plaatsje Mastichari (bij de haven) leuk, je hebt hier zo ongeveer het enige zandstrand vh eiland en ook kun je vanaf hier met een boot naar Turkije.
En je kunt een bergwandeling maken, ben vergeten hoe doe berg heet. Maar het eind is vrij steil waarna je op de top bij een mooi oud gebouw komt met een prachtig uitzicht. Met Grieks terrasje waar je wat kunt drinken. Halverwege de klim kwamen we een Grieks mannetje met een beer tegen.
Verder hebben we daar gewaterskied, was betaalbaar.
Kos stad is leuk voor een keer maar of je er nu echt kan uitgaan weet ik niet.
Ik zou een buggy huren, dat is een soort geautomatiseerd voertuig waarmee je ook offroad kan, gewoon te leuk om een keer te doen.
Verder is het plaatsje Mastichari (bij de haven) leuk, je hebt hier zo ongeveer het enige zandstrand vh eiland en ook kun je vanaf hier met een boot naar Turkije.
En je kunt een bergwandeling maken, ben vergeten hoe doe berg heet. Maar het eind is vrij steil waarna je op de top bij een mooi oud gebouw komt met een prachtig uitzicht. Met Grieks terrasje waar je wat kunt drinken. Halverwege de klim kwamen we een Grieks mannetje met een beer tegen.
Verder hebben we daar gewaterskied, was betaalbaar.
Kos stad is leuk voor een keer maar of je er nu echt kan uitgaan weet ik niet.
zondag 17 mei 2015 om 17:51
Fiets huren en van Kosstad naar Gikaki fietsen . In het midden zit een leuk restaurant om te lunchen of drankje en daarna lekker op het strand bij Gikaki. Rond om Kos stad zijn paar opgravingen te bekijken en Kos stad zelf is ook gezellig . Er is een leuk oud deel om rond te lopen, verder overal terrasjes . Wil je uit dan is er een bar street die kan je ook makkelijk ontlopen. Bij de haven kan je bootuitstapjes boeken , goedkoper dan bij de reisorganisaties. Veel plezier.
maandag 25 mei 2015 om 23:04
dankjewel allemaal voor de reacties !
ga donderdag al weg , en ons hotel zit midden in het centrum.
ik hou nogal van dingen doen dus heb zelf wel een fietsje gehuurd en ben van plan leuke uitstapjes te maken.
nog wel een vraagje voor diegene die er zijn geweest en ook met de boot naar Bodrum zijn geweest ,
wat is de prijsklasse ongeveer van een retourtje kos- Bodrum ?
ga donderdag al weg , en ons hotel zit midden in het centrum.
ik hou nogal van dingen doen dus heb zelf wel een fietsje gehuurd en ben van plan leuke uitstapjes te maken.
nog wel een vraagje voor diegene die er zijn geweest en ook met de boot naar Bodrum zijn geweest ,
wat is de prijsklasse ongeveer van een retourtje kos- Bodrum ?