bali!

13-05-2015 10:50 33 berichten
Eind juni vertrekken vriend en ik voor 3 weken naar Bali.

Of: ik dacht 1,5 week Bali en 1,5 week iets anders.... Lombok, een Gili eiland of oost Java?

Ik ben op zoek naar niet massatoeristische plekjes / voetjes in het zand op idyllische locatie / B&B of hutje op het strand / maar wil graag ook wel genieten van de cultuur, hoef ook niet ALLEEN maar op het strand te zitten. Maar ontspanning is wel het hoofddoel van de reis.

Wat zouden jullie adviseren en wat kan ik best mijden?

Ben net lid geworden van de 100% vrienden van Bali groep op facebook dus daar komt wel inspiratie langs.... Maar oei, alles is mooi, wat nu te kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Zelf nooit geweest maar deze week de tip gehad voor www.withlocals.com

Niet per se overnachtingen (zitter er ook een paar bij) maar ook voor eten en tours schijnt het heel leuk te zijn!
Ik heb het email adres van een goede,Engelstalige chauffeur. Je kan hem inhuren voor 45 per dag.

Wij hebben twee dagen gebruik van hem gemaakt,helemaal top! Betrouwbaar en punctueel.
Ik vond Gili Trawangan helemaal super, bounty-eiland om te relaxen, verder niet echt iets te doen.

De reis in de fastboat alleen al is erg leuk.
Eten:

http://www.bumbubaliresto.com/
Ubud en omgeving.

Zilversmeed dorpjes en veel kunst.
http://www.wearetraveller ... donesie/gunung-kawi-bali/
Koop een lonely planet van Bali, echt veel aan gehad. Veel plezier!
Thanks voor de tips!! De lonely planet ga ik zeker bestellen. Melbrw, zou je dat emailadres misschien willen PM'men? Kan handig zijn!

Maar: Bali + Gili eiland is bijvoorbeeld een leuke combinatie dus? Mensen ook ervaring met Lombok of Oost-Java?
quote:Feeksje1977 schreef op 13 mei 2015 @ 11:13:

Ubud en omgeving.

Zilversmeed dorpjes en veel kunst.

Ja heel mooi.

TO het verbaast me dat je naar 'niet massatoerisme' plekjes vraagt. Helaas moet ik je dan toch uit de droom helpen Bali is al tientallen jaren lang een oord waar het massatoerisme hoogtij viert. Mooi eiland hoor maar als je de illusie hebt dat je daar nog plekjes hebt waar geen toerist te zien is dan is je research enkele decennia achterhaald.
Persoonlijk vond ik Gili Trawangan vele malen leuker dan Bali. Bali is mooi en er is veel te doen en zien, maar ik vond het erg druk en toeristisch. Daarbij zijn er weinig goede stranden door de getijdeverschillen. Gili Trawangan is een heerlijk (autovrij) relaxed eiland. Wij hebben daar veel gesnorkeld en gedoken. Bali is onderwater trouwens ook fantastisch!
quote:rastan schreef op 13 mei 2015 @ 11:33:

[...]

Ja heel mooi.

TO het verbaast me dat je naar 'niet massatoerisme' plekjes vraagt. Helaas moet ik je dan toch uit de droom helpen Bali is al tientallen jaren lang een oord waar het massatoerisme hoogtij viert. Mooi eiland hoor maar als je de illusie hebt dat je daar nog plekjes hebt waar geen toerist te zien is dan is je research enkele decennia achterhaald.Ja dat is waar, het eiland draait op toerisme, en het is niet zo groot dus alle mooie plekjes zijn wel een beetje toeristisch.
quote:melbrw schreef op 13 mei 2015 @ 11:08:

Ik heb het email adres van een goede,Engelstalige chauffeur. Je kan hem inhuren voor 45 per dag.

Wij hebben twee dagen gebruik van hem gemaakt,helemaal top! Betrouwbaar en punctueel.45 is nog duur vind ik, wij hadden de hele dag een Nederlandstalige gids voor 30 euri. Gewoon daar geregeld trouwens, was toevallig de man die ons naar het hotel bracht.
Ik ook voor 20 euro en lunch voor beiden, per middag en begin van de avond. Super leuke knul met zus en een busje met airco. Werkte al een paar jaar in het hotel waar we bleven. Dus durfde ik wel aan, die gaan hun baan niet op het spel zetten.

En vanuit ons dorpje kon je voor 4 euro naar Kuta met de taxi.
Aan de noordkust en in het oosten van Bali zijn er best plekken te vinden waar weinig toeristen komen. Maar daar is verder ook niet heel veel te beleven.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:rastan schreef op 13 mei 2015 @ 11:33:

[...]

