luieruitslag
woensdag 13 mei 2015 om 10:00
Mijn dochtertje heeft best erg luieruitslag. Rode huid, met kleine bultjes. Ik verschoon haar nu vaker, was haar dan met lauw water en laat dit opdrogen aan de lucht. Smeer een dun laagje sudocreme erop. Lijkt wel wat te werken maar vraag mij af of er nog meer aan te doen is? Las iets over maizena erop doen? Ze lijkt er niet heel veel last van te hebben tot nu toe, gewoon net zo vrolijk als altijd. Huid is gelukkig nog heel maar om erger te voorkomen, zijn alle tips welkom.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
woensdag 13 mei 2015 om 10:13
woensdag 13 mei 2015 om 10:46
Om het te voorkomen in de toekomst kun je misschien andere billendoekjes gaan gebruiken, of andere luiers. Bij mijn twee kinderen werkten verschillende combinaties van de twee en dan hadden ze vrijwel nooit luieruitslag.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
woensdag 13 mei 2015 om 10:48
Mijn dochter heeft ook een poosje luieruitslag gehad.
s avond lag ze dan altijd even ongeveer een uurtje met haar blote bips op een celstofmatje met een handdoek erover.
Kan de huid even luchten.
Was toen zomaar over.
Maar om uit te sluiten of het een schimmelinfectie is misschien toch even naar de huisarts.
Verder zou het ook kunnen dat haar huid niet tegen de luiers kan die je gebruikt?
Misschien eens andere luiers proberen?
s avond lag ze dan altijd even ongeveer een uurtje met haar blote bips op een celstofmatje met een handdoek erover.
Kan de huid even luchten.
Was toen zomaar over.
Maar om uit te sluiten of het een schimmelinfectie is misschien toch even naar de huisarts.
Verder zou het ook kunnen dat haar huid niet tegen de luiers kan die je gebruikt?
Misschien eens andere luiers proberen?
woensdag 13 mei 2015 om 10:53
woensdag 13 mei 2015 om 11:44
Bij ons werkt Bepanthen het beste. En inderdaad: je kunt proberen of een ander merk luiers verschil maakt. En is het met Sudocreme niet zo dat je het heel goed moet uitsmeren (dat er geen witte laag meer achtergebleven is)? Anders zou het volgens mij niet werken, of de uitslag zelfs erger kunnen maken.
woensdag 13 mei 2015 om 15:15
woensdag 13 mei 2015 om 17:29
Ook belangrijk de luiers een maatje groter nemen dan dat ze voor haar gewicht eigenlijk nodig heeft. Vaker verschonen, zeker bij poepluier. Zink en maïzena zijn prima! Ook veel bloot idd. Probeer luiers zonder parfum te nemen (Bv kruidvat eigen merk of AH luiers) en zeker geen zwitsal doekjes gebruiken (zitten ook veel toevoegingen in)
woensdag 13 mei 2015 om 17:29
Ook belangrijk de luiers een maatje groter nemen dan dat ze voor haar gewicht eigenlijk nodig heeft. Vaker verschonen, zeker bij poepluier. Zink en maïzena zijn prima! Ook veel bloot idd. Probeer luiers zonder parfum te nemen (Bv kruidvat eigen merk of AH luiers) en zeker geen zwitsal doekjes gebruiken (zitten ook veel toevoegingen in)
woensdag 13 mei 2015 om 19:28
quote:miracle75 schreef op 13 mei 2015 @ 19:19:
Ik gebruik idd de luiers vh kruidvat, eigen merk. Doekjes voor de gevoelige huid. Ik ga vanavond maizena halen. Misschien stomme vraag maar dat kan ik gewoon droog aanbrengen???
Ja hoor, ik pakte een lepel. Schepte daarme uit het pakje en strooide het daarna gewoon over de uitslag.
Sterkte
Ik gebruik idd de luiers vh kruidvat, eigen merk. Doekjes voor de gevoelige huid. Ik ga vanavond maizena halen. Misschien stomme vraag maar dat kan ik gewoon droog aanbrengen???
Ja hoor, ik pakte een lepel. Schepte daarme uit het pakje en strooide het daarna gewoon over de uitslag.
Sterkte
woensdag 13 mei 2015 om 19:29
Zwitsaldoekjes werkten hier prima. Die van Pampers en die van bijvoorbeeld Aldi zijn veel natter en door gebruik daarvan werd dochter in elk geval snel rood.
Edit: even voor de duidelijkheid - dan heb ik het over momenten dat er geen last is. Het gaat hierbij om het in de toekomst zo veel mogelijk te voorkomen.
Edit: even voor de duidelijkheid - dan heb ik het over momenten dat er geen last is. Het gaat hierbij om het in de toekomst zo veel mogelijk te voorkomen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"