TO het verbaast me dat je naar 'niet massatoerisme' plekjes vraagt. Helaas moet ik je dan toch uit de droom helpen Bali is al tientallen jaren lang een oord waar het massatoerisme hoogtij viert. Mooi eiland hoor maar als je de illusie hebt dat je daar nog plekjes hebt waar geen toerist te zien is dan is je research enkele decennia achterhaald.Ok ok.... ik wist niet dat het overal zo was, vond bijvoorbeeld Gran Canaria en Yucatan in Mexico ook geweldig, maar daar lukte het ondanks het toerisme heel goed om rustige plekjes te vinden, wat meer tussen locals, en natuurlijk ook wel met toeristen maar niet tussen Frietje van Pietje en mega-hotels. Ben ook net pas begonnen met research eigenlijk.... dus ik leer veel! Maar wel volop mooie dingen te zien in Bali, dus wil het ook niet missen. Maar wil dan zeker idd nog wel wat anders zien van Indonesie!
quote:FroggyP schreef op 13 mei 2015 @ 11:37:

Persoonlijk vond ik Gili Trawangan vele malen leuker dan Bali. Bali is mooi en er is veel te doen en zien, maar ik vond het erg druk en toeristisch. Daarbij zijn er weinig goede stranden door de getijdeverschillen. Gili Trawangan is een heerlijk (autovrij) relaxed eiland. Wij hebben daar veel gesnorkeld en gedoken. Bali is onderwater trouwens ook fantastisch!klinkt goed!!
We zijn 4 jaar geleden op Java, Bali, lombok en de Gili's geweest. Als je 3 weken gaat en buiten Bali ook niet zo toeristische plekken wilt bezoeken is Lombok een leuke afwisseling, qua toerisme, eten, cultuur en omgeving.

Als je naar de Gili's gaat zou ik eerder voor Gili Air kiezen. Ik heb ze alledrie gezien en Gili Trawangan vond ik veel te toeristisch, Gili meno was daarentegen wel weer heeeel erg rustig. Op Gili Air heb je nog wel 'onbewoond-eiland-gevoel' strandjes maar ook leuke restaurantjes en duikscholen etc. Voor ons was Gili Air het paradijs op aarde. We hebben daar niet gedoken, wel gesnorkeld en vooral genoten van de lieve mensen, lekker eten en de rustige omgeving.
Ik vind Bali niet relax.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik wel maar ik was na 1 dagje wel uit Kuta vertrokken. Mooi rustig hotel helemaal in de zuidpunt en nog weinig toeristen en net na regen seizoen( eind april)
Als je naar de gili's gaat heb je geen malariapillen nodig, voor de rest van Lombok wel (althans toen wij 3 jr geleden gingen)

Ubud is inderdaad ook erg leuk (mooie natuur en cultuur, leuke restaurants)

Een fietstocht door de rijstvelden kan je daar oa doen.

Voor uitgaan en (cocktail)bars kan je naar Kuta.

Bali is leuk om eens heen te gaan, maar een 2e keer; nee zo speciaal vind ik het niet.

Ga ik liever weer naar Thailand :-)
Bali, in één woord fantastisch! Heerlijk relaxen op het strand, de prachtige tempels bezoeken, de lieve mensen ontmoeten. Echt 1 paradijs.

Ubud moet je echt geweest zijn, de rijstvelden, monkey forrest, de markt in Ubud. Allemaal super leuk!

Seminyak vond ik een te gekke plaats, leuke hippe tenten aan het strand, geweldige hotelletjes en goede restaurants.

Sanur vond ik een mooie plaats

Maar het hoogtepunt was het eilandje Nusa Lenbongan! Wauuuuw zo'n paradijs, 25 minuten met de boot vanaf de haven van Sanur. Heerlijk slapen in een hutje aan het strand, chillen aan 'dream beach' , snorkelen en genieten van de rust.

Een topvakantie! Heel veel plezier !
Aiaiai allemaal leuk!

Eigenlijk wilde ik deze keer niet al te veel reizen van hotel naar hotel dit keer... Maar wordt lastig om maar 2 dingen uit te kiezen als basis (en natuurlijk wel tours vanuit die plek).

Viva-amber, ik las in een ander topic dat jij ook op Java was geweest. Hoe was dat?
Ik ben op Bali, Lombok en de Gili eilanden (Air, Meno en Trawangan) geweest en ik zou je Lombok, Gili Air en Gili Meno zeker aanraden. Deze eilanden vond ik erg mooi. Gili Trawangan is veel drukker dan de andere Gili's, maar dat is maar net waar je zelf naar op zoek bent.

Over Bali zelf ben ik minder enthousiast. Veel te toeristisch, maar ook erg materialistisch. Echt alles daar draait om geld en wij westerlingen worden gezien als wandelende geldautomaten. Bali heeft absoluut hele mooie plekken en mooie tempels, maar ik hoef er geen tweede keer meer heen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Het zuiden hebben wij héél snel achter ons gelaten. Echt vreselijk. Denk Salou, zoiets. Maar in het noorden (in de buurt van Lovina) was het best nog rustig. Wij hadden het strand grotendeels voor ons alleen. 's Middags kwamen er wat schoolkinderen in uniform spelen en af en toe passeerde er iemand om iets te verkopen, maar dat was het.

Ubud is druk en toeristisch, maar vond ik wel leuk. We hadden er ook een heel leuk hotelletje (Okawati- de site doet het echt geen recht aan). Zijn ook een avond naar zo'n vuurdans geweest in een tempel (dat was een tempel waar de mannen uit de wijk die dans deden. Ik denk dat ik er nog naartoe zou kunnen wandelen, maar de naam ontgaat mij). Was best indrukwekkend. Dat vond zelfs mijn man die meestal na twee minuten weg wil bij dansvoorstellingen

Voor de rest zaten wij op Java (het westen) dus geen Lombok of Gili tips.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